Blog

>> Tuning és extraDödi // Alfa 156 SportWagon // 2018-05-12

Sziasztok ismét!! Hát kezdjük a legelején! :) tavaly ugy gondoltam h elég kicsi a 17 es felni igy kinéztem magamnak egy gyári 18 toora Gt felnit, nem is tököltem sokat meg vettem viszont ezzel a felnivel kb cw re hasonlitott a magassága miatt! Am ezt ugy sikerült kivitelezni h közben rengeteg mindent cserélgettem rajt igaz már felsorolni sem rudom h miket de egy biztos nem hagyott cserben egyszersem igaz most is szerelőnél pihen féltengely miatt! Vissza térve kapott egy gyönyörű fekete fűthető bőr belsőt! :) és eljött a nyári gumira váltás ideje (sajnos még mindig téligumin fut) elvittem felujjitani a felnit és kapott egy 40 es ültetést! A felni elv vasárnap kész az auto viszont csak kedden! :( de jo hir h talán végre össze áll a kép! Az utolso foton asszonyom uj gépe láthato mivel ő is bele szeretett az Alfákba! :) jo olvasgatást cartársak!! :)

 
>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2018-05-11

Kicentíroztattam mind a négy kereket..hibátlan futásúak!
Kaptak szinte vadi új gumikat is!

 
>> Szervizhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2018-03-30

Egy ideje random módon előjövő fémes kopogást lehetett hallani jobb előről. A nyári kerekek felszerelésekor lekaptam a hosszbordás szíjat, szíjtárcsát és beindítottam, máris megszűnt a hang, tehát a főtengely szíjtárcsa volt a ludas.

INA gyártmányú volt benne és nem is nézett ki túl réginek, előző tulaj cserélte, kb. 30000 km lehet benne.
Contitech VD1065-öt vettem helyette, és már akkor cseréltem a hosszbordás szíjat is, Gates-t kapott. A vezető- és feszítőgörgők még jó állapotúak, így azok maradhattak.

Szintén a kerékcserekor láttam, hogy a bal hátsó rugó végéből le van törve egy 3/4 menet.

Bilstein 36-196111 típusú rugókat kapott, mindkét oldalra. Ajánlom ezt a típust, szinte mm pontosan a gyári magasságra állt be a hátulja.

Szíjtárcsa: 22500 Ft
Szíj: 4500 Ft
Rugók: 24000 Ft/2db

 
>> EseményBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2018-05-04

Ezúttal kicsit kalandosra sikerült a hazaút Szófiából Budapestre. Szokásomtól eltérően most nem raktam be semmilyen szerszámot, még egy csavarhúzót sem. Igazság szerint mivel már sokszor megjártam ezt az utat bármiféle fennakadás, vagy hiba nélkül a V6-tal, eszembe se jutott. Pedig így utólag gondolhattam volna rá.
A történet előzménye, hogy a legutóbb februárban Szatyinál megejtett olajcsere óta feltűnt, hogy az alumínium motorvédő lemez olyan helyeken is leér, ahol korábban nem. Úgy voltam vele, hogy majd ha hazamegyek ráállok Apumnál az aknára és megnézem. Tanulság, hogy sose halogasd az ilyet. Belgrád előtt, a szokásosnál is rosszabb a szerb autópálya és hallottam is valami tompa puffanást (ez volt a lelépő csavar). Aztán mikor beálltam a belgrádi fizető kapuhoz már jól hallhatóan húztam a földön a motorvédőt. Az előttem álló porsche-s ki is szállt megnézni, hogy nem az ő kocsijából jött-e ez a fertelmes zaj. Amikor elindultam a zaj megszűnt (a légellenállás felemelte a lemezt), de tudtam, hogy így nem mehetek tovább, tehát az első benzinkútnál megálltam. Egy benzinkutas srác egyből odajött, mivel elég hangos voltam. Láss csodát még angolul is beszélt. Ő szólt egy másik kollégájának, aki ugyan nem beszélt angolul, de a bolgár és szerb nyelv hasonlósága miatt azért elboldogultunk egymással. Mondta, hogy álljak fel a padkára és mivel elég kicsi volt alá tudott mászni a kocsinak. A két hátsó csavar, ami felfogja a lemezt sajnos úgy döntött, hogy körbenéz Szerbiában, ezért leléptek. A benzinkutas viszont leleményes volt, szerzett drótot meg kombibált fogót és pikk-pakk felfogta vele a lemezt a helyére. Bevallom nagyon megkönnyebbültem, ötletem sem volt, hogy mit csináljak egyedül. Adtam nekik egy ki pénzt (levát) nagyon boldogok voltak én pedig tudtam folytatni az utat haza. Ennek a motorvédőnek más márkával szemben itt aerodinamikai szerepe is van, tehát a benne lévő kivágások spoilerként működve nagyobb sebességnél az úthoz szorítják a kocsit. Minél gyorsabban megy az autó annál nagyobb rajta értelemszerűen a terhelés. A drótokban annyira nem bíztam, ezért inkább lassabban mentem, olyan 110-120 között. Elég idegőrlő volt ilyen távon, de szerencsésen hazaértem és a V6 is csak 8 litert fogyasztott. :D
Otthon aztán ráálltam az aknára és Apummal felcsavaroztuk rugós alátéttel a helyére a lemezt. Azóta nem is ér le.
Bosszantó eset volt, főként, hogy Szatyi nem rakta vissza rendesen a helyére motorvédőt.

Olajcsere, Selenia 20K. Óra állása: 210.261km
Olajszűrőcsere
Olaj leeresztőcsavar csere
Levegőszűrőcsere
Pollenszűrőcsere (roh@dna el az Olasz keze amelyik ilyen helyre teszi a szűrőt :D )

 
>> Szervizhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2017-11-18

Sajnos engem is utolért a váltócsapágy zúgása 5-6 fokozatban, illetve kicsit már a váltókar is rúgdosott terhelésváltásnál, ezért sort kerítettem a váltó végcsapágyak cseréjére.
Mivel csak egy hétvégém volt a mutatványra, így nem jöhetett szóba a váltó komplett kiszerelése.
Első lépés a sallangok leszerelése a váltó felett (akkutálca, ECU, stb.), váltó felkötése, váltótartó bakok lekötése, majd a váltó oldal lejebb eresztése. Sajnos a bölcsőt is le kellett lazítani és engedni kicsit (előtte a kormányművet is lecsavarozni a bölcsőről), hogy kiférjen a váltó fedél. A fedél leszedése és a kapcsolótorony kiszedése után egyszerűen kiemelhetőek a komplett tengelyek és kapcsolóvillák, kapcsolóvilla tengelyek.
Leginkább az 1,2,5,6 fokozati előtéttengelyen lévő végcsapágy volt gatteron, amit érdekesnek tartok, mivel pont ez van alul, így ez az egyedüli, ami olajban úszik.
Tudom, hogy ezt a többi csapággyal együtt kellene cserélni, de azok állapota egyáltalán nem indokolta berágódásnak nyoma sincs. Illetve ahhoz az összes fogaskereket, szinkront le kell fűzni az előtéttengelyekről ami most nem fér bele. Ennek a szervíznek a célja, hogy megelőzzem a csapágy megakadását, ami átrendezné a váltót.
A régi csapágygyűrűk lehúzása után alapos tisztítás következett. Mivel hézagolni a helyén nem tudom a váltót ezért a használt és új csapágyak működő hosszát (belső gyűrű tengelyvállnak ütköző oldalától a külső gyűrű csapágyfurat alján ütköző oldaláig) mérőórával összevetettem. A jobb állapotú csapágyakhoz képest 0,1 -el magasabb az új TIMKEN csapágy, ami kb. megfelel a kopásnak. A legrosszabb csapágyhoz képest több mint 0,5 mm különbséget mértem, ebből adódik a tengely axiális játéka, ami a váltókar rúgdosását eredményezi. Mivel viszonylag kis eltérés van a működő hosszakban, ezért a gyári hézagolókkal összeraktam. A kapcsolóvillák visszafűzése a kapcsolószerkezetbe kicsit trükkös volt, de megoldható. Mielőtt véglegesen felraktam a fedelet, először tömítőanyag nélkül rápróbáltam, és körbenéztem 0,05-os hézagolóval a tömítőfelületek között, hogy hézagmentesen illeszkedik-e (csapágyak feszülésének elkerülése miatt). Majd tömítőpasztás felszerelés, és csavarok nyomatékra húzása jött átlósan. Továbbá a sallangok visszaszerelése.
Az eredménnyel nagyon elégedett vagyok, megszűnt a visítás 5-6-ban, a váltókar sem rúgdos, a fokozatok könyebben kapcsolhatóak.

 
>> Egyébhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2017-11-19

A hideg idő beköszöntével beszereztem egy garnitúra 17" gyári felniszettet + új Barum polaris 3 225/50 r17 gumigarnitúrát.

 
>> SzervizNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2018-05-09

Úgy kezdődött, hogy tavaly nyár óta küzdöttem a check engine lámpával. Szerelő 1, gépre dugta, lambdaszonda csere. Egy ideig jó volt, majd újra előjött a jelzés. Közben észrevettem, hogy fogy a hűtővíz, látni nem láttam, hogy hol ereszti el. Check engine újra jelentkezik, megint lambda hibát ír. Biztos hogy nem cseréltetek megint szondát, más lesz a gond. Szerelő 2 átnézte, gépre dugta, de nem találta meg a hibát.
Szerelő 3, bejelentkeztünk, hogy nézze át, gépre dugta, lambdát ír, check engine hibajelzés törölve, de! Észrevették, hogy a vízpumpa ereszti a hűtővizet. No, akkor előrébb hozzuk a vezérléscserét párezer km-rel.
Nem sokkal a szerelés kezdete után hívnak, hogy el van törve a beszívó levegőcső. A 156-nál is jártam így. Ez lehetett a c.e. hibajelzés oka, valamint az apróbb fordulat ingadozások. Később újabb hívás, hogy a generátor szabadonfutó igaziból nem is fut szabadon, mert be van állva. Az is csere.
A vezérlésnél minden szíj, vezető, feszítő görgő szintén.
-vezérműszíj szett
-vízpumpa
-fagyálló
-beszívó levegőcső
-generátor szabadonfutó
-hosszbordás szíj
-hosszbordás szíj feszítő
-hosszbordás szíj vezető

km.:233.935

>> AutóápolásBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2018-05-10

Már a rosso bőrülések beszerzése óta kerestem hozzá illő rosso ajtókárpitokat, eddig sikertelenül. Aztán valamelyik nap Trencsikék honlapját böngészve találtam egy teljes szettet. A képek alapján nem volt rossz, gyorsan lecsaptam rá.
Sajnos azonban az a műanyag részek elég viseltes állapotban vannak. Ráadásul, nem is ugyanolyan, mint az enyém volt. Más a műanyag textúrája és az alsó része világosabb színű is - nem is tudtam, hogy van ilyen egyáltalán. Mindenesetre most beszereltem, hogy lássam milyen az összkép. Asszem a végső megoldás az lesz, hogy a piros bőrbetéteket ebből kiszedem és belerakom az én "régi" ajtókárpitjaimba, mivel azok sokkal jobb állapotban vannak és nem is ütnek el. mindezeken felül ezzel az ajtókárpittal nem lehet rendesen kinyitni a kesztyűtartót...
Szóval ezzel a projekttel még lesz munka bőven, de nem adom fel. :)

 
>> Tuning és extraBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2018-05-10

Sajnos a még Putyesz által beszerelt, egyébként nagyon szép váltógombon a középen lévő gumiborítás nagyon lekopott, ezért végül a csere mellett döntöttem. Az alfisti-ről rendeltem én is, csak más fajtát. Ennek a fantázia neve "Marano Nuovo Nero S". Szép fekete, alumínium és bőr bevonatú, piros cérnával varrva. A cserén felbuzdulva rendeltem hozzá piros cérnával varrott sebváltó szoknyát is. Putyesz instrukciói alapján sikerült leszednem a régi váltógombot és sikeresen kicseréltem a váltószoknyát és a sebváltó gombot is.