Blog
Az idei nyári utazás az eddigi leghosszabb amit Alfával eddig együtt tettünk meg, egy irányban 1450 km. Az úti cél Hollandia volt, egészen konkrétan Amsterdam, egy kis németországi megállóval. Így az alábbi helyeken jártunk:
- Koblenz, Németország
- Nürburgring - Nordschleife, Németország
- Amsterdam, Hollandia
- Sandvoort, Hollandia
Először is, Koblenzben kifejezetten azért szálltunk meg, mert közel van a Nürburgring-hez. Egészen elképesztő meglepetés volt számunkra, hogy micsoda gyönyörű város, mindenkinek ajánlom. A Rhein-Mosel kempingben szálltunk meg, ami pont a Rajna partján van, a folyó túloldalán pedig egy Gellérthegy méretű "hegy", tetején egy citadellával. A folyó másik partján egy hatalmas lovasszobor. Festői környezet, a város is szép és kellemes.
A Nürburgring amolyan miért ne alapon került az útitervbe. Mivel az a kedvenc versenypályám, nem hagyhattuk ki, főleg hogy a 20km hosszú Nordschleife pályán szinte minden nap van nyílt pálya lehetőség.
Mentünk egy tiszteletkört a pályán, szépen komótosan, a jobb szélhez tapadva hogy ne zavarjuk a versenyzőket :) Az Alfa rendesen meg volt pakolva, meg hát egyébként sem egy versenygép az 1.6-os motor, szóval tényleg csak végigmentünk a pályán, de így is hatalmas élmény volt, gyönyörű, legendás pálya.
Másnap vettük az irányt Hollandiába, ahol a kedvenc Amsterdami szállásunkon a Zeeburg kempingben szálltunk meg, mindenkinek ajánlom, tényleg a legjobb szállás arrafelé jó áron. Meglátogattuk a holland tengerpartot Sandvoort-nál, az északi tenger tényleg különleges élmény, a nyári melegben sem volt túl meleg a víz :)
Az egész út fantasztikus volt, Alfa a szokottakhoz mérten gond nélkül teljesítette a majd 3000 km-es távot :)




Ünnepélyesen bejelentem, hogy Alfa nagykorú lett, a KM óra állása: 200 000 km :)
A neves esemény a nagy nyári kiruccanásunk záróakkordjaként történt, immár Magyarországon, az M1-es autópályán Budapest felé. Csak így tovább! :)

Az autó megvásárlása után az egyik első dolgom volt az autó orrán éktelenkedő kopott, színtelen embléma kicserélése egy újra.
Fangio cartárstól rendeltem egy 75mm-es gyári első emblémát, amit pofonegyszerű kicserélni.
A motorháztető felnyitása után felül a bajuszt 2db hatlapfejű csavar tartja, meg némi ragasztó. A csavarok kitekerése után némi feszegetéssel, de lejön az egész bajuszrész.
A régi embléma alá nyúlva egy laposfejű csavarhúzóval körben finoman lefeszegettem azt.
Langyos szappanos vízzel átmostam a bajuszt, közben levakartam róla a rajtamaradt ragasztót.
Eután már csak vissza kell ragasztani az új emblémát, és lehet is visszacsavarozni a bajusszal együtt.



Már nagyon zavart ,hogy meg van kopva a bőr a kormányon ...néztem pár bontottat de mindegyik kopott volt valahol.
Persze vannak cégek ahol felújítják de ott kell hagyni a kormányt én meg azt nem tudom nélkülözni :) ezért úgy döntöttem egy próbát megér ->kiszerelem és felújítom magam.... a képen látható az eredmény és a régi állapot ...bár a kép nem adja vissza milyen kopott volt már talán látszik a lényeg!
Szükséges eszközök: 5-ös imbuszkulcs, 24-es kulcs (krova) , bőr, ragasztó.
Update: Az alsó részt is felújítottam (eddig csak a két szélső volt átbőrözve) illetve a ragasztáson felül még őssze is varrtam hátul biztos ami biztos. Képeken a volt és lett állapot:)



Megérkezett és felrakattam a 4db új téli gumit,megszűnt minden búgás.Barum 195/55/15.
A kisautó tegnap megkapta a téli gumikat, egész jó áron sikerült szerezni használt ,de jó állapotban lévőket, felnivel együtt. Még dísztárcsát is adtak hozzá!(igaz, nem alfás:\) :) Úgy néz ki, a nyárikat is le kell majd cserélni jövőre...
Szépen elvitt minket Jósvafőre is, (Isten háta mögé;),és gyönyörű őszi képeket csináltunk róla a színes levelek között! :)
Ismét köszönet Sityunak! (házi autószerelőm


Ilyen sem fordult még elő velem. Az olajcserét nem az eltelt kilométerek indokolták, hanem az eltelt idő. :) Kb. 9000 volt az olajban, de már egy éves volt, ezért cseréltem.
Selenia 20K for Alfa.
Még a hűtőradiátor visszaszerelésekor derült ki, hogy a kuplung munkahenger porvédője szét van szakadva és a dugattyúnyomó rúd is korrodált, ráadásul picikét szivárog is a folyadék, ezért cserélve lett egy Ferodo márkájúra. A csere viszonylag egyszerű volt. :)




0
607
Fórum
Friss topicok
- Oldtimer, youngtimer
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Filmek
- Zenebutik
- Stelvio
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV