Blog

>> EseményFöci papa // Alfa 166 2,4 JTD 20V Multijet // 2013-10-05

Jár az agyam mi okozhatta az egész meghibásodást

Egyenlőre megállapításom, hogy ugyan fém volt a vezetőgörgő, de műanyagkosaras rögzítése volt a golyóknak.
Az biztos, hogy a műanyag elolvadt és a kosárban a golyók egymáshoz érhettek, ami biztos súrlódást és hőképzést jelenthetett, egyben oldalirányú elfordulással is járt, ami a vezérműszíjat egy irányba eltolta.
Ha a képet megnézitek a vezetőgörgő belső oldalán és a másik képen ahol a földön vannak az alkatrészek, látszik a kosár elolvadt darabjai.

Szerintem a vízpumpa is hasonló sorson van mert szorul, mégis az oldalirányú lógás nagyon nagy.

Hogy a vízpumpa adta be a kulcsot először, vagy a vezetőgörgő nem tudom.

Egy biztos, minden jel anyag hibára utal.

 
>> EseményFöci papa // Alfa 166 2,4 JTD 20V Multijet // 2013-10-05

Folytatom a beszámolóm!

Ma 2013.10.05-ét írunk. Tegnap elkezdték a szekér szétbontását.
Ma tudtam eljutni a szerelőmhöz, hogy megnézzem miként alakulnak a dolgok.

Szőnyűség és borzalom fogadott!
Kiszerelték a hibás alkatrészeket, de ne higgyétek, hogy egyben.
A vezetőgörgő három részben, a vízpumpa két részben került ki a gépből. Lásd a képet.
A vízpumpa tengelye fényes, a járókerék illeszkedő felülete belül fényes, vagyis elforgott, mégis a pumpa vezérműszíj felőli oldalon a kerék két helyen volt oly mértékben elszíneződve, hogy az már a vas futtatási színét nézve is eléri a 300 C fokot.
Maga a pumpa tengelye megszorulva, kézzel még nagy erővel sem lehet megmozdítani, mégis a tengely oldalirányban kotyog kb. 3mm-t.

A vezetőgörgő három részben. Külön a belseje, a külső futófelülete, és a görgők szabadon, a kosár meg felismerhetetlen állapotban. lásd a képet.

Sajnos van elképzelésem az események kialakulásáról, biztos mind a két alkatrész tönkremenetele egymással szerintem összefüggésben van.

Egy ami igen derekasan ellátta a feladatát és nem ment tönkre, ezért a vezérlésem nem ugrott át, a feszítőgörgő!
Alapjaiban véve nagy szerencsém volt, hiszen jelenleg úgy néz ki a dolog, hogy megúsztam a szelepek össze kuszálását.

Most viszont, hogy ilyen kényszer l3eálláson vagyok túl, szeretnék minden olyan hibát kijavítani ami lehetséges.
Így sort kerítünk egy kuplung cserére, 4 lengéscsillapító cserére, két új rugót cserélünk elöl, mert a hasmagasság csak szerény 8 cm volt, a futóműhöz tartozó szilentek, gömbfejek cseréje elöl hátul, hátsóhíd szilentezés, g szemek felújítása.
Gumikat kellene még szerezni, mert igen kopottak, és sajna a téli sem különb ami lassan aktuális lesz a felszerelése.
Ne kérdezze senki , hogy mibe kerül, mert nem tudom előre megmondani.

Sokba.


Üdv.

Föci papa

 
>> SzervizJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2013-10-06

Ezt több postban fogom levezetni, minden részletét nem is tudom majd dokumentálni, mivel a javításnál nem leszek ott. Az előkészületek nagyjából 3-4hónapja kezdődtek és az ok amiért nekifogunk az a mérhetetlen olajfogyasztás a világ legdrágább olajából.
Ami a terv: motor szét/össze, váltó szét/össze. Közte az összes olyan kopó/mozgó alkatrész cseréje ami összefügg a problémámmal. A váltóban szinkronok cseréje, csapágyak, stb. A kuplung evidens. :) Van még pár meghibásodott elektromos és mechanikus alkatrész amit kicserélünk.
Kezdjük az alkatrész listával:
-kuplung (VALEO)
-kuplung alsó munkahenger (VALEO)
-hengerfej tömítés (Elring)
-vezérlés módosító (originale ricambi)
-gyújtótrafó (Bosch)
-felső lengőkarok (Lemförder)
-szűrők (Mann, Knecht)
-termosztát
-szervóolaj (Tutela)
-váltóolaj (Tutela)
-motorolaj (Xado 5W-50)
-adalékanyagok váltóhoz és szervóhoz (Xado)
A többi anyagot vagy nem én veszem meg, vagy benne lesz a gépműhely és a javítás árában.

>> SzervizTasy // Alfa 147 JTD 16V // 2013-10-05

Sajnos tönkrement az alsó turbócső , lett rajta egy hatalmas lyuk :-) 155000 Km

 
>> SzervizHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-10-05

Ki kellett cserélném a hátsó féket mert elfáradt. Csörivel szerettem volna megcsinaltatni de csak nekem kellett. Azon egyszerű oknál fogva mert sikerült egy Brembo szettet vennem mindössze 13400 Ft-os áron. Pedig szeretek oda járni mert akkor mindig át van nézve az autó, és biztos jól meg is van csinálva. Így viszont én cseréltem ki bár nem volt egyszerű mivel a munkahengert nehéz visszanyomni. Kellet rogtonozni és csináltam egy "celszerszamot". Előtte hogy ne rozsdasodjon le festettek feketére a tarcsat.

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2013-10-04

Végre kihúzhattam egy újabb elemet a pár éve megírt kívánságlistámról. Projektoros fekete lámpa.... végre :) Nagy öröm, hogy sikerült összehozni, ugyanis 2012 februárjában találtam ki a dolgot és sajnos azóta nem foglalkoztam vele egészen 2013 augusztusáig. a projektorok buszból vannak, lámpákat olcsó pénzért vettem, igazából nem vészes a projekt anyagi oldaláról. Öröm és boldogság, mivel halogén izzóval is csodálatosan látni vele, bár még teljes sötétségben nem volt szerencsém kipróbálni.

 

Elvitték a 156-ot :-(. Ezennel a 156-os korszak lezárult. 2 év 10 hónapot volt nálunk, szép volt, jó volt, sok élményt nyújtott, de közben eljött a csere ideje. Nagyon jó helyre került, nagyon jó emberhez, Alfashoz, ahogy szerettem volna. Krisztián, ezúton is sok boldogságot, örömet kívánok az autóhoz! :). All the best!

Az utód, a 166-os már a ház előtt áll :). De az már egy másik blog lesz, saját főképe alatt :).

 

Megvettem hozzá a két felső lengőkart. FASTORIGINAL-t választottam, a fórumon írták, hogy nem rossz, ráadásul olcsó. Ma beépítésre került. Ezzel a két kutyacsont és a két felső lengőkar cserélve is van, a kopogások 90% eltűnt. A jobb oldalt még valami mélyen döng, de szerintem az az alsó lengőkar első szilentje lesz, de még elmegy. Muszáj neki.
Mindent összevetve most nagyon szuper az autó. A vezérmű probléma is eltűnt hála Isten. A csatlakozónál volt kontakt hiba. Széthúztam, összedugtam, azóta nem világít a húsdaráló se.
Viszont a stabilizátor rúd szilentek nem kivehetők, ez meglepett. Úgyhogy azokat potyára vettem meg, no sebaj... szerencsére azok még jók, csak "ha már" akkor cseréljük azt is alapon ment volna a csere.

 
>> SzervizRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2013-10-03

Történt hogy útközben beesett a kuplung pedál és úgy is maradt. Már elkönyveltem hogy munkahenger, de szerencsére csak maga a pedál és rudazatnál pattant el valami, és egy sasszeg esett ki, újra összerakták , és már működik rendben.

 

1.001 nap a számok tükrében:

- 1.590,63 óra menetidő (66,28 nap!)
- Mozgásban töltött idő: 6,62 % (Átlagban 95,34 perc/nap !!)
- 71 km/ó átlagsebesség
- 7.630,22 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,71 liter / 100 km átlagfogyasztás
- üzemanyagköltség: 28,57 Ft/km