Blog
• A kabriózás lázadás ebben a racionális világban. Mindennek ellentmond, ami trend a jelenlegi autógyártásban. Izzadsz benne, fázol benne, huzatot kap a nyakad, füled, napszúrást kapsz, megfázol, náthás leszel, leég az arcod, a kezed. Cserébe olyan élményt kapsz, amit más autó nem tud.
• A kabriózás nem az esztelen száguldozásról szól. Nem az a cél, hogy legyorsuljuk a többieket. Ők csak siessenek, mi kívül állunk ezen a rohanó világon.
• Általában védtelenebbek vagyunk, mint a normál autósok. Elég, ha az előttünk menő ablakot mos, mi fürdünk. Elég, ha egy húzott diesel megy előttünk, mi tisztán szívjuk a kormot. A madaraktól érkező dolgokról nem is beszélve.
• Ha akarod, ha nem, a nyitott kocsival mindenhol feltűnő vagy.
• Itthon nagyon sokan nem tudják hová tenni a Spider-t. Annyira ritka típus, hogy sokkal drágábbnak vélik. (Bár 15 éve került Forintra annyiba, mint most a 159, tehát anno tényleg drága volt.)
• Tető nélkül mindent hallani. A városban a legfurcsább. Érteni az embereket a járdán, főleg a „beszólásokat”. Hallani az irigységet. Az emberek azt hiszik, hogy tele vagy lével, mert telik kabrióra.
• Az udvariasságot megköszönik. Ha gyalogos teszi ezt is hallani.
• A kabriósok is köszönnek egymásnak. Mint az Alfások. A nyitott tetősök is összetartanak.(update 2019: Ahogy szaporodnak a kabriók egyre kevésbé intenek.)
• Nem illik kimutogatni, pedig adott esetben nagyon jó lenne.
Tavaly én voltam a felvezető autó, idén én lettem a záró autó.Jót konvojoztunk lefelé.Egyre kevesebb idő van mindenkinek még helyben is,hogy összejöjjünk egy jót dumálni.Kulon ez mindig összejön,most is úgy eldumáltuk az időt,hogy már tombolahúzás is lett:)Gecsával mentem egy kört megnézni milyen az írt programja.Nagyon tetszett, tényleg nagyon megy most az autója.Ezen az program átíráson még én is elgondolkodom.Asszony is jól eldumcsizott Zee asszonyával szóval mindenki jól érezte magát.Vettem egy jubileumi fekete pólót meg egy pár rendszámtábla keretet ,mert a régi már megfakult és eltört.Jövőre is ott leszünk!






Jár az agyam mi okozhatta az egész meghibásodást
Egyenlőre megállapításom, hogy ugyan fém volt a vezetőgörgő, de műanyagkosaras rögzítése volt a golyóknak.
Az biztos, hogy a műanyag elolvadt és a kosárban a golyók egymáshoz érhettek, ami biztos súrlódást és hőképzést jelenthetett, egyben oldalirányú elfordulással is járt, ami a vezérműszíjat egy irányba eltolta.
Ha a képet megnézitek a vezetőgörgő belső oldalán és a másik képen ahol a földön vannak az alkatrészek, látszik a kosár elolvadt darabjai.
Szerintem a vízpumpa is hasonló sorson van mert szorul, mégis az oldalirányú lógás nagyon nagy.
Hogy a vízpumpa adta be a kulcsot először, vagy a vezetőgörgő nem tudom.
Egy biztos, minden jel anyag hibára utal.


Folytatom a beszámolóm!
Ma 2013.10.05-ét írunk. Tegnap elkezdték a szekér szétbontását.
Ma tudtam eljutni a szerelőmhöz, hogy megnézzem miként alakulnak a dolgok.
Szőnyűség és borzalom fogadott!
Kiszerelték a hibás alkatrészeket, de ne higgyétek, hogy egyben.
A vezetőgörgő három részben, a vízpumpa két részben került ki a gépből. Lásd a képet.
A vízpumpa tengelye fényes, a járókerék illeszkedő felülete belül fényes, vagyis elforgott, mégis a pumpa vezérműszíj felőli oldalon a kerék két helyen volt oly mértékben elszíneződve, hogy az már a vas futtatási színét nézve is eléri a 300 C fokot.
Maga a pumpa tengelye megszorulva, kézzel még nagy erővel sem lehet megmozdítani, mégis a tengely oldalirányban kotyog kb. 3mm-t.
A vezetőgörgő három részben. Külön a belseje, a külső futófelülete, és a görgők szabadon, a kosár meg felismerhetetlen állapotban. lásd a képet.
Sajnos van elképzelésem az események kialakulásáról, biztos mind a két alkatrész tönkremenetele egymással szerintem összefüggésben van.
Egy ami igen derekasan ellátta a feladatát és nem ment tönkre, ezért a vezérlésem nem ugrott át, a feszítőgörgő!
Alapjaiban véve nagy szerencsém volt, hiszen jelenleg úgy néz ki a dolog, hogy megúsztam a szelepek össze kuszálását.
Most viszont, hogy ilyen kényszer l3eálláson vagyok túl, szeretnék minden olyan hibát kijavítani ami lehetséges.
Így sort kerítünk egy kuplung cserére, 4 lengéscsillapító cserére, két új rugót cserélünk elöl, mert a hasmagasság csak szerény 8 cm volt, a futóműhöz tartozó szilentek, gömbfejek cseréje elöl hátul, hátsóhíd szilentezés, g szemek felújítása.
Gumikat kellene még szerezni, mert igen kopottak, és sajna a téli sem különb ami lassan aktuális lesz a felszerelése.
Ne kérdezze senki , hogy mibe kerül, mert nem tudom előre megmondani.
Sokba.
Üdv.
Föci papa





Ezt több postban fogom levezetni, minden részletét nem is tudom majd dokumentálni, mivel a javításnál nem leszek ott. Az előkészületek nagyjából 3-4hónapja kezdődtek és az ok amiért nekifogunk az a mérhetetlen olajfogyasztás a világ legdrágább olajából.
Ami a terv: motor szét/össze, váltó szét/össze. Közte az összes olyan kopó/mozgó alkatrész cseréje ami összefügg a problémámmal. A váltóban szinkronok cseréje, csapágyak, stb. A kuplung evidens. :) Van még pár meghibásodott elektromos és mechanikus alkatrész amit kicserélünk.
Kezdjük az alkatrész listával:
-kuplung (VALEO)
-kuplung alsó munkahenger (VALEO)
-hengerfej tömítés (Elring)
-vezérlés módosító (originale ricambi)
-gyújtótrafó (Bosch)
-felső lengőkarok (Lemförder)
-szűrők (Mann, Knecht)
-termosztát
-szervóolaj (Tutela)
-váltóolaj (Tutela)
-motorolaj (Xado 5W-50)
-adalékanyagok váltóhoz és szervóhoz (Xado)
A többi anyagot vagy nem én veszem meg, vagy benne lesz a gépműhely és a javítás árában.






Sajnos tönkrement az alsó turbócső , lett rajta egy hatalmas lyuk :-) 155000 Km
Ki kellett cserélném a hátsó féket mert elfáradt. Csörivel szerettem volna megcsinaltatni de csak nekem kellett. Azon egyszerű oknál fogva mert sikerült egy Brembo szettet vennem mindössze 13400 Ft-os áron. Pedig szeretek oda járni mert akkor mindig át van nézve az autó, és biztos jól meg is van csinálva. Így viszont én cseréltem ki bár nem volt egyszerű mivel a munkahengert nehéz visszanyomni. Kellet rogtonozni és csináltam egy "celszerszamot". Előtte hogy ne rozsdasodjon le festettek feketére a tarcsat.






Végre kihúzhattam egy újabb elemet a pár éve megírt kívánságlistámról. Projektoros fekete lámpa.... végre :) Nagy öröm, hogy sikerült összehozni, ugyanis 2012 februárjában találtam ki a dolgot és sajnos azóta nem foglalkoztam vele egészen 2013 augusztusáig. a projektorok buszból vannak, lámpákat olcsó pénzért vettem, igazából nem vészes a projekt anyagi oldaláról. Öröm és boldogság, mivel halogén izzóval is csodálatosan látni vele, bár még teljes sötétségben nem volt szerencsém kipróbálni.




Elvitték a 156-ot :-(. Ezennel a 156-os korszak lezárult. 2 év 10 hónapot volt nálunk, szép volt, jó volt, sok élményt nyújtott, de közben eljött a csere ideje. Nagyon jó helyre került, nagyon jó emberhez, Alfashoz, ahogy szerettem volna. Krisztián, ezúton is sok boldogságot, örömet kívánok az autóhoz! :). All the best!
Az utód, a 166-os már a ház előtt áll :). De az már egy másik blog lesz, saját főképe alatt :).
Megvettem hozzá a két felső lengőkart. FASTORIGINAL-t választottam, a fórumon írták, hogy nem rossz, ráadásul olcsó. Ma beépítésre került. Ezzel a két kutyacsont és a két felső lengőkar cserélve is van, a kopogások 90% eltűnt. A jobb oldalt még valami mélyen döng, de szerintem az az alsó lengőkar első szilentje lesz, de még elmegy. Muszáj neki.
Mindent összevetve most nagyon szuper az autó. A vezérmű probléma is eltűnt hála Isten. A csatlakozónál volt kontakt hiba. Széthúztam, összedugtam, azóta nem világít a húsdaráló se.
Viszont a stabilizátor rúd szilentek nem kivehetők, ez meglepett. Úgyhogy azokat potyára vettem meg, no sebaj... szerencsére azok még jók, csak "ha már" akkor cseréljük azt is alapon ment volna a csere.