Blog

Ma estére volt időpontom a szerelőmnél.
A cél az alábbiak voltak:
- amióta megvettem az Arkangyalt (2011 november) mindig hallottam valami zörejt a jobb oldali "A" oszlop irányából. Újabban erősödött. Sokáig a kesztű ajtajára gyanakodtam, és egészen a múlt hétig meg voltam róla győzödve, hogy ez belülről jön, ergo csak én hallom. Tévedtem. - Bele sem merek gondolni, hogy eddig gyanútlanul mentem az úton, gondolva, hogy a zörgést csak én hallom, és közben mennyi gyalogos gondolhatta: "na, van egy csilli-villi kocsija a parasztnak és így csörög". Szóval egyik cél a zörej okának feltárása és megszüntetése.
- a másik, hogy a nyár eleji jobb első alsó lengőker szilent cseréje során feltűnt, hogy a lengéscsillapítón egy fehér műanyag darabokra van törve. Utóbb kiderült, hogy ez a felütközésgátló (a csomagoláson "olajozó filc" felirat van 1.fotó). Cikkszáma 50515168, és valójában a lengéscsillapító porvédő gimijának a rögzítőbetétje, és a gumival együtt kapható (2.fotó, 3.fotó). ePER-screenshot-on a 13-as versenyző (4.fotó).
- harmadik, hogy már júniusban elkezdett nyikorogni a jobb első lengőkar. Kiderült, hogy a porvédő gumi van kiszakadva (5.fotó). Néhány hétig zsírozgattam, majd elmúlt a nyikorgás. Most viszont eljött a csere ideje, mielőtt még elkezd lógni a gömbfej.
- végül pedig már egy ideje, főleg kanyar után, kicsit megpadlózva, terhelés alatt beremegett a kocsi eleje, majd utazótempón elmúlt. Féltengelyre gyanakodtunk.

Indult a szokásos menet, én le az aknába (a csápos emelőn egy nagy dög rönyó családi busz dekkol már napok óta kiszedett motorral...pfúj de randa) és rutinosan leszedtem a "haspáncélt".
Csabi lekiáltott, hogy jöjjek fel, üljek be a kocsiba és csukjam be az ajtót. Nem értettem mit akar...mikor nyomon van egy probléma diagnosztizálásában, akkor mindig olyan rejtélyes. Elvigyorodott, majd elkezdte lecsukott állapotban le-fel rángatni a géptetőt. És jött a hang. Jött bizony! Kipattantam, felnyitottuk a géptetőt Csabi pedig rámutatott a problémára (6.fotó).
Ezt két kisebb kalapácsütéssel orvosoltuk, ugyanis az odavaló gumi már el vaolt nyíródva. A mellette lévő hegesztésből látszik, hogy az nem gyári, vélhetőleg ott volt törve, ezért érhetett hozzá a géptető. Természetesen mindenféle ronggyal tompítottuk és csak éppen pár tized milimétert mozdulhatott lefelé, de ez éppen elég volt. Persze a gumit majd visszaragasztom a héten.

Ezután irány az akna. Csabi lefogta kézzel a külső féltengelyt, majd próbálta mozgatni a csillagházat. Mozgott! Kajakra kottyant mindkét oldalon a belső féltengelycsuklő hajtásirányba! És ami mégnagyobb gáz, hogy a jobbos még felfelé is moccan.

Ez volt az a pont, amikor felmásztunk az aknából, bontottunk egy-egy sört, majd megbeszéltük, ogy szerelés elnapolva. Mi a fenének szedjük most a jobb oldalt a lengőkar meg a felütközésgátló miatt, mikor a féltengelycsere miatt a jövő hétvégén megint szét kell szedni.
Úgyhogy felvettem a kapcsolatot a bontós haverommal jobbos és balos féltengely ügyében.

Hogy miért bontott?

Kicsit körbejártam ezt a féltengely-témát a héten.
Árak csak a bal oldalra:
- bal oldali új komplett (a váltótól a kerékig, külső-belső csuklóval együtt) féltengely 130k +/- 5% (UNIX)
- gyári felújított (leadva a kibontottat) komplett 60k (from Erhard)
- csak csillagház és csillag a belső féltengelycsukló cseréjéhez 62k AR-Club kedvezménnyel (Elaforg)
- bontott komplett 25k
- felújítás 30k

Tibcsi 166 anno felújíttatta és nem lett jó. Vett bele bontottat, azóta nincs gondja. Pityukoma most újíttatja fel másodszorra, ha jól emlékszem 30ezret bírt az első felújítás óta.

Asszem először megpróálom a bontottat...legalább is elmegyek és megnézem milyen.

Ma este beszéltem Pityukomával is. A féltengely-probléma tünetei nála is és Tibcsi166-nál is ugyanezek voltak.

Minden esetre a lengőkar és a már fentebb említett felütközésgátló már megvan, beszerelésre vár (7-8.fotók).
Hozattam még a 147-hez 1L Selénia 20k olajat, mert az elmúlt 5000 km alatt kb. 3/4-ed litert elcsipegetett a kis TS. Jobb, ha van itthon tartalék.
Még holnapra lesz mindkét vasra hátsó ablaktörlő gumi, mert kissé leamortizálódott az előző. Átmenetileg még a fiatomról levett ablaktörlőgumiból vágtam mindkettőbe arra az esetre, ha véletlen bekapcsolnánk, ne legyen baja a hátsó szlvédőnek.

 
>> EgyébKrisz85 // Alfa 145 1.4 // 2013-09-27

Kisgyerek játszik a nappaliban úgy kell elképzelni mikor legóként szedem szét és javítom ki amit rosszul csavaroztak vagy egyáltalán elfelejtették szakszerűen visszatenni pl.műszerfal hiányzott kb 10 csavar és vagy 6 lemezanya is nemcsoda hogy lóg mindene... de majd egyszer kész lesz....

 
>> SzervizJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-09-27

- Olaj, olajszűrő csere
- Levegőszűrő csere
- Gázolajszűrő csere
- Az olajszűrő ház tömítését is cserélni kellet, mert szivárgott az olaj

Km óra: 203.411Km

 
>> SzervizAda // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2013-09-25

Kicseréltettem a jobb elsö kerékcsapágyat,mert nagyon búgott az eleje.A hazafelé veztő úton ugyanazt a búgást hallottam,mint kiderült a gumik okozták..sebaj új csapágy van jobb elöl.A kövekező gumi és kuplung csere,plusz,váltó olaj és szimeringek.

 
>> SzervizZsunior // Alfa 166 2.4 JTD // 2013-09-27

Nem szokásom blogot írni, de ezt most muszáj megírnom. :)
Decemberben, mikor a vasat vettük láttuk, hogy futóműves lesz a hölgyemény, de húzódott a dolog, meg annyira nem is volt vészes.. Szó, mint száz, Székesfehérvár felé az autó finoman rázni kezdett, nem éreztem biztonságosnak, úgyhogy Tottiékhoz megérkezvén meg is kértem a mestert, hogy intő szemeit vesse rá a futkározóműre.

Hát nem annyira tetszett amit láttunk.. Gyakorlatilag a gátlókat meg a rugókat leszámítva nem volt használható alkatrész a futóműben, a gumik szanaszét kopva.. szóval nem nézett ki jól. Az autó ott is maradt Totti-nál, aki elvállalta, hogy lábra állítja a vasat.

Az eredmény az ami miatt ezt az egészet elkezdtem írni. Valami hihetetlen a változás. Feszes, pontos, nem találok rá szavakat. Igazán most érzem azt, hogy mennyire rossz volt előtte. Hihetetlen jó munkát végzett Totti, gyorsan készült, és nem kellett eladnom a vesémet sem.

Plusz volt olyan jófej ez a manus, hogy kicserélte az emblémáimat, felpolírozta a fényszóróimat és újrakábelezte a csomagtér-nyitásért felelős kábeleket.

Totti! Grazie mille! :))

Úgy gondolom a lehető legjobb helyre vittem az autót. :)

>> SzervizKoromij // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2013-09-27

Óraállás: 238.000

Aktuális volt az olajcsere, természetesen minden szűrővel együtt.

Sajnos a kézifékbowden felpuhult és kicsit szorul, valamint a jobb hátsó féknyereg is cserére szorul rövidesen, szóval van némi nyikorgó hang menet közben, amit hamarosan orvosolni kell...

 
>> SzervizSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2013-09-26

Ugyan sikerült kitisztítani a gyári szivattyú szűrőjét, de első körben összerakásnál szépen el is törtem azt a kis műanyag pöcköt, amire csatlakozik a cső.... sokáig próbáltam ilyen-olyan megoldással kikerülni a cserét, de csak nem úsztam meg. Két és fél hete Vasárnap (2013. 09. 08.) járkáltam a városban, majd hazafelé az utcánkban lévő fekvőrendőrön átdöccenve tovább nem akart közlekedni az Alfa... Gondoltam megint nem kap benzint, így töltöttem bele ott, az út szélén... Sajnos nem az volt a gond, a gyújtás rákapcsolása után semmilyen hangot nem adott ki a szivattyú. Marek cartárs épp akkor hirdetett bontásra 156-t, így "lecsaptam" a szivattyúra. Pár apró félreértés után átutaltam az összeget, és tegnap a húgom meghozta a várt csomagot. Ma (2013. 09. 26.) szedtem szét újból a régi szivattyút, s "örömmel" láttam, hogy azért nem adott ki hangot, mert odabent egy kábel leesett... Végülis nagyon óvatosan cseréltem ki a szivattyút, nagyon odafigyeltem, hogy mindenhol a helyére kerüljön a tömítés, és hogy az a nagy "korona", ami a helyére szorítja a szivattyút rendesen legyen meghúzva (azelőtt az eredetit sikerült eltörni, ez egy Brava koronája). Próba, indítás, megy...... remélem jól és sokáig fog üzemelni... Hálás köszönet Marek cartársnak az alkatrészért!

 

Újabb szép kerek számhoz értünk! Eddig még egyik autómmal sem tettem meg ennyi km-t......ragaszkodom hozzá....már lassan 3 éve :-)

>> Szerviz6UR20 // Alfa 156 1.6 T.S // 2013-09-26

A másikba nem fért több kép ezért ide töltöm fel :)
Ja és a műszaki is megvolt gond nélkül.
km állás:125700

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-09-26

Történt ,hogy eladtam hirtelen a 17-es Selespeed felnijeim, amik télre már fel voltak készítve, így gyorsan új felni után kellett néznem.
Amit tudtam,hogy kisebbet,és keskenyebbet akarok a 225-os télik helyett ,így elkezdtem keresgélni 16os sportcsomagos felniket.

Egy helyre beírtam ,hogy keresek, jelentkezett rá egy cartárs, hogy neki van ,nincs padkázva, egy helyen pattant meg a festék ,de azt leszámítva szép állapotúak.

Na hagyjuk is azt a nincs megpadkázva dolgot, 4ből 3 megvolt ,mindnek volt valami baja....

Kérdezem ,hogy a kupakok szépek?
Igen, szépek ,nincs bajuk.

Nem tudom Ti ,hogy vagytok vele, de a sómart kupak nálam NEM tartozik a szép kategóriába.

Erőt vettem magamon, hogy lefényezzem a kerekeket.
Minden padkasérülést, és egyéb ütődést kicsiszoltam, egy gramm gitt nem kellett neki sehova!

Majd matt fekete alapozót kapott, arra 2réteg metál bázist, és 2 brutálvastag lakkréteget... Ha már téli felninek készül.

A kupakokra csináltattam matricát, majd azt is rálakkoztam a felületre.

A matricát természetesen GT cartást készítette nekem!

Csillog az is ,mert a lakkba kevertem candy pink, és candy lime effectport is.

A színe ezüst ,de nem az a gyári gagyi, némileg sötétebb, és napon picit látni a csillámporokat.

Röviden-tömören.

Szépek :)

Ma felrakattam a téli gumikat rá, 205/55R16-os méretben, kapott új szelepeket is ,ki lettek centírozva. Szóval már nemsoká mehet fel.

Megyek be a gumis műhelybe, a gumisok simogatják ,hallom mondják milyen szép.
Odaszólnak:

-Te ez nem gyári fényezés ugye?
-Nem, tegnap elötti,úgyhogy vigyázzatok rá :D


Sajnos nem készítettem képet ,hogy milyen volt, de koránt sem tökéletes!