Blog

>> Tuning és extraAtesz159 // Alfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2017-12-18

Beltéri díszelemek fényezése
+ 4-es henger izzítógyertyájának cseréje

>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive FL // 2018-01-01

( hogy a ) A 2018-as év is szerencsés legyen:-)

 
>> SzervizRizzo // Alfa 156 SW 1.9 JTD 116 // 2017-05-02

232049km
Olajcsere+szűrő
Castrol magnatec 5w 40 diesel 7320Ft
Filtron op545 szűrő 1300Ft
Első stabilizátor szilent csere
strong flex 6500 Ft
Bal első kormánygömbfej csere
Febi 3780 Ft
Összes strongflex zsírzása

 
>> SzervizAlfaWatch // Alfa Giulietta 1.4 TB Super // 2017-12-31

Eltelt kicsivel több, mint kettő hónap, jelenleg 3600 Km van a kis olasz csodában.
3000 Km-es szerviz megvolt 2962 Km állásnál. Minden rendben volt, amit a fórumon már említettem, vagyis a motor alatti lemez csavarjait remélem már jól meghúzták.
Valaki korábban már említette, hogy az Alfa szervizekben a szervizesek hozzáállása az ügyfélhez inkább Fiatos, mint Alfához illő. Budaörsön voltam kint, ezt én is meg tudom erősíteni. Említettem, hogy egy két dolgot nézzenek át még rajta, erre a munkafelvevő kicsit csóválta a fejét, hogy ezt nem mondtam és vissza kellene vinni a kocsit... félig megoldották , a kiolvasás biztos sokáig tartott volna;), igaz az 1 órás látogatás 2,5 órára sikeredett (pedig csak egy elektronikai kiolvasást kértem, mert egyszer magától riasztott zárás után + a féknél hallottam valami hangot).... Az előző OFF autóim szervizével nem volt soha ilyen gond, pedig azok "hűvös" svédek :).
Remélem az Alfa szervizhálózata a jövőben kicsit fog változni. Tudom nehéz nekik, mert kicsik és nehéz lenne egy külön szervizrészt fenntartani, de én drukkolok nekik!

A tapasztalataim eddig is változatlanok. Tökéletes és hibátlan kis paripa. Várja a 2018-as évet teli tankkal és tisztán!

Egy dolgot vettem észre. Az ablak törlésénél a kettő szakasos törlési időintervallum ugyanaz:). Majd említem, ha viszem szervizre:).

(Költségeket nem írok, mert feleslegesnek tartom, de a szerviz ára hasonló, mint az előző autómnál.)

(Minden kedves Alfás társnak BUEK!)

 

Szokásomhoz híven összegzem gondolataim az Alfával kapcsolatban erre az évre. 2017 merőben más volt, mint az eddigi évek, talán a 2015-ös évet leszámítva. Mivel elég merész irányba vittem el az autó kinézetét, az alfás társadalomtól kaptam bőven kritikát, hideget-meleget. Alfacity17 egy hatalmas csalódás volt számomra, ami a cartársakat illeti. Nem azért, mert nem tetszett nekik amit látnak, ízlésről senkivel nem vitatkozom, hanem azért mert a stílus amivel megosztották a véleményüket nagyon nem jött be - fikáztak magyarul, szlovákul. Semmi összetartás vagy családi hangulat nem volt a "VIP" parkolóban járkáló kíváncsiskodók részéről. Akik ott parkoltunk persze már ismerjük egymást valamennyire, aki saját kézzel építette az alfáját az nem fikázta a másikét úgy, mint aki csak benézett a pályára. Egyetértek azzal, hogy nem egy könnyen emészthető dolgot próbáltam ki, de unom a "minden fekete" "karbonfólia" és hasonló megoldásokat. 2017-ben sokkal többet látogattam tuning találkozókra, mint márkatalikra. Valahogy a tuning társadalom sokkal nyitottabb volt erre, nincs bennük az a befásult gondolkodásmód, miszerint az alfa csak gyáriban mutat jól és mindenféle változtatás csak ront a tekintélyén. Jó hírem van ezzel kapcsolatban... 2018-ban sem fogok leállni és ha megint kipattan egy extrém ötlet, az meg lesz valósítva. A műszaki állapottal idén egyáltalán nem vagyok megelégedve. Locsolom rá a pénzt, hogy minőségi alkatrészekkel szervizeljem, illetve gyártattam rá erősített féltengelyt, hogy már ennyi év után végre ne kelljen a remegő féltengellyel foglalkozni, de hatalmas csalódás az alfa ezen a téren. Miután a TA-Technix futóművet alátettem, igaz szépen néz ki álló helyzetben az autó, de megutáltam vele utazni. Mondhatni szenvedéssel utaztam az idén kb 7000 km-t az alfával. A féltengely cseréje óta pedig gyakorlatilag többet áll szétszedve az autó, mint működőképes állapotban. Sajnálom, mert azelőtt rengeteg élményt nyújtott számomra, viszont most kedvem sincs beleülni. Amit mindenféleképpen változtatok az a futóműcsere. BC Racing a kiszemelt, Laci barátomnak azt raktuk a Brava alá, állítható magasságú és keménységű. Letesztelve az úton, király. Nem hiába kerül 3x annyiba, mint a TA. A féltengellyel nem tudom mire jutok. Amennyi pénzt költöttem rá, annyiból már rátákolok egy 10v váltót, 10v féltengelyekkel, úgyhogy lehet jövőre így lesz megoldva, hogy a szekér már végre ne úgy funkcionáljon, mint egy több 1000€-s vibrátor. Bár a csajok biztos élvezik rövidtávon, én lassan 4 év alatt eléggé megutáltam ezt az érzést. Mindenkinek km-ben és élményekben gazdag 2018-as évet kívánok, BÚÉK Cartársak!

 

Kegyetlenül bosszantó volt, hogy álló helyzetben füstszagot lehetett érezni az utastérben. Már kb. augusztustól fennállt ez a probléma, de annyira nem foglalkoztam vele, mert megvettem a Fiatot, így az alfával alig jártam. Az unalmas téli napokat viszont mindig színessé tudom tenni, ha hozzányúlok az alfához. Kezdetben azt gondoltam, hogy a kipufogó tömítésem szállt el, ott fúj ki (mert csattogott is), ám levettem a műanyag motorburkolatot és csodát láttam. A második henger körül egy csodálatos 5 cm átmérőjű fekete koromfolt bámult vissza. Mindenhol koromlerakódás a burkolat alatt, így kezdetét vette a befecskendezők tömítésének cseréje. 5-ből 4 befecskendező könnyen jött ki, ám a másodikkal elég sokat szenvedtem. Kellett is egy rakás speciális szerszám, mire kiimádkoztam a helyéről. ;) A művelet után pár napos pihenő következett, majd nekiugrottam a tömítések kiszedésének. Ezek a kis réz karikák sokkal nehezebben jöttek ki, mint maguk a befecskendezők. Azt hiszem mondanom sem kell, a második hengerrel volt a legtöbb problémám. Sebaj, egy rakás speciális szerszámmal és kellő elszántsággal minden karikát kiszedtem, majd új BOSCH tömítésekkel helyettesítettem. Az összerakás közben sikerült eltörnöm az utolsó befecskendező túlfolyó műanyag könyökét, így ismét letettem a szerszámokat és az újévre hagyom a befejezést. Remélem ezzel már megoldódott a csattogó hang, az undorító keserű füstszag az utastérben. A féltengelyekkel még mindig nem jutottam sokkal előrébb, az autó gyakorlatilag még mindig használhatatlan, ha 50%-tól jobban nyomom le a gázpedált.

 
>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2017-12-30

Ma megejtettem az olajcserét, és ami ezzel jár.
Az olaj MOTUL 8100 X-cess sokan dicsérik, így most én is teszek vele egy próbát, és most kaptam mellé ajándékba 5L téli szélvédő mosó folyadékot is. Ezt még nem töltöttem bele, de amilyen sűrűn kell használni mostanában, gyanús hogy ebben a szezonban még be lesz töltve...
Az olajleeresztő csavarra már éppen ráfért a csere (FEBI lett, mert ilyet kaptam), az imbuszkulcs már el is fordult benne, nem is tudtam kiszedni csak vízpumpa fogóval.
Pollenszűrő JC PREMIUM. A pollenszűrő cserénél megejtettem a fűtőventilátor kiszedését, nem is gondoltam volna, hogy mennyire egyszerű kiszerelni. Nagyjából letakarítottam a lapátokat, illetve kifújattam levegővel, rengeteg por volt benne, illetve az alsó csapágyának adtam egy kis kenést mert nem rég elkezdett alacsony fordulaton nyöszörögni.
Izzó OSRAM Night Breaker. Egyrészt mert sokan dicsérik, másrészt mert elszállt harmadik Silverstar izzóm is. Érdekes, hogy nem az izzószál ég el, hanem az izzószál lábainak a tövénél válik el. A vetítési képeket nappal csináltam, talán így is kivehető, hogy a night breaker szélesebbet terít a felső, az-az a távolabbi tartományban, de majd esti vezetésnél fog elválni, hogy mennyivel jobbak...
Motorolaj szűrő BOSCH.
Gázolajszűrő SOFIMA.
Légszűrő FILTRON.
Végezetül kitakarítottam az autót, és közben rájöttem, hogy elfelejtettem klímafertőtlenítőt venni, így ez még várat magára...

ma az érkezési, leparkolási kmóra állás kerekre sikeredett

200000 km-re
és így is marad 2 napig

 
>> EgyébArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2017-12-30

Miután a kormányt kicseréltem, a váltógomb már új, elkezdtem számba venni a teendőket. A sofőrülés lötyög, kicsit jobb idő lesz kiveszem és meghúzom a csavarjait. Kell egy komplett belső takarítás, csak tiszta autóban érzem magam maradéktalanul jól. Kell egy új váltó és kézifékszoknya, természetesen akkor azok is piros varrással lesznek. A váltókar körüli műanyagban nagyon csúnyák voltak a csavarok, némelyik feje rozsdás is. Vettem egy 8 darabos csomagot, kicserélgettem őket, kitakarítottam előtte a helyüket. Természetesen miután birtokba vettem a gépet vettem észre, hogy a könyöklő alsó burkolata is szétugrott, illetve elromlott a pohártartó ami eddig jó volt. Idővel szeretnék új fejegységet, még nem döntöttem el hogy megelégszem egy sima 1din mp3-as usb-s alappal, vagy esetleg 2din navis csoda kerül be. Majd kimatekozom.

 
>> EgyébSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2017-12-30

-Pont ma egy éve, hogy napihasználatba vettem az Öreg Olaszt!
Kicsit színesebbé tette a mindenapjaim akár egy- egy előzésnél, kanyarnál, vagy ha egy Matizt kapott el a verseny szellem.
1év alatt megtett Km.: 21721
2017. 08.-óta 95-ös Benzin helyett 100-as Benzint kapott.
1 év alatt tankolt üzemanyag: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
-Fogyasztás
A legjobb fogyasztás pályán: 12.77L
Városban: 15L-Től felfele bármi