Blog
Kapott az autó a hétvégén nappali menet fényt.
Némileg faragni kellett, hogy elférjen a ködlámpa mellett.
Először féltem, hogy gagyi lesz, de úgy érzem nagyon jól sikerült felrakni.
A rendszámtábla tartó keretet is eltávolítottam, így azért szebben simul a lököshöz, bár a matrica sokkal szebben állna neki...




Mikor munkanélküli voltam és több szabadidőm volt, úgy gondoltam szétszedem a nyergeket, rendesen átpucolom őket, majd megkapják a rosso fényezést. Kezdtem a legegyszerűbbnek tűnő dologgal, a légtelenítők kiszedésével. A külső oldalon semmi probléma nem lépett fel, szépen kijött mindkét nyeregből, viszont a belső oldalt mindkét légtelenítő feje letört. Sajnos nem vártam szakit, magam próbáltam itthon kiszedni. Gondoltam fúrok egy nagyobb lyukat, majd abba csavarkiszedő és simán el van intézve a dolog. Ekkor kezdődött a "facepalmos" szopás, ugyanis a drága csavarkiszedő beletört a légtelenítőbe, a másik nyeregben szintén. Sokáig azt sem tudtam mi tévő legyek, míg múlt héten be nem vittem őket a munkahelyemre. Mivel autóbuszokat szerelünk így minden szükséges eszköz megvan. Kezdtük azzal, hogy elkezdtük kis fúróval körbefúrni, na ekkor csesztem el leginkább. Mivel világos volt, hogy így nem jutok semmire a kollégám azt tanácsolta, hogy hegesszünk rá egy anyát, és egy 17-es kulccsal majd szépen meg lesz engedve. Ez a hegesztős dolog egészen máig várt magára. Első körben azt a nyerget próbáltuk, amelyiket már megfúrtam. Mikor meg lett hegesztve, a csavar nem, de a beleszakadt kiszedő kijött. Mivel nagyon elrontottam a fúrással így az a lehetőség maradt, hogy az esztergályos kolléga kifúrta nekem az egész csavart, majd a menetet vékony spiccel és menetvágóval kipucolta. Azt mondta, hogy rendben kellene lennie. A másik nyereg jobban ment. Csak simán ráhegesztettük az anyát a csavarra, 1 nekifeszülés és már jött is ki szépen, ahogy annak kell. Nagy hálával tartozom a több évtizednyi tapasztalattal bíró kollégáimnak és krisz.v cartársnak, aki ezt a hegesztős dolgot már korábban is említette.



Tehát az autó végre megy. A problémát végül a gyújtásmodul cseréje oldotta meg. DE közbe kiderült Olah kartárstól kapott légtömegmérő jobb mint a gyári :-D
Pénteken visszakapom. Hétvégén pedig irány pécs :-D
Pár dolog, ami az elmúlt időszakban történt.
Átléptük a 185.000. km-t. Egy pár dolog megérett a cserére.
Kezdjük a felső lengőkkel. Ezeket kidobáltuk belőle. Nem kell...na, jó cseréltük. :-) Az első stab. pálcákat vásárlásom ellenére nem cseréltük ki, mert jó állapotban vannak. Nem tudom minek vettem. Úgy gondoltam, hogy, ha már ott bombázzuk szét az autót, akkor ez is csere. De nem! Ment be a dobozban, ahol az ilyen pluszba vásárolt alkatrészek vannak. Nem sok minden. :-D Komplett első fék van mellette. Viszont, ami a kocsin van az szerintem már élete végéig elmegy. Lengőkar csere mellett a gumiharangokat is cseréltük.
A zenét visszakötöttem a kocsiba. Újrahúztam a kábeleket. Ne kérdezze senki, hogy mi volt a baja a réginek. Én sem tudtam kideríteni. Ez rejtély marad. Működik? Igen! Akkor nincs probléma. :-)
A hátsó elektromos ablakokat elkezdtem bepattintani. Megálltam vele, mert időm valahogy eltűnt. Ezt majd hamarosan folytatom. A bal hátsó ajtóról a kárpit le van bombázva. Most így marad még pár hétig.
Kapott egy 75 Ah-s akkumulátort, mert a másik miatt a pékségből kilépve nem indította a gépet. Érdekesen meghalt egyik percről a másikra.
Reggeli hideg indítás és rángatózás meg visszadurrogás remélem megszűnt. Tegnap este cseréltem az alkatrészt. Eddigi teszt alapján jónak tűnik. Remélem már csak jobb lehet. Délután munkából hazafele kiderül, hogy pöfékel-e még a gép. Levegő-hőmérséklet szenzor vagy mi a kellemes neve.
Amit még tenni kell a géppel. Vezérlés csere, módosítóval, hátsó futómű és stabrúd szilent elől. Nem olcsó, nem olcsó.
Pár kép még a hosszabb próbaútról (csak Horvátva, meg Szlovénba, meg Olaszba ugrottunk át ha már arra jártunk ;) - és csak ment és ment és ment...)



Amióta megjárt a vas az Alfariumot elég sok minden történt vele. A legfontosabb a lakatolás. Sok tanakodás után végül is mi csináltuk édesapámmal, egyre kevésbé szeretjük a meglepetéseket. A még Pesten gépmunkán átesett hengerfejen már itt állítottunk szelephézagot - azaz ehhez is gépmunka kellett, mert nem voltak ennyire vékony beállító lapkáim, de Pakson van egy műhely, ahol mágnesasztalon meg tudták oldani a dolgot. A karburátorokat Dell'Ortokra cseréltem a Solexeket vagy sikerül felújítani vagy nem - zekkel is elég jól megy, bár kicsit szomjasabb. Képek később, bár rajtam kívül úgysem olvassa ezt itt senki szerintem :) . Hiába gyűlik az információs szemét is.
Ja,igen, megint van km óra: a kondenzátorok kiszáradhattak a röpke 30 év alatt az elektronikában ezért átforrasztottam a NYÁK-on vadi újakra és voila' megint mér. Igaz egyelőre még 30km-el kevesebbet, de majd állítok rajta: sajna eltérő feszültségértékűt kaptam csak és úgy látszik ez befolyásolja valamennyire a rezgőkört az elektronikában, de amúgy működik. Bódogság.






Télen elkezdett nekem is beragadni a két első kilincsgomb. Többen megcsinálták már a műveletet az itteni tagok között, így nekem már annyira nem volt nehéz. Köszönet érte Admirálisnak, egyrészt a telefonos segítségért, másrészt pedig úgy tudom ő találta fel a spanyol viaszt, ő volt az első az itteni tagok között, aki először orvosolta ezt a problémát és le is írta blogba is.
Az új gumigyűrűket már hónapokkal ezelőtt beszereztem, többféle méretet is, hogy biztosan legyen olyanom, ami kell. A jobb oldali enyhén viseletes, kisebb szakadások voltak rajta, a vezető oldali pedig tele volt kosszal. Mindkettőt cseréltem.
A kilincsek kiszereléséhez először le kell venni az ajtókárpitot, ki kell szerelni egy műanyag takarót és az egyik ablak vezető sínt. A kilincsről lepattintani a két rudazatot majd kivenni a kilincset. Ez nem is olyan egyszerű, mert el kell forgatni a kilincset, hogy kijöjjön a lyukon. Először kicsit megy az anyázás, a túloldalon már szinte gyerekjáték :)
