Blog
A tükörburkolatok lelakkozása után következett a tartókonzol felújítása.
Nagyon rossz állapotban voltak...festék berepedezve, lepattogva.
Lecsiszoltam teljesen az alapozórétegig a festéket róla majd kapott 2 réteg selyemfényű matt feketét.
A képeken látható a végeredmény és persze egy kicsi az előkészületekből:)
Nekem tetszik! ...sokat dobott az autón úgy gondolom :)







Szevasztok!
Tegnap, azaz 2013.10.06-án kíváncsiságtól, és oknyomozástól vezérelve szétbontottam a vízpumpát.
Szeretem kivesézni a dolgokat, és megtudni mi miért történt.
Okulás és tanulás jövőbeni hasznosítás céljából.
Fiam már csitítgat, hogy ne ragozzam túl a dolgokat, nem kell akkora feneket keríteni a dolognak, jó kezekben van a kocsi.
Hm.. Teljes mértékben igaza van, de bennem ott motoszkál a kérdőjel amire a választ meg kell adnom.
Szétszedtem!
Döbbenet, keserűség, megrökönyödés és csalódottság tört fel bennem , némi keserű örömmel , hogy legalább tudom mi történt a vízpumpával, mért néz ki oly módon amit az előző bejegyzéseimhez kapcsolt fényképeken láthattok.
Szétbontás utáni megállapításaim:
1, A golyókosarak - mivel kiderült, hogy dupla soros csapágyról van szó- épek. Pedig meg voltam győződve, hogy elolvadtak és azért van a nagy oldalirányú lógás a tengelyen.
Sőt nagyon jó állapotban voltak.
2, A tengely hornyai felpattogva, illetve igen komoly sérülésekkel rendelkeznek.
3, Kikerültek a golyók is némelyik inkább lencsére hasonlít, nem pedig kerek golyóra.
4, Semmilyen felségjelet, vagy lógót nem találtam sem a csapágyakon, se paláston, se porvédőkön, de még a vízpumpán sem.
Vagyis nem egészen így van, mert számok gravírozott sorát találtam a vízpumpa oldalán, és a számozást a tengelyén.
Gondolom valami azonosításra szolgálhat, de nekem nem mond semmit.
Több gondolat azonban még mindég gyötör:
1, Nem értem még mindég miért dőlt ki a vezetőgörgő?
2, Anyag minősége, vagy kenőanyag hiánya, esetleg nagy feszítő erő okozhatta-e a két csapágyazás tönkre menetelét?
Érdekes módon a feszítőgörgőbe KANADA és a csapágyba KOREA felirat látható. Az nem ment tönkre. Sőt, ha az nem működött volna rendesen akkor most a károm még nagyobb lenne.
Csatolom a képeket, nézzétek meg ilyet nem mindég látni!
Üdv,
Föci papa







Miutan az auto jobb hätulja ugy döntött hogy leutanozza egy sugarhajtasu repülögep hajtomüzajat, nem volt mas hatra tenni kellett vmit (ha csendben akartam volna közlekedni vagy folyamatosan nagy sebesseggel kellett volna jobbra kanyarodnom,vagy 140 alatt nem közlekedni...sajna egyik sem kivitelezhtö hosszutavon).Leugrottam Jata-hoz, ahol fel ora alatt olajcsere es hatsocsapagy csere is megvolt.
km : 238890
Sajnos "Engine failure" probléma jelentkezett, így elvittem Gáborhoz, hogy mondjon valamit. Turbónyomás probléma volt a hiba előidézője. Az egyik vákuumcső borítása repedt volt, de a végén, így kivágtuk azt a részt belőle. A hiba elmúlt. DE csak 2 napra. Újra visszavittem, így tovább nyomoztak az ügyön. EGR-t tisztítottak és turbó nyomás szenzort is, ami állt a szmötyiben, de fejtetőig. Az egész egy nagy massza volt. Pár napra rá, újra előjött a hibaüzenet, de szerencsére azóta nem jelentkezett. Következő lépés egy új turbónyomás relé lett volna. Remélem erre nem kerül sor.
Végre jutott rá idő, hogy lecseréltessem a szűrőket. Új pollen, levegő, olaj, és üzemanyagszűrő került a régiek helyére. MANN Filter a pollent kivéve mindegyik. Sajna a pollenből rosszat kaptam, így kellett egy újat venni, olyat ami 2 darabból áll. A képen lévő a rossz. Csabától vettem Selénia WR 5W40-et, de azt mondta, hogy a részecskeszűrős autókba lehet 5W30-at is tenni. Lehet a következő cserekor kipróbálom. A klíma is át lett fújva habbal, ha már a pollenszűrő ki lett szedve. Most citromillatú az autó...túlságosan is. Köszönet érte Pistinek from Pellérd :)!
Szűrők: 16k
Olaj: 13k
Szerelés: 10k
KM: 183800

Az Ebayen rendeltem rozsdaátalakítót (Purux 5kg 14Euró), és alvázvédő wachsot (APP W100 4*500ml 23Euró).
Idő hiányában magam végeztem el egy délután alatt az egészet. A rozsdás helyeket drótkefével és csiszolópapírral megtisztítottam, majd pedig a rozsdaátalakítót ecsettel felvittem. Néhány óra száradás után a wachsal befújtam.
Meglepő, de a wachs oda folyik ahol valamilyen hiba van az alvázon. Ilyet még nem láttam! :)
A téli gumikat is ki kellett cserélnem. 4 db Michlen Alpine A4 (185/65 R15) 76.000 Ft. Tudom, hogy van olcsóbb, sőt szinte csak az van, de a gumi az ami nem játékszer. Elsőre kicsit hangosnak tűnik, de lehet hogy csak a nyári gumik után érzem így.
Eljött a szíjak lecserélésének ideje.
Vezérműszíjak + feszítők + hosszbordásszíj + feszítő + szelepfedél tömítés + vízpumpa.
Ezeken kívül a kipufogó leömlő lett meghegesztve.
Szekszárdon Felszegi Zoli végezte a szervizt.
Óraállás: 193500 km
Eltört a flexibilis csövem. Teljesen szétment. Vagy azért, mert az egyik kipufogótartó gumi szétment, vagy azért, mert a leömlő és a blokk közötti tartó hiányzott.
Boltban 70Eurónál kezdődik a cső ára. Neten találtam 21-ért, de egy hónap alatt sem érkezett meg. Végülis az Ebay-en vásároltam 13 Euróért szállítással együtt.
Egy bérelhető műhelyben lett a régi kivágva és az új CO-val visszahegesztve.
A teljesítménye nem változott érezhetően, de a hangja újra olyan, mint régen. Így szeretem! :)
Cső (250*50) 13 Euró
Műhelybérlés 34 Euró
Munkadíj 15 Euró
Összesen: 62 Euró
Ma este 7:00-kor indultunk Tatabányára. Van ott egy ismerősöm, aki időnként behoz Olaszból néhány ezret futott 159 vagy Brera alkatrészeket. Ő szólt, hogy van 2 pár féltengelye, az egyik egy 12000-ret futott, de rommátört JTS brera-ból, a másik egy 36000-ret futott, szintén lezúzott 159 TBI-ből. Mindkettő passzol az én 8V-s 1.9 jtdm-embe.
Este fél 9-re értünk oda.
Érdekes módon, ha egyedül megyek akkor csak padlózáskor ráz be a féltengely. Ha viszont ül valaki mellettem az anyósülésen, akkor 130 km/h környékén szinte folyamatosan, de van amikor nem. Gondolom, ez függ attól, éppen hogyan tud a belső csukló csillagházába belefeküdni a csillag.
A legnagyobb gond az M1 emelkedőivel volt, mikor kellett volna a nyomaték, akkor beremegett a belső csukló és úgy rázott, mintha "8"-as lenne a kerékben. Kénytelen voltam visszalassítani 110-re és visszapakolni 5-be.
Minden esetre épségben odavitt az Arkangyal és vissza is hozott. Kb. éjfélre értünk vissza.
Vittem a szerelő haverom is, nehogy valami szart rámtukmáljanak. Szerencsére tényleg megérte elhozni a féltengelyeket. Mi a kevesebbet futottat hoztuk el. Látszott a féltengelyek végén a kopáson, hogy szinte nincs is kopás.
Hétfő este beszereljük őket, azután meglátjuk.
Költségeim:
- féltengelyek darabja 25 000 Ft
- pályamatrica: 2950 Ft
- kávé: 1200 Ft
- üzemanyag: 12 000 Ft
OFF
Egyébként itt voltunk a cuccért: http://www.motor-classic.hu/gallery/en - itt dolgozik a srác. Egy élmény volt látni a restaurálás alatt lévő oldtimereket, még akkor is, ha mergák.
ON





1
506
Fórum
Friss topicok
- AlfaCity 2025 - július ...
- Spider
- Giulia
- Szerelőműhely
- Adok-veszek
- 155
- Virtuális Romeo
- Coffee - Minden ami kávé
- GT coupé
- Alfa reklám
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8