Blog
Készülök a műszakira, és egy kis nyaralásra is. Indulunk lassan az ALFA hazájába, és előtte kap egy kis ezt + azt. Olajcsere,szíjak átnézése stb.
Volt előműszakin, és csak jobb első felső lengőkart kell cserélni, és minden OK!!!!! :)


A első négy lengőkar Lenkey és Társa Kft. által felújításra került, mely során gömbfejeket. cseréltek. Ezen kívül elől - hátul új stabilizátor rudak kerültek be, és a már esedékessé vált olajcsere is megtörtént a szokásos szűrőkkel együtt.

Az autó alján olajcseppek jelentek meg, és drasztikusan fogyott a szervó olajam. Megadta magát a szervó csövem. Zé-nél történt meg a csere. Km óra állás: 120.000
20e km megtétele után (160800 km) esedékesé vált az olaj és szűrők cseréje. Praktikussági szempontból (távolság) most szervízt váltottam. Felcsörögtem a Ali76-ot (Alfarium), hogy a sok koros Alfa gyógyítása mellet belefér-e nekik egy gyermekkorú '59? :-)
A mai napon olajcsere (Selenia Pure Energy WR 5W-30), olaj-, pollen-, légszűrő cseréje történt. Valamint a hosszbordás szíj hosszanti repedéseire is felhívták a figyelmemet, így azt is kicserélték.
Az első féktárcsák és betétek egy ideje már cserehatáron voltak, javaslatukra gyárival megegyező minőségű Ferodo tárcsákat és betéteket kapott a gép. A hátsókat nem bántották, azokban még van némi tartalék.
Kedvesek, rugalmasak, hozzáértőek, korrektek, csak ajánlani tudom őket. :-)
A fényszóróim úgy néztek ki, mintha rétegekben elkezdene a műanyag leválni róla. Egy kis karosszériás jótanácsnak köszönhetően rászántam magam a felújításukra.
Kellett hozzá:
- G3-as polírozó paszta (1 liter 7000 Ft ehhez a munkához fél deci sem kellett)
- 1000-es csiszolópapír (1 ív 0,65 eurocent, melynek 1/4-ét sem használtam el)
- néhány liter víz
- szabadidő és türelem
Lámpánként kb. 1 órába került, amíg lecsiszoltam olyanra, amilyenre szerettem volna. Így sikerült a kisebb felverődéseket és a rétegekben leváló műanyagot eltüntetni. Végig sok vizet kellett használni hozzá.
A csiszolást követte a polírozás. A G3-as pasztát vattával vittem fel, és lámpánként mintegy 1 órán keresztül políroztam, míg a képeken látható eredményt el nem értem.
1-es képen a jobb oldal kész van már a bal következik.
2-es kép a jobb fényszóró polírozás után.
3-as kép a jobb oldal kész van, a bal csiszolás után.
4-es képen a bal oldal csiszolás után
5-ös képen a bal oldali fényszóró látható ahogy régen kinézett.





Az első embléma is megérett a cserére. Igazából még csak a lakk töredezett össze rajta, de már nem volt szép. AlfaCity-ben vettem egy sima jelet Ofi-tól, azzal a szándékkal, hogy megpróbálom kicserélni a csak a jelet. De sajnos a 156-147-... jele nem kompatibilis, mert a "ház" maga is domború, és a jel csak egy sima vékony fémlap. Ebay-en taléltam, fogok is rendelni aztán majd meglátjuk. Addig is becseréléssel rendeltem egy komplett emblémát. Siófokon vettem át Ofi-tól.
Így ismét teljes fényében pompázik.
Sok fórumos tákolási ötlet után végülis gyárit vettem.
Mikor kicserélték az egyik hűtőt a nagyot asszem akkor elfelejtették feltölteni gázzal a klíma hűtőt, most bepótolták.
0
476
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Virtuális Romeo
- Coffee - Minden ami kávé
- GT coupé
- 155
- Spider
- Alfa reklám
- Filmek
- 4C
- AlfaCity 2025 - július ...
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8