Blog
Drága feleségem, akit sikerült megfertőznöm, így az itt az amore-n Signora Dömpi néven ismeretes, idén két dologgal lepett meg szülinapomra:
1) egy alfás pulcsival
2) egy alfás tortával, amin az én drága Arkangyalom és én vagyunk







Nagy az öröm!
Elkészült a kocsim 12-én!!!!...
Nagy meló volt, igen nagyon szét lett szedve, és láss csodát van aki össze is tudja rakni a legókat.
Zolinak hála, fő legó szakértő, aki összerakta a gépet!
Főbb vonalakban,
-vezérlés csere,
-kuplung csere+kettős tömegű lendkerék,
-első és hátsó futómű felújítás.
Zolira bíztam mindent, mondván, ha úgy látja cseréljen minden olyan alkatrészt amit most a megbontáskor cserére érettnek ítél.
Kapott még a gép új lég- és olajszűrőt, olajat, ablaktörlő lapátokat.
Persze egyesek nem állhatták meg -Csabika-, hogy ne jegyezze meg- most már jöhet a csapágy csere a futóműben, én meg ugrottam, és el kezdtem ijedtemben tekergetni a futómű csapágyait. persze csak ugratás volt, és persze bejött, jót nevettünk rajta, én meg hajkurásztam a kisördög jelöltet.
Kell egy kis lazítás a nagy stresszre, mert ugye nekem a szétszedett, mondhatnám elemi darabjaira szedett járművem látványa azt okozott.
Ne merje meg kérdezni senki se mennyibe volt, aki kicsit ért a 166-osokhoz az tudja, sejtheti úgy is az előbbi munkák felsorolásaiból.
Zoli mindent elrendezett, elvitte a futóműveshez, aki olyan jól beállította a futóművet, hogy nem húz el a kocsi!
Mert bizony eddig enyhén húzott jobbra és le is nyalta a gumit ahogy kell.
Csak ajánlani tudom Dudás Zoli barátomat aki, segített a mentésben és a kocsi rendbetételében,Ő a Nagy Legó Mester!
Na és a futóművest, XX. Határ ut 82.
Szóval beültem a kocsiba és remegő kézzel fordítottam el az indító kulcsot. Láss csodát elindult, szépen jár a motor, aránylag -dízzel révén- csendes. Vagy mondhatnám úgy is, hogy az eddigi hangok után ítélve csendes. Mert bizony nyáron volt egy időszak amikor olajat akartam cserélni mert a szokottnál hangosabbnak találtam a motor hangját. Így utólag átgondolva lehet, hogy a berágódott vezetőgörgő és vízpumpa valamelyike adhatta az erősebb motor hangot, de akkor még nem hagyott cserben a masina.
A fiam kocsiját használtam egy hétig, megszoktam a váltót, nagyon jó, úgy szintén az alacsonyabb tartományban való húzást. Most hogy átültem az enyémbe rájöttem, hogy a váltó az Opel és egy kicsit karcosabb az érzés váltáskor.
A 20 szelepes nem húz alacsony fordulaton úgy mint a 10 szelepesek.
Viszont a fékje kétszer olyan erős. Egy kicsit hozzáérsz a pedálhoz és már le is ragad az aszfaltra a gumi.
Egy szó mint száz kész van a kicsikém és csodálatos az új futómű és olyan feszes , olyan stabil a gép, hogy ez idáig soha nem éreztem át ezt az érzést.
Szerintem új korában volt talán ilyen.
Összefoglalva a következtetéseim a következők,
1, Ne halaszd el a javítást ha érzed, hogy valami nem stimmel. Különben összegyűlik a
sok kicsi és egyszerre fogja a zsebedet megterhelni.
2, Rendszeresen keresd fel a szerelődet, nem egy pofavizit a legfontosabb, hanem az,
hogy átnézze. Vagy megbeszéld a problémádat vele ha van.
3, Ne építsetek be olyan alkatrészt amire azt mondják , hogy olcsó, de jó.
Olyan nincs!
4, Az alkatrész minősége sorsdöntő lehet, lásd az én esetemet, sokkal rosszabbul is
járhattam volna. Nézd meg a fényképeket, ha még nem láttad.
5, A kocsi olyan mint a NŐ, szertinivaló és törődni kell vele! Sokba kerül, de még többe
is kerülhetne!
Most jön a főpróba, a használat.
Üdvözlök mindenkit aki olvasta a bejegyzéseimet és figyelemmel kísérte sorsunkat.
Föci papa
Mai napon kész lett a Bestia. Zé.-től elhoztam.
Van fűtés, teljes fűtőradiátor csere mert lyukas volt. Fék rendbe van. Motortérben egy bilincs nem volt meghúzva az csörömpölt.
Zé felhívta bár dologra a figyelmemet ezért a következőprojektek: Első,hátsófutómű teljes rendbetétele. Hidrotökék cseréje, lambdaszonda csere.
Szép lassan rendbe jön.
Egy kicsit piszkosak a verdák.




Kedd esti unaloműzés-> Kerék csere egy városi kocsikázás során kapott defekt miatt. Még jó, hogy hamarosan már aktuális lesz a téli gumi. Tavasszal meg jöhet az új nyári gumi. Végül is, ha már tervben volt. ...

Vásároltam néhány dolgot, fagyállót, jobb oldali index villogót, helyzetjelző, beltéri izzókat. Normál halogén izzókat vettem, valahogy most nincs kedvem a ledesítéshez :).
De hogy? Fent sem volt az autón a kerék ,ez a téli szettem, csak észre vettem ,hogy leeresztett az egyik.
Volt rajta egy nagyon pici lyuk.
Persze most újra centír, meg minden földi jó, kvára hiányoznak ezek a hülyeségek!
-Még mindig jobb,mint ha már fent lett volna az autón-
Ma reggel kellemes zenére haladok az iroda felé, amikor a kis jobb-kezes 30-as zónában megtámadott egy nyájas német cégvezetője és a Mercije balról. Az úriember rögtön azzal kezde, hogy szerinte gyorsan mentem. Mondom szerintem nem adott jobb kezet, szóval hagyjuk a rizsát ha egy mód van rá, mert elég hideg van (és tényleg :D). Megadja a nevét meg a számát, illetve a titkárnőjének az elérhetőségét és mehetünk is tovább. Mondom ez nálunk, otthon, a messzi keleten nem így megy. Felhívtam a kollégámat, hogy is van itt a dolog, mondta, hogy ha a szükséges adatokat megadja, akkor mehetünk is. Leteszem a kagylót, mondom az úriembernek, hogy akkor legyen így, nem érünk rá úgysem és blokkoljuk a forgalmat is. Mondja, hogy hívta a rendőrséget. Mondom nekem patent. Mondja fizetni kell nekik a hívásért, mondom, majd ő fizet, nem gond...
Igazából eddigre már nekem is elment a kedvem az egész macerához. Először azt sem láttuk hol találta el pontosan a kocsimat, mert egyrészt félrerántottam a kormányt (bekanyarodva így jobbra a kereszteződésben, ahol eredeti terveim szerint egyenesen haladtam volna tovább), másrészt nedvesek voltak a kocsik, így elsiklott a felületen. Szerintem sikerült a bal hátsó kerekemnek mennie, de az ütközés ereje meglehetősen kicsi volt... Vártunk egy ideig, majd mondja, hogy felhívja a rendőröket, hogy mikor jönnek, mondám, remek, mert már egy jó fél órája fagyoskodtam.
Végül lemondta a rendőröket, én meg mondtam, hogy hagyjuk az egészet a francba, majd pont egy nemzetközi biztosítási hercehurca kell nekem a hátamra. Pláne, hogy ha ilyenre kerülne a sor, tuti, hogy ő ahhoz ragaszkodna, hogy gyorsan jöttem, lehet még azt is kitalálná, hogy egyszerre sminketem és telefonáltam menet közben. De ha nem, akkor sem érdekel, pár karc lehet a fényezésen, nedvesen nem is látszott semmi, max lepolíroztatom.
Lőttem pár képet, ha már ott álldogáltam (beteszek két szép képet a Rajna vidékéről is ha már :D).
A tanulság, hogy mindig le kell lassítani, akkor is ha elsőbbséged van. Az ok, amiért nem lassítottam közel állóra a kocsit, hogy a nekem jobbra eső kis utca egyirányú a kereszteződésünk irányából, tehát nekem nem is jöhet senki jobbról. A másik, hogy amíg nem melegednek be a gumik fokozottabb óvatossággal kell közlekedni, különösen nyákos, nedves úton (kb. 1 km-t mentem a garázsból való kiállást követően).
Az úriember egyébként megdícsérte a kocsimat, imádja az Alfákat, neki is volt, csak most, hogy nagyon sokat jár, jobb neki a Merci... Hát ő tudja :)




Augusztus 16-án indult egy hosszú kálvária, ami október 7-én zárult csak le. A történet egy telefonhívással indult, miszerint nagy szívességet tennék kollégámnak, ha másfél órával korábban mennék dolgozni. Bár kedvem nem sok volt, belementem. Ilyenkor jönnek, és tényleg minek, de ha akkor nemet mondok, vagy akkor az utolsó pillanatban mégis a másik bejárat felé indulok a mélygarázsba... De nem így történt, egy figyelmetlen citroen tulajdonos belém kanyarodott, és az alábbi módon megzúzta az autó bal hátsó oldalát. Védett a mackósajt, de ezek szerint nem eléggé, nyoma lett a dolognak. Mögöttem kicsivel rendőrök érkeznek, emberünk első mutatványa, hogy kipattan, és amíg azt nézem mi történt a rendőröket próbálja meggyőzni, hogy én kanyarodtam gyorsan és szűken... Ők sem hittek neki, adtak egy kék-sárgát és elmentek, nem hiányzott nekik a papírmunka. Másfél óra beszélgetés, és kollégám segítségének köszönhetően nagy nehezen elismerte emberünk a bűnét, cserébe kérte, hogy az ő autójával is legyen valami. Nem nyújtom végig az egész sztorit, mert Pulitzert úgy sem adnak érte. A lényeg, hogy a biztosítója az összes lehetséges fronton keresztbe tett, akadékoskodott, kerülni akarta, hogy fizessen, pedig emberünk vállalt mindent. Sok idegeskedés, szenvedés (köztük egy külön kálvária Dekka 33-ásaával...) után végül másfél hónappal később rendeződtek a dolgok, az autóm szép lett, a biztosító még ha nehezen is, de kifizette a jogos kárigényem, csupán a vétkes fél autójának javíttatásával lett vékonyabb a zsebem, no meg két autópálya matricával, és másfél tanknyi megvásárolt, de ki nem autózott benzinnel. Cserébe kaptam egy új sárvédőt, felújított küszöböt, és újrafényezett ajtót. Próbálom pozitívan nézni már a dolgot, durva egy hónap volt, nem kívánom senkinek, nagyon összejött minden. De végre vége, és nagy köszönettel tartozom Zé.-nek, Varga Istvánnak, Dekkának, no meg páromnak/családomnak akik vigyáztak, ne guruljon túl messzire a gyógyszerem... :) Ebben a nagy idegeskedésben a fénypont Gegee barátom esküvője volt, amire bár nem hittem, hogy ilyen nehéz lesz betartanom az ígéretem, mi szerint ott leszek, de sikerült eljutnom, egy estére elfelejtenem mindent, jól érezni magam, és erőt gyűjteni a folytatáshoz. (Ezek után kötelező a hosszú és boldog házasság!;):) Nem mellesleg Jácint és Tibe is sok hasznos tanáccsal láttak el aznap, nagyon kellett minden. :)
Szóval köszi mindenkinek aki segített bármilyen formában is, és egy nagy bocsi azoknak akiknél én okoztam fejfájást ez idő alatt, élükön Dekkával! :)

