Blog

>> Tuning és extraHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-10-19

Mivel a másik autómon kicsi rendszám volt ezért nagyon zavart az a nagy valami az autó elején. Le is vettem de sajnos elég sok alkalommal megállítottak. Mivel kapott parkolóradart, így matrica nem lehetett, meg az eredeti sem. Gondoltam lesz rá "B" típusú.
Hát kapásból elutasították, mondván nem lehet mert Unió meg minden.
Mutattak képet Ferrariról, hogy erre is sajnos nagyot kellett....gondolom mennyire boldog lehetett a tulaj...adtak a CW értéknek rendesen!
Hívtam a KOLOS nevű illetőt, mert páran ajánlották, de olyan összeget mondott, hogy ledobtam a hajamat. A 300 százalékos hasznát kicsit sokalltam!
De aztán lehetett....:-)))) bár nem volt egyszerű!
Nagyon nagy köszönet érte az egyik barátomnak és a páromnak, és ami a lényeg, anyagárban megúsztam :-)

 

Kivittem az utolsó marék hiányzó alkatrészt a galvanizálás után. Azt mondta hétfőn nekiállnak. Holnap kitolom az autót, szétszedem és kitisztítom az összes elektromos csatlakozót. Legalább kontakthibákkal ne kelljen szívni.
Nagyon szurkoljatok nekem!

 
>> Szervizzee // Alfa 156 2.4 JTD SW // 2013-10-18

Történt,hogy klíma szíjtárcsa csere után kis idővel megette a hosszbordás külső felét.
Elgurultam a szerelőhöz,hogy ugyan már nézzék meg miért ment félre és cseréljék ki a szíjat. Másnapra kész is volt,5e munkadíj plusz 3e a szíj (Dayco). Kigurultam a szervízből és nem egészen 1 km után újra elkezdte rágni a szíjat majd le is dobta. Frankó volt szervo nélkül a városban visszaevickélni a szerelőhöz. Mikor megláttak,kérdik mi a gond. Kiült az Ó betü az pofájuk (bocsánat) mikor mutatom a leszakadt új szíjat. Kisebb szóváltás után újra ott hagytam az autót. Másnap hívnak,hogy kell egy generátor szabadonfutó mivel az teljesen K.O.. Mondom,oké,de ezt miért nem lehetett az első körben??!! Tehát akkor megint új szíj,szabadonfutó .... Másnap megint csörögnek,hogy megvan a baj forrása,kellene egy rugós feszítő is!!!
Összegezve,elkészült,azóta gond nincs vele de:
- 2 szíj 2x3e
- szabadonfutó 12e
- rugós feszítő 28e
-munkadíj 5e,második körben 15e merthogy a blokkot lejjebb kellett engedni a szabadonfutó cseréje miatt
Ez összesen 66e jó magyar forint, egy hosszbordás cseréért...
Hozzáteszem az alkatrészárak teljes kedvezménnyel értendőek,ezeket én vittem.

 
>> Autóápolásatosz069 // Alfa 156 2.4 JTD // 2013-10-18

Így utólag is köszönöm szépen mindenkinek aki felköszöntött :D
ennek alkalmából gondoltam felállok az autóval az aknára és átnézem alaposan mert ráférne egy kis kényeztetés :D
összeírtam egy listát hogy mi kell a wellness hétvégéhez:
Hosszbordásszíj
Olajszűrő
Olaj
Főtengely szimering (váltóoldali)
Kuplungtárcsa
Féltengely gumiharang

jó kör lesz erre a hétvégére :D

 

Visszakerültek a téli gumik.
Óraállás: 113.957 km

 
>> EgyébDani // Alfa 156 1.6 Twin Spark // 2013-10-18

Hát már elég régen írtam ide utoljára, de mentségemre szóljon legalább az autó jó úton halad. Én még nem annyira, de a szerelő aki a segítségemre van már állítja, hogy látja a fényt az alagút végén! Mióta bakra tettük az autót elég lassan de biztosan szépülget. Az első futóművet már rendbe tettük teljesen, már csak a hátsókon dolgozik a szaki, és amíg ő azon mesterkedik, hogy az autó stabil legyen és meg is álljon, én azon dolgozom, hogy menjen és szép is legyen. A motorteret teljesen kipucoltam, rozsdát kicsiszoltam, majd jöhetett a WÜRTH- ös csodaszer a rozsdaátalakító folyadék. Ezek után korrózióvédő alapozó, majd matt fekete fújás. Apróságokat, műanyagokat természetesen pirosra fújtam ( hát milyenre lehetne ha nem pirosra :) ). Alul is minden le lett festve, levédve a korrózió ellen. Közben Ell Cartársnak köszönhetően bekerült egy szinte új hűtő is a helyére ezzel majdnem megkoronázva a motortér felújítást, még egy két apróság és ezt ki is pipálhatom. Természetesen a szakival kicserélünk minden szilentet amit csak kell, viszont nagy meglepetésemre nagyon sok elég jó állapotban van úgyhogy nem nyúlunk hozzá. ( ez utóbbi sor biztosan szúrja egyesek szemét, pláne akik azt vallják hogy ha csere akkor párban és mindent és hajajj. Én is precíz vagyok ilyen téren de a mi jó azt minek bántsam??! Majd ha nyerek a lottón ). Mikor mindezekkel megleszek: Kasztni, motor, futómű, akkor lesz folytatása a Beltér írásnak is de arról most elég annyi, hogy azt használom raktárnak, mert szinte nem férek el a garázsban.... A képek szerintem szemléltetik az állást. Az elkészült futóművekről majd később teszek fel képeket, amikor teljesen kész lesznek.

 
>> SzervizRizzo // Alfa 156 SW 1.9 JTD 116 // 2013-10-17

171965km
Kicseréltem a motorolajat az olajszűrőt és a gázolajszűrőt.
Castrol EDGE 5W40 5liter + mecafilter szűrő+isofilter gázolajszűrő

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2013-10-18

Tuning és extra vagy szerviz... megvannak az OMP Road&Sport betétek a 4 dugós nyergekhez. Már annyira várom, hogy összeálljon az egész, minden megvan, csak azok a francos konzolok hiányoznak... pedig a terveket már egy hete leadtam a lézerstúdióba, ahova vittem alapanyagot is. Hihetetlen, hogy amikor ilyen közel a cél milyen lassan telik el egy várakozással töltött nap, s mivel a hétvége a nyakunkon sajnos reménykedni sem tudok abban, hogy hétvégén már kipróbálhassam a Brembo fékrendszert. De azért haladok, elég hosszú projektet tudnék le ezzel. A következő: felni + futómű keményítés, ültetés.

 
>> SzervizQuick // Alfa 164 2.5 Turbo D super // 2013-10-17

Ismét a fránya generátor adta fel a harcot.... Ismét szénkefe csere amitől megoldódott a probléma.....

 

Lekerültek a 18-as RONAL-ok, felkerültek a Marek-tól jó áron beszerzett gyári, 16" méretű kerekek elöl téli gumikkal.