Blog
vasárnap beindítván az autót, olyan hang fogadott, mintha kályhacsöves tuning-civic-ben ülnék ... gondoltam, hogy valami gáz van a kipufogóval, de alánézve az autónak nem lógott semmi, ami beakadhatna, úgyhogy használtam 1,5 napot, de ma este megemeltük.
a Brutus középdob kivezető csöve teljesen megadta magát, és kivált a dobból :-( a srácok előrelátóak voltak, így egy gyári középdob ott figyelt már a padlón, kis illesztés után a sikeres csere eredményeképpen csendes lett az autó újra, sőt csendesebb mint az előző dobbal.
Tavaly februárban kezdtem az egészet, akkor vettem egy pár használt, bemattult, olcsó Carello lámpát. Még akkor szétszedtem, és a külső részt lefújtam feketére. Arra gondoltam, hogy 1 hónap és megveszem bele a projektorokat, majd azzal feszítek. Nem így lett, ezért egészen 2013. augusztuáig jegelve volt a project. Miután munkahelyemről hoztam 2 Hella projektort, elkezdtem agyalni. A YouTube-on láttam videót, hogy miként csinál át valaki sima lámpából projektorosat. Nagyjából az alapján csináltam én is:
1. Ha ki van szedve a foncsor, akkor szükség van 1 fix támaszra, ami akkor is tartja a foncsort, ha mi már elengedtük. Ez szükséges, mivel így lehet majd bemérni azt, hogy hova világít az eredeti foncsor.
2. Ha megtaláltuk a tökéletes támaszt, érdemes maszkolószalaggal a földön körberajzolni a lámpa egy részét, hogy később, ha a projektort állítjuk be, ugyan ebben a pozícióban legyen a foncsor (mostantól csak lámpa).
3. Tegyük a földre a lámpát, rajzoljuk körbe, kössünk tápot az izzóra.
4. A falra vetített fény határát ragasszuk le maszkolószalaggal, és rajzoljuk rá a fény irányát.
5. Ha ez megvan, ki kell vágni a lámpa hátulját. Ez attól függ, mekkora a projektor foncsora, nekem kb. 82 mm-t kellett kifaragni az eredeti foncsorból.
6. Ez csak egy lehetőség, egyáltalán nem befolyásol semmit. Lefújtam matt feketére az eredeti foncsor belsejét, mert hát Blackline. :)
7. Ragasztás. Eredetileg két komponensű, fém szilárdságúra kötő Pattex ragasztót szerettem volna használni, de az akkor vásárolt ragasztó be volt száradva. Mivel ez már szombat délután volt, amikor nálunk semmilyen üzlet nincs nyitva, egy olyan B megoldás következett, ami nem biztos, hogy rosszabb: Azt a szilikont vittem fel, amelyikkel a lámpaburát szoktam a lámpatesthez ragasztani. Egyszerű az egész: a kivágott részre felvittem 1 réteget, ebbe beletoltam a projektort.
8. Projektor beállítása. Ha megvan a még meg nem kötött szilikon, akkor vigyünk a lámpát oda, ahol mértük az eredeti fény törését és irányát. Állítsuk be a foncsort a megrajzolt hely szerint, majd óvatosan igazítsuk a projektort, aminek a fénye ott kell végződjön, ahol a foncsoré. Szerintem már ekkor tökéletesen látható a különbség a két világító test között.
9. Miután beállítottuk a projektort, rögzítsük valahogy. (Én csak huncarocell darabokat pakoltam alá, és úgy maradt, ahogy kellett.) Aztán mehet rá még egy kis szilikon, biztos, ami biztos alapon. Az izzót bekapcsolva hagytam úgy 2-3 órára, hogy gyorsabban száradjon a szilikon, de a teljes "keményedésig" kellett fél nap.
10. Ha szerencsések vagyunk, akkor lesz a projektoron olyan burkolat, ami az oldalirányú fényt visszatükrözi, illetve nem engedi ki máshol, csak a lencsén. Ha pedig olyan projektorral van dolga bárkinek, mint az enyém, akkor jön az agyalás, hogy miként kellene megoldani ezt a problémát. Én jelenleg itt tartok.
11. Miután visszaraktuk a foncsort a helyére, felkerül a külső rész, mehet a lámpatestre a ragasztó (szilikon), és lehet felrakni, majd rendesen beállítani.
Szerintem az egész művelet elég egyszerű, ha valaki megpróbálja, sok sikert az építéshez.












a klímánál a durrogás már a fenevad megvételénél megvolt, azóta lett 1x meat & doria márkára cserélve de nem lett jo, 1x ugyan olyan boschszámú-ra cserélve - újra - kb 1 éve volt cserélve és ennyit bír, megszaladt a fogyasztásom 8->10,5-11-re, rángatott és klíma nélkül is bedurrogott. Bontóból egy jts-jtd-be való légtömegmérőt tettem bele, elmult minden hiba, klíma mellett sem csinál semmi durrogást!
rossz lmm: 0 280 002 309 - Ts-be való
jo lmm: 0 280 218 113 - JTS-JTD-be való
Itt fú alatt elég sok minden történt, majd egyszer ömlesztve, de nem egyszerű a történet. most csak annyit, hogy házilag, egyedileg készített kipufogó lesz alatta. Ez itt a hátsó dob, festést követően. A véget valami régi cuccról szedtük.

Karburátor beállítás. Nem annyira ördögi tudomány, mint annak sokan gondolják, de kell hozzá pár dolog, hogy jó legyen: egy stroboszkóp az előgyújtás beállításához, egy CO mérő a keverékdússághoz és a több karburátor is van a rendszerben, akkor egy szívóoldali nyomásmérő egység; ebből a legjobb, ha annyi van, amennyi torok, mint itt is. És már lehet is tekergetni :)



Minden Alfetta és 75 tankja rohad. Nincs kivétel, csak a mértéke változik. Szerencsére volt cseredarab.


A szilentek már több helyen megértek a cserére: a kanyarstab érezhetően nem volt már a toppon és a felső lengőkar bekötésének a szilentje is oda volt, ezek most mind újak. Sajnos a balos lengéscsillapító is gyanús, pedig Koni és alig van benne 20 000km :(




elengedhetetlen máguskodás a megújult karburátorok felszereléséhez. Itt csak a nyomásmérő órák látszanak, de kellett még hozzá egy stroboszkóp (gyújtáshoz) és egy co mérő is (az Alfettánál már végigfotóztam a szortimentet). A szelepfedelet egy stílusosabb régebbi darabra cseréltem, ha már úgyis szét volt szedve, ugye.

1
603
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- 4C
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV