Blog

224e-nél megtörtént a vezérléscsere, INA szett került bele.

 
>> EseményTocsa // Alfa 159 SPORTWAGON // 2016-10-29

A hosszas keresgélés után egy Kassai autóra esett a választás. Hogy miért?? Először nem tudtam volna rá válaszolni mert ezüst szinűt nem akartam és szerettem volna gyári tetőtartós kivitelűt. Nos ez ezüst szinű és nincs rajta gyári tetőtartó. :D A választás oka hogy friss műszakival rendelkezett kint, világos bézs a belseje ami nagyon bejött ,van benne remek zene navival ami kissé idejétmúlt már de ez egy 10 éves járgány. Teljesen új fékek elöl hátul, EGR szelep vad új , Karosszéria nem rohad sehol bár van pici sérülés elöl, de nem vészes. Valamikor Olaszországi autó volt én vagyok a 3. tulaja. Vezetve van végig a szervízkönyv , kaptam rá új téligumikat új alufelniken. A motor szépen jár semmi füstölés turbo, kuplung még jó állapotban van.

 
>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2016-10-29

Ma ismét megejtettem az olajcserét. A szokásos Selenia 20K Alfa Romeo olajat kapta, amit az olajwebshopban vettem. Jöhet a következő 10000 kilométer! :-)

Költségeim:
- olaj: 11490,-
- szűrő: 1044,-



Km óra állása: 142171 Miles
Régi óra szerinti állás: 270235 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 119361 Km (74167 Miles)

Következő olajcsere: 148384 Miles óra állásnál.

 
>> SzervizHaddel // Alfa 159 sw // 2016-10-29

A futott kilométer még nem indokolta ,de pár ezer kilométer múlva már biztosan hideg lesz ,nekem meg csak kinti aknám van,ezért inkább megrendeltem Erhardt kollegától a cuccokat. Selenia Wrpe olaj Ufi olajszűrő ,és Cleanfilter légszűrő érkezett.
Most szerencsére semmi nem hátráltatott ,könnyen lejött a haspáncél . Egyetlen érdekesség volt .Mikor Ausztriában műszakizott az autó,a szerelö megjegyezte ,hogy olajszivárgás van a leeresztő csavarnál.Akkor azt hittem félrebeszél ,mert kettővel ezelőtti olajcserekor új csavart vettem . De igaza volt ,tényleg olajos volt alul.Most meghúztam erősebben a csavart,remélem jó lesz.
Sőt,fent is olajos. A vákumszivattyú házátol is szivárog az olaj.
A szelepfedél cserekor Zé-ék itt csak pasztával tömítettek ,mert nem jött meg időre az ide való tömítés. Úgy néz ki,ennyit bírt.Ezt majd orvosolni kell.
Olajcsere után kitisztítottam a Map szenzort. Én ilyet még nem csináltam Geitlingon ,hát volt benne dzsuva rendesen.
Amit még észre vettem ,hogy megint kapott egy kavicsot a bal oldali ködlámpa,jól be is tört. Majd venni kell .
Km óra állasa a cserekor: 221248 km
Előző olajcsere óta megtett km: 11959

 
>> SzervizArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2016-10-29

Ideje lecserélni a kézifékkötelet, meg is van, amint lesz idő, be is lesz szerelve.

 
>> AutóápolásHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2016-10-29

Sikerült ma kicserélnem a korábban beszerzett hátsó ablaktörlő motort, előtte szétszedtem és jól bezsíroztam a mechanikáját, hogy azon ne múljon a működése és megkapta a bőrápolást is. A feni csavarokra pedig szereztem védő kupakokat,elég jól passzol a felni színéhez.

>> Tuning és extraotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2016-10-29

Mivel lekerültek a nyári felnik és az autó vételnél már elég ramatyul néztek ki, elvittem fel újításra. A fénykép nem adja vissza, de gyönyörű ez a króm csillám antracit fényezés és a padka nyomoknak is hűlt helye.

 
>> Eseményotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2016-10-06

Sikerült belefutnom egy kátyúba, másnap világosban láttam meg, hogy a gumi sajnos szálszakadásos lett, így idő előtt felkerülnek a téli kerekek. A felni szerencsére nem sérült, bár pont a merevítésnél kapta telibe, lehet csak ez volt a szerencsém...

 
>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2016-10-29

Csak hogy ne nyugodjak motortartó ügyben, kísérleteztem egy kicsit.
Adott két rossz motorkitámasztó, ami a motor bólintását hivatott csillapítani. Az egyik egy utángyártott, nagyon szétszakadt, és a gyári, ami csak kicsit.
Az utángyártott volt benne, kezdett zavarni, hogy leállításkor nagyot rándul a beltér, és a váltás érzet sem tökéletes. Olyan üresség érzet, mintha valami a helyére mozdulna mielőtt megérkezik a vonóerő.
Lehet, hogy ez a kitámasztó rúd?

Kísérlet 1.

Beleraktam a gyárit, aminek "csak" a motor felőli oldala van felrepedezve belül. Eredmény: jobb váltás érzet, de még mindíg olyan rángós leállás. Hidegen több rezonancia, rezeg a középkonzol.

Itt el is dőlt, hogy új alkatrészt nem veszek, szinte bortékolt, hogy beépítem és hangos lesz az autó, rezegni fog a beltér. Úgyhogy...

Kísérlet 2.
Plasti Dip gumival kiöntöttem a gyári tartó motor felőli szakadt szilentjét. Egy éjszaka várakozás után ma beépítettem. Ahogy vártam, a beltér rezgés még erősödött (nyilván melegen alább hagyna azért), viszont az indítás, leállítás érzet sokkal jobb lett. Menni nem mentem vele egy métert sem, ilyen rezonáló beltérrel ez nem maradhat.

A szituáció tehát az, hogy a motor billenését a keményebb gumi tudja csak megfogni, ami kicsi elmozdulást enged. Igen ám, de az behozza a motor rezgését az utastérbe, nem is gyengén. Van megoldás?

Kísérlet 3.
A motor ugye menetirányban mozdul. A szilent a rezgést csak ebben az irányban csillapítja, itt az eredendő probléma. Vagy kemény gumit raknak ami fogja a motort, vagy puhát ami halk. Mi sem egyszerűbb, csillapítsuk meg a felfogatást az elmozdulás irányára merőlegesen is!
3mm-es szilikon gumi lapokból ronda kis alátéteket kanyarítottam. Kettő alul, kettő felül a motor oldalon, egy alul, egy felül a kaszni bekötési ponton.
Eredmény: a beltér nem rezeg, a motor nem mozog. Sőt! kézzel megfogva a kitámasztót érezhető hogy az sem rezonál, teljesen megeszi a rezgést.

Holnap megyek is vele, megnézzük mozgásban. Még a csavarok majd kapnak egy kis csavarrögzítőt a menetre, mert nyilván a szilikon gumikon nem lehet olyan erővel fixre húzni őket, mint fém a fémen.

UPDATE:
A hosszú hétvégén kirándultunk, teszteltem a módosítást.
- Igen, fellazult 100km alatt. Úgyhogy itthon beragasztottam ipari csapágyragasztóval.
- Egyértelmű pozitív hatása van. Országúton kb. 100km/h tempóig nincs motorhang, csak suhanás. Gyorsításkor, amikor megfeszül a kitámasztó, akkor határozottan felmorog, de egyenletes tempónál kisimul.
-hidegen csökkent a vibráció, vagy áttevődött a hallgatható tartományba, de kellemesebb.

>> SzervizRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2016-10-24

Az egyik hátsó gátlóm elfolyt így cserére szorultak. Bilstein B4 hát gátlók kerültek beépítésre. Km óra állás: 150600

Köszönet érte: Cz Tuningmann Gábor!