Blog

>> Szervizdpetrenyi // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2013-10-12

Mai napon kész lett a Bestia. Zé.-től elhoztam.
Van fűtés, teljes fűtőradiátor csere mert lyukas volt. Fék rendbe van. Motortérben egy bilincs nem volt meghúzva az csörömpölt.
Zé felhívta bár dologra a figyelmemet ezért a következőprojektek: Első,hátsófutómű teljes rendbetétele. Hidrotökék cseréje, lambdaszonda csere.
Szép lassan rendbe jön.
Egy kicsit piszkosak a verdák.

 
>> EgyébBrigi147 // Alfa 147 1.9 JTD, 116 LE, 85 kW. // 2013-10-11

Felkerültek a téli kerekek. Nem rossz, de azért a 17-es nyári TI után... :/

 
>> EgyébBrigi147 // Alfa 147 1.9 JTD, 116 LE, 85 kW. // 2013-10-11

Kedd esti unaloműzés-> Kerék csere egy városi kocsikázás során kapott defekt miatt. Még jó, hogy hamarosan már aktuális lesz a téli gumi. Tavasszal meg jöhet az új nyári gumi. Végül is, ha már tervben volt. ...

 
>> EgyébImyx // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2013-10-10

Vásároltam néhány dolgot, fagyállót, jobb oldali index villogót, helyzetjelző, beltéri izzókat. Normál halogén izzókat vettem, valahogy most nincs kedvem a ledesítéshez :).

 
>> SzerviztheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-10-10

De hogy? Fent sem volt az autón a kerék ,ez a téli szettem, csak észre vettem ,hogy leeresztett az egyik.
Volt rajta egy nagyon pici lyuk.
Persze most újra centír, meg minden földi jó, kvára hiányoznak ezek a hülyeségek!

-Még mindig jobb,mint ha már fent lett volna az autón-

>> EseménySeriff // Alfa 156 2.4 Mjet 20V // 2013-10-10

Ma reggel kellemes zenére haladok az iroda felé, amikor a kis jobb-kezes 30-as zónában megtámadott egy nyájas német cégvezetője és a Mercije balról. Az úriember rögtön azzal kezde, hogy szerinte gyorsan mentem. Mondom szerintem nem adott jobb kezet, szóval hagyjuk a rizsát ha egy mód van rá, mert elég hideg van (és tényleg :D). Megadja a nevét meg a számát, illetve a titkárnőjének az elérhetőségét és mehetünk is tovább. Mondom ez nálunk, otthon, a messzi keleten nem így megy. Felhívtam a kollégámat, hogy is van itt a dolog, mondta, hogy ha a szükséges adatokat megadja, akkor mehetünk is. Leteszem a kagylót, mondom az úriembernek, hogy akkor legyen így, nem érünk rá úgysem és blokkoljuk a forgalmat is. Mondja, hogy hívta a rendőrséget. Mondom nekem patent. Mondja fizetni kell nekik a hívásért, mondom, majd ő fizet, nem gond...

Igazából eddigre már nekem is elment a kedvem az egész macerához. Először azt sem láttuk hol találta el pontosan a kocsimat, mert egyrészt félrerántottam a kormányt (bekanyarodva így jobbra a kereszteződésben, ahol eredeti terveim szerint egyenesen haladtam volna tovább), másrészt nedvesek voltak a kocsik, így elsiklott a felületen. Szerintem sikerült a bal hátsó kerekemnek mennie, de az ütközés ereje meglehetősen kicsi volt... Vártunk egy ideig, majd mondja, hogy felhívja a rendőröket, hogy mikor jönnek, mondám, remek, mert már egy jó fél órája fagyoskodtam.

Végül lemondta a rendőröket, én meg mondtam, hogy hagyjuk az egészet a francba, majd pont egy nemzetközi biztosítási hercehurca kell nekem a hátamra. Pláne, hogy ha ilyenre kerülne a sor, tuti, hogy ő ahhoz ragaszkodna, hogy gyorsan jöttem, lehet még azt is kitalálná, hogy egyszerre sminketem és telefonáltam menet közben. De ha nem, akkor sem érdekel, pár karc lehet a fényezésen, nedvesen nem is látszott semmi, max lepolíroztatom.

Lőttem pár képet, ha már ott álldogáltam (beteszek két szép képet a Rajna vidékéről is ha már :D).

A tanulság, hogy mindig le kell lassítani, akkor is ha elsőbbséged van. Az ok, amiért nem lassítottam közel állóra a kocsit, hogy a nekem jobbra eső kis utca egyirányú a kereszteződésünk irányából, tehát nekem nem is jöhet senki jobbról. A másik, hogy amíg nem melegednek be a gumik fokozottabb óvatossággal kell közlekedni, különösen nyákos, nedves úton (kb. 1 km-t mentem a garázsból való kiállást követően).

Az úriember egyébként megdícsérte a kocsimat, imádja az Alfákat, neki is volt, csak most, hogy nagyon sokat jár, jobb neki a Merci... Hát ő tudja :)

Augusztus 16-án indult egy hosszú kálvária, ami október 7-én zárult csak le. A történet egy telefonhívással indult, miszerint nagy szívességet tennék kollégámnak, ha másfél órával korábban mennék dolgozni. Bár kedvem nem sok volt, belementem. Ilyenkor jönnek, és tényleg minek, de ha akkor nemet mondok, vagy akkor az utolsó pillanatban mégis a másik bejárat felé indulok a mélygarázsba... De nem így történt, egy figyelmetlen citroen tulajdonos belém kanyarodott, és az alábbi módon megzúzta az autó bal hátsó oldalát. Védett a mackósajt, de ezek szerint nem eléggé, nyoma lett a dolognak. Mögöttem kicsivel rendőrök érkeznek, emberünk első mutatványa, hogy kipattan, és amíg azt nézem mi történt a rendőröket próbálja meggyőzni, hogy én kanyarodtam gyorsan és szűken... Ők sem hittek neki, adtak egy kék-sárgát és elmentek, nem hiányzott nekik a papírmunka. Másfél óra beszélgetés, és kollégám segítségének köszönhetően nagy nehezen elismerte emberünk a bűnét, cserébe kérte, hogy az ő autójával is legyen valami. Nem nyújtom végig az egész sztorit, mert Pulitzert úgy sem adnak érte. A lényeg, hogy a biztosítója az összes lehetséges fronton keresztbe tett, akadékoskodott, kerülni akarta, hogy fizessen, pedig emberünk vállalt mindent. Sok idegeskedés, szenvedés (köztük egy külön kálvária Dekka 33-ásaával...) után végül másfél hónappal később rendeződtek a dolgok, az autóm szép lett, a biztosító még ha nehezen is, de kifizette a jogos kárigényem, csupán a vétkes fél autójának javíttatásával lett vékonyabb a zsebem, no meg két autópálya matricával, és másfél tanknyi megvásárolt, de ki nem autózott benzinnel. Cserébe kaptam egy új sárvédőt, felújított küszöböt, és újrafényezett ajtót. Próbálom pozitívan nézni már a dolgot, durva egy hónap volt, nem kívánom senkinek, nagyon összejött minden. De végre vége, és nagy köszönettel tartozom .-nek, Varga Istvánnak, Dekkának, no meg páromnak/családomnak akik vigyáztak, ne guruljon túl messzire a gyógyszerem... :) Ebben a nagy idegeskedésben a fénypont Gegee barátom esküvője volt, amire bár nem hittem, hogy ilyen nehéz lesz betartanom az ígéretem, mi szerint ott leszek, de sikerült eljutnom, egy estére elfelejtenem mindent, jól érezni magam, és erőt gyűjteni a folytatáshoz. (Ezek után kötelező a hosszú és boldog házasság!;):) Nem mellesleg Jácint és Tibe is sok hasznos tanáccsal láttak el aznap, nagyon kellett minden. :)

Szóval köszi mindenkinek aki segített bármilyen formában is, és egy nagy bocsi azoknak akiknél én okoztam fejfájást ez idő alatt, élükön Dekkával! :)

Olaj+olajszűrő+levegőszűrő kicserélve, finom Seléniát kapott! Köszönet Sityunak! :) (199500)

 

Hétfő este 7-re mentem Csabihoz, a szerelőmhöz.
Mivel elöl már mindkét oldalon volt a lengőkar kiszedve szilentcsere miatt, így nem számoltunk berohadt, vagy gyárilag beragasztott csavarok okozta nehézségekkel.
Szokásomhoz híven a motorvédő leszedése az én reszortom volt, Csabi egyszer azt mondta, ha ő egyszer leszedi, többé nem teszi vissza :).
Kezdtük a jobb oldalt, ott volt több munka.
Kerék le (1. kép), féltengely csavar le, kormányösszekötő ki, futómű szétakaszt (alsó-felső lengőkar), majd a fékolajcsövet és az ABS-jeladó vezetékét kipattintgattuk a kis rögzítőfüleikből, a kerékcsapágyat pedig a féktárcsákkal/féknyergekkel együtt félretettük a kerékjáratban, alápóckolva egy nagy kockafával (2. fotó)
Ezután kiszedtük a lengéscsillapítót. A 3. fotón a bűnös: rommátörött a porvédő rögzítője.
A régi, szakadt porvédőjű lengőkar is könnyen kijött. Hát a porvédő gumi kissé viseletes volt más (4. fotó).
Kicsréltük a lengéscsillapító porvédőjét (5. fotó), majd félretettük mert még ki kellett kapni a "táncot járó" féltengelyt (6. fotó). Jó pár deci váltóolaj kifolyt, amit sikerült felfognunk. Gyönyörű, tiszta színe van még, mondjuk nemrég volt cserélve.
A féltengelynél a hosszú oldalon van egy függőleges rögzítése, egy csapágyban forog. Nos, mi elkövettük azt a hibát, hogy először felraktuk rá a csapágyat, ezután beraktuk az új alsó lengőkart, valamint a lengéscsillapítót. Mindezek után csodálkoztunk, hogy
1) nem megy keersztül a csapágy rögzítőkerete a lengéscsillapító villáján
2) nem pattan a helyére a féltengely a váltóban.

Na, akkor féltengelyről csapágy le, majd a csapágy rögzítőkerete felcsavaroz. Csabi aknába le, én tolom a féltengelyt be. Most patent volt minden (7. fotó).
Ezután Csabi elszaladt tankolni a kocsijába nehogy bezárjon a benzinkút (sajna nem non-stop), addig én meghúzgáltam minden csavart.
Ezután helyére tettük a kerékagyat, és összeakasztottuk a futóművet...da alul valami nem stimmelt.
Bakker, a vadiúj TRW lengőkarhoz nem adták a perselyt, ami rámegy a gömbfej pöcsére. Igenám, de a régiről meg nem akart lejönni. Ilyen fasza kúpos módzserrel van rajta, de piszkosul rá volt gyógyulva. Kb. 40 perces sz*pás volt mire lejött. Az első lehúzószerszám megmérettetett és gyengének találtatott. Ezután jött a melegítés, de az sem segített sokat. Ezután egy bikább, kicsit más rendszerű lehúzó oldotta meg a dolgot...bár lehet a melegítés is közrejátszott a sikerben.
Az még hab a tortán, hogy a csavarja tök gagyi, és nem is olyan, mint amilyen idevaló, nincs pereme (8 fotó).
Most, hogy sikerült a jobb oldalt végre összerekni, szétszedtük a balt. Itt viszont sem a lengőkart, sem pedig a lengéscsillapítót nem kellett kiszedni, itt csak a féltengely lett kicserélve. Ez már ment pikk-pakk.
Mostmár csak a váltóolajat kellett Csabinak visszatölteni, amíg én visszaraktam a motorvédőt.
Csabi hozott még nekem a 159-re és a 147-re is hátsó ablaktörlőgumit, amik egyenlőre a csomagtartóban landoltak, majd a hétvégén felapplikálom őket a helyükre.
A munkadíjat már korábban rendeztem, Csabinak készíttettem a műhelybe egy célszerszámot, melynek a költségét én álltam (9. fotó). Ő cserébe elvégezte ezt a szerelést.

A teljes költségvetés:
TRW lengőkar: 52 820,-
lengéscsillapytó porvédő felütközésgátló: 7 915,-
célszerszám Csabinak (munkadíj): 10 000,-
hátsó ablaktörlő gumi a 159-re: 1 167,-
féltengelyek: 50 000,-
féltengelyek elhozatala
pályamatrica: 2 950,-
kávé: 1 200,-
üzemanyag: 12 000,-
összesen: 138 052,-

Eddig az előző, kapcsolódó blogokban feltüntettem 66 150,- Ft-ot, így ide még bekerül 71 902,- Ft.

Még vettem a 147-be is hátra ablaktörlő gumit ( 1 100 Ft), illetve 1 L Selénia 20K olajat 2 477 Ft), arra az esetre, ha után kellene tölteni a TS-nek.

 
>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2013-10-09

Megint rángatott gyorsításkor, ugyanúgy mint 30ezer km-el ezelőtt. Elvittem szervibe. Mindkét féltengelyt kiszerelték, a jobb oldalinál nem találtak hibát. Azt újra zsírozták és ment vissza. A bal oldali belső csukló "harangján" a múltkori fémszórásból kipattant egy kis darab. Ezt kijavították, zsírzás és ment vissza. Cserélve nem volt semmi. Most megint jó. Fénykép nem készült a javításról sajna.