Blog
Nosztalgikus érzés fogott el, miközben cseréltem, mert ez volt az első sajátkezű szervízem az autón, aminek már 7 éve. :)
A saruk már akkor is viseltesek voltak, mostmár cseréltem azért az előtét ellenállást valamint a megkeményedett csatlakozó kábeleket lecsaptam és az ehhez való, műanyag biztosítós sarukkal ellátott kábeleket forrasztottam vissza a helyükre. Valamint pótoltam a viseltes és hiányzó kábel védőburkolatokat is.


A légszűrőháznak már jó ideje egy füle sem ép (utolsó kép). Kettő letört egy pedig eltört. Bontottat egyrészt nem sikerült szerezni, másrészt le is tettem róla, mert annak az anyaga is valószínűleg már túl rideg és a rázkódástól széttörne hamarosan. Ezért magunk javítottuk meg.
Légszűrő is cserélve (294e km).



A gyári alfa romeo-s Exide 60Ah 540A-s aksi meghalta magát így bekerült egy kicsit "bikább" Zap Silver 80Ah 700A-s aksi! Kicsit költséges volt,de remélem eltart jó pár évig! :)
Főként a blokkra fogatott, a leömlő mögötti vízcső állapota izgatta már jó ideje a fantáziámat. Most elhatároztam, hogy leszedem. Miután a hűtőt már kiszedtem, beigazolódott, hogy nem lesz egyszerű művelet kibányászni.
Levettem a vízpumpáról is a háromágú gumicsövet, de az is kevésnek bizonyult. Próbálkoztam egy darabig, de be kellett lássam, hogy ennél több bontás kell, mert még ha ki is tudom feszesen szedni, visszarakásnál megszívom, mert össze-vissza fogom sérteni a festését. Végül két opció maradt. Vagy a leömlőt szedem le vagy az akksi tálcát. Nem volt nehéz döntés, a leömlőnek a berohadt csavaroknak biztos, hogy nem állok neki. :) Az akksi tálca kivétele után már egész egyszerűen ki lehetett venni, csak el kellett forgatni.
Mivel ez a cső a leömlő mögött van, ezért ez tisztítás és alapozás után kapott hőálló ezüstöt, mert feketét persze nem kaptam. :) Az alapozás elvileg nem kellett volna, a hőálló festék leírása alapján. Követve a festéken lévő instrukciókat, egy óra száradás után ki lett égetve, de a kis tartályos gázfúvóval nem volt egyszerű feltornászni a hőmérsékletét 160C-ra, majd ott tartani egy darabig. :)
Az alsó vízcsövet még én kezeltem és festettem le a legutóbbi vízcső és radiátor cserénél. Jól bírta rajta a festék, de sajna 1-2 helyen kidörzsölte az ott lévő szervócső védőburkolata és ott elkezdett rozsdásodni, ezért ez is le lett tisztítva majd le lett festve.








Sokat gondolkodtam, hogy ha már szétdöntöm a hűtést, akkor cseréljem a radiátort is, biztos, ami biztos, de mivel még csak 4 éves és kiszerelve, úgy tűnik, hogy rendben van csak a felső és az alsó konzolok korrodáltak, valamint a lamellák között volt koszos, ezért maradt. Kapott egy slagos öblítést.





Mivel novemberben két éves lenne már a hűtőfolyadék valamint volt pár dolog, amit meg szerettem volna csinálni, ezért a szabi alatt nekiestem szétbontani a hűtést. :)
Kiegyenlítő tartály tisztítás és megkapta a Paraflu 11 mixet.








BAL ELSÖ LENGÖKAR,JOBB BAL OLDALON MENET STABILIZÁTOROKAT TRW KERÜLT BELE, 15000 KM KÉNT OLAJCSERE LÉGSZÜRÖ POLLEN GÁZOLAJ, OLAJSZÜRÖ ,KOMPLETT FÉK CSERE TEXTÁR BETÉTEK ÉS BREMBO TÁRCSA KERÜLT RÁ, 105000 NÉL RÉSZECSKESZÜRŐ TISZTÍTTÁS KÖLTSÉG 1 ÉV ALATT
0
608
Fórum
Friss topicok
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Filmek
- Giulia
- Alfa tuning
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- MiTo
- Coffee - Minden ami kávé
- Stelvio
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV