Blog

Néhány őszi kép...

 
>> Tuning és extramizooo // Alfa 159 1.9 JTDm 16v Turismo // 2013-09-22

Az itt ott karcos belsőteremet szerettem volna feldobni kicsit, és fóliázásra gondoltam. Elsőnek a kocsi színére, vagy fehérre, de páran győzködtek róla, hogy a carbon jól állna.
Egy próbát megér, max lehúzom :)

16 kerből egy úrtól vettem 3000 Ft-ért 1.5x1m es Carbon fóliát ami légcsatornás ragasztóréteggel van ellátva.
Még soha nem dolgoztam fóliával, főleg hőlégfúvóval nem, de pár Youtube videó megnézése után gondoltam belevágok magam.

A folyamatot a fóliázandó elemek kiszerelésével kezdtem, a kesztyűtartó feletti és a biztitábla feletti műanyagokkal kezdtem. Oldalról egy csavar rögzíti őket amit az oldalsó műanyagok eltávolítása után tekerhetünk ki, utána könnyen kipattinthatjuk őket.

Az ajtókban levő részük kicsit nehéz volt, mert nem patentos, hanem szakításos módszerrel jött csak le, ezeket utána FBS-el kellett visszaragasztani :)

A váltókarnál levő elemet egyszerűen fel kell hátulról feszíteni, elektromos csatikat lehúzni, váltókar szoknyán átbújtatni (itt tépőzáras és patentos).
Ha kiszereltük alulról csavarokkal lehet a kapcsolókat levenni.
A bőrszoknyát alulról egy műanyag keret rögzíti itt a kis müanyag pöcköket megnyomva lehet levenni így a szoknyát is le tudjuk venni róla.

A középkonzolhoz csináltam kiszedő szerszámot a légbefúvók kiszereléséhez, ez egyszerűen beakad a légbefúvókba és ki lehet húzni őket.

A légbefúvóknál fogja két csavar, a magnó kiszerelése után ott a keretnél is találunk két csavart, és az előzőleg már kiszerelt váltóműanyag felől, alul is van két csavar.
Ezek kiszerelése után húzással ki is lehet pattintani a középkonzolt.
Az indítógombot és a kulcs tokot le sem húztam egyből lecsavaroztam 3-as imbusszal, a klímavezérlő panelt viszont le is húztam és azt is lecsavaroztam.

A középkonzol fóliázása volt a legnehezebb dolog, a műszerek lyukaitól féltem :)
A Fólia kezelése elég könnyű, minimális figyelemmel felsimítható a légelvezetés miatt egyáltalán nem marad bubi alatta.
Az éleknél hőlégfúvóval meg kell lágyítani és rá lehet feszíteni az ívekre.
A műszerek lyukait pengével vágtam ki és elég jó lett, elbírja a szemem :)
A többi résnél ami az alkatrészeken van középről több helyen bevágtam pengével azután hőlégfúvóval megmelegítve frankón be lehetett húzni a fóliát.

Akinek van egy kis kézügyessége és hőlégfúvója vágjon bele :)

 
>> Autóápolásmizooo // Alfa 159 1.9 JTDm 16v Turismo // 2013-09-22

Elérkezett az Ősz és a segédkeretem az 59 típusnak megfelelően rossz állapotban volt. Így nem várhattuk a telet, ezért elkezdtem felújítani :)

Az egész egy drótkorongos tisztítással kezdődött ami után rozsdapassziválóval át lett kenve e keret. Cinkspray alapozóréteg után kapott egy fekete akryl fedőréteget és mehetett is fel a haspáncél.
A haspáncél felfogatása gyárila nem megfelelő minőségű, a keretbe sajtolva vannak a menetes perselyek ami simán el tudnak forogni és onnantól elvesztettük őket.
Én Önmetsző csavarokkal és fakötésű alátétekkel szereltem vissza a haspáncélt.

A jobb első kerékjárati ív eleje alul is ki volt törve, amit egy használt gumiszőnyegből jött darabbal, és szegecsekkel felerősítve pótoltam.

 
>> Tuning és extraAky166 // Alfa 166 2.5 V6 // 2013-09-22

Nos, kellett már valami, hogy hallgathassak rendesen zenét, úgyhogy nagy küzdés árán beépült egy Loudlink mp3 emulátor. A küzdés része az miatt volt, mert ki kellett venni a fejegységet :)) hát nem 2 perces meló mint a youtube-os videón, ha még nem volt sose kiszedve :D képek majd később :))

 
>> Tuning és extracsabi155 // Alfa 156 1.9 jtd.SW // 2013-09-22

Ma beszereltem az új könyöklőt !
Mivel az ülésen em volt helye mert a deréktámasz állítóját pont a könyöklő helyére rakták agyaltam hogyan lehetne beszerelni egy kartámaszt mert nagyon könnyű volt megszokni a kényelmét az előző ülésen .Után gyártottakat néztem de nagyon silánynak és irreálisan drágának ítéltem őket. aztán Agostyánban a bontóban vetten Csabiéknál egy 147-es gyári könyöklőt-tárolósat-! Szereztem a 147 kardánboxba gyárilag ehhez található tartóvasat is.Aztán jött az agyalás: 156 gyári kardánbox kiszedés, 147 tartóvas kiegyenesítése majd a boxhoz méretre hajtása.Aztán a 156 boxának felső részét szépen kivágtam a vasat méretre flexeltem, hogy az utas légbefúvók beférjenek e helyükre.Ez is sikerült.Hát szerintem a végeredény egész jó lett és nem azért mert én készítettem!

 
>> SzervizKismaxi // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2013-09-22

Már rég nem posztoltam, ami nem a tétlenségnek, hanem a időtlenségnek köszönhető. Sikerült a tejes első futóművet + olajat kicserélni egy nagyon gyors és megbízható budapesti autószerelőnek. Az ablaktörlőkarom és a motortér tetején található szigetelő gumit is kicseréltük. Hihetetlen stabilitásra és vezetési élményt adott ez a projekt. Mindíz 70000ft ból kijött. Itt jegyezném meg hogy 375 000 km van az autóban és a szerelő azt mondta élből megvenne gondolkodás nélkül a paripát ha ilyen tipust keresne az állapota miatt a hirdetésben szereplő 600 000ftért mert olyan állapotban van! :)

 
>> Tuning és extraAdiArsenal // Alfa MiTo 1.4 T Distinctive 155LE // 2013-09-22

A csomagtér ablak és a két hátsó 'lőrés' skyfol fóliát kapott, így kicsit még sportosabb lett!

 
>> AutóápolásAdiArsenal // Alfa MiTo 1.4 T Distinctive 155LE // 2013-09-22

2013.09.22.
48000 km, no problem!
Télre készülve kapott egy wax réteget illetve a műanyag, gumi alkatrészek, csövek szilikonos ápolása is megtörtént, még a kipufogó rendszert kell újra fújni az kicsit rozsdás, egyébként a hasa teljesen rozsda és sérülés mentes!
Eddig 95-ös benzint tankoltam, de indítás után egyenetlen volt az alapjárat, ezért kipróbáltam az OMV Maxxmotion 100-as üzemanyagot és már a 2. indítás olyan volt, ahogy annak lenni kell, szerintem a befecskendezők kicsit elkoszolódtak az okozhatta az alapjárati egyenetlenséget, ezentúl csak ezt a benyát kapja a gép, literenként a 30 ft felárat ezek szerint megéri!
Fogyasztás továbbra is 6 liter körül alakul 'N' állásban használva, szerintem ez is bőven elég, mert így is húz rendesen! Olaj egy deci sem fogyott a 3000km-er óta cserélt kenőanyagból!

 
>> Tuning és extraszasza(SW) // Alfa 156 SW 1,9 JTD (110LE,euro3) // 2013-09-22

Ma felkerültek GT matricái.Még kicsit fura a színes után,de nem rossz:)

Köszi GT!

 
>> EgyébALFI156 // Alfa 159 1.9m-jet 16V // 2013-09-22

2013.09.09. 132.400km. eladva