Blog

>> Szervizbeero155 // Alfa 155 1,8 Twinspark // 2013-09-16

ismét itt volt az ideje a műszakinak
hátra kapott új betéteket, és a kézi fék bovden lett kicserélve igaz ez is csak a bal hátsó
és persze az egész hátsó fék kitisztítása zsírozása...stb...stb...stb

 

Ma ismét meggyőződtem róla, hogy jól működnek a rendszerek és teljesen jó az összhang.
3-ban kihúzattam 80-ig, majd 3000rpm-re a turbóm max. 1,39-ig ment ki és az EGR-em teljesen megfelelően nyitott és zárt, úgy ahogy kell.

Kisvártatva megjött a szerelőm, mert lassan készülünk a jobb alsó lengőkar cserére (ld. blog), de zavar két más dolog is, ami már egy ideje b*ssza a csőröm:
1) 2-dikban és 3-dikban - főleg kanyarodás után - gyorsításkor 2000rpm felett elkezd remegni. Felgyorsítva persze 5-dikben és 6-dikban már semmi, de ha egy ilyen eset eset után visszalassulok és visszaváltok 4-dikbe, akkor 2000 rpm-en tartva szintén remeg. Akkor is remeg, ha pl. 1000 rpm-ről nem visszaváltva, 3-dikból gyorsulok fel. Persze ilyet nem szoktam csinálni, de egyszer kipróbáltam, és beremegett.
2) jobb elölről valami éles, csipogó kopogás hallatszik és már egy apró kis útegyenetlenség is kiozza.
Ma este leteszteltük. Sikerült reprodukáln, úgyhogy 2 hét múlva 7végén nekiesünk: jobb első alsó lengőkar csere, és bal belső féltengelycsukló - jobbost tavaly szétszedtük, annak semmi baja nem volt. A csipogó zörgés okát még keressük. Majd beszámolok, ha kiderítettük.
Még néztük a 147-et, mert hidegen kerregő hangot ad, amíg be nem melegszik. Gondoltunk hidretőkére, de inkább valamelyik görgő lesz. Kérdés, hogy a hosszbordás körben, vagy a vezérlésnél. A 147 jövő hét szombaton megy vallatásra.

 

Ma szakítottunk időt a termosztát cserére. Ez az 1.8-as blokk teljesen könnyen szerelhető. A termosztát kiszedése nem volt nagy munka, pár bilincs és pár csavar...
Ami rögtön szembetűnt, hogy amit kiszedtünk, az egy Calorstat 88-as termosztát egység, pont olyan, mint amit vettem hozzá. Ránézésre 2-3 éve lehetett benne maximum. Ez nem túl bíztató, viszont ez a legolcsóbb termosztát az autóhoz, így elsőre persze hogy ezzel próbálkozik az ember. Mindegy, beraktuk az ugyan olyan (csak új) Calorstat 88-ast, és láss csodát, tökéletesen 88 fokon tartja a motort.
Természetesen OBD-vel olvastam ki az értéket, ebből rájöttem arra is, hogy amikor a műszerfal műszer 90-fokot mutat, akkor az valójában 95 körül van.
A régire öntöttem forró vizet, elég satnya mozgása van, egyértelműen rossz volt.
A tágulásim tovább repedt, mostmár folyamatosan "szelel" kifele. Egyre sürgetőbb cserélnem...

 
>> EgyébSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2013-09-15

Mivel a projektorhoz nem volt oldalborítás, úgy döntöttem, hogy csinálok magamnak. Nagyon rosszul kelhettem akkor... Az alap egy fél literes műanyag söröspohár volt, amit kb. a felénél elvágtam, ezt egy nagyobb kör alakú keretre rögzítettem ragasztópisztollyal. Mikor ez megvolt, az üvegszálat kis darabokra vágtam, majd felvittem 2 rétegben erre a "negatívra". Celofánnal körbetekertem, hogy ne legyen levegős és rendesen felvegye azt az alakot, amit szerettem volna. Miután megkötött, óvatosan lefejtettem az üvegszálat, és másnap elvittem munkába, ahol üvegszálas gittel körbekentem... aztán csak csiszoltam és csiszoltam és csiszoltam. Ez után már elég masszív és merev volt a "bura", de kellett valami, ami tükör hatású, hogy visszaverje a fényt. Szüleim mondták, hogy lehet a barkácsboltban vásárolni tükör-tapétát, így vettem is 10 cm-s darabot. Ezt a belső oldalára ragasztottam, majd hőfúvó pisztollyal felmelegítettem, így szinte úgy "folyt" rá a felületre, mint a higany. Miután levágtam méretre a burát, szilikonnal rögzítettem a projektor köré. Ez után már csak lefesteni, összerakni és várni, míg köt a szilikon.... Lehet, ha újrakezdeném jobban sikerülne minden, talán megcsinálok még 1 pár lámpát.

Még annyit hozzátennék, hogy a fényképező csal, a helyzetjelző nem kékes, hanem hideg fehér. Sajnos nem tudtam jobb minőségű képeket csinálni.

 
>> Szervizflyerz // Alfa 147 1.6 T. Spark Distinctive // 2013-09-15

60000 km-nél járunk és még egy kis olaj utántöltés, újabb 2 deci:)

 
>> Tuning és extraNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2013-09-15

A dolog lényege: a kábel vezetője egy ellenálláshuzal tekercs, a szigetelő pedig többrétegű szilikongumi. Ha erre legalább 30 cm hosszban sűrű szövésű árnyékolást teszünk és ezt testeljük akkor gyakorlatilag egy hengerkondenzátort építünk a kábelre. Az egyik elektród (fegyverzet) a kábel vezetője, a másik pedig a fémharisnya. A kábel szigetelője a dielektrikum. Ezek az árnyékolt kábelek kis ellenállású, ún. "reactive core" vezetőjű kábelekből készülnek. Az így elkészített kábelen a tekercs (vezető) és a kondenzátor párhuzamos rezgőkört alkot. Ez a rezgőkör erősíti a szikrát. Az elv hasonló ahhoz, mint amikor a gyertyával párhuzamosan kötnek kondenzátorokat és így erősítik a szikrát. Ezen a videón látszik különbség.

Az eddigi tapasztalat: a motor nagyon csendesen jár (eddig sem volt hangos, szép "boxer hangja" van), az autó jobban gyorsul, dinamikusabban megy.

A kábel itt készült: KUGLER KÁBEL

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa 155 Q4 2.0i 16V Turbo // 2013-09-15

EZ Lip.
Védelem az első lökös aljának, 10 perc volt felrakni, atomerős ragasztóval szerelték fel Washingtonban, 10 nap alatt itt volt és nem horroráron:-)
Kicsit rámelegítettem felrakás előtt és tökéletesen illeszkedik( persze univerzális de akkor is )

>> Szervizdpetrenyi // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2013-09-14

Mivel beázott az A-oszlopnál, így szélvédő ki, tömítés/ragasztás megcsinálása, majd szélvédő vissza. Mondták a szakik, hogy nem volt rendesen a helyén az üveg és a ragasztó is csak pár helyen fogta.Komolyabb fékezésnél akár ki is pottyanhatott volna a szélvédő.
Most már nem ázik be a Bestia.

 
>> Egyébpofáscsirke // Alfa 147 Distinctive // 2013-09-13

Új alfa érkezett a családba, kicsit öreg, nagyon rozzant, de a miénk, pontosabban a férjemé. Szerintem hamarosan Ő is amore tag lesz. Tegnap sikeresen hazahoztuk, de a parkolóban már nem tudtunk arrébb állni vele, mert nem indult. Rögvest kapott új aksit és ma már bikázással sikerült beindítani, de a benzinkútra újra mehettem a bikával. Holnap reggel indulunk a nagy útra, ugyanis hazavisszük az ősökhöz, mert ott fog lakni a felújítás ideje alatt. A 3-ason fogunk menni (tudom, hogy ciki, de) egy Kiával fogom kísérni az öreget. Csupán 300km-t kell kibírnia. Szorítsatok, hogy rendben hazaérjünk. :-)

Végre megjött Amerikából a 4db. IK20#4 iridium gyertya. Az első motorom szervízkönyvében találkoztam először Denso-val, akkor itthon még ennyire sem volt népszerű, az itthoni forgalmazónál az NGK-hoz képest gombokért lehetett kapni, hát belevágtam és vettem egy garnitúrát. Azóta csak DENSO-t veszek. Az első normál szett gyertya után IRIDIUM került a motoromba, fél litert csökkentett a fogyasztáson, a motorindítás azonnalivá vált, az alapjáratom pedig egyenletesebb lett.
Ezért hát megnéztem a DENSO oldalán, hogy mit ajánl a 156-hoz, és megrendeltem.

A gyertya csere okán a két törött gyertyapipát is kicseréltem. Sajnos időm most nem volt elmenni egy próbakörre, de indítás után a motor gyönyörűen jár, megszűnt a rángatás, amit sejtettünk, hogy a pipák okoznak.
Sajnos a segéd gyertyák pipáinak a csatlakozói is erősen korrodáltak, így most az került fel a listára, viszont azok legalább nem töröttek...