Blog
Az autó megvásárlása után az egyik első dolgom volt az autó orrán éktelenkedő kopott, színtelen embléma kicserélése egy újra.
Fangio cartárstól rendeltem egy 75mm-es gyári első emblémát, amit pofonegyszerű kicserélni.
A motorháztető felnyitása után felül a bajuszt 2db hatlapfejű csavar tartja, meg némi ragasztó. A csavarok kitekerése után némi feszegetéssel, de lejön az egész bajuszrész.
A régi embléma alá nyúlva egy laposfejű csavarhúzóval körben finoman lefeszegettem azt.
Langyos szappanos vízzel átmostam a bajuszt, közben levakartam róla a rajtamaradt ragasztót.
Eután már csak vissza kell ragasztani az új emblémát, és lehet is visszacsavarozni a bajusszal együtt.



Már nagyon zavart ,hogy meg van kopva a bőr a kormányon ...néztem pár bontottat de mindegyik kopott volt valahol.
Persze vannak cégek ahol felújítják de ott kell hagyni a kormányt én meg azt nem tudom nélkülözni :) ezért úgy döntöttem egy próbát megér ->kiszerelem és felújítom magam.... a képen látható az eredmény és a régi állapot ...bár a kép nem adja vissza milyen kopott volt már talán látszik a lényeg!
Szükséges eszközök: 5-ös imbuszkulcs, 24-es kulcs (krova) , bőr, ragasztó.
Update: Az alsó részt is felújítottam (eddig csak a két szélső volt átbőrözve) illetve a ragasztáson felül még őssze is varrtam hátul biztos ami biztos. Képeken a volt és lett állapot:)



Megérkezett és felrakattam a 4db új téli gumit,megszűnt minden búgás.Barum 195/55/15.
A kisautó tegnap megkapta a téli gumikat, egész jó áron sikerült szerezni használt ,de jó állapotban lévőket, felnivel együtt. Még dísztárcsát is adtak hozzá!(igaz, nem alfás:\) :) Úgy néz ki, a nyárikat is le kell majd cserélni jövőre...
Szépen elvitt minket Jósvafőre is, (Isten háta mögé;),és gyönyörű őszi képeket csináltunk róla a színes levelek között! :)
Ismét köszönet Sityunak! (házi autószerelőm


Ilyen sem fordult még elő velem. Az olajcserét nem az eltelt kilométerek indokolták, hanem az eltelt idő. :) Kb. 9000 volt az olajban, de már egy éves volt, ezért cseréltem.
Selenia 20K for Alfa.
Még a hűtőradiátor visszaszerelésekor derült ki, hogy a kuplung munkahenger porvédője szét van szakadva és a dugattyúnyomó rúd is korrodált, ráadásul picikét szivárog is a folyadék, ezért cserélve lett egy Ferodo márkájúra. A csere viszonylag egyszerű volt. :)




Mivel nemrég sikerült megjavíttatni a már az autó vásárlásakor is törött állapotban lévő klímacsövet, ezért a hűtőradiátor visszaszerelésével együtt a klímaradiátor is vissza lett szerelve.
Nyomáspróbázva, feltöltve még nincs a rendszer.



Történt, hogy szeptember elején észrevettem, hogy csöppen a hűtővíz bal oldalon a hűtőnél. Mivel a hűtő nem egészen egy éves, gondoltam, a cső csatlakozás lazult fel esetleg a cső sérült. Ám hamarosan kiderült, hogy sajnos a hűtő bal oldalon alul, a fém és a műanyag összeeresztésnél szivárog. Hát nem voltam boldog..
Beszéltem a beszerző úrral, és bár Ehard megtette, amit lehet, kiderült, hogy csak fél év garancia van a radiátorra. Sőt, úgy tűnik, hogy minden autóalkatrészre alapvetően fél év garancia van, mivel nem számítanak tartós fogyasztási cikknek. Viszont ettől a gyártó eltérhet, így lehet több is, mint fél év, de lehet keveseb is.
Nem jó hírek... most vagy veszek egy új hűtőt, ehelyett, ami nincs egy éves és nincs benne 10e km, vagy megkockáztatom a javítást. Mivel a kicsike elég sokban van már és van mit csinálni még rajta, ezért az olcsóbb verziót kockáztattam meg, meglátjuk meddig bírja.
Persze kapott friss Paraflu-t is.




Lassan készülünk a műszakira... Ma volt kézifékkar és kézifék bowden csere. Mellesleg ki kellett cserélni a bal hátsó rendszámtábla világítás izzóját is. Volt légzsákhiba törlés és egy alaposabb alvázvizsgálat. Hátra lesz még egy hátsó dob csere, valamint meg kell csinálni a leömlőt, mert egy tömítésnél kifúj.
2 hét múlva folyt. köv.!
Kilóméter óra állás: 205.000 Km.
Megérkezett az Angol eBay-ről egy BMW-s alkatrészekkel foglalkozó emberkétől az alig használt műanyag szívósorom. Ezt 2007 közepéig tették a 16 szelepes Alfákba, állítólag ezzel a típussal nem szokott gond lenni. Fém lapátkák és mozgató mechanika akadásmentesen működik, némi olaj és koromsár eltávolítva a szétszedést követően brigéciol, csavarlazító, féktisztító, 3db poló, festőecset stb... segítségével. Belülről kb. új állapotra hozva. Lehet, hogy tök ugyan olyan mint amilyen benne van, csak jó ötletnek tűnt látni mielőtt szétbombázom az autót. Beszerelés az őszi szünetben.
2013. 10. 18.
Erhard meghozta a gyári tömítést, ezzel minden akadály elhárult a csere elől ami az Október 28-i héten fog megtörténni az őszi szünet alatt.










0
491
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Szerelőműhely
- Spider
- Adok-veszek
- 155
- Virtuális Romeo
- Coffee - Minden ami kávé
- GT coupé
- Alfa reklám
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8