Blog
Tegnapi nappal ismét gond nélkül furikázhatok 2 évig. Sikeresen megkaptuk a hatóságok engedélyét. :)
Mivel a legutolsó váltóolaj cseréje ismeretlen, ezért sort kerítettem egy váltóolaj cserére. Petronas Tutela Matryx 75W-85 olajat (2.3 liter) és egy Xado váltóhoz való "revitalizáló" aeroszolt kapott a vas.
Kiváncsian várom az eredményt, erről részletesen hamarosan. Azt azonban már néhány kilóméter után tapasztaltam, hogy a megszokott mormogás enyhült, de még nem múlt el. A fémkerámiás revitalizáló hatása 50 üzemóra vagy 1500km után tekinthető kiteljesedettnek.
Ezzel egyidőben mivel a haspajzsot amúgyis le kellett venni, felraktunk egy újat (köszönet érte Erhardnak). Ennek ára 13.900 HUF
Az anyósülés lábterénél a középkonzol mellett sajnos szétszakadt a szőnyeg füle, amivel rögzítve volt, ezért az lefittyedt, kilátszott a széle. Ezt javítottam fekete öntapadós filcanyaggal, az eredmény tökéletes lett. Képek hamarosan.
Km óra állás: 196.420 km (2013.08.27.)

Liqui Molly, Mann olajszűrő, előtte Liqui Molly motoröblítő folyadék.
194200 km.
Reggel melóba menet tolatáskor megállt a technika. Épp kéznél volt egy vadi új TEXA cucc, rápattintottuk és azt mondta, hogy Főtengely jeladó (RPM sensor). Magyarán holtponti jeladó kukás. Így is volt, hiába pörgetett, nem indult.
Kis idő várakozás és hűlés után már beindult. Prezentálta hibajelenséget.
Ki lett cserélve újabb BOSCH egységre
Működik újra!

A műszakira készülve rendbe kellett tenni a hátsó féket. A tárcsa Brembo, a betét Textar, a kézifékkötél Cofle.
km: 140281



vasárnap beindítván az autót, olyan hang fogadott, mintha kályhacsöves tuning-civic-ben ülnék ... gondoltam, hogy valami gáz van a kipufogóval, de alánézve az autónak nem lógott semmi, ami beakadhatna, úgyhogy használtam 1,5 napot, de ma este megemeltük.
a Brutus középdob kivezető csöve teljesen megadta magát, és kivált a dobból :-( a srácok előrelátóak voltak, így egy gyári középdob ott figyelt már a padlón, kis illesztés után a sikeres csere eredményeképpen csendes lett az autó újra, sőt csendesebb mint az előző dobbal.
Tavaly februárban kezdtem az egészet, akkor vettem egy pár használt, bemattult, olcsó Carello lámpát. Még akkor szétszedtem, és a külső részt lefújtam feketére. Arra gondoltam, hogy 1 hónap és megveszem bele a projektorokat, majd azzal feszítek. Nem így lett, ezért egészen 2013. augusztuáig jegelve volt a project. Miután munkahelyemről hoztam 2 Hella projektort, elkezdtem agyalni. A YouTube-on láttam videót, hogy miként csinál át valaki sima lámpából projektorosat. Nagyjából az alapján csináltam én is:
1. Ha ki van szedve a foncsor, akkor szükség van 1 fix támaszra, ami akkor is tartja a foncsort, ha mi már elengedtük. Ez szükséges, mivel így lehet majd bemérni azt, hogy hova világít az eredeti foncsor.
2. Ha megtaláltuk a tökéletes támaszt, érdemes maszkolószalaggal a földön körberajzolni a lámpa egy részét, hogy később, ha a projektort állítjuk be, ugyan ebben a pozícióban legyen a foncsor (mostantól csak lámpa).
3. Tegyük a földre a lámpát, rajzoljuk körbe, kössünk tápot az izzóra.
4. A falra vetített fény határát ragasszuk le maszkolószalaggal, és rajzoljuk rá a fény irányát.
5. Ha ez megvan, ki kell vágni a lámpa hátulját. Ez attól függ, mekkora a projektor foncsora, nekem kb. 82 mm-t kellett kifaragni az eredeti foncsorból.
6. Ez csak egy lehetőség, egyáltalán nem befolyásol semmit. Lefújtam matt feketére az eredeti foncsor belsejét, mert hát Blackline. :)
7. Ragasztás. Eredetileg két komponensű, fém szilárdságúra kötő Pattex ragasztót szerettem volna használni, de az akkor vásárolt ragasztó be volt száradva. Mivel ez már szombat délután volt, amikor nálunk semmilyen üzlet nincs nyitva, egy olyan B megoldás következett, ami nem biztos, hogy rosszabb: Azt a szilikont vittem fel, amelyikkel a lámpaburát szoktam a lámpatesthez ragasztani. Egyszerű az egész: a kivágott részre felvittem 1 réteget, ebbe beletoltam a projektort.
8. Projektor beállítása. Ha megvan a még meg nem kötött szilikon, akkor vigyünk a lámpát oda, ahol mértük az eredeti fény törését és irányát. Állítsuk be a foncsort a megrajzolt hely szerint, majd óvatosan igazítsuk a projektort, aminek a fénye ott kell végződjön, ahol a foncsoré. Szerintem már ekkor tökéletesen látható a különbség a két világító test között.
9. Miután beállítottuk a projektort, rögzítsük valahogy. (Én csak huncarocell darabokat pakoltam alá, és úgy maradt, ahogy kellett.) Aztán mehet rá még egy kis szilikon, biztos, ami biztos alapon. Az izzót bekapcsolva hagytam úgy 2-3 órára, hogy gyorsabban száradjon a szilikon, de a teljes "keményedésig" kellett fél nap.
10. Ha szerencsések vagyunk, akkor lesz a projektoron olyan burkolat, ami az oldalirányú fényt visszatükrözi, illetve nem engedi ki máshol, csak a lencsén. Ha pedig olyan projektorral van dolga bárkinek, mint az enyém, akkor jön az agyalás, hogy miként kellene megoldani ezt a problémát. Én jelenleg itt tartok.
11. Miután visszaraktuk a foncsort a helyére, felkerül a külső rész, mehet a lámpatestre a ragasztó (szilikon), és lehet felrakni, majd rendesen beállítani.
Szerintem az egész művelet elég egyszerű, ha valaki megpróbálja, sok sikert az építéshez.












a klímánál a durrogás már a fenevad megvételénél megvolt, azóta lett 1x meat & doria márkára cserélve de nem lett jo, 1x ugyan olyan boschszámú-ra cserélve - újra - kb 1 éve volt cserélve és ennyit bír, megszaladt a fogyasztásom 8->10,5-11-re, rángatott és klíma nélkül is bedurrogott. Bontóból egy jts-jtd-be való légtömegmérőt tettem bele, elmult minden hiba, klíma mellett sem csinál semmi durrogást!
rossz lmm: 0 280 002 309 - Ts-be való
jo lmm: 0 280 218 113 - JTS-JTD-be való
Itt fú alatt elég sok minden történt, majd egyszer ömlesztve, de nem egyszerű a történet. most csak annyit, hogy házilag, egyedileg készített kipufogó lesz alatta. Ez itt a hátsó dob, festést követően. A véget valami régi cuccról szedtük.
