Blog
Szép lassan felerősödött néhány jelenség, ami a vezetési élményt már erősen rontotta (meg a vizsga is közeleg). Úgymint: nyüszögés, nyekergés, gödröknél koppanások, és ami bosszantott hogy 80 fölött kigyorsításkor remegett az egész kocsi. A kerekeket megnézettem, jók.
Szétromboltam az első futóművet. A diagnózis a következő:
Jobb alsó lengőkargömbfej kottyan, felsők szilentjei nyekeregnek, és a jobb belső féltengelycsukló kotyog, és oldalirányban is mozgatható 1-2 mm-t.
Kinyomkodtam a felső szilenteket, de látható kopás nincs rajtuk, még a kis rücskök a belső felén is szépek. Egyszerűen szar a konstrukció. Mivel kicsik, úgy találták ki hogy a gumi a fémen elmozduljon. Agyrém... Itt hempereg még pár használt Passat-lengőkar, hát az a szilent jóval nagyobb, és ott nem csúszkál a fém a gumiban, hanem a gumi kialakítása olyan hogy akár 60 fok elmozdulást is elbír. Taxis cimborámé volt, 300000 km-nél cseréltük a gyárikat, de csak a gömbfejek miatt!
Megzsíroztam egy spéci színtelen teflonzsírral, és összeraktam, de a csavarokat fordítva tettem be hogy egyszerűbb legyen szétkapni a zsírzáshoz (mert van egy olyan érzésem hogy ezt néha meg kell tenni). A gömbfejek még szorosak.
A féltengelyt is szétkaptam. Nemsok zsír volt benne, viszont víz kerülhetett bele mert az egyik ge-csapágyszerűség tiszta rozsda volt, és kotyogott a tengelyen 1 mm-t.
Keresgéltem felújítókat, de végül Albától rendeltem egy kpl. darabot 39 plusz 5 betétdíj áron. Merthogy felújított. Meg egy alsó lengőkart.
Ilyen csend rég volt az autóban. Most hallom hogy nyekereg a könyöklő, meg az asszony fülbevalója, balkanyarban :)


Mivel a futomühöz kellett nyulni a müszaki elött jobbanak lättam egy ujabb futomübeällitäst.Ismet egyik cimboramhoz Bècihez vezetett pontosabban a Kiss Gumiszervízhez - Győrbe a Kalvaria utra (mindenkinek csak ajanlani tudom öket) , evek ota ide jarok a sracok rendesen be tudjak allitani a futomüvet.
1 ora szenvedes (begyogyult anyak miatt) utan meglett volna a müvelet ,de...
Mivel volt idöm nyitott szemmel järtam,igy megint felfedeztem valamit.A Vredestein Ultrac Sessantak jo gumik csak az en automat nemigen birjak...Vmi modon megint jobban koptatta a gumi belsö elet,es megint sikerült kicsipetni.Hamar hirtelen kellett ebben a meretben gumit keriteni.Csak tèliben sikerült,de ez nem zavar,nagy melegek ugysem lesznek mar...
A megmentö gumikat Tèten a gumiszervizben Pèter cimboramnal leltük,es dobta fel nekem.
Ezuton is ujfent köszönöm a sräcok segitseget.
Ujabb 2 ev telt el ujra müszakira kellett menjen a vas. A cserelendök ismetelten a futomü környeken voltak fellelhetök.Felsö lengökarok, pär szilent, ezen kivül csont nelkül vette a vas az akadalyt . Meg volt nemi atrocitäs egy kipuffogogäz visszavezetö harmonikacsövel is ;)
Köszi a segitseget Jata!
Túl a 6000. közös kilométeren. Iszonyatos kókányolások voltak az autón, amiket azóta már orvosoltam. Kezdődött a kardánnal, aminek a középső tagja nem ricnis csavarral, hanem sima 5.6-os 1,5-es menetemelkedésű fossal volt összerakva, természetesen fordított irányban befűzött csavarral, alátét nélkül. Szakadt volt a középső hardy 3 helyen. Rázott, mint az ökör. Beépítettem gyári csavarokat, új hardyt. Eltört az első hardy egyik tőcsavarja, ezért holnap ki fogom szedni a motort, hogy kicseréljem.
Néhány éve az előző tulaj megfőzte a motort pályán, folyamatos 160-nal ment, és besült az 1-es henger. Csak az 1-es hengerfejet vették le, de nem pozícionálták rendesen, a többihez képest kb. 1mm-rel bal oldalra rakták, így a szívósor és hengerfej között kifújt, az egész turbónyomás ott szökött el. Új tömítést kapott, duplát, plusz tömítőpasztát. Hibátlan lett.
Gyári méretű első hangszórókat kapott (nem volt benne), kicseréltem a törött kézifék műanyag keretet, javítottam a fűtésbowdent, most már ki-be lehet kapcsolni a fűtést.
Komplett hátsó futómű generált kapott új szilentekkel, hibátlan féltengelycsavarokkal, új Sachs kuplunggal (szerkezet, tárcsa, csapágy), porvédő gumit és zsírt a kinyomóvillára és váltórudazatra, új tartóbakokkal, központi szilenttel.
Olajcsere is megvolt (Eni i-Sint 10W-40) Knecht szűrővel, előtte Knecht gázolajszűrő csere, kapott CD tárat a jobb első ülés alá, Clarion fejet.
Kapott gyári ablakmosó spricniket, korhű pótféklámpát, rövidebb kerékanyákat (alufelnihez), benzines helyett dízel vízhűtőt, friss fagyállót, kitisztítottam a komplett szívórendszert a hengerfejekig. Kapott új hátsó Brembo féktárcsákat Delphi betétekkel, új légtelenítő csavarokat sapkákkal, Ate DOT4 fékfolyadékot, felújított kuplung alsó munkahengert, gyári új hátsó dobot.
Kicseréltem a szakadt gyári kormányt egy ugyanolyan szakadásmentesre, kicseréltem a váltóolajat (Castrol SAF-XO 75W-90). Kapott másik indexkapcsolót, bezsíroztam a vízpumpát, új Denso izzítógyertyák. Kapott egy kitisztított tágulási tartályt, és cseréltem egy elöregedett vízcsövet.
Olajfogyasztás Eni i-Sint 10W-40-ből max. 1,5 dl/1000 km. Hibátlan.
Egy régi álmom vált valóra amikor múlt héten a kedvesemmel ellátogattunk Romániába a Transzfogarasi útra. Amióta 2009 őszén láttam a Top Gear adásában azt a részt ahol ott vannak, tudtam hogy azt a helyet nekem is látnom kell élőben.
Gyönyörű táj, gyönyörű út.
Még egy diesel Alfával is nagyon élvezetes volt kanyarogni a szerpentineken. Nem volt nagy forgalom, úgyhogy néha meg lehetett egy kicsit taposni a traktort. Bár 2000 méter magasa és 3500-es fordulaton nem biztos hogy jó szemmel nézték a mögöttem haladók, ahogy a koromfelhő tolja előre az olaszt. :-)
A fényképek koránt sem adják vissza az ott látottakat. Ezt élőben kell látni.
Összesen 1600Km-t toltunk bele a kocsiba a 4 nap alatt. Ismét jól vizsgázott a technika. Problémamentesen teljesítette a távot. Az átlagfogyasztásom se ment fel 5,5liter felé. Nem olyan rossz ez egy 11éves "szarolasz"-tól. :-)












A mai napon hivatalosan is a tulajdonomba került a Q4!
A minap mikor hátulról megközelítettem a vasat, észrevettem, hogy a kocsi alatt lóg valami. Közelebbről szemügyre véve, a kipufogó hátsó kis tartóvasa megadta magát és elengedett. Sebaj meg kell hegeszteni. A szervízbe csak 4 nap múlva tudom vinni, de nem baj, kibírja. Na de 3 a magyar igazság, a elkövetkező napokban még két hiba előjött: a hátsó ablakot lehúztam, de fel már nem ment .... f...ck. Melegszik a hűtővíz ... ááá!
Szóval a kipufogó tartóvas elrohadt, ki lett cserélve, most már a minden ok a környéken.
A jobb hátsó ablakemelő szerkezetet is cserélni kellett, bontott került bele, mert az új baromi drága.
A ventilátor első fokozata nem működött, így cserélni kellett az előtét-ellenállást.
Km: 169.000
Tavaly felfedeztem, hogy van egy érintetlen kulcs a Pókhoz. Még anno az is feltűnt, hogy a csomagtartót nem nyitotta, de arra gondoltam, hogy még nyers, majd bejáródik.
Nos, nem.
A téli leállás miatti olajcsere miatt előkerestem az eredeti használati utasítást. Ma "kiolvastam" a kis könyvet, és érdekes dolgot találtam:
A kocsihoz négy kulcs jár, és négyet is kaptam:
- Barna/bordó szögletes: mesterkulcs a többi programozásához.
- 2 db színes Alfa emblémás kulcs a hétköznapi használathoz.
- 1 db nyomott emblémás piros kulcs, DE ez csak az ajtókat nyitja, és indítja az autót. Arra az esetre van, ha ott hagyjuk valahol, mondjuk a szervizben a kocsit. A csomagtartót, a kesztyűtartót, és az ülések mögötti rekeszt nem nyitja.
Még így négy év után is tudhatok meg újat a Pókról :-))


Ma beleraktam a frissen vett gumiszőnyeget. Pontosan beleillenek, szóval jöhet a vizes, havas időszak.