Blog

Szóval ma megejtettük a turbó cseréjét, nem kis meló volt, 8-ra mentem és fél kettőkor jöttem el.
Persze jött hozzá még bőven más is:
- Hűtő kitisztítása, mert melegedett a Vas, tele volt bogarakkal
- Klíma leeresztés és feltöltés, mert szét kellett szedni a hűtő kiszereléséhez, ja és 100ml gáz hiányzott, pótolva lett
- Egyik ventilátor nem megy, mert meghalt az előtét ellenállás, megrendelve mindkettő
- kitörött a ködlámpám, megrendelve
- Hűtőfolyadék lecserélve, ha már le lett engedve
- friss olaj és olajszűrő
- friss levegőszűrő

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2010-06-22

Szóval tegnap ki lett cserélve.
Korán ment el, pumpálhatta volna lelkesen a levegőt a motorba tovább is. Vajon miért távozott az örök vadászmezőkre??
Akárhogy is próbálom elhessegetni magamtól a gondolatot, de mindig arra jutok, hogy én okoztam. Mégpedig a teljesítmény hajhászással.
Életének utolsó negyedét (43e km) a tuningbox társaságában töltötte. A box ugyan a rail nyomást manipulálja, de a vezérlés igyekszik mindent hozzá igazítani. Ez azt jelenti, hogy gyorsabban és gyakrabban engedi a felpörögni a turbót. (Az utolsó km-eken ezt jól lehetett követni a fütyülésekből.) A felpörgéssel még nem is lenne baj - mert ez normális dolog - de mindezt hidegen is megteszi. Ahogy tette egész télen, ráadásul nem éppen üzem meleg állapotban. Történt ugyanis, hogy a Spider foglalta a garázst, így az olajkályha kint aludt. Minden reggel indultunk melóba, ami 5 km és esélye sincs bemelegedni a motornak, este meg haza. Gyakorlatilag egész télen napi 10 km-t hidegen tett meg a túró, néha forszírozott fordulaton. (Mert ugye OFF-ok is vannak az utakon.) Nem éppen turbókímélő üzem.
Komoly hiba volt télire benne hagyni a boxot...

 

Megismételtük a tavalyi hosszú hétvégét Gradóban. Csodaszép, hangulatos nyaralóhely.
Oda úton Ausztriában megálltunk nasizni és egy szép várat "találtunk" - jövőre egy jó nyitott tetős kirándulási célpont lesz.
Odaérkezvén (500km) sikerült parkolót találni, ott is pihent a hazaindulásig a Vas.
Jó volt a falucskában sétálni, fagyizni, sörözni (titkos tipp a barna sör kedvelőiknek: La Rossa Bierra Moretti), pizzázni vagy egyszerűen semmit sem csinálni. A két és fél nap alatt 428 fényképet készítettem.
Másnap a strandon "beleszaladtunk" egy légi bemutatóba. Még csak hasonlóhoz sem volt szerencsém eddig.
Felejthetetlen élmény volt. Jövőre ugyanekkor, ugyanitt!
u.i.
Mivel nem volt sietős az út, a korlátozásokat szigorúan betartva egy tank üzemanyaggal hazaértünk :-)

 

Itt tartunk :-)
KMW012 - 2010.08.22. - 169.000 km

 

A téli kerekek felrakásakor feltűnt, hogy a féktárcsa belső oldala "érdekesen" van kopva. Gyorsan összefüggésbe is tudtam hozni a fékből néhanapján érkező furcsa hangokkal. Szóval csere érett.
Más zavaró hangok is jöttek előről. A hideg megérkeztével a jobb első lengőkar (még az eredeti!!) olyan hangokat adott, mint a kenetlen szekér. Ha már szétdöntjük a kocsit lecseréljük azt is.
Gyors beszerzés és ma délután meglett a csere is.
Sajnos a fényképen nem tudja visszaadni azokat a mély bordákat, amik a tárcsán vannak. A fékbetétből darabok törtek ki, össze-vissza van repedezve, az okozta az egyenetlen kopást. Nagy valószínűséggel kissé túlmelegedett a német autópályán.
Hazafelé már nyugtató csend vett körül...
Fék futott: 63.000 km
Lengőkar futott: 177.600 km - még mondja valaki, hogy nem bírja sokáig a 156 lengőkarja

 

Bár még volt vagy 1.000 km az esedékességig, a jövő heti német túrára tekintettel megcsináltattam az olajcserét. A szokásos Selenia ment bele.
Mivel a fékcserekor kissé mozgott a két alsó, hátsó lengőkar, azokat is cseréltük.
A nemrég vásárolt ablaktörlő lapátok az odaúton szinte átláthatatlan csíkokat hagytak, mérgemben felrakattam egy pár gyári lapátot.
Minden készen áll a jövő heti túrára.
Ha minden igaz, ez volt az utolsó olajcserénk...

 

Induláskor még jó idő volt idehaza. Mire megérkeztünk a Fekete-Erdőben már várt minket a tél.
A hazaút kimondottan izgalmas volt, főleg a teherautósok miatt. Valamiért azt hitték, hogy a fizika nem vonatkozik rájuk és csodálkoztak, ha nem tudtak elindulni az emelkedőn. Az utolsó előtti képen látható sem tudott kifordulni a parkolóból, néhány száz autós 15-30 percet várt miatta. Köszönjük Emese!

 
>> SzervizVKG231!!! (156+75) // Alfa 155 2.0 8V TS // 2013-07-28

Hát, 2011 november 18-án vettem, a jól rémlik, 189.000 km-rel.
2013. júliusában 210.000 van benne.

Volt rajta a kezdet kezdetén egy olajcsere (+légszűrő, olajszűrő), üa.szűrő csere, gyertyacsere, nagynyomású olajgomba csere.
Megvettem rá a fekete Speedlineokat Youri-Dfg vonalon.
Utána NTC csere még az év decemberének végén.
(Nyár. Csönd. Illetve klímatöltés Dfg-nél. Ja, meg az alapjárati motorra menő vákuumcső kirepedt, 500 pénz volt Marklarnál, talán akkor hozhattam el az üléseimet is azt hiszem...)
2012 Ősz: Valami kretén, korlátolt agyú barom letörte a jobbos tükröt... Trencsiktől lett.
Ugyanakkor valószínűleg a felnijeimet is megpróbálták lelopni, de megzavarhatták őket, a bal elsőn lelazították a csavarokat. Örültem másnap az autópályán...
Tönkrement a LMM benne, Marklartól másikat szereztem be.
Újabb olajcsere szűrőkkel 200-nál. Mellé vadonatúj lambdaszonda, hátha segít. (Nem segített. A problémám alacsony fordulati nem menés, benzinszag, enyhe túlfogyasztás, néha berángatás voltak.)

Közben egy haverom befejelte az oldalát, bal hátul még nem győztem meg magam, hogy leszereljem azt a sárvédőt. Okkal...
Nyáron cseréltem még pollenszűrőt. Hát, valszleg 20 éve először én...
2012 őszén vettem bele egy másik ECU-t, hátha az okozza... Nem.
Aztán 2012 őszén egy húzósabb autópályás menet után összepisilte magát. Elengedett egy liter olajat. Sajnos csak szarral sikerült utána tölteni, benzinkútról, óvatos közlekedés ON.
Vezérlés oldali főtengely-szimmering csere, ha már lent voltak, hosszbordás és ékszíj is cserélve, PLUSZ a rángatás okát is kiderítette Kerepesi Jani. Köszönöm neki ezúton is! Egy munkanap alatt az összes gondomat megoldotta, le a kalappal.
+++ ---> Az olajfogyás a 0-ra mérséklődött a szimmering cserét követően.
Nyár elején Nardi kormány, hátsó szárny beszerzése, illetve olajcsere, szűrőkkel. A már említett 10W60-as L-M GT1 olajra. Egészen más a hangja azóta.

A fogyasztása idén nyárig stabil 10 volt, aztán megtaláltam a nagypapacipőmet, és Felvidéken produkált egy 7.5-öt, Balatonon pedig egy 8-at.

Ennyi. Eddig. De az augusztus húzós lesz: futómű, fék, elektromosság.

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-07-28

Miután nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, visszatetettem a részecskeszűrőt. Nem lett szignifikánsan kevesebb a fogyasztás, max. 3-4dl, de az sem biztos, mert más volt a két tankolásnál a vezetési stílus, ill. a körülmények. Cserébe szürkén (?) kormolt mint egy átlag TDCI és a kipufogó hangosabb, morgósabb lett. A csatolt képen az hő érzékelő helyét pótló cucc látható, köszönhetően annak, hogy a mester levágta azokat korábban. A mélysége nem sikerült tökéletesen mert lötyögött benne a hőmérő, úgyhogy kellett gyártanom egy tűzkarikát alátétből ~7,5mm belső és ~13mm külső átmérővel :-( A MESTERnek ez vajon miért nem tűnt fel? Egyből mellette a nyomás különbség jel csöve !!!!

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2011-01-12

Ma minden kikerült a kocsiból.
1. előtte
2. utána
3. A bitumenezés.
4 - 5. A hátsó ajtó lakói. Lehet találgatni, hogy melyik a gyári.
6 - 7. Focal (Nr 10A0000841) a dobozában várja a 159-be való beépítést.