Blog
Ujabb 2 ev telt el ujra müszakira kellett menjen a vas. A cserelendök ismetelten a futomü környeken voltak fellelhetök.Felsö lengökarok, pär szilent, ezen kivül csont nelkül vette a vas az akadalyt . Meg volt nemi atrocitäs egy kipuffogogäz visszavezetö harmonikacsövel is ;)
Köszi a segitseget Jata!
Túl a 6000. közös kilométeren. Iszonyatos kókányolások voltak az autón, amiket azóta már orvosoltam. Kezdődött a kardánnal, aminek a középső tagja nem ricnis csavarral, hanem sima 5.6-os 1,5-es menetemelkedésű fossal volt összerakva, természetesen fordított irányban befűzött csavarral, alátét nélkül. Szakadt volt a középső hardy 3 helyen. Rázott, mint az ökör. Beépítettem gyári csavarokat, új hardyt. Eltört az első hardy egyik tőcsavarja, ezért holnap ki fogom szedni a motort, hogy kicseréljem.
Néhány éve az előző tulaj megfőzte a motort pályán, folyamatos 160-nal ment, és besült az 1-es henger. Csak az 1-es hengerfejet vették le, de nem pozícionálták rendesen, a többihez képest kb. 1mm-rel bal oldalra rakták, így a szívósor és hengerfej között kifújt, az egész turbónyomás ott szökött el. Új tömítést kapott, duplát, plusz tömítőpasztát. Hibátlan lett.
Gyári méretű első hangszórókat kapott (nem volt benne), kicseréltem a törött kézifék műanyag keretet, javítottam a fűtésbowdent, most már ki-be lehet kapcsolni a fűtést.
Komplett hátsó futómű generált kapott új szilentekkel, hibátlan féltengelycsavarokkal, új Sachs kuplunggal (szerkezet, tárcsa, csapágy), porvédő gumit és zsírt a kinyomóvillára és váltórudazatra, új tartóbakokkal, központi szilenttel.
Olajcsere is megvolt (Eni i-Sint 10W-40) Knecht szűrővel, előtte Knecht gázolajszűrő csere, kapott CD tárat a jobb első ülés alá, Clarion fejet.
Kapott gyári ablakmosó spricniket, korhű pótféklámpát, rövidebb kerékanyákat (alufelnihez), benzines helyett dízel vízhűtőt, friss fagyállót, kitisztítottam a komplett szívórendszert a hengerfejekig. Kapott új hátsó Brembo féktárcsákat Delphi betétekkel, új légtelenítő csavarokat sapkákkal, Ate DOT4 fékfolyadékot, felújított kuplung alsó munkahengert, gyári új hátsó dobot.
Kicseréltem a szakadt gyári kormányt egy ugyanolyan szakadásmentesre, kicseréltem a váltóolajat (Castrol SAF-XO 75W-90). Kapott másik indexkapcsolót, bezsíroztam a vízpumpát, új Denso izzítógyertyák. Kapott egy kitisztított tágulási tartályt, és cseréltem egy elöregedett vízcsövet.
Olajfogyasztás Eni i-Sint 10W-40-ből max. 1,5 dl/1000 km. Hibátlan.
Egy régi álmom vált valóra amikor múlt héten a kedvesemmel ellátogattunk Romániába a Transzfogarasi útra. Amióta 2009 őszén láttam a Top Gear adásában azt a részt ahol ott vannak, tudtam hogy azt a helyet nekem is látnom kell élőben.
Gyönyörű táj, gyönyörű út.
Még egy diesel Alfával is nagyon élvezetes volt kanyarogni a szerpentineken. Nem volt nagy forgalom, úgyhogy néha meg lehetett egy kicsit taposni a traktort. Bár 2000 méter magasa és 3500-es fordulaton nem biztos hogy jó szemmel nézték a mögöttem haladók, ahogy a koromfelhő tolja előre az olaszt. :-)
A fényképek koránt sem adják vissza az ott látottakat. Ezt élőben kell látni.
Összesen 1600Km-t toltunk bele a kocsiba a 4 nap alatt. Ismét jól vizsgázott a technika. Problémamentesen teljesítette a távot. Az átlagfogyasztásom se ment fel 5,5liter felé. Nem olyan rossz ez egy 11éves "szarolasz"-tól. :-)












A mai napon hivatalosan is a tulajdonomba került a Q4!
A minap mikor hátulról megközelítettem a vasat, észrevettem, hogy a kocsi alatt lóg valami. Közelebbről szemügyre véve, a kipufogó hátsó kis tartóvasa megadta magát és elengedett. Sebaj meg kell hegeszteni. A szervízbe csak 4 nap múlva tudom vinni, de nem baj, kibírja. Na de 3 a magyar igazság, a elkövetkező napokban még két hiba előjött: a hátsó ablakot lehúztam, de fel már nem ment .... f...ck. Melegszik a hűtővíz ... ááá!
Szóval a kipufogó tartóvas elrohadt, ki lett cserélve, most már a minden ok a környéken.
A jobb hátsó ablakemelő szerkezetet is cserélni kellett, bontott került bele, mert az új baromi drága.
A ventilátor első fokozata nem működött, így cserélni kellett az előtét-ellenállást.
Km: 169.000
Tavaly felfedeztem, hogy van egy érintetlen kulcs a Pókhoz. Még anno az is feltűnt, hogy a csomagtartót nem nyitotta, de arra gondoltam, hogy még nyers, majd bejáródik.
Nos, nem.
A téli leállás miatti olajcsere miatt előkerestem az eredeti használati utasítást. Ma "kiolvastam" a kis könyvet, és érdekes dolgot találtam:
A kocsihoz négy kulcs jár, és négyet is kaptam:
- Barna/bordó szögletes: mesterkulcs a többi programozásához.
- 2 db színes Alfa emblémás kulcs a hétköznapi használathoz.
- 1 db nyomott emblémás piros kulcs, DE ez csak az ajtókat nyitja, és indítja az autót. Arra az esetre van, ha ott hagyjuk valahol, mondjuk a szervizben a kocsit. A csomagtartót, a kesztyűtartót, és az ülések mögötti rekeszt nem nyitja.
Még így négy év után is tudhatok meg újat a Pókról :-))


Ma beleraktam a frissen vett gumiszőnyeget. Pontosan beleillenek, szóval jöhet a vizes, havas időszak.
Mivel már nagyon kopottak voltak ezért beszereztem egy pár 90 százalékos Continental sport contact 2-t, remélem egy darabig kifogják birni ... a kopás mérete látható az öreg gumikon az utolsó 2 képen...megjegyzés hogy a futómű állitás óta egyenletesebben kopott a gumik felülete aminek örülök.




0
416
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Alfa reklám
- Filmek
- 4C
- AlfaCity 2025 - július ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Giulia
- Szerelőműhely
- 155
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8