Blog

>> SzervizHaddel // Alfa 159 sw // 2016-10-24

Felkerültek az új ropogós gummák. Continental Wintercontact TS 860-ra esett a választásom. Eredetileg oponeo.at-ról akartam rendelni ,de egyik nap pont összetalálkoztam a szerelö sráccal ,aki a cég kocsijait szereli,meg gumizza.Kértem árajánlatot, 570 eurot mondott szereléssel együtt.A netröl rendelve 520 euro lett volna a gumi szerelés nélkül,úgyhogy mondtam neki ,hogy csinálja.
Dot szám 3516
Km állás a cserekor: 220558 km

>> SzervizCoyote // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-10-27

Ez egy hosszú történet......

Valahogy úgy kezdődött, hogy már magam sem tudom. Fel tűnt egyszer csak, hogy hátul nincs tolató fény. Nosza rajta cseréljünk izzót, hát nem jött be. Következett a tolató lámpa kapcsoló cseréje, hát ez sem hozta meg a várva várt javulást, bár nem bántam mert a régi már nagyon kuka érett volt. Ezután jött a következő gond.....
Hazafele a melóból a kapcsoló csere után el füstölt egy 15 A-res bizti ami a világításért felel. Ezután kiderült, hogy hátul össze van égve a vezeték ami a kalaptartó alol megy hátra a lámpákig. Na sebaj, Kazes pajtinak köszönhető meg ismertem egy remek embert, Peti az ÉRDI autobontóbol. Ami nála nincs az nincs is :-) szóval kértem tőle egy hatsó kábel köteget hogy majd jol kicserélem aztán lesz majd öröm és bódottá. Persze hogy nem lett.....
A M.É.Z alkalmával kiderült, nagyobb a gond mit hittem. Nem csak a köteg égett szét, de a csatlakozó is össze olvadt és még egy kicsit tovább is.
Nosza rajta beszéltem Kazes pajtival, hogy valamikor legyen oly kedves és csinálja meg mert hogy neki arany keze van ezen munkákhoz. Pont kapóra jött egy kis betegség így lett egy kis szabadbidőm és átugortam hozzá, majd onnan Petihez az ÉRDI minden van bontóba. Kaptam egy csatit, és ha már ott voltam beszereztem egy bal hátsó ajtózár szerkezetet is plusz kaptam ajcsiba 5 db krómkarikás szellőzőt csak mert ez a Peti gyerek csupa szív ember. Egy kis beszélgetés után vissza tértünk a szereléshez. Először az ajtó zárjának a cseréjét ejtettük meg, majd kapott egy kis kenést az ablakemelő szerkezet így már szépen jár fel le az ablak :-)
Ezután jöt az hogy Kazes szépen el kezdte egymás után össze forasztani és zsugor csővel megerősíteni a vezetékeket.
Közben kitaláltam, hogy ha már meg kentük a jobb oldali ablakemelőt akkor miért ne tenném meg a másikkal is. Hipp-Hopp lekaptam az ajtó burkolatot majd...... jött a fekete leves. A szerkezet megsemmisült mert az idő vasfoga jól meg rágta. Fel hívtam hát azt az embert akinél az is van ami nem létezik, Petit az ÉRDI bontóst. Mondta, hogy kedvezményes áron ad nekem egyet. Kocsiba pattantunk és Kazes pajti 146 TD-ja csak úgy repített minket. Megérkezve egy kis kutakodás után egyszer csak a láda aljáról előkerült egy nekem való darab. Szuper, végre mehetünk. Csak hogy nem olyan könnyű el jönni onnan....
Ujabb jókedvű beszélgetésbe keveredtünk minek a vége az lett hogy megint kaptam ajándékot :-) 10 darab rizsszem izzót. Imádom ezt az embert. Veszel valamit és kapsz valami ajcsit :-D
Vissza érkezve neki láttam hogy a javítás után össze rakjam a kocsit. Eközben szinte észre vétlenül Kazes be is szerelte az ablakemelő szerkezetet. Sorra épültek vissza a lebontott elemek a helyükre aztán egyszer csak tadááámmmmm. Kész lett minden. Kapcsólók, vezetékek, ajtozár szerkezet, ablakemelő szerkezet mind mind a helyén. Jupppyyyyy
Jöhet a próba. Nesze neked, megint egy komplikésön. Lemerült az akksi :-( jöhet a töltés, aztán a bikázás, végül pedig a behuzás. És lőn világosság indul a paripa :-)
És egy ujjabb gond :-( világit a tolatólámpa folyamatosan illetve a tompított is hiába kapcsolom le. Na de már indulni kéne haza me má este van. Úgy döntöttem kiveszem az izzókat. Majd másnap neki látok a hiba keresésnek. Rövid búcsúzás Kazes pajtitól és családjától aztán irány haza.

Cserélt alkatrészek:
- jobb oldali hátsó ablakemelő szerkezet
- bal oldali hátsó ajtózár szerkezet
- kalap tartó alatti csatlakozó
- csomagtartóban lévő kábel köteg csere

Köszönet nekik:
- az arany kezű mindenhez értő Kazes
- akinél az is van ami nem is létezik, Peti az ÉRDI bontós
- és a ház asszonya aki gondolt ránk egy kis mézes meleg teával és némi zsíros kenyérrel lila hagymával Erika

Képek hamarosan.......

>> SzervizBoss 2.4 // Alfa 156 2.4 JTD // 2016-10-24

228000 Km

Jobb oldali féltengely csukló cseréje.
Anyag 21000
M.díj 19000

 
>> SzervizJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2016-10-24

Ha azt látjuk, hogy a vízhőfok mutatója nem a megszokott helyen tanyázik, hanem inkább az alatt, cseréljünk termosztátot.

Első lépésként szerezzük be a cseredarabot, én szokás szerint ezt Erhardtól tettem meg.

Szedjünk elő szerszámokat, a víz pótlására fagyállót és desztvizet, nagy levegő és vágjunk bele.

1. Nyissuk ki a motorháztetőt, és keressük meg a bűnöst.
2. Ami útban van, szedjük ki/le/szét.
3. Ott van a kis...
4. Szedjük le a bilincseket, húzzuk le a gumicsöveket, majd tekerjük ki a csavarokat, amik a blokkhoz rögzítik a termosztátot.
5. A régi és az új egymás mellett.
6. Minimális különbség van a gyári és az utángyártott között. Na de hol?
7. Segítek.
8. Ha belenézünk, láthatjuk, hogy nyitott állásban van megragadva a rossz termosztát.
9. Fordított sorrendben, mint ahogy kiszedtük, szereljük be az újat. Érdemes a bilincseket újakra cserélni.
10. Szépen rakjuk össze, amit szétszedtünk.
11. Ha minden kész, pótoljuk az elvesztett hűtővizet.
12. Menjünk az autóval. Ha mindent jól csináltunk a mutató visszatér a szokott helyére. Miután kinyitott a termosztát, nézzük meg újra a vízszintet.

A termosztáton lévő feliratból (Behr) és a gyári bilincsekből arra következtetek, hogy a rossz termosztát az autóval egyidős. Ha az új fele ennyit kibír, nem szólok egy szót sem :-)

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2016-10-24

Szombat:
Kezdődött a csomagtartóval. A jtd-ben bowdenes. Pénteken úgy döntött, hogy eltörik a rugó benne, így minden nyitás után a kis pöcköt vissza kellett piszkálni a zárban.
Szombat délelőtt nekiálltam, kicsit meghajlogattam a rugót, hamar kész lett.
Ha már így, akkor volt pár izzó mindkét autóban amit cserélni kellett, gondoltam megcsinálom azt is pikk-pakk. Nosza így lett.

NA de ha már... ott az ablaktörlő, ami úgy egy két hóna.... szóval éve nem működik rendesen, csak lusta dög vagyok. Gondoltam ha már autót bütykölök, kikapom.
Aha persze. Végül is bonyolult nem volt, csak még sosem csináltam ilyet, úgyhogy 12km-t legyalogoltam szerszámokért a műhely és az autó közt. Imbusz. Kis krova. Na még egy nagy. Még akkor egy csillag csavarhúzó. Jó, akkor egy csapágylehúzó.
Kivettem az egész cókmókot és szétszedtem.
A hiba egyszerű, a kenőzsír 80%-a a csigakerék helyett az érintkezők alatt volt. Visszakotortam, letisztítottam, kontakt sprayztem. Az elektronikát is leforrasztottam biztos ami tuti, leellenőriztem a reléket., kaptak kontakt sprayt. Na szóval erre kár volt éveket rákészülni. Tökéletes az ablaktörlő is végre.

Vasárnap:
Na gondoltam ennyi, foglalkoztam vele, mostmár legyen nyugton. De nem. Vasárnap a városban kocsikáztunk, és akárhogy szaglásztam én gázolajszagot éreztem. De jó, megint szerelhetek :-)
Egyértelműen a magasnyomású szivattyú felől jött. Rossz sejtelmeim lettek hirtelen. Vizionáltam tömítés készlettől bontott szivattyúig mindent. De közben szorgalmasan enyhén hígítós ronggyal törölgettem a pumpát, gondolván hogy tiszta környezetben hamarabb kiadja magát a bűnös.
Épp a gázolaj betáp csövén húztam végig a rongyot. Kicsit meghajlítottam... és fellélegeztem. Tehát csak ennyi. Egyszerűen a szivattyúra csatlakozó résznél az alsó 3 centi szanaszét volt repedve, izzadta a gázolajat.
Gyorsan lepattintottam a gyári bilincset, levágtam 4 centit a csőből, és a tisztaságra nagyon vigyázva visszadugtam. Ennyi. Gyári bilincs vissza. Azóta mentem 70km-t, a gázolajszag megszűnt.

Ez mind mind apróság, de be kell látni egy öreg autóval foglalkozni kell. Nem sokat, csak egy kicsit, hogy ne érezze magát elhanyagolva.

>> SzervizWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2016-10-24

Elaforgnak hála szervízszett bekerült kocsiba. Friss olaj, dorombol, nyugalom van

Lényegében semmi különös nem történik a hintóval mostanában, csak beülök és gurulok (kopp-kopp). Tökéletes is lenne minden, ha ez valóban így is lenne, viszont azonban volt/van pár apróság, ami tudott meglepetést okozni. A turbócsövek néha-néha lecsúsztak menet közben, illetve a futómű is elkezdett újra gyengélkedni a csodás útjainknak hála. Na mindegy, úgy gondoltam pár kis dolgot orvosolok, mostanában úgysem volt nagy utam az Alfával, tehát beálltam vele a garázsba és felemeltem a javításokhoz. Első körben a világítani nem akaró helyzetjelzőimet bírtam működésre, majd jött a nappali menetfény elektronika. Közben a K&N szűrőt is megmostam, ráfért szegényre. A turbócsövek voltak a következők. A turbo utáni részen csúnya nagy varrat volt, szégyelltem kimondani, hogy én csináltam, tákolásnak nézett ki. Ma nekiálltam a csiszológéppel és minden felesleges anyagtól megszabadítottam a csövet. Mivel nem volt jó a hegesztés a csiszolás után, úgy döntöttem inkább átvarrom. Aztán egy picit vágtam a vázból, mert nem mindenhol volt elég hely a csöveknek, illetve felhegesztettem egy tartót is, így remélem már nem fog soha sem lelőni a turbócső. Utolsó beavatkozásnak az újra visító szíjfeszítő leszerelését választottam. Ezt holnap fogom orvosolni, majd összerakni a szekeret, ha sikerül.

A szíjfeszítő margójára leírom, hogy sajnos nagyon kopott a tengely, illetve a persely. Esztergás kollégámat megkértem, hogy gyártson le egy tengely, illetve vennem kell 2 darab 20x23x25 mm-s réz perselyt. Ha szerencsém van, ezek cseréje hosszútávon megoldja a problémát, mivel most csak réz-pasztát kapott, ami ideig-óráig jó, de mivel volt egy kis gond összerakás után, úgyis szét kell szedni még egyszer. Majd akkor orvosolódik ilyen módon.

 
>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2016-09-10

Egy darab felnikupakom már akkor hiányzott amikor megvettem a felniket. Ezt írta is az eladó. Egy pedig nem volt tökéletes, ezt el is hagytam. Aliexpressről rendeltem egy szettet, de nem passzoltak. Párom lepett meg 2 darab gyári OZ kupakkal. Most már van mindegyikben :)

>> AutóápolásPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2016-08-20

Újra Zaino waxokat vettem, egyszer már bevált. Drága, de még mindig nagyon jó.

>> EgyébArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2016-10-23

Eladtam a tojástartósokat a téli gumikkal, mivel nem szeretnék 17 colnál kisebb kerekeket látni az autón. Vettem a Weltguminál kettő Pirelli Sottozerot, illetve kettő Yokohama W-drive-ot, 6mm mintával, 215/45 R17 méretben. Így a Selespeed felnikre felgumizva ezek lesznek a téli garnitúra, a nyári gumikhoz meg be kell szerezni valami szép felni garnitúrát, több ötletem is van.