Blog

>> Tuning és extraBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2016-10-22

Van egy barátom aki fényezőként dolgozik., és maradt egy pici festéke , kidobni nem akarta így hát ez lett a végeredmény. :)
Csiszolás után került rá két réteg alapozó és két réteg lakk is . :)

 
>> SzervizBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2016-10-22

Olajcsere alkalmával fény derült pár problémára , de ezzel akkor nem számoltam. Miután megtörtént az olajcsere és egyebek, leraktam a garázsba, és mikor pár nap múlva lementem láttam a cseppeket alatta. alánéztem és láttam hogy ez bizony hűtővízz !! :( Elkezdtem nyomozni hogy honnan is jöhet, és láttam hogy a hűtő sarkából szivárog ... elfáradt , cserélni kell .

Gyorsan el is mentem az unixba , persze nem lehet kapni ... Mentem tovább a Bárdinál szerencsére van . Meg is reneltem .

Elkezdtem kiszerelni.
- műanyagok lebontása körbe
- felső összekötő elem lebontása, ehez van hozzá csavarozva a hűtő is.
- hűtőcsövek leszerelése
- Ventillátor keret leszerelés ( klíma konenzátor is ehez van hozzácsavarozva )
- lökhárító leszerelés , szervó olajhűtő és klimahűtő leszerelése.
- és már kint is a hűtő ... :)

Mivel az alsó hűtőcső gyorscsatlakozós, ezért azt a helyén nem tudtam leszedni, csak miután kiszedtem a hűtőt. De sajnos mikor szenvedtem kifele valami elvágta ezt az alsó csövet. :(
Elugrottam az unixba hogy vegyek... természetesen nincsen ... Bárdinál ... nincsen ... telefon a körzeti bontóknak ... nincsen.... felhívtam itt Győrben egy Fiat alkatrészboltot tudtak is volna rendelni de csak gyárit 17.000 ért.... és két hét mire megjön olaszból...
Mikor már kezdtem agyérgörcsöt kapni felcsillant a remény és a Veszkényi bontóba sikerült találni egy bontott darabot... Köszi Dzsozy hogy elhoztad ! :)

A visszaszerelés szerencsére zökkenő mentesebben ment mint a szétszedés. minden klappolt és minden a helyére került idővel. Kapott természetesen új fagyállót is . légtelenítés után tökéletes. Szerencsére.
Legalább most már ez is új benne ;)

Jöhet a szervó cső csere. :)

KM: 257.250

 
>> SzervizMatthewGT // Alfa GT 1.8 TS "Distinctive" // 2016-11-01

Liqui Moly 10w40
Manfilter
Trw bal felső lengőkar

Cseffó úr kezenyomán :)

km: 154000

 

Alacsony olajszintet mutatott a kijelző, így adtunk neki 2 litert a megszokott Seleniából.

 

Elgurultunk Győrbe, hogy megejtsük a negyvenezres szervizt.
A menü a szokásos volt:
- olajcsere (20e km után 43%-on volt az olaj)
- olajszűrő
- pollenszűrő

Extraként:
- motor update
- TCT update
Mintha finomabban váltana, de lehet, hogy csak placebo.
Óraállás: 38.525 km

u.i. 1.
Megnézegettem Giuliát is a szalonban. Komoly autó lett.

u.i.2.
Hazahoztam a dobozokat, mert jól mutatnak. A véletlenül kidobott Racing dobozok helyett jók lesznek garázsdísznek.

 
>> AutóápolásKispogga // Alfa 159 SW // 2016-03-18

Kapott a paripa 2 új nyári gumit, mert megérdemli! :)

 
>> SzervizKispogga // Alfa 159 SW // 2016-08-05

Újabb olajcsere történ 175e-nél. most semmi más.

 
>> SzervizGT Ɨ|ѯ // Alfa GT 1.8 TS Blackline Sportiva // 2016-10-20

Mára elkészült a donor és 10 perc alatt kicserélve.

 
>> Tuning és extraGolyszi // Alfa Giulietta distinctive 1.4Tb // 2016-10-20

Ma feltettem a frissen érkezett kormányt :)
Hát nem volt egyszerü.

Légzsákot már a 7 elején kivettem. (Rutin már megvolt, Mito-én gyakoroltam eleget)
Terv az volt, hogy héjjat leveszem, kábeleket kifűzöm, és a héjból kipattintom a gombokat. Ezzel eddig nem is volt semmi gond.

Új kormány megjött. Héjja elkezdtem levenni. A másikhoz képes ezt csak 2 csavar tarja alul középen. Kétoldalt, a héjjon bötykök vannak, emiatt óvatossan kell feszegetni hogy lejőjjön, El ne törjön! Na ez is lejött.

Itt állt meg a tudomány. Csöri irta hogy cserélte a gomsort. Nekem az új kormányon lévő müanyag tok, amibe vannak a gombok, meg sem akart mozdulni. Próbáltam finoman feszegetni alálesni, hol,mi fogja... de semmi!
Feszegetést abba hagytam, mielött eltöröt, vagy megsértem a bőrt...
Gombok maradtak!

Így is szép :)

 
>> SzervizKirialfa // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2016-10-20

Sziasztok!

Rég írtam, pedig elég sűrű volt az elmúlt pár hónap.
Kezdem ott, hogy az ablaktörlő motorom legnagyobb fokozatban nem működött. Nekiláttam célszerszám nélkül leszedni az ablaktörlő kart, hát lejött, de sikerült elrepesztenem a szélvédőt közben. Természetesen a motort nem sikerült megcsinálni, úgyhogy egy hétre rá kapott új szélvédőt és ablaktörlő motort.
Aztán történt, hogy szabim előtti utolsó napon hazafelé, belém jöttek hátulról. Lökös kapott rendesen, hátfal zárral együtt elment, és nem lehetett lezárni a hátsó ajtót. Király. Nem baj, pihi megvolt. Visszatértem a hétköznapokba és időpontot egyeztettem a javításra.
Közben pedig a már rég óta tervezett kuplung csere is megesett, hamarabb mint a kaszni munka. Persze ebben is akadt egy komoly baj. Mert persze kiváló volt az új kuplung, vaj puha pedál, nem csúszik, tényleg kiváló volt, csak épp reggelre a garázsban elfolyt az összes váltóolaj. A jobbos szimering offolta magát. Nagyszerű, az autót ahol csinálták, 40km-re volt tőlem(Bicske-11.ker). Úgyhogy némi késztetésre otthon bátyámmal és apámmal nekiláttunk a cserének, kb 2 óra alatt meg is volt!
Majd másnap már vittem is lakatoshoz, majd utána ment a fényezőbe, lökös cserélve lett bontottra, mert előzőleg is volt már javítva, de elég ocsmányul.
Majd egészen pontosan mára végre elkészült a hátulja is, úgyhogy elég kalandos úton, de végre ismét egyben, gyönyörűen róhatjuk utunkat.