Blog
Eljött az idő!Vagy is már tavaly el jött de nem volt adott minden feltétel a teljes vezérlés cserére:-{Már nem akartam rizikózni most meg kellett tennem nyaralás előtt!
Szóval:-2db első kutyacsont csere
-váltó olaj csere
-VEZÉRLÉS csere!
Km:286000-
kanárik költöztek be jobb elöl, és valami lötyögés is hallatszott, nem is kellett nagyon hepehupás úton menni.
a lötyögés a kanyarstab tartószilentjeinek cseréjétől szűnt meg (ha már ott jártunk, a gömbfejes kutyacsontok is megújultak), de a csicsergés sajnos maradt. közben észrevettük, hogy az alsó lengőkar mindkét szilentje odavan. oké, akkor alsó lengőkar csere.
nagyon jó feszes lett a futómű, de még mindig nem csöndes :-( vizsgálgattuk tovább, és arra jutottunk, a felső toronybak lesz (onnan jött a hang). csere közben a felső rugótányéron furcsa dolgot vettünk észre: a kis fészek, ami a gátló gumiütkőzőjét tartja, félig le volt szakadva a rugótányérról, és szét is nyíródott. nosza, bontóból másik rugótányér a megviselt helyett. tovább nézegetve a régit, a kis fészekbe még be is volt szorulva egy régi gátló fém fedele!
ez ugye 2 dolgot jelent: az egyik, hogy egyszer valami okos "mester" a felütköző gumibak nélkül rakta össze, aztán mikor valami miatt nagyon beütött az első kerék (pl. rugótörés), akkor nem piszkálták ki a gátló bepréselődött, deformálódott sapkáját, hanem beleütötték a gumi ütközőt, és összerakták a futót ...
nyilván a ferde gumi meg a leszakadt kis tányér csicsergett a lengéscsillapító szárán.
a felső gumibaknak nagy baja nem is volt, de ha már arra jártunk, csere.
csönd van :-)
Elindultunk vissza Kirchbergbe. 700 km. Rögtön Bécs előtt telenyomtam a verdát anyaggal, ne kelljen emiatt megállni, plusz vettem matricát is. Pályán 160-as tempót mentem, nagyon jól bírta a gép. Meg én is, hála a tempomatnak. Odaértünk, minden ok.
Üzemanyag: 80 Euro
Matrica: 8 euro
Fogyasztás: 6,4 l
Keszthelyen a katonaságnál álltunk, épp készültünk vissza Ausztriába melózni, az utolsó dolgainkat intéztük a párommal. Előttem egy kisbusznak felvillant a tolatólámpája és elkezdett közeledni felém. Leizzadtam, de még volt annyi bennem, hogy én is rükpercbe tegyem magam és ráhasaljak a dudára. Késő volt, nekem jött. Jobbra bementünk az utcába és ott álltunk félre. Folyt rólam a víz és az idegeim is kikészültek. A nénike kiszállt és teljes nyugalommal kérdezte, hogy nekem jött e. Párommal kicsit helyre tettük, hogy piros lámpánál nem tolatunk. Főleg nem egy Alfára! :D Érdekes volt mert az autónak nem lett baja, pedig vonóhoroggal követték el a tettet. Talán épp annyit sikerült tolatnom... Huhhhhhh,megúsztuk...meg a néni is. :D
Hallgattam a gumiszerelőmre, így megrendeltem a két elsőre az abroncsokat. 215/55 R16-ban Hankookja volt holnapra 28.000.-/ darab. Okés jöhet. Másnap már fent is volt a két első.
Hankook Ventus S1evo 215/55 R16 93V: 28.000.- /db
Szerelés: 3.000.-
Meggondoltam,mert igen idegesített a zaj és úgy döntöttem nem kockáztatok, inkább klappoljon minden, nehogy nagyobb baj legyen. Mondjuk furcsálltam, hogy mindkettőt cserélni kell, de beletörődtem. Megrendeltem az alkatrészt, hagytam 20.000.- ft előleget 2 nap múlva megjön a cucc. Előtte muszáj volt elmennem még Pestre, meg Pécsre is. Szörnyű hangja volt és csak a csodában bízhattam, hogy bírja ki. Kibírta. Beszerelték 2 óra alatt. Felajánlották még, hogy vehetek náluk gumit is, de harmadannyiért tudtam ugyanazt mint amit adni akartak, így inkább megköszöntem.
2 db csapágykészlet: 122.224.-
2 óra munkadíj: 13.970.-
Fizetés után megint kedveskedtek velem. Mivel megnézték a futóművemet, felfedezték, hogy a bal első lóg és, hogy meg kellene csinálni, de akkor már egy kalap alatt csináljuk meg a jobbost is. 130.000.- kemény magyar forintot számoltak ki és kedvesen megjegyezték, hogy 1 munkaórát a cég elenged mert jó kuncsaft vagyok. Mivel az előző munkát kb féláron tudtam volna máshol elvégeztetni, kedvesen megköszöntem nekik. Utánanéztem. Ez a munka kb 80.000.- forint kiskeszthelyen. Megnyugtattak, hogy még pár ezer km-t kibír, de mindenképpen csináltassam meg. Meglesz, de majd csak a téli szabi alatt novemberben. Kaptam a szakszervízben még egy ingyenes takarítást, mosást is, de idő hiányában ezt a kuponomat szintén télre tartogatom. Tanulság: ha az ember siet, nyúljon a zsebébe.
Néhány napja, egy szép napon, mikor "tüzesen süt le a nyári nap sugára", szóval a döglesztő 40-fokos trópusi hőségben éppen sétáltam a cégnél a meló végeztével a parkoló kocsim felé és szokásomhoz híven a távirányítóval leengedtem az ablakokat, hogy amíg odaérek, addig is átszellőzzön, amíg odaérek.
Aznap éppen a feleségemmel egy kocsival voltunk dolgozni.
Beültünk szépen a kocsiba és a városi bekötőúton a körforgalomig leengedett ablakokkal mentünk - épp ahogyan szoktunk.
Ahogyan kifordultunk a 4sávosra, ablak fel és klíma indít. khmm, khmm, mondom ablak fel! MONDOM ABLAK FEEEEEL!
Az anyósülés ablaka fel is ment, de az enyém nem.
No, gondoltam megint valami elektromos gond. Volt már, hogy a zár vagy az ablak szórakozott, ilyenkor mint a "windows", kilé-belép és működik...itt akkusaru le, majd vissza és működik.
Félreálltam a padkára, "kilép-belép" - de nem jött be a dolog.
Szóval, 120-al száguldottunk haza 40-fokos kánikulában lehúzott ablakok mellett klíma nélkül 15 km-en keresztül. (Na jó, ez azért nem olyan nagy dráma)
Hazaérve nekiláttam a hibafeltárásnak.
Kikaptam az egységet az ajtóból, 5-ös imbusz fogja. Nálam csak 1 csavar, a másik nem hiányzik, egyszerűen nincs. A helye megvan, de nincs furat a műanyagon (1.kép).
Lepattintottam a csatlakozót. Elvileg 3-felé szedhető szét. A felső része a fülek mentén szétpattintható (2.kép), de a tükörmozgató pöcökje miatt nem tudtam szétszedni (3.kép), feszegetni meg nem akartam. Később droberto mondta, hogy a tükörbehajtó vak-gombját lefele nyomva szépen kiforgatható/kibillenthető.
Na mindegy, én nem erőltettem, hanem inkább lecsavaroztam alulról az elektronikát (4.kép). Az 5 csavart T10-es torx fogja.
Miután lejött az elektronika, kipottyantak mozgató rudak, és akkor vettem észre, hogy el van törve a mozgatófül - vagy ahogy hívják (5.kép).
Egyen lőre összeraktam. Azon gondolkodom, hogy
1) szerzek bontóból ilyen fület
2) ha külön nincs, akkor veszek komplett egységet
3) mive szerintem Magyarországon az enyém az egyetlen 159-es, ami hátul nem villanyablakos, ezért vélhetőleg bontóból csak olyat kapok, amiben négy ablak vezérlője van. Így hát lehet, hogy akkor beruházok, és megcsinálom a hátsó ablakokat is villanyosra
4) hallgathatok droberto-ra, és veszek bontóból egy hátsó ablakhoz való egységet, abból kiszedem a mozgatófület és átrakom az enyémbe
Annyi bizonyos, hogy miután a kulcsban lévő tollkulccsal sikerült felhúznom az ablakot, most egy darabig nem húzom le :(
A többi fotó, csak úgy, azoknak akiknek valamiért szét kell majd szedni.












Az elmúlt 2 hétben kalandos körülmények között utazott a BOV.
( BRT futár - Italy elkeverte majd visszavitte és ugyanez ismét de másodszorra sikeresen az olasz címre leszállította péntekre, hétfőn már a kezemben is volt )
Maximális köszönet : Gery83-nak aki elviselte a telefonos zaklatásaimat:-DD
Végülis tényleg egyszerű volt a beszerelése-így utólag.
Ha már így szétkaptam ezt a pár csövet alaposan kitakarítottam mindent, a gyári lefújó ( Bosch ) be a szekrénybe...
A vákumcső ami a szelepen lett volna elfáradva lógott egyébként.
A teljes csövet kicseréltem egy 5mm-es Gates-re, bilincsekkel rögzítve.
A szívórészbe a mellékelt dugó be és már pakoltam visszafelé a cuccokat.
A vákumot is rácsatlakoztattam a másik helyre és a mérő máris életre kelt.
Próbaút-0 Bar-tól 0.5-0.0-ig toltam neki, gázról le és megszisszent, bexa-behu:-))))))
Brutális.Ez 10s!
Aztán végig széles mosoly hazáig.
Megérte az árát, a legjobb viszont az, hogy a turbo-t védi.
Az alapjárati-t is kitisztítottam ha már szét volt kapva minden, meg cseréltem egy szilikoncsövet is a kartergáz felsőt.Jó lett, tetszik.








Klímatisztítás, házilag.