Blog
Megérkeztünk Debrecenbe. Itt is vannak jó fej alfások.:) Még Miskolcon egyik reggel, meg se nyikkant, teljesen lemerült az akksi. Exide akksit tettem bele, egyből indult.
Monzában voltunk a hétvégén, elfogyott az autópályán oda-vissza 3,5 tank benzin a 2100 km alatt. nagyon jó tesztkörnek bizonyult, mert 3 hibát is sikerült felszínre hozni:
- odakint induláskor elfogyott a gázpedál az autóból - de egy hirtelen ötlettől vezérelve a sportmódot aktiválva mégiscsak hazajöttünk elég tempósan. itthon a kompjúteres kiolvasás és némi fórumozás után kiderült, hogy ez a típushiba az elektromos gázpedál egyik csatlakozójának köszönhető - a csatlakozót kivágtam a kábelkorbácsból, és direktbe forrasztottam a vezetékeket (egyébként ez a gyári(!) szervizutasítás). azóta tökéletes, még jobban is megy mint valaha :-)
- felerősödött a szelephang, ami volt már eleve is, de nyilván tovább kopott, úgyhogy egy hézagállítást nemsokára abszolválunk rajta
- egy napra rá a jobb első kerékcsapágy elkezdett dorombolni, ennek cseréje éppen folyamatban van.
egyébként minden OK, csodálatos a kényelem, főleg a hátsó ülések számítottak kellemes alvóhelynek az úton :-) a kocsi pedig még vacak gázpedállal is megfutja az óra szerinti 220-at.
Voltam Csörinél és megállapította, hogy a kézifék kötelem eléggé elfáradt. Rendelt hozzá és kicserélte.



Miután hozzám került és letekertünk eddig kb 300km-t ideje elkezdeni a kötelező dolgokat. Elsőkörben olajcsere szűrővel. Mobil Super2000 10w40. Többi szűrő még nem érkezett meg, de azt akár már magamnak is ki tudom cserélni. Következő poszt, ha minden jólmegy a vezérléscseréről fog szólni. Olajszűrőt kaptam előző ulajtól és a költség csak az olaj és munkadíj árát tükrözi.
Múlt héten vettem észre hogy fékezéskor szokatlan súrlódó hangot hallani bal hátulról. Alábújtam, ekkor láttam hogy a bal hátsó belső fékbetétem levált a vasról. Telefon Erhard-nak, ő postafordultával küldte is az alkatrészeket amit ezúton is köszönök neki. Vettem egy hátsó kerékcsapágyat is, mert már annak is kezdtem hallani a hangját (ha már úgy is féktárcsát cserélek). Legalább nem kell rövid idő múlva még egyszer leszednem a féket. Kaptam kölcsön egy racsnis Facom fékdugattyú visszatekerő szerszámot, ami nélkül igencsak nehézkes lett volna a csere. Lecseréltem a fékfolyadékot is, Ferodo racing high performance 5.1-es került bele. A múltkor gyári csapágyat vettem, most úgymond "utángyártottat" ami ugyanaz a gyártmány mint a gyári, csak nagyságrenddel olcsóbb. Ja és ehhez adtak új csavarokat is amik be voltak kenve menet rögzítővel. Nos ezek a gyárihoz nem jártak. No komment :-) A kerékagy felfogató csavarjai belülről kifelé állnak és a végei kilógnak, ezért megrozsdásodtak. Kitekerés előtt jól ledrótkorongoztam a kilógó végeit, majd fél fordulat után a másik felét is + kapott egy kis csavarlazítót. Így könnyedén kijött mind. Találtam egy szálszakadásos gumit is :-( úgyhogy nagyhirtelen feltettem a téli kerekeket is. A következő javítás a féltengely csukló csere lesz. Sajnos már érzem:-( A felújítás 30ezer km-ig bírta. 4guma+csuklók hhmm - no majd spórolok :-)








Bő két hét használat után, sikerült időt szakítanom rá, hogy elmenjek a gumishoz. A jelenség a következő volt: folyamatos "huppogás" (sebességfüggő) a hátsó kerekek irányából, ~80 km/h-nál rezgés érezhető. Gondoltam centírozatlanság. Igazam lett, minden kereket újracentíroztunk. Ezen felül megcseréltük az első és a hátsó kerekeket,mert a hátsók belső fele hullámosra volt kopva, ami abból adódik, hogy folyamatosan ugyan abban a helyzetben állnak. A rezgés megszűnt, a "huppogás" is halkabb lett, elől majd összekopik a gumik felülete. Köszönet a fertőszentmiklósi Száva gumiszervíznek!
Megérkezett végre az ültető rúgó szett, AP márkájú made in germany elöl 40mm-hátul 30mm-t ültet, képek hamarossan.



Az első tárcsákat már akkor kellet volna cserélnem mikor cseréltem a brembo nyergeket de anyagi okok miatt a hozzá kapott még gyári tárcsák lettek felrakva ,amik had ne mongyam papir vékonyak voltak...ennek megis volt az ára mivel a fékerő messze nemvolt a toppon, amivel még közlekedni lehetett de az i-re a pontot a nagyobb fékezésnél fellépő rázkódás tette fel,nagyon sokat elvett a vezetési élményből. Zimmermann tárcsák mellet döntöttem mivel sok jót hallotam róluk ,meg hát legyen valami német is az olasz vason :) először fúrtakon gondolkoztam de azok 1xer annyiba kerültek volna igyhát maradtam a simáknál viszont a felrakás utánn próbaúton már érezhetően jobb volt a fék hatás annak ellenére hogy még össze sincsenek kopva, tehát most 500-1000 km -ig nincs nagy fékezés szépen bekopnak aztán majd jöhet a teszt hogy mit is tudnak a brembo nyergek :) Sajnos cserélni kell a vezető oldali felső lengőkart is mivel vmi elviselhetetlen nyöszörgő hangja van bár igaz hogy a sztrongflex szilentek vannak benne de szerintem kompatibilitási gondok lehetnek vele ,tehát lengőkar ki szilenteket azért félre rakom, vettem egy utángyártott lengőkart, hát majd meglátjuk mennyit bir ki mindenesetre majd a poliueretán szilentek fognak vissza menni pici módositással,továbbá mivel le lessz ültetve a gép vettem két toronycsapágy szilentet is mert már elég kopottak, nemárt kicserélni azokat sem, beszerelés után frissités....harmadik-negyedik képen látható a régi-új tárcsa vastagsága hát no comment :D





No akkor leirnam röviden kalandos pär evemet a fent emlitett gumikkal,avagy hogyan csereltem le 7 gumit kb 40000 km alatt...
A 7 Sessantabol 2 erte meg hogy elkopjon. 5-öt kukaztam a 40 000 km alatt,ami nemtul jo arany...ebböl 3 belsö ele kopott el es repedt ki (a sportfutomüves nehez orru autoknal allitolag tipushiba - amit ezek utan elis hiszek ), 2 pedig defektetes lett es Y-os mivolta miatt nem volt menthetö...
igy eleg deficites volt a gumiberuhazas .
Jo gumi mert tapadasra ,vizelvezetesre sosem volt panasz, de egyszerüen nem valtotta be a hozza füzött igenyeket. szumma szummarum 40000 km 7db gumi 5*40000FT uj gumi + 2 * 14 000 Ft hasznalt gumi + 8* 3000 Ft szereles = 252 000
+ ehhez jön az elmult 2 hetben a hirtelen gumiszükseglet megoldasara forditott 75 000 Ft. igy egy "laza" 300 000 Ft ba került hogy Ultrac Sessantaim voltak 40 000 Km autozasra. Ami sztem nemtul gazdasägos...Ebböl mar ugyancsak kijött volna 2 garnitura gumi...ami kibirt volna vagy 120 000 km-tert..legyen ez a vegszo...

Nos törtent ami törtent, Frankfurtbol hazafele betertem celomtol 180 kilometerre tankolni ahol aztan megällapitottam hogy a bal hatso gumi laposnak tünik.
Elgurultam oldalra a levegötöltöhöz, felfujtam, es mar a fujatas közben is sziszegest figyeltem meg,ami a müvelet utan sem szünt meg.
No akkor ez potkerekes tema lesz.
Elökaptam a potkereket, am teremszetesen a gyäri meretü kerekkulcs nem passzolt a nyäri felni csavarjaihoz.Ekkor jött a Jolly Joker...Mivel ADAC klubtag vagyok riadoztattam a särga angyalt.A telefon utan szamitva 15 percen belül ott volt, elökapta a krokit,meg a szükseges krovat, esmar repült is fel a kerek.A gumiban egy hegyes ködarab volt a vetkes.Miutan felhivta a figyelmem arra hogy max 80-al guruljak, bucsut vettünk, megköszöntem a gyors segitseget es hazagurultunk.Tegnap reggel bevittem egy itteni szervizbe a gumit, es akkor hivtak fel a figyelmem hogy Y -os a sebessegindex (amit teremesztesen tudtam csak mar elis felejtettem) ez annyit jelent hogy futofelületen sem javithato...Es a gumi pärban cserelendö.
Mivel hetvegen megint utazni kell es gyors es gazdasagos megoldas kellett igy ujfent kereses kezdödött.Egyik kollega emlitett egy joembert itt a környeken akinel jo minössegü jo allapotu hasznalt gumik szerezhetök be.Felhivtam,egyeztettünk idöpontot,igy melo utan megis jelentem a helyszinen. 2 perc alatt visszatert egy kb 90% os Pirelli P Zero-val a szükseges meretben.Az är is vällalhato volt igy mondtam neki hozza a masikat is... Fel ora alatt minden a helyen volt ...