Blog
Megvolt az olajcsere, és szűrő csere. Sokkal szebben jár a motor az új vérrel. Futóművet is be szerettem volna állíttatni, de azt mondták gatya a hátsó szilent a jobb alsó lengőkarban. Szóval ez a következő projekt. :/ :D
Lassan itt az ideje a téli pihenőnek. Ma elkezdtem a készülődést.
Kereket kitámasztottam, kéziféket kiengedtem.
Akku kapott még egy töltést a C-TEC-kel a helyén. Ha időm engedi kiszedem.
Ablakok lehúzva.
Kocsi egy régi nagy lepedővel letakarva.
Már csak az ablakmosót kellene leengedni és a kerekeket felpumpálni.
Ja, meg az egérfogókat kirakni.
Megjött a jelenlegi Allianz biztosítómtól a 2017-es szerződés.
Tokkal-vonóval 23.868 Ft egy évre.
Ha érdekel semmit se kell tennem. Ha jobbat tudok cselekedni kell.
Kicsit keresgéltem és meglepve tapasztaltam, hogy csak drágább találtam. Marad.
Furcsa. Eddig mindig jobban jártam az újra kötéssel.
Holnap kórház, pénteken beteszik a pacemaker+defiblirátor kombót. Egy 155, vagy 164 van a bakancslistámon. Az még kell.
Olajcsere, izzitógyertyacsere.
181000 km
Ma elvittem egy szélvédő javítóba az Alfát, hogy megkérdezzem a véleményét a srácnak a kőfelverődésemről. Ugyanis egy kis olvasgatás után kiderül, hogy a legrosszabb alakút sikerült összeszedni, mert csillag alakban repedt az üveg, plusz meg is pattant a kő, így két helyen sérült.
A srác azt mondta, hogy meg tudja javítani, így ott helyben meg is csináltattam.
Próbáltam róla előtte-utána képeket csinálni, de elég nehéz szélvédőt fényképezni :D


Ma sikeresen ki lett cserélve az ablakemelő mechanika, persze ez sem ment teljesen simán.
A rossz ablakemelő egész könnyen kijött a helyéről, mert már ki volt akasztva a bowden, így nem egyben kellett kifűzni a kis lyukon az ajtóból.
A cseredarab beszerelésénél feltűnt, hogy a műnyag csúszka egyik füle, ami a sínen tartja le van törve (valószínűleg ez volt a régi veszte is), így jöhetett megint a gondolkodás, hogy mivel lehetne pótolni a hiányzó kis fület. Végül egy acél lap és egy átmenő csavar lett a megoldás, ami már biztos hogy a helyén fogja tartani.
Kipróbáláskor kiderült, hogy nem teljesen működőképes, mert az üveg kiszabadításánál eltörtük a üvegvezető műanyagot, így lehúzáskor előre bukik az üveg. Valahonnan szerezni kell cseredarabot, remélem találok egy bontóban. :)
Az ablakemelő után gyors le lettek cserélve a nyárigumik a télire és bekerültek a gumiszőnyegek is.
u.i.: Általában egyedül használom és kevés csomaggal az Alfát, így nem tűnt fel egy érdekes hang, ami akkor jelentkezett, amikor csomag + 3 ember beleült. Régen hallottam ilyen zavaró hangot vezetés közben :). Jobb hátsó felfüggesztés felől hallatszódik a fura nyesztetés, így lesz egy köröm a szerelőmhöz.
SKF vezérműszíj készlet - 20 000ft
magneti marelli vízpumpa - 9 000ft
km: 190 180
SELENIA WR Diesel 5w40 motorolaj 5liter - 12 750ft
ALCO olajszűrő - 750ft
km: 190 180
Tegnap okozott PZ147-nek és nekem egy kellemes estét az Alfa... Haza érve húztam volna fel a bal első ablakot, 10 centi után reccsenés és onnan se le se fel. A motor adott ki valami hangot, de semmi sem mozdult. Így nem hagyhattam a társasház teremgarázsában, így elgurultam PZ147-hez egy kis segítségért.
Leszedtük az ajtókárpitot, de sokkal közelebb nem kerültünk a megoldáshoz, kb fél óra után láttuk meg, felülről belenézve az üveg mellett, hogy a kis műanyag, ami csúszkál a sínen kijött az üvegből, és az üveg nélkül felcsúszott a sín tetejére beszorítva ezzel az üveget. Nagy nehezen sikerült visszanyomni és kiszabadítani az üveget, de a sínről letört a műanyag darab, amit a bowden-ek mozgatnak.
Jöhetett a gondolkodás, hogy hogyan fog fenn maradni az ablak a helyén, próbáltuk odakötni az ajtón belül valahova, de nem igazán tartotta fixen fent. Végül elszaladtunk az Auchan-ba, és vettünk Tesa szalagot, és körbe ragasztottuk kívül-belül :).
Ma sikerült a bontóból egy cseredarabot szerezni, viszont ez motorral, sínnel együtt van, így az egész mechanikát kell majd cserélni. De ez majd csak hétvégén lesz megejtve. :)
u.i.: A bontóba menet kaptam egy kavicsot a szélvédőre az M0-n, roppant mód örülök neki...

