Blog
Leadtuk a kocsit Zsoltinak, a fő projekt a remegés megszűntetése volt.
Ezen kívül, amit kértünk tőle:
2 db belső gyári féltengelycsillag+zsír: 52.000 Ft
Bal első ajtóhatároló (nagyon recsegett már): 9.000 Ft (új)
Jobb hátsó ajtóhatároló (nem volt annyira vészes, de már volt hangja): 9.000 Ft (új)
Motorolaj csere+szűrők+ fékolaj: 22.000 Ft
Részletesebben: Motul 8100 X-Clean 5W-40 olaj, Mann filter, Sofima levegőszűrő
Bal hátsó külső lámpa (a miénk repedt volt): 10.000 Ft (bontott)
Csomagtartó zárból hiányzott a műanyag kis ajtócska: 3.000 Ft
Szervóolaj: 2.000 Ft
Kutyacsontok hátra (Siden- 2db): 7.500 Ft (féloldalas felparkolásnál ropogott hátul a régi páros)
Beszerelésre kerültek (mi hoztuk): jobb első ködlámpa, jobb első lökhárítórács
Munkadíj: 30.000 Ft
Sajnos a féltengely cseréje nem oldotta meg a remegés gondot. Elvileg minden okés az autón, de mégis remeg az erősített szoftverrel. Úgy döntöttünk visszarakatjuk a gyári szoftvert és majd Mankyval íratunk hozzá szoftvert, ha lesz "felesleges" pénzünk a projektre. A szoftverekkel volt a gond vélhetően.
Km állás: 228.000 km
Vettünk 4 db szép állapotú gyári Alfa Romeo alufelnit 16-os méretben. Ez lesz a téli szettünk. Atesz159 árulta, hamar megegyzetünk.
60.000 Ft volt a 4 felni+ 2.400 Ft leszerelési díj a Nonstop guminál.
Pár napba telt mire szépen letakarítottuk őket (CIF+ hideg zsíroldó, 2 féle felnitisztítót is vettünk, de sz@rt sem értek).




Bárdinál vettünk hátsó ablaktörlő gumit (Bosch), mert csíkozott már a hátsó ablaktörlő: 1.560 Ft
Elég könnyen felraktuk. Mivel 2 db gumi volt a csomagban, így a következő szett gumi is adott a cseréhez.
Néhány törött külső alkatrészt beszereztünk az Autozube-tól, illetve 1-2 apróságot:
Ködlámpa (DEPO): 8.900 Ft
Aktív szenes pollenszűrő (Valeo): 4.620 Ft
Jobb első, belső lökhárítórács (Iharos): 4.544 Ft
Első ablaktörlő szett (Valeo First Flat Blade): 4.157 Ft
Az első ablaktörlőket kicseréltük, a többit szakértőre bíztuk.
Azon voltunk, hogy megbízható legyen az autó, így belementünk a részecskeszűrő és EGR kiiktatásába. Kaptunk egy optimalizált chipes programot is, mellyel 175 lovas lett az autó.
Elég sok negatív tapasztalatot olvastam, illetve hallottam, hogy milyen és mennyi galibát tud okozni a részecskeszűrő és az EGR. Egyik 159 tulaj haverom 2x trailereztetett miattuk. Mióta kiiktatta azokat hibátlan az autó. Már én is kezdtem unni, hogy állandóan nézegettem a részecskeszűrő állapotát...
Az EGR, DPF OFF+chip: 80.000 Ft
Szívósor levétele, kipucolása, lapátok kikötése+munkadíj: 49.500 Ft
Szívósor tömítés: 4.500 Ft
Fagyálló: 4.000 Ft
A szíjat végül nem kellett levenni.
Zsolti átvitte a kocsit egyik lámpás haverjához, mivel
panaszkodtunk a tompított fényerejére. Azt állapították meg, hogy ez ilyen... De lehet valamit állítottak rajta, mert kicsit jobban világít!
Sajnos a chipelés óta remeg az autó padlógázas vagy 3/4 gázas gyorsításnál 1800-2100 fordulat között (nyomatékcsúcson?).
Megkaptuk a chipes szaki számát, Németh Lászlóét. Ő féltengelyre gyanakodott.
Egy féltengelyes műhelybe (http://teamtwork.hu/feltengely-futomuszerviz) Kata elvitte az autót, ahol azt állapították meg, hogy minimális kopás van rajtuk és felesleges még felújítani. Szerinte nem fogja megoldani a problémát, a szoftver lesz a hibás.
Elmentünk Németh Úrhoz, aki egy gyengébb, de picit húzott szoftver rakott fel és sajnos azzal is remegett. Így megkértük rakja vissza a gyárit és járunk azzal egy darabig. Azzal nem remegett az autó.
Közben beszéltem Zsoltival, aki szerint ez féltengely lesz akkor is, így Németh Úrral visszarakattuk az erősebb szoftvert és októberben leadtuk az autót Zsoltiékhoz, mert
szeptemberben fullon voltak munkával.
Maga az autó teljesítménye nagyon tetszett, csak a remegés volt illúzió romboló.
Km állás: 227.000 km
Vettem 2 db nyári gumit előre:
Barum Bravuris 3HM 235/40 R18
Darabja kedvezménnyel 24.170 Ft volt. Egész jó gumik. Sok jót olvastam róluk. A olcsóbb szegmensből talán a legolcsóbb vállalható alternatíva.
A felszerelés díja 3400 Ft volt. A leszedett téli gumikat otthagytuk, kuka lett a sorsuk, mert öregek voltak.
Csattogott már a megvétel óta a lendkerék, ideje volt kicserélni. A csere közben kiderült a kinyomócsapágynak is kezd hangja lenni. Nem voltam boldog, de kénytelen voltam belemenni a cserébe, nem akartam 1 év múlva újra megbontatni az autót.
A rosszul indulást, mint kiderült a fővezetékek csatlakozóinál a korrózió okozta. Bejutott oda valamilyen dzsuva és kikezdte a csatlakozókat. Zsolti letakarította és letesztelték a kocsit. Jól indult.
Kettőstömegű lendkerék (Valeo): 125.000 Ft
Kinyomó csapágy: 39.000 Ft
a fő vezetékek lepucolása +munkadíj: 30.000 Ft
Tömítés: 8.000 Ft.
Összesen: 205.000 Ft
Km állása: 225.657 km
2 nap múlva a garázsban sem indult be a kocsi, DZ-ék eljöttek érte, betolták, elvitték magukhoz.
Kiderült a fővezetékkel volt a gond, nem kapott elég áramot az önindító (lehet mégsem sikerült a takarítás 100%-osra...).
Rendesen lepucolták végre a csatlakozó végeket és végre jó lett az autó, pöccre indult hidegben, melegben. És valóban, azóta mindig szépen indul a kocsi!
A kocsi "mentés" + tényleg hibamegoldás: 15.000 Ft
Sajnos a rosszul indulás még mindig jelen volt, és a lendkerék indulás közbeni kerregése eléggé bosszantó kezdett lenni. Jött a tavasz és 20 fok felett (május, június, július) rendesen küzdött az autó, hogy beinduljon, közben hibákat sorolt fel a
kijelző. Az aksi új volt, máshol kellett keresni a hibát. Zsoltinak és Ferkének is fel lett adva a lecke.
Videókat is csináltam a jelenségről, mert pont egy borongós héten volt leadva Zsoltinak az autó és pöccre indult, tehát nem tapasztalt semmi hibát. Kellett bizonyítékot felmutatnom, hogy nem bebeszélem magamnak a jelenséget.:)
Május 24: link
Június 4: link (Ekkor volt egy tipp, hogy talán a nem gyári JVC fejegység a hibás, ezért néztem meg rádióval az indítást)
Sajnos belém jöttek, így az autó jobb első sárvédője cserés lett. Szerencsére a Gyöngyösön lévő Püspöki autó szerviz nagyon korrekt már régóta hozzánk. Korábbi autóimat is ők javították, így most is őket választottam. Nagyon szépen és főleg nem túl drágán lett cserélve a sárvédő, a levegőszűrő háza és a sárvédő betét is. Így végre eltűnt a sérülés nyoma is. Nagyon szomorú voltam két hétig, míg nem járhattam az autómmal.
Ma felkerültek a télikerekek, lecseréltem a nyári ablakmosó folyadékot, leápoltam a kédergumikat. Jöhet a hideg és a hó!
km állás: 184.091km




Ismét a Victor's Customs garázsában járt az autóm. Ők rakták rendbe legutóbb a bőrülésemet, és mivel egy apróság miatt amúgy vissza kellett vinnem (a háttámla váll részénél elmozdultak a merevítő pálcák), gondoltam ott hagyom egy teljes polírozásra és waxolásra. Ebben elég profik, nem is kellett csalódnom, brutálisan csillog most a fényezés.
Az ajtók belsejénél a gumikéder az elmúlt 7 évben kikoptatta a fényezést, ezt hibajavítóval rakták rendbe. Most gondolkozom, hogy itt le kéne fóliázni, erre keresek majd valami megoldást.
Egyébként is lelkiismeret-furdalásom volt, mert az elmúlt időszakban autóápolás terén nem igazán vettem komolyan a dolgokat, volt, hogy gépi mosóba is betértem... Szóval most kicsit jóvátettem a rosszaságokat.
Sajnos érik egy új akksi, mert míg egy hetet pihent az autó, szépen le is merült az akkumulátor... Remélem még egy kicsit húzom vele, mert még csak januárban lesz 3 éves. Persze, amilyen mákom van, tuti, hogy a tél közepén hagyna cserben emiatt...
A csillogáson felbuzdulva beváltottam Dekka ígéretét, és elmentünk fotózni a GT-t :) Íme pár kép, a többi a Facebookon!



