Blog

>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-09-17

Még augusztus elején került fel ,a felrakással picit megszenvedtem, de a végeredménnyel elégedett vagyok .

 
>> SzervizSzabolcs 159 // Alfa 159 Sportwagon // 2013-09-17

lassan elérem a 125000 ezret csre lesz olaj plusz az összes szűrő ,4db ízzíttó gyertya bosch kerül bele jobb oldali felsö lengökar ,hátul menetstabilizátor,szervó olaj szoval kézülök a télre

 
>> AutóápolásAda // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2013-09-17

Mai napon elmentem Nyíregyházára megvenni a 16colos alufelnit,ezen lesz majd a nyári gumi a 15 coloson pedig a téli.Kapni fog egy új fényezést vagy egy fényes polírozást még gondolkozom rajta.Tegnap délután egy kicsit kifényesítettem az autót.Egyébként a 4db felni 32000ft került.

 
>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2013-09-16

Olyan jópofa blogot írtam az ültetésről...de valamiért eltűnt a múlt héten. Úgy néz ki nem sikerül elővarázsolni már. Nekem meg nincs kedvem újra írni.

Képek:

>> Szervizdpetrenyi // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2013-09-16

Kicsit csálén állt a kipufogó, mint utólag kiderült el volt törve a középső cső. Most már sokkal szebb és az a borzasztó hang is eltűnt. Újra csak a V6 dorombolása hallatszik.

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2013-10-10

Pár napja kisebb olajfoltok jelentek meg a kocsi alatt. Ma felemeltem és ez a látvány fogadott: a vezérműtengely fedelének tömítése ment tönkre. Tömítőpasztával gyógyítva.

 

Ahogyan néhány napja hidegebbre fordult az idő reggelenként, ismét feltűnt a kocsi jobb oldalán az a titokzatos kerregés a motortérben, amit egyszer már a hosszbordás szíj cserével orvosolni tudtunk.
Tegnap este Csabi szerelő barátunk is ráhallgatott kicsit, valószínűleg az egyik görgő lesz a ludas, de ez majd a hétvégén kiderül, mert akkor tudja szétszedni, és megnézni rendesen, mi is okozza azt a kerregést.
Folyt köv. Szombaton.

 
>> Szervizbeero155 // Alfa 155 1,8 Twinspark // 2013-09-16

ismét itt volt az ideje a műszakinak
hátra kapott új betéteket, és a kézi fék bovden lett kicserélve igaz ez is csak a bal hátsó
és persze az egész hátsó fék kitisztítása zsírozása...stb...stb...stb

 

Ma ismét meggyőződtem róla, hogy jól működnek a rendszerek és teljesen jó az összhang.
3-ban kihúzattam 80-ig, majd 3000rpm-re a turbóm max. 1,39-ig ment ki és az EGR-em teljesen megfelelően nyitott és zárt, úgy ahogy kell.

Kisvártatva megjött a szerelőm, mert lassan készülünk a jobb alsó lengőkar cserére (ld. blog), de zavar két más dolog is, ami már egy ideje b*ssza a csőröm:
1) 2-dikban és 3-dikban - főleg kanyarodás után - gyorsításkor 2000rpm felett elkezd remegni. Felgyorsítva persze 5-dikben és 6-dikban már semmi, de ha egy ilyen eset eset után visszalassulok és visszaváltok 4-dikbe, akkor 2000 rpm-en tartva szintén remeg. Akkor is remeg, ha pl. 1000 rpm-ről nem visszaváltva, 3-dikból gyorsulok fel. Persze ilyet nem szoktam csinálni, de egyszer kipróbáltam, és beremegett.
2) jobb elölről valami éles, csipogó kopogás hallatszik és már egy apró kis útegyenetlenség is kiozza.
Ma este leteszteltük. Sikerült reprodukáln, úgyhogy 2 hét múlva 7végén nekiesünk: jobb első alsó lengőkar csere, és bal belső féltengelycsukló - jobbost tavaly szétszedtük, annak semmi baja nem volt. A csipogó zörgés okát még keressük. Majd beszámolok, ha kiderítettük.
Még néztük a 147-et, mert hidegen kerregő hangot ad, amíg be nem melegszik. Gondoltunk hidretőkére, de inkább valamelyik görgő lesz. Kérdés, hogy a hosszbordás körben, vagy a vezérlésnél. A 147 jövő hét szombaton megy vallatásra.

 

Ma szakítottunk időt a termosztát cserére. Ez az 1.8-as blokk teljesen könnyen szerelhető. A termosztát kiszedése nem volt nagy munka, pár bilincs és pár csavar...
Ami rögtön szembetűnt, hogy amit kiszedtünk, az egy Calorstat 88-as termosztát egység, pont olyan, mint amit vettem hozzá. Ránézésre 2-3 éve lehetett benne maximum. Ez nem túl bíztató, viszont ez a legolcsóbb termosztát az autóhoz, így elsőre persze hogy ezzel próbálkozik az ember. Mindegy, beraktuk az ugyan olyan (csak új) Calorstat 88-ast, és láss csodát, tökéletesen 88 fokon tartja a motort.
Természetesen OBD-vel olvastam ki az értéket, ebből rájöttem arra is, hogy amikor a műszerfal műszer 90-fokot mutat, akkor az valójában 95 körül van.
A régire öntöttem forró vizet, elég satnya mozgása van, egyértelműen rossz volt.
A tágulásim tovább repedt, mostmár folyamatosan "szelel" kifele. Egyre sürgetőbb cserélnem...