Blog

>> SzervizTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2013-08-13

Pár dolog, ami az elmúlt időszakban történt.
Átléptük a 185.000. km-t. Egy pár dolog megérett a cserére.
Kezdjük a felső lengőkkel. Ezeket kidobáltuk belőle. Nem kell...na, jó cseréltük. :-) Az első stab. pálcákat vásárlásom ellenére nem cseréltük ki, mert jó állapotban vannak. Nem tudom minek vettem. Úgy gondoltam, hogy, ha már ott bombázzuk szét az autót, akkor ez is csere. De nem! Ment be a dobozban, ahol az ilyen pluszba vásárolt alkatrészek vannak. Nem sok minden. :-D Komplett első fék van mellette. Viszont, ami a kocsin van az szerintem már élete végéig elmegy. Lengőkar csere mellett a gumiharangokat is cseréltük.
A zenét visszakötöttem a kocsiba. Újrahúztam a kábeleket. Ne kérdezze senki, hogy mi volt a baja a réginek. Én sem tudtam kideríteni. Ez rejtély marad. Működik? Igen! Akkor nincs probléma. :-)
A hátsó elektromos ablakokat elkezdtem bepattintani. Megálltam vele, mert időm valahogy eltűnt. Ezt majd hamarosan folytatom. A bal hátsó ajtóról a kárpit le van bombázva. Most így marad még pár hétig.
Kapott egy 75 Ah-s akkumulátort, mert a másik miatt a pékségből kilépve nem indította a gépet. Érdekesen meghalt egyik percről a másikra.
Reggeli hideg indítás és rángatózás meg visszadurrogás remélem megszűnt. Tegnap este cseréltem az alkatrészt. Eddigi teszt alapján jónak tűnik. Remélem már csak jobb lehet. Délután munkából hazafele kiderül, hogy pöfékel-e még a gép. Levegő-hőmérséklet szenzor vagy mi a kellemes neve.
Amit még tenni kell a géppel. Vezérlés csere, módosítóval, hátsó futómű és stabrúd szilent elől. Nem olcsó, nem olcsó.

Pár kép még a hosszabb próbaútról (csak Horvátva, meg Szlovénba, meg Olaszba ugrottunk át ha már arra jártunk ;) - és csak ment és ment és ment...)

 

Amióta megjárt a vas az Alfariumot elég sok minden történt vele. A legfontosabb a lakatolás. Sok tanakodás után végül is mi csináltuk édesapámmal, egyre kevésbé szeretjük a meglepetéseket. A még Pesten gépmunkán átesett hengerfejen már itt állítottunk szelephézagot - azaz ehhez is gépmunka kellett, mert nem voltak ennyire vékony beállító lapkáim, de Pakson van egy műhely, ahol mágnesasztalon meg tudták oldani a dolgot. A karburátorokat Dell'Ortokra cseréltem a Solexeket vagy sikerül felújítani vagy nem - zekkel is elég jól megy, bár kicsit szomjasabb. Képek később, bár rajtam kívül úgysem olvassa ezt itt senki szerintem :) . Hiába gyűlik az információs szemét is.

Ja,igen, megint van km óra: a kondenzátorok kiszáradhattak a röpke 30 év alatt az elektronikában ezért átforrasztottam a NYÁK-on vadi újakra és voila' megint mér. Igaz egyelőre még 30km-el kevesebbet, de majd állítok rajta: sajna eltérő feszültségértékűt kaptam csak és úgy látszik ez befolyásolja valamennyire a rezgőkört az elektronikában, de amúgy működik. Bódogság.

 
>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2013-08-30

Télen elkezdett nekem is beragadni a két első kilincsgomb. Többen megcsinálták már a műveletet az itteni tagok között, így nekem már annyira nem volt nehéz. Köszönet érte Admirálisnak, egyrészt a telefonos segítségért, másrészt pedig úgy tudom ő találta fel a spanyol viaszt, ő volt az első az itteni tagok között, aki először orvosolta ezt a problémát és le is írta blogba is.
Az új gumigyűrűket már hónapokkal ezelőtt beszereztem, többféle méretet is, hogy biztosan legyen olyanom, ami kell. A jobb oldali enyhén viseletes, kisebb szakadások voltak rajta, a vezető oldali pedig tele volt kosszal. Mindkettőt cseréltem.
A kilincsek kiszereléséhez először le kell venni az ajtókárpitot, ki kell szerelni egy műanyag takarót és az egyik ablak vezető sínt. A kilincsről lepattintani a két rudazatot majd kivenni a kilincset. Ez nem is olyan egyszerű, mert el kell forgatni a kilincset, hogy kijöjjön a lyukon. Először kicsit megy az anyázás, a túloldalon már szinte gyerekjáték :)

>> EseményFater (Norbi) // Alfa 147 1.6 TS (120 Le) // 2013-08-12

A mai napon forgalomba lett állítva MALIVN - mivel a rendszám MLV-199 - ezt a nevet kapta szürkesége. Budapesten én mentem vele keresztül, de még mielőtt beértünk volna Gődre, egy népautó Passat-ban szétszaladt a ménes és árokban végezte, miután kiütött egy Ford Transitot...

>> Autóápolásatosz069 // Alfa 156 2.4 JTD // 2013-08-12

az egyik görgőm elkezdett kereplő hangot adni már vagy úgy egy hónapja. most jutottam el a cseréig :) remélem mostmár csendbe lesz újra a kis szörnyeteg :)

 

Mivel mára sem volt nagy hőség kilátásban, a szokásos győri túrára a Spiderrel mentünk.
Ami beárnyékolta a napot, és ami miatt feladtam a reményt, hogy Mo-n valaha is kulturáltan lehessen közlekedni:
- Az út minősége kritikán aluli! (Celldömölk-Pápa-Győr) Az egy dolog, hogy a fele "bogárhátú" és leér az alja, de ennyi lyukkal, úthibával az eddigi össze "Nagy Túrán" (összesen 6.500 km) sem találkoztam! Gyakorlatilag az elmúlt években csak romlott a helyzet!
- A kedves trágyaszállítóról lapátnyi adagok potyogtak Takácsiban. Az anyagból kiszálló szalma kondenzcsíkként száll mögötte. A falu végén sikerült megelőzni, de szerintem nem értette a sofőr, hogy miért jeleztem a kezemmel...
- Minden harmadik autó 70-el megy. Faluban és azon kívül is. Valahogy nem értem a koncepciót. Most siet, vagy nem?
- A német autók 60%-án (Golftól felfelé) nincs irányjelző. Hol a német precizitás?
- Többen is mm-re az út szélén mennek. Persze néha le is mennek róla, ilyenkor a frászt hozzák az emberre, hogy szedhetem ki őket az árokból. Jó néhány padkázás után sem megy 5 centivel se beljebb. Nem tűnik fel neki, hogy hatalmas kátyúk vannak? Vagy csak szarnak a futóműre?
- Akinek telefonja van, az a fülénél tartja. A kocsi mozgásán is jól látni. Nem tilos az ilyesmi már pár éve?

 
>> Tuning és extraego // Alfa Giulietta 1.4 T 120 // 2013-05-22

Riasztó AR Giulietta 489, 65 eur

 
>> Szervizego // Alfa Giulietta 1.4 T 120 // 2013-07-12

Július 12. reggel - a nap egy kis kövecskével indult. Délután már 50 cm-es repedést találtam. A szélvédőcsere 404,18 eur, amiből 165 eurót fizettem a biztosítónak.

 
>> Eseményego // Alfa Giulietta 1.4 T 120 // 2013-07-26

Viszlát 146. Üdv. Giulietta!