Blog
Nagyon lassan készül az autó.
Jó munkához idő kell, tartja a mondás!
Karácsonyra készen kell lennie.
Meglátjuk!

Jó hangulatú rendezvény volt. Találkoztam érdekes megszállott alfásokkal és újra láttam a régi autómat, ami továbbra is az egyik legszebb 166-os Alfa!!
A gyorsulások is rendben voltak, a GTA a gyári programmal is nagyon megy! :-))


Mindig szerettem volna egyet, de mindig elmaradt...
Viszont mivel volt már küszöb meg első toldat valami kellett. Igen jó áron mint írtam az előző blogban sikerült vennem egyet, csak festeni kellett.
Mind Edd China megmondta: " kétszer mérünk egyszer vágunk" én is így csináltam nehogy ementáli legyen az autó hátuljából :-) Volt egy praktikus segédeszközöm is hozzá, így felkerült a végére. A lyukak természetesen mindenféle kezelést kaptak, nehogy rozsdásodjanak.






Mivel a másik autómon kicsi rendszám volt ezért nagyon zavart az a nagy valami az autó elején. Le is vettem de sajnos elég sok alkalommal megállítottak. Mivel kapott parkolóradart, így matrica nem lehetett, meg az eredeti sem. Gondoltam lesz rá "B" típusú.
Hát kapásból elutasították, mondván nem lehet mert Unió meg minden.
Mutattak képet Ferrariról, hogy erre is sajnos nagyot kellett....gondolom mennyire boldog lehetett a tulaj...adtak a CW értéknek rendesen!
Hívtam a KOLOS nevű illetőt, mert páran ajánlották, de olyan összeget mondott, hogy ledobtam a hajamat. A 300 százalékos hasznát kicsit sokalltam!
De aztán lehetett....:-)))) bár nem volt egyszerű!
Nagyon nagy köszönet érte az egyik barátomnak és a páromnak, és ami a lényeg, anyagárban megúsztam :-)




Kivittem az utolsó marék hiányzó alkatrészt a galvanizálás után. Azt mondta hétfőn nekiállnak. Holnap kitolom az autót, szétszedem és kitisztítom az összes elektromos csatlakozót. Legalább kontakthibákkal ne kelljen szívni.
Nagyon szurkoljatok nekem!
Történt,hogy klíma szíjtárcsa csere után kis idővel megette a hosszbordás külső felét.
Elgurultam a szerelőhöz,hogy ugyan már nézzék meg miért ment félre és cseréljék ki a szíjat. Másnapra kész is volt,5e munkadíj plusz 3e a szíj (Dayco). Kigurultam a szervízből és nem egészen 1 km után újra elkezdte rágni a szíjat majd le is dobta. Frankó volt szervo nélkül a városban visszaevickélni a szerelőhöz. Mikor megláttak,kérdik mi a gond. Kiült az Ó betü az pofájuk (bocsánat) mikor mutatom a leszakadt új szíjat. Kisebb szóváltás után újra ott hagytam az autót. Másnap hívnak,hogy kell egy generátor szabadonfutó mivel az teljesen K.O.. Mondom,oké,de ezt miért nem lehetett az első körben??!! Tehát akkor megint új szíj,szabadonfutó .... Másnap megint csörögnek,hogy megvan a baj forrása,kellene egy rugós feszítő is!!!
Összegezve,elkészült,azóta gond nincs vele de:
- 2 szíj 2x3e
- szabadonfutó 12e
- rugós feszítő 28e
-munkadíj 5e,második körben 15e merthogy a blokkot lejjebb kellett engedni a szabadonfutó cseréje miatt
Ez összesen 66e jó magyar forint, egy hosszbordás cseréért...
Hozzáteszem az alkatrészárak teljes kedvezménnyel értendőek,ezeket én vittem.

Így utólag is köszönöm szépen mindenkinek aki felköszöntött :D
ennek alkalmából gondoltam felállok az autóval az aknára és átnézem alaposan mert ráférne egy kis kényeztetés :D
összeírtam egy listát hogy mi kell a wellness hétvégéhez:
Hosszbordásszíj
Olajszűrő
Olaj
Főtengely szimering (váltóoldali)
Kuplungtárcsa
Féltengely gumiharang
jó kör lesz erre a hétvégére :D
Visszakerültek a téli gumik.
Óraállás: 113.957 km
Hát már elég régen írtam ide utoljára, de mentségemre szóljon legalább az autó jó úton halad. Én még nem annyira, de a szerelő aki a segítségemre van már állítja, hogy látja a fényt az alagút végén! Mióta bakra tettük az autót elég lassan de biztosan szépülget. Az első futóművet már rendbe tettük teljesen, már csak a hátsókon dolgozik a szaki, és amíg ő azon mesterkedik, hogy az autó stabil legyen és meg is álljon, én azon dolgozom, hogy menjen és szép is legyen. A motorteret teljesen kipucoltam, rozsdát kicsiszoltam, majd jöhetett a WÜRTH- ös csodaszer a rozsdaátalakító folyadék. Ezek után korrózióvédő alapozó, majd matt fekete fújás. Apróságokat, műanyagokat természetesen pirosra fújtam ( hát milyenre lehetne ha nem pirosra :) ). Alul is minden le lett festve, levédve a korrózió ellen. Közben Ell Cartársnak köszönhetően bekerült egy szinte új hűtő is a helyére ezzel majdnem megkoronázva a motortér felújítást, még egy két apróság és ezt ki is pipálhatom. Természetesen a szakival kicserélünk minden szilentet amit csak kell, viszont nagy meglepetésemre nagyon sok elég jó állapotban van úgyhogy nem nyúlunk hozzá. ( ez utóbbi sor biztosan szúrja egyesek szemét, pláne akik azt vallják hogy ha csere akkor párban és mindent és hajajj. Én is precíz vagyok ilyen téren de a mi jó azt minek bántsam??! Majd ha nyerek a lottón ). Mikor mindezekkel megleszek: Kasztni, motor, futómű, akkor lesz folytatása a Beltér írásnak is de arról most elég annyi, hogy azt használom raktárnak, mert szinte nem férek el a garázsban.... A képek szerintem szemléltetik az állást. Az elkészült futóművekről majd később teszek fel képeket, amikor teljesen kész lesznek.




