Blog
Lányom első óvodás szülői értekezletén üldögélve azon járt az agyam, hogy mi okozhatja azt, hogy a csomagtér ajtó a belső gomb megnyomására nem nyílik ki. (Azt hiszem nem vagyok még érett szülő...) Körbejárva a témakört rájöttem, hogy nyilván a fáradt teleszkópok okozhatják ezt a problémát. A két gondot azért nem kapcsoltam össze, mert a teló előbb fáradt el, mint a gomb nem működött.
A csomagtér ajtó egyre fenyegetőbbé vált. Mindig olyankor szakadt az ember nyakába iszonyatos erővel, amikor a leginkább nem számított rá. Volt, hogy napokig semmi gond, azután meg váratlanul lecsapott.
Testi épségünk megóvása érdekében szükségessé vált a karok cseréje. Mivel folyamatban volt éppen az ablaktörlő karok beszerzése, az eladó éppen reklámozta a bontott kocsik alkatrészeit számomra. Szerencsére volt neki csomagtérajtó teló is. Az ablaktörlőkkel együtt az egész csomagot sikerült beszereznem 8 000 Ft-ért.
Örömömben 10 percig nyomogattam a nyitógombot és minden egyes nyitás tökéletesen működött. Két ujjal meglendítve nyílik a csomagtér. Fenséges érzés!
Megvolt az első tőcsavar csere - motorkivétellel, lendkerékcserével (köszönet az alkatrészért Marek Úrnak), új hátsó motortartó bak cserével (préselve). "Érdekes" módon azóta nem ráz, normális utazóautó lett belőle. Egyik hardy sem szakadt, ritka pillanatok ezek. Közben beazonosítottam, hogy 2.4-es adagoló van rajta. Így már látom értelmét a K24-nek. :-)
Múlt héten megkapta a téli gumikat az Indy felnivel, ezért leszedettem a 90-es alufelnikről az öreg gumikat. Ki gondolta volna, hogy az egyik hátsó felni meg volt ütve, és ahelyett, hogy megcsináltatta volna, rakatott bele belső gumit. Nem vallott szégyent az előző tulaj ezúttal sem. A Speedline felnik így görgőzve lettek.
Kapott gyári ködlámpákat előre - szerencsére a vezetékelés gyári, így csak össze kellett dugni a csatikat.
Elhoztam két új hátsó javítóívet, két kormányösszekötő gömbfejet, kezdődik..
Elkezdett folyni a bal hátsó és bal első féknyeregből a folyadék. Hátsó nyereg csere, első nyereg felújítás lesz, plusz első fékbetét csere.


Kuplung szerkezet,szimering és váltó olaj csere,mert már nagyon kellett!155.700Km.
Mióta megvettem rossz volt benne a gyári,folyamatosan áteresztett,ami nyáron nem is volt baj,országúti tempóban 70 fokon tartotta a vizet,csak hát télen kartonozni kellett az elejét és még úgy is hideg volt benne.Szóval "beruháztam" egy termosztátra persze nem gyári utángyártottra mert az drága és szar is,hanem egy 5-ös renault-é,amit a felső vízcsőbe frankón bele lehet passzintani,a kanyar után ahol lefordul a cső a motorról a hűtő felé.

Téli gumik figyelnek az autón vétel óta, így most ősszel nem kell cserélni a telet várva. De azért elvittem a gumishoz, hogy egyensúlyozza ki az acél felnikkel szerelt kerekeket. Meglettek. Tavasszal lesz alufelni és nyári gumi.
Az ültetőrúgók cseréjénél megejtettük a bal oldali első-felső lengőkar cseréjét is mert mióta a lengyel stronflex szilentek lettek berakva elviselhetetlen nyöszörgő hangot adott,utángyártott lett berakva egy nem nagy márka:starline remélem egy évet azért kibir viszont a nyöszörgést megszüntette ami már megérte, ha már kint voltak a lengéscsillapitók cseréltük a toronycsapágyak szilentjeit is...a Strongflexes lengőkarról a következő bejegyzésben bővebben...

A hétvégén sikerült beszerelni az ültetőrúgó szettet,hát volt vele meló, a végeredmény viszont nagyon tetszik feszesebb-keményebb futómű ami sokkal jobb vezetési élményt nyújt és természetesen optikailag is nagyon jó lett, de itt a képek sajnos csak telefonnal készültek...





Cserbenhagyott! Hétvégén még vígan mászkáltunk semmi gond nem volt, még jubiláltunk is a 100.000.-ik km is megvolt együtt.
Ma reggel indulás a munkába pöc-röf beindul. Elvisz munkába leállítom, majd meggondolom magam és előre akarok gurulni hát semmi. Benzin van benne, aksi, jó förtelmes hang amikor egy pillanatra beindul, kijelzőn az motorvisszajelző ég. Na mondom csodás. Tesómat felhívom segítségkérés. Este hazavontatás munka után. És a közteres is megbüntetett mert rakodásterületen állok (ezért akartam előregurulni) gondoltam nem tolom előrébb mert kint van a háromszög. A közteres 10e jó magyar pénzre büntetett. Jön a csúcs pont hát nem beletörtem a kulcsot gyújtásra adás közben. Magyon jó napom volt. Bestia meg még Zé.-nél!
Jelentem életemben először én is ott voltam, a sors minden próbálkozása ellenére:D Odaúton, a pályán elnéztük a 67es utat, kicsit kerültünk, ez mentett meg. Visszafele a 67eshez Balatonlellén az akksi és a generátor feladta a harcot, szerencse, h előző este voltam alkatrészekért és volt nálam egy másik generátor, akksit meg a 200 méterre levő éppen bezáró fiat szervízben tudtam venni. A boglári tescoba indultam, a fiat szervíz kapuit épp zárták:) A generátor cserét a helyi lidl parkolóban kb fél óra alatt kiviteleztem.
Leértünk kaposújlakra, nyomtuk annak rendje és módja szerint:) Amikor már csak páran voltunk, kaptam egy kavicsot a hűtőmbe, amit végül a kaposvári tesco parkolóban sikerült annyira megtákolni, h ne kelljen vontassuk, a reptéren annyira raktuk össze, h a tescoig el tudjunk menni, mondván, h ott van világítás és megcsináljuk:) Mondjuk az érzékenyen érintett, amikor este 11kor, a negyedik kiszerelés után visszakerült a hűtő a helyére és belül is elkezdett hugyozni:)
Megcsináltuk, azóta egy csepp vizet sem eresztett el a rohadék...
Minden probléma ellenére nagyon jól éreztük magunkat, úgy gondolom, h megérte ott lenni, minden szívással együtt. Az érdekes a dologban, h eddig elég sok helyen voltunk Öreglánnyal, de sehol, egy úton sem produkált semmi hibajelenséget. Szerintem bosszút állt azért, mert jogosítvány híján átengedtem az irányítást.
Hatalmas köszönettel tartozok pb_nek, mivel együtt szívtunk a hűtővel, végig kitartott mellettünk, illetve Zé.-nek, a telefonos segítségért és a majdani új hűtőmért, bár erről lehet, h most értesül, valamint Zolika"xúnyog"155nek, a bíztatásért, bár elég gyengén teljesített:)



