Blog

>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2018-01-07

Neten akadtam rá oldalsó Flap- ekre,amiket összefaragtam a Cupra toldattal (ugy nez ki nem lesznek hosszu eletüek a vason ;) )

 
>> EgyébGiotti155 2.5V6 // Alfa 159 SportWagon // 2018-01-06

E-bayről rendeltem egy szett váltó és kézifék szoknyát a gyári helyett.

 
>> EgyébGiotti155 2.5V6 // Alfa 159 SportWagon // 2017-12-10

Nagy nehezen rászántam magam, hogy kipróbáljam az Osram Nightbraker Breaker Laser izzókat. Lényegesen jobban lehet látni velük. Hátsó irányjelző izzót is cseréltem, mert már kezdett fehéren villogni.

 
>> Tuning és extrapsychoati // Alfa 159 1.9 JTDM 16V SW // 2018-01-06

Ma megkaptam a drága kicsi feleségem karácsonyi ajándékát :-). B oszloptól hátrafelé fóliázás az üvegekre. A legsötétebb verziót választottam. Reggel leadtuk az autót, kora délután már lehetett is érte menni. Gyors és szép munka volt. Szerintem elképesztően jól néz ki :-). A kulcsomat is megleptem egy uj emblémával.

 
>> EgyébGiotti155 2.5V6 // Alfa 159 SportWagon // 2017-11-22

Lengőkar szilent csere után sikeres műszakin estünk át.

 
>> SzervizGiotti155 2.5V6 // Alfa 159 SportWagon // 2017-11-14

Előműszakin felírták bal-jobb első alsó lengőkar hátsó szilentet cserére, amin nem is csodálkozom, eléggé viseletes volt már. Még a gyári volt benne.

234560km

 

Bár csak 100 km ebben a csodás Januári időben, de érződik, hogy megkapta a törődést a VAS. Minden finoman és tökéletesen jár. A motor gyönyörűen szol alapjáraton is.

 

Szerencsére tudtam egyeztetni a korábbi tulajjal és kaptam némi instrukciót az állítható futómű rejtelmeiről. Mind az első mind a hátsó gátló három fokozatban állítható manuálisan, illetve a rugó tagok is állíthatók. Ha már Gábor harcolt az beállítással az összes szilent is cserélve lett, illetve egy féltengely harang, mert már repedezett volt. A végeredmény csodás, felemeltük a gyári méretre a hasmagasságot és a leglágyabbra a gátlókat és lás csodát újra élvezhető a városból kivezető út is. A munka végeztével egy futómű állítás és tényleg jöhetne már a tavasz!

 

Végre volt elég időm és el tudtam menni Szatmári Gáborhoz a teljes átnézésre. Bár 100% -ig biztos voltam a saját tapasztalatom és Gábor gyors diagnosztikája után, hogy makulátlanul rendben van a VAS, de az ördög nem alszik. A végeredmény egyértelmű és örömteli, az alváz sértetlen (ez teljesen érthetetlen a sportfutómű miatt), az összes szerkezeti elem hibátlan (még a váltó sem szivárog). A két év állás után Gábor több adalékkal kipucolta a motort, így az utolsó fülemet zavaró halk ciripelés is végérvényesen eltűnt. A vezérlés új (szíj, görgők, vezérlés módosító), még a felirat sem kopott meg pedig egy éve cserélték. Jöhetett az összes olaj (motor, váltó, fék) cseréje a hozzájuk tartozó szűrökkel plusz a pollenszűrő. Gábor ajánlásával Liqui Moly 10W-60 került a VAS –ba. Nem jött elő egyetlen egy motorhiba kód sem az első ellenőrzés után. Két feladat maradt hátra. Az első és legfontosabb a futóművel kezdeni kell valamit ez a beállítás nem maradhat. Olyan, mint egy gokárt, így alig lehet kimenni vele a városból. A lelkemet is kirázza. A második feladat egy új övcsat, mert hibát jelez vissza és sajnos nem az ülés alatti csatlakozó csúszott szét.