Blog

>> EseményH.Zoli // Alfa 159 1.8 Progression // 2018-01-16

Várjuk a jó időt!!

 
>> EseményH.Zoli // Alfa 159 1.8 Progression // 2018-01-06

Öröm és boldogság:)

 

PHuBi kapott ma két új kitámasztó teleszkópot a motorház fedélhez.
Alig lehet lecsukni, már nagyon aktuális volt.

 
>> EseményCsipcsirip // Alfa 159 Sedan // 2018-01-10

Hozzám került 2017.12.06. 148580km
Budán egy Mazda szalonban találtam rá szerelem első látásra!
Az előző tulajdonosa Gergely László Alfa Szamosinál szervizelte.
Pirelli 215/55r17 használt téligumit vettem 60.000ft
Motul Olaj+ szűrő csere 149500km D.Z.Tuning

 
>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2018-01-16

Mivel a 18-as Yokohama gumim tönkrement, így 4 új gumit rendeltem. Achilles, jók a tapasztalatok a nyári verziójával. 2017.28.heteben gyartodott.

Volt otthon pár garnitúra felni, a magnéziumra esett a választásom. Ez ugye 9.7kg. Ma fel is került. Kicsit butácska a 18-as után ,de hát télre...
Természetesen ennek is friss és hibátlan a fényezése, amit én eszközöltem.

 
>> SzervizBalu3g // Alfa 166 2.0 TS,Benzin // 2019-12-05

Termosztát csere - 24000
Olaj, olajszűrő, légszűrő, kipufogó sor tömítés +munkadìj - 48000
Légtömegmérő-28000
Váltó olaj csere-10000
Gyertya csere-36000
Lambda szonda csere-26000+Jobb első központi zár csere-10000+munkadíj- 4000
Vízpumpa-7500
Vez. szíj+2 feszítő-24000
Hossz bordás szíj+2 görgő-24500
Első spirálrugók-24000+munkadíj-37000
Alapjárati motor -17000
Bal első ablakemelő szerkezet - 5000
Első kerék csapàgyak - 27000+munkadij 5000

>> SzervizSeboendre // Alfa 156 SW 1.9 JTD 16V 150Le // 2018-01-16

Sajnos megadta magát a turbó és a cooler közötti cső. Érdekes sziszegő hangja volt, így egyértelművé vált, hogy esedékes a cseréje. Egy-két napra muszáj volt orvosolnom egy kis duct tape-pel. Néhány kilométerig tökéletes volt, majd utat talált magának a levegő ezután már fütyülő hangot adott ki. :) Néhány perces művelet volt és az autónak újra volt ereje. Hogy mitől ment szét, azt nem tudom. Este leállításnál még rendben volt, reggel első indulásnál már hallatta a hangját.

 

- tankolások száma: 128
- km óra állás: 104.527 km
- össz. menetidő: 1421,97 óra (59,25 nap!)
- átlagsebesség: 74 km/ó
- tankolt üzemanyag: 6.219,46 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,89 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,31 Ft/km
- életkor: 779 nap
- átlagos napi futás: 136,34 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,61 %

 
>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2018-01-15

Január elején be lett kötve az előfűtő szerkezet. Pár nap kísérletezéssel telt. Először 20 percre, félórára, aztán egy órára dugtam be, rendszeresen jártam ellenőrizni, hogy mi történik. Meglepően jól dolgozik. Érezhető, hogy a szerkezet teteje forró, az alsó csövénél pedig csak langyos.
Egy óra fűtés után már meleg a szívócső, és a blokkon is érezni, hogy nem hideg már. Érzetre olyan, mintha fél órája állítottam volna le az autót.

A múltheti külföldi utam előtt beprogramoztam a kapcsoló órát hozzá, minden reggel 2 óra előfűtést adott az autónak. Mondtam Kingámnak, hogy este csak dugja rá, reggel húzza ki, legalább egy nap próbálja ki, hogy milyen. Aztán ha felesleges, akkor hagyja.. Minden nap használta, szóval hasznos :-)

Most a -5 fok körüli reggelekhez még plusz félórát adtam neki. Reggel végre én is kipróbáltam. Tényleg olyan indítani az autót, mintha langyos motorral indulna. A hőfok éppen picit elhagyja a 40-es osztást, könnyen indul, nincs az a hideg motor csattogás, és azonnal letolja a párát a szélvédőről. Hamar stabilizálódik az alapjárat, az utcából kiérve pedig már a következő osztás fele lendül a hőfok mutató, és egész hamar fűt. Nagyon jó!

Napi 50-60Ft üzemelési költsége van a szerkezetnek, meggyőződésem, hogy fogyasztásban, szervizben többet fogunk spórolni vele. Városi ingázós, állandóan hideg üzemben használós autókhoz ez egy tuti megoldás!

Nos felkészítve a kocsit a forgalomba helyezésre vezérlés cserének és ha már bontunk szívó oldal takarításnak kezdtünk a paripán. Első körben megbontottuk a vezérlést de idő hiányában és konstatálva hogy a vezérműtengely fogaskereke alatt izzadja az olajat a szimering szemrevételezés és ellenőrzés után úgy döntöttünk a vezérlés csere csúszik forgalomba helyezés utánra következő szabad műhelyi időpontra ami két hét kb. Viszont szívóoldalnak neki estünk nagy bátran. Nos állítólag az osztrák és német emberek-szerelők nem kókányolnak ez, sajnos nem igaz. Bontás közben konstatáltuk, hogy az EGR teljesen le van falazva majd computeres barátom igazolta is a dolgot, a motor vezérlőből is kiírták. Na mondom nem gond egy gonddal kevesebb... Folytattuk a bontást ahol utána azzal sikerül szembesülni, hogy a szívó oldal örvény szelepnek a kis pillangóit is szintén leszedték (mert ha berepült volna mind a négy nem így szólna és menne a kocsi :DD) viszont az nincs kiírva és a motor vígan forgatja az üres tengelyeket én szomorú vagyok mert tudom, hogy ezek a szelepek alulról nagyon is rásegítenek a motorra de, más szemszögből nézve még egy mínusz gond... Sajnos egy vasárnapba nem fértünk bele a sok takarítás miatt illetve mert a 16v-nél ki kell szedni a vezérlés felőli három tőcsavarját a szívócsonknak ami ugye a tipikus két anya egymásra és azzal leold témával megy. Minden leszedtünk szétszedtünk kitakarítottunk a pillangószelepnél a megöregedett gumi tömítéseket kicseréltük. Ezek a tömítések azért fontosan mert, MŰANYAG a teljes fogas léc rendszer és a tömítés mellett bejut a korom és az megszorítja a fogsálecet mivel kijönni nem tud. Minden hídégzsíroldó, petróleum és mosóbenzin áztatásnak vetettünk alá utána pedig forró vizes magasnyomású mosónak mint az új olyan lett. A szelepeknél pedig petróleum, kör alakú kefe féktaki és levegő lett a tisztítási metódus kombója. Ez fért bele a napba illetve Tibor barátomtól kapott kölcsön felnik feldobása az új gumikkal a tuti műszakiért... Ami még hátra maradt a mai napra ezt már távollétemben csinálja meg Robee barátom: olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő csere. Következő nagyobb szerelés pedig a vezérlés, vízpumpa, görgők, ékszíjtárcsa, ékszíj szett, fékolaj, váltóolaj, szervó olaj csere. Lesz ebből valami úgy látom ja és szereznem kell egy szélvédő mosó kupakot mert szőrén szálán eltűnt... Maradt nasi a végére gyárilag kék bilstein rugókkal jött a kocsi a gyártási idő egyezik a kocsi összerakásával is biztos, hogy új kora óta ez van benne... Képi illusztrációk hiányosak nem voltam alapos mert haladni akartam...