Blog

>> SzervizMiszöszFőnök // Alfa 147 1.6 TWIN SPARK // 2013-10-15

Marektól beszerzett tükör állító bütyök felszerelve.Mikor vettem az autót akkor sem volt már meg, most pótoltuk!

 
>> Esemény6UR20 // Alfa 156 1.6 T.S // 2013-10-15

Tegnap beálltam tankolni az OMV-hez és mikor indultam volna szépen felvillant a műszerfal de mikor indítottam volna minden kialudt és semmi. Na mondom biztos a gyujtaskapcsoló játszik velem úgyhogy gyújtás le aztán próba megint. Akkor viszont már csak fel sem villant se a műszerfal se semmi. Közben beállt egy kamion mögém és szóltam neki h segítsen már eltolni sőt szólni se kellet jött magától segíteni. Közben bevillant h én erről már olvastam és vmi egész egyszerű volt a megoldás úgyhogy gyorsan vissza szaladtam a kamionos hoz és kértem tőle egy 10-es kulcsot amivel meghúztam az aksi negatív saruját és rendben is volt minden;-) Valószínűleg a múltkori szerviznél nem lett eléggé meghúzva és mostanra le is lazult róla. Lényeg h nem az olasz autók legendája ért utol csak egy kis figyelmetlenség.

 
>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-10-13

Már sejtem, hogy ez sem egy lépéses sztori lesz, ezért kezdem sorszámozni. :)
Szóval augusztusban lettem figyelmes arra, hogy szerintem valami nem teljesen normális hang hallatszik a motor felől. Pár alkalom után sikerült kb. lokalizálni. Ez alapján úgy tűnik, hogy a vezérmű felől érkezik a hang.
Jártam vele Alfariumban. Ott annyi kiderült, hogy nem a bordásszíj okozza a hangot, mert azt levéve is megmarad a hang. Viszont az első-alsó fém vezérlés burkolatot súrolta az ott lévő fix fém feszítő görgő (1. és 2. kép). Meglepett a dolog, mert a vezérlés csere óta tudomásom szerint ezek a burkolatok nem lettek babrálva. Mindenesetre ez orvosolva lett, de továbbra is maradt fémes-üveges hang. Hideg motornál nem hallani, ahogy melegszik a motor úgy erősödik ez a hang. Engem nem hagy nyugodni. 7000 km van benne és szerintem csere után nem volt ilyen hangja, de erre nem esküszöm meg. :)
Ezért nekiláttam otthon vizsgálódni. Felső vezérlés burkolat le, bordásszíj le, alsó fém vezérlés burkolatok le. (Itt jó tanácsként ajánlom, hogy a bordásszíj automata feszítőjét ill. a hátsó fix feszítőt érdemes levenni, ha a fém burkolatokat akarjuk levenni, mert nagyban megkönnyíti a dolgot, bár az eLearn ezt nem írja.)
A terv az volt, hogy egyrészt ellenőrizzem, látszik-e bármiféle nyoma a burkolatokon annak, hogy esetleg bármelyik feszítő vagy a vezérmű szíj beleért-e a burkolatba valamint, hogy burkolat nélkül ill. azokat egyesével visszatéve ellenőrizzem a hangot. Kettő ismert kopáson kívül (amit Alex-ék találtak ill. egy korábbi eset - 3. kép) nem találtam más friss kopást.

Összehasonlításképpen ez az a hang, meleg motornál, minden burkolat a helyén.

Ez pedig leállításkor.

Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy "szabad füllel" hallgatva nem ilyen éles a hang, mint amilyen a videókon. De ez lehet, hogy pont jól jön.

Összeszerelés:

1. - Vezérmű hang burkolatok és bordásszíj nélkül

Szerintem van valami kaparó-kerregő hang.

2. - Vezérmű hang hátsó-alsó burkolattal

3. - Vezérmű hang alsó burkolatokkal

4. - Vezérmű hang visszaszerelt alsó burkolatokkal és bordásszíjjal

Bárkinek a véleményét, akinek van tapasztalata V6 vezérlés hang terén, szívesen fogadom. Normális ez a hang avagy nem?

Még a tavaszi kerékcsere után elvittem a fényező ismerősömhöz a két peremsérült felnit amit most kaptam vissza....akkor egy hónapot kért a javításra de lett belőle 5(!) Sebaj úgysem volt rá szükségem de az utóbbi hetekben már sűrűn hívogattam, hogy lassan itt a tél! A munkája viszont most is kifogástalan lett nem is találtam meg a javítás helyét pedig csak bejavítva lett a különleges krómezüst festés!
A másik említésre méltó dolog egy egyre bosszantóbb és erősödő 3-4-ben kigyorsításkor jelentkező remegés-rázás okának felderítése. A jelenséget már korábban is éreztem de akkor csak kanyarban történő gyorsításkor így nem tulajdonítottam neki túlzott jelentőséget. Az elmúlt pár hétben és főleg a KUL-ra menet azonban annyira felerősödött, hogy muszáj volt alábújnom a gépnek! Leszedvén az alsó burkolatot csak annyit láttam, hogy a bal belső féltengely porvédő környéke úszik a zsírban, a bilincs mellett kiengedte a kenőanyagot és majdnem szárazon ment a belső "csillag"..... Ma végre sikerült elhárítani a hibát, kapott a biztonság kedvéért egy új belső féltengely-csillagot, friss kenőanyagot ill. egy új bilincset és úgy tűnik a hiba megszűnt.

>> EseményNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2013-07-15

Az idei nyári utazás az eddigi leghosszabb amit Alfával eddig együtt tettünk meg, egy irányban 1450 km. Az úti cél Hollandia volt, egészen konkrétan Amsterdam, egy kis németországi megállóval. Így az alábbi helyeken jártunk:

- Koblenz, Németország
- Nürburgring - Nordschleife, Németország
- Amsterdam, Hollandia
- Sandvoort, Hollandia

Először is, Koblenzben kifejezetten azért szálltunk meg, mert közel van a Nürburgring-hez. Egészen elképesztő meglepetés volt számunkra, hogy micsoda gyönyörű város, mindenkinek ajánlom. A Rhein-Mosel kempingben szálltunk meg, ami pont a Rajna partján van, a folyó túloldalán pedig egy Gellérthegy méretű "hegy", tetején egy citadellával. A folyó másik partján egy hatalmas lovasszobor. Festői környezet, a város is szép és kellemes.

A Nürburgring amolyan miért ne alapon került az útitervbe. Mivel az a kedvenc versenypályám, nem hagyhattuk ki, főleg hogy a 20km hosszú Nordschleife pályán szinte minden nap van nyílt pálya lehetőség.
Mentünk egy tiszteletkört a pályán, szépen komótosan, a jobb szélhez tapadva hogy ne zavarjuk a versenyzőket :) Az Alfa rendesen meg volt pakolva, meg hát egyébként sem egy versenygép az 1.6-os motor, szóval tényleg csak végigmentünk a pályán, de így is hatalmas élmény volt, gyönyörű, legendás pálya.

Másnap vettük az irányt Hollandiába, ahol a kedvenc Amsterdami szállásunkon a Zeeburg kempingben szálltunk meg, mindenkinek ajánlom, tényleg a legjobb szállás arrafelé jó áron. Meglátogattuk a holland tengerpartot Sandvoort-nál, az északi tenger tényleg különleges élmény, a nyári melegben sem volt túl meleg a víz :)

Az egész út fantasztikus volt, Alfa a szokottakhoz mérten gond nélkül teljesítette a majd 3000 km-es távot :)

>> EseményNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2013-07-22

Ünnepélyesen bejelentem, hogy Alfa nagykorú lett, a KM óra állása: 200 000 km :)

A neves esemény a nagy nyári kiruccanásunk záróakkordjaként történt, immár Magyarországon, az M1-es autópályán Budapest felé. Csak így tovább! :)

>> SzervizMiszöszFőnök // Alfa 147 1.6 TWIN SPARK // 2013-10-14

Tavaly télen is eljártam a nyárival, hát most legyen karácsony, nesze nekem téligumi...

 

Az autó megvásárlása után az egyik első dolgom volt az autó orrán éktelenkedő kopott, színtelen embléma kicserélése egy újra.
Fangio cartárstól rendeltem egy 75mm-es gyári első emblémát, amit pofonegyszerű kicserélni.
A motorháztető felnyitása után felül a bajuszt 2db hatlapfejű csavar tartja, meg némi ragasztó. A csavarok kitekerése után némi feszegetéssel, de lejön az egész bajuszrész.
A régi embléma alá nyúlva egy laposfejű csavarhúzóval körben finoman lefeszegettem azt.
Langyos szappanos vízzel átmostam a bajuszt, közben levakartam róla a rajtamaradt ragasztót.
Eután már csak vissza kell ragasztani az új emblémát, és lehet is visszacsavarozni a bajusszal együtt.

 
>> AutóápolásBomi // Alfa 156 1,9 JTD // 2014-04-07

Már nagyon zavart ,hogy meg van kopva a bőr a kormányon ...néztem pár bontottat de mindegyik kopott volt valahol.
Persze vannak cégek ahol felújítják de ott kell hagyni a kormányt én meg azt nem tudom nélkülözni :) ezért úgy döntöttem egy próbát megér ->kiszerelem és felújítom magam.... a képen látható az eredmény és a régi állapot ...bár a kép nem adja vissza milyen kopott volt már talán látszik a lényeg!
Szükséges eszközök: 5-ös imbuszkulcs, 24-es kulcs (krova) , bőr, ragasztó.

Update: Az alsó részt is felújítottam (eddig csak a két szélső volt átbőrözve) illetve a ragasztáson felül még őssze is varrtam hátul biztos ami biztos. Képeken a volt és lett állapot:)

>> SzervizAda // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2013-10-11

Megérkezett és felrakattam a 4db új téli gumit,megszűnt minden búgás.Barum 195/55/15.