Blog
Jelentem életemben először én is ott voltam, a sors minden próbálkozása ellenére:D Odaúton, a pályán elnéztük a 67es utat, kicsit kerültünk, ez mentett meg. Visszafele a 67eshez Balatonlellén az akksi és a generátor feladta a harcot, szerencse, h előző este voltam alkatrészekért és volt nálam egy másik generátor, akksit meg a 200 méterre levő éppen bezáró fiat szervízben tudtam venni. A boglári tescoba indultam, a fiat szervíz kapuit épp zárták:) A generátor cserét a helyi lidl parkolóban kb fél óra alatt kiviteleztem.
Leértünk kaposújlakra, nyomtuk annak rendje és módja szerint:) Amikor már csak páran voltunk, kaptam egy kavicsot a hűtőmbe, amit végül a kaposvári tesco parkolóban sikerült annyira megtákolni, h ne kelljen vontassuk, a reptéren annyira raktuk össze, h a tescoig el tudjunk menni, mondván, h ott van világítás és megcsináljuk:) Mondjuk az érzékenyen érintett, amikor este 11kor, a negyedik kiszerelés után visszakerült a hűtő a helyére és belül is elkezdett hugyozni:)
Megcsináltuk, azóta egy csepp vizet sem eresztett el a rohadék...
Minden probléma ellenére nagyon jól éreztük magunkat, úgy gondolom, h megérte ott lenni, minden szívással együtt. Az érdekes a dologban, h eddig elég sok helyen voltunk Öreglánnyal, de sehol, egy úton sem produkált semmi hibajelenséget. Szerintem bosszút állt azért, mert jogosítvány híján átengedtem az irányítást.
Hatalmas köszönettel tartozok pb_nek, mivel együtt szívtunk a hűtővel, végig kitartott mellettünk, illetve Zé.-nek, a telefonos segítségért és a majdani új hűtőmért, bár erről lehet, h most értesül, valamint Zolika"xúnyog"155nek, a bíztatásért, bár elég gyengén teljesített:)




Alapjaiban megváltoztathatnak a terveket Lolával kapcsolatban.
Történt ugyanis, hogy a kaposi talin a differenciálmű elfáradt. Illetve 99%, hogy az, de még szétborítva nem lett, csak emelőre álltunk.
Tehát az autót így nem árulom tovább.
Gyári diffit belevenni felesleges (drága és ugyanez lesz a vége). Bontott diffit keresni felesleges (annyival nem olcsóbb, mint amennyivel rövidebb a várható élettartam)
Ergo, Q2 diff kell bele.
Ez egyben egy felhívás azokhoz, akik tudnak új Q2 alkatrészt (+ a kellékanyagokat) beszerezni, ajánlatok jöhetnek :)
Szóval jó ez a KUL csak mindig kurta drágára jön ki :)
(Tavaly egy csúnya fehér Fabia okozott nem tervezett pluszkiadást, idén a tréler...)
Kiszakadt a bal első, kerékoldali féltengely gumiharangom.
Csere: 192.500Km (piros) - Ruville került be.
Valamint a legutóbbi szervízkor kicserélt a szelepfedél tömítés elkezdte engedni az olajat... 177.500 km-nél (piros) volt cserélve, most 192.500 km (piros) volt benne, szóval kemény 15.000 Km-t bírt a tömítés. Úgy gondolom, ez azért kevés. Sajnos nem tudom milyen volt előtte benne, de most Victor Reinz (Germany) került bele.
+ Pollenszűrő csere is történt





A tükörburkolatok lelakkozása után következett a tartókonzol felújítása.
Nagyon rossz állapotban voltak...festék berepedezve, lepattogva.
Lecsiszoltam teljesen az alapozórétegig a festéket róla majd kapott 2 réteg selyemfényű matt feketét.
A képeken látható a végeredmény és persze egy kicsi az előkészületekből:)
Nekem tetszik! ...sokat dobott az autón úgy gondolom :)







Szevasztok!
Tegnap, azaz 2013.10.06-án kíváncsiságtól, és oknyomozástól vezérelve szétbontottam a vízpumpát.
Szeretem kivesézni a dolgokat, és megtudni mi miért történt.
Okulás és tanulás jövőbeni hasznosítás céljából.
Fiam már csitítgat, hogy ne ragozzam túl a dolgokat, nem kell akkora feneket keríteni a dolognak, jó kezekben van a kocsi.
Hm.. Teljes mértékben igaza van, de bennem ott motoszkál a kérdőjel amire a választ meg kell adnom.
Szétszedtem!
Döbbenet, keserűség, megrökönyödés és csalódottság tört fel bennem , némi keserű örömmel , hogy legalább tudom mi történt a vízpumpával, mért néz ki oly módon amit az előző bejegyzéseimhez kapcsolt fényképeken láthattok.
Szétbontás utáni megállapításaim:
1, A golyókosarak - mivel kiderült, hogy dupla soros csapágyról van szó- épek. Pedig meg voltam győződve, hogy elolvadtak és azért van a nagy oldalirányú lógás a tengelyen.
Sőt nagyon jó állapotban voltak.
2, A tengely hornyai felpattogva, illetve igen komoly sérülésekkel rendelkeznek.
3, Kikerültek a golyók is némelyik inkább lencsére hasonlít, nem pedig kerek golyóra.
4, Semmilyen felségjelet, vagy lógót nem találtam sem a csapágyakon, se paláston, se porvédőkön, de még a vízpumpán sem.
Vagyis nem egészen így van, mert számok gravírozott sorát találtam a vízpumpa oldalán, és a számozást a tengelyén.
Gondolom valami azonosításra szolgálhat, de nekem nem mond semmit.
Több gondolat azonban még mindég gyötör:
1, Nem értem még mindég miért dőlt ki a vezetőgörgő?
2, Anyag minősége, vagy kenőanyag hiánya, esetleg nagy feszítő erő okozhatta-e a két csapágyazás tönkre menetelét?
Érdekes módon a feszítőgörgőbe KANADA és a csapágyba KOREA felirat látható. Az nem ment tönkre. Sőt, ha az nem működött volna rendesen akkor most a károm még nagyobb lenne.
Csatolom a képeket, nézzétek meg ilyet nem mindég látni!
Üdv,
Föci papa







Miutan az auto jobb hätulja ugy döntött hogy leutanozza egy sugarhajtasu repülögep hajtomüzajat, nem volt mas hatra tenni kellett vmit (ha csendben akartam volna közlekedni vagy folyamatosan nagy sebesseggel kellett volna jobbra kanyarodnom,vagy 140 alatt nem közlekedni...sajna egyik sem kivitelezhtö hosszutavon).Leugrottam Jata-hoz, ahol fel ora alatt olajcsere es hatsocsapagy csere is megvolt.
km : 238890
Sajnos "Engine failure" probléma jelentkezett, így elvittem Gáborhoz, hogy mondjon valamit. Turbónyomás probléma volt a hiba előidézője. Az egyik vákuumcső borítása repedt volt, de a végén, így kivágtuk azt a részt belőle. A hiba elmúlt. DE csak 2 napra. Újra visszavittem, így tovább nyomoztak az ügyön. EGR-t tisztítottak és turbó nyomás szenzort is, ami állt a szmötyiben, de fejtetőig. Az egész egy nagy massza volt. Pár napra rá, újra előjött a hibaüzenet, de szerencsére azóta nem jelentkezett. Következő lépés egy új turbónyomás relé lett volna. Remélem erre nem kerül sor.
Végre jutott rá idő, hogy lecseréltessem a szűrőket. Új pollen, levegő, olaj, és üzemanyagszűrő került a régiek helyére. MANN Filter a pollent kivéve mindegyik. Sajna a pollenből rosszat kaptam, így kellett egy újat venni, olyat ami 2 darabból áll. A képen lévő a rossz. Csabától vettem Selénia WR 5W40-et, de azt mondta, hogy a részecskeszűrős autókba lehet 5W30-at is tenni. Lehet a következő cserekor kipróbálom. A klíma is át lett fújva habbal, ha már a pollenszűrő ki lett szedve. Most citromillatú az autó...túlságosan is. Köszönet érte Pistinek from Pellérd :)!
Szűrők: 16k
Olaj: 13k
Szerelés: 10k
KM: 183800

Az Ebayen rendeltem rozsdaátalakítót (Purux 5kg 14Euró), és alvázvédő wachsot (APP W100 4*500ml 23Euró).
Idő hiányában magam végeztem el egy délután alatt az egészet. A rozsdás helyeket drótkefével és csiszolópapírral megtisztítottam, majd pedig a rozsdaátalakítót ecsettel felvittem. Néhány óra száradás után a wachsal befújtam.
Meglepő, de a wachs oda folyik ahol valamilyen hiba van az alvázon. Ilyet még nem láttam! :)
A téli gumikat is ki kellett cserélnem. 4 db Michlen Alpine A4 (185/65 R15) 76.000 Ft. Tudom, hogy van olcsóbb, sőt szinte csak az van, de a gumi az ami nem játékszer. Elsőre kicsit hangosnak tűnik, de lehet hogy csak a nyári gumik után érzem így.