Blog

Tettünk egy kisebb kört Európában az autóval, a Budapest - München - Amszterdam - Prága - Budapest útvonalon.
3100 km, 33 óra menetidő, 4 emberrel, rogyásig pakolt csomagtartóval, gázpedál alatti tojás nélkül. Az átlagfogyasztás 6.2 liter lett, ami szerintem eszméletlen jó egy 140 lóerős dízeltől, ilyen terhelésnél, pláne, hogy a német autópályán kapta az ívet rendesen. Egy szava nem volt sehol, pedig mentünk tejködben, szélviharban, és a Németországot elkapó zivatarban is, ahol jóformán ki sem láttam az ablakon éjszaka.

Most jön egy olajcsere (meg persze minden szűrő, ami kell ilyenkor), beleraktam az első tízezret.

(A németországban tankolt gázolajból jelentősen kevesebbet evett egyébként, meg érzésre jobban is ment, pedig ugyanaz a shell fuelsave diesel, mint amit itthon is rakok bele mindig)

 
>> Szervizsztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2013-10-19

Az aktuális olajcsere megtörtént, melyet a levegő, olaj és gázolajszűrő is kísért 263930 kmóra állásnál.

 
>> EseményPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2013-10-19

Felkerültek a téli gumik LASSA -SNOWAYS 205/55R16 2013 10 14-én. KM-óra állás:201600

 
>> Tuning és extraPublic Enemy // Alfa 156 2.5 V6 24V Q2 // 2013-10-19

Nagyon lassan készül az autó.
Jó munkához idő kell, tartja a mondás!
Karácsonyra készen kell lennie.
Meglátjuk!

 
>> EseményPublic Enemy // Alfa 147 GTA Q2 // 2013-10-19

Jó hangulatú rendezvény volt. Találkoztam érdekes megszállott alfásokkal és újra láttam a régi autómat, ami továbbra is az egyik legszebb 166-os Alfa!!
A gyorsulások is rendben voltak, a GTA a gyári programmal is nagyon megy! :-))

 
>> Tuning és extraHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-10-19

Mindig szerettem volna egyet, de mindig elmaradt...
Viszont mivel volt már küszöb meg első toldat valami kellett. Igen jó áron mint írtam az előző blogban sikerült vennem egyet, csak festeni kellett.
Mind Edd China megmondta: " kétszer mérünk egyszer vágunk" én is így csináltam nehogy ementáli legyen az autó hátuljából :-) Volt egy praktikus segédeszközöm is hozzá, így felkerült a végére. A lyukak természetesen mindenféle kezelést kaptak, nehogy rozsdásodjanak.

 
>> Tuning és extraHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-10-19

Mivel a másik autómon kicsi rendszám volt ezért nagyon zavart az a nagy valami az autó elején. Le is vettem de sajnos elég sok alkalommal megállítottak. Mivel kapott parkolóradart, így matrica nem lehetett, meg az eredeti sem. Gondoltam lesz rá "B" típusú.
Hát kapásból elutasították, mondván nem lehet mert Unió meg minden.
Mutattak képet Ferrariról, hogy erre is sajnos nagyot kellett....gondolom mennyire boldog lehetett a tulaj...adtak a CW értéknek rendesen!
Hívtam a KOLOS nevű illetőt, mert páran ajánlották, de olyan összeget mondott, hogy ledobtam a hajamat. A 300 százalékos hasznát kicsit sokalltam!
De aztán lehetett....:-)))) bár nem volt egyszerű!
Nagyon nagy köszönet érte az egyik barátomnak és a páromnak, és ami a lényeg, anyagárban megúsztam :-)

 

Kivittem az utolsó marék hiányzó alkatrészt a galvanizálás után. Azt mondta hétfőn nekiállnak. Holnap kitolom az autót, szétszedem és kitisztítom az összes elektromos csatlakozót. Legalább kontakthibákkal ne kelljen szívni.
Nagyon szurkoljatok nekem!

 
>> Szervizzee // Alfa 156 2.4 JTD SW // 2013-10-18

Történt,hogy klíma szíjtárcsa csere után kis idővel megette a hosszbordás külső felét.
Elgurultam a szerelőhöz,hogy ugyan már nézzék meg miért ment félre és cseréljék ki a szíjat. Másnapra kész is volt,5e munkadíj plusz 3e a szíj (Dayco). Kigurultam a szervízből és nem egészen 1 km után újra elkezdte rágni a szíjat majd le is dobta. Frankó volt szervo nélkül a városban visszaevickélni a szerelőhöz. Mikor megláttak,kérdik mi a gond. Kiült az Ó betü az pofájuk (bocsánat) mikor mutatom a leszakadt új szíjat. Kisebb szóváltás után újra ott hagytam az autót. Másnap hívnak,hogy kell egy generátor szabadonfutó mivel az teljesen K.O.. Mondom,oké,de ezt miért nem lehetett az első körben??!! Tehát akkor megint új szíj,szabadonfutó .... Másnap megint csörögnek,hogy megvan a baj forrása,kellene egy rugós feszítő is!!!
Összegezve,elkészült,azóta gond nincs vele de:
- 2 szíj 2x3e
- szabadonfutó 12e
- rugós feszítő 28e
-munkadíj 5e,második körben 15e merthogy a blokkot lejjebb kellett engedni a szabadonfutó cseréje miatt
Ez összesen 66e jó magyar forint, egy hosszbordás cseréért...
Hozzáteszem az alkatrészárak teljes kedvezménnyel értendőek,ezeket én vittem.

 
>> Autóápolásatosz069 // Alfa 156 2.4 JTD // 2013-10-18

Így utólag is köszönöm szépen mindenkinek aki felköszöntött :D
ennek alkalmából gondoltam felállok az autóval az aknára és átnézem alaposan mert ráférne egy kis kényeztetés :D
összeírtam egy listát hogy mi kell a wellness hétvégéhez:
Hosszbordásszíj
Olajszűrő
Olaj
Főtengely szimering (váltóoldali)
Kuplungtárcsa
Féltengely gumiharang

jó kör lesz erre a hétvégére :D