Blog
Kuplung szerkezet,szimering és váltó olaj csere,mert már nagyon kellett!155.700Km.
Mióta megvettem rossz volt benne a gyári,folyamatosan áteresztett,ami nyáron nem is volt baj,országúti tempóban 70 fokon tartotta a vizet,csak hát télen kartonozni kellett az elejét és még úgy is hideg volt benne.Szóval "beruháztam" egy termosztátra persze nem gyári utángyártottra mert az drága és szar is,hanem egy 5-ös renault-é,amit a felső vízcsőbe frankón bele lehet passzintani,a kanyar után ahol lefordul a cső a motorról a hűtő felé.

Téli gumik figyelnek az autón vétel óta, így most ősszel nem kell cserélni a telet várva. De azért elvittem a gumishoz, hogy egyensúlyozza ki az acél felnikkel szerelt kerekeket. Meglettek. Tavasszal lesz alufelni és nyári gumi.
Az ültetőrúgók cseréjénél megejtettük a bal oldali első-felső lengőkar cseréjét is mert mióta a lengyel stronflex szilentek lettek berakva elviselhetetlen nyöszörgő hangot adott,utángyártott lett berakva egy nem nagy márka:starline remélem egy évet azért kibir viszont a nyöszörgést megszüntette ami már megérte, ha már kint voltak a lengéscsillapitók cseréltük a toronycsapágyak szilentjeit is...a Strongflexes lengőkarról a következő bejegyzésben bővebben...

A hétvégén sikerült beszerelni az ültetőrúgó szettet,hát volt vele meló, a végeredmény viszont nagyon tetszik feszesebb-keményebb futómű ami sokkal jobb vezetési élményt nyújt és természetesen optikailag is nagyon jó lett, de itt a képek sajnos csak telefonnal készültek...





Cserbenhagyott! Hétvégén még vígan mászkáltunk semmi gond nem volt, még jubiláltunk is a 100.000.-ik km is megvolt együtt.
Ma reggel indulás a munkába pöc-röf beindul. Elvisz munkába leállítom, majd meggondolom magam és előre akarok gurulni hát semmi. Benzin van benne, aksi, jó förtelmes hang amikor egy pillanatra beindul, kijelzőn az motorvisszajelző ég. Na mondom csodás. Tesómat felhívom segítségkérés. Este hazavontatás munka után. És a közteres is megbüntetett mert rakodásterületen állok (ezért akartam előregurulni) gondoltam nem tolom előrébb mert kint van a háromszög. A közteres 10e jó magyar pénzre büntetett. Jön a csúcs pont hát nem beletörtem a kulcsot gyújtásra adás közben. Magyon jó napom volt. Bestia meg még Zé.-nél!
Jelentem életemben először én is ott voltam, a sors minden próbálkozása ellenére:D Odaúton, a pályán elnéztük a 67es utat, kicsit kerültünk, ez mentett meg. Visszafele a 67eshez Balatonlellén az akksi és a generátor feladta a harcot, szerencse, h előző este voltam alkatrészekért és volt nálam egy másik generátor, akksit meg a 200 méterre levő éppen bezáró fiat szervízben tudtam venni. A boglári tescoba indultam, a fiat szervíz kapuit épp zárták:) A generátor cserét a helyi lidl parkolóban kb fél óra alatt kiviteleztem.
Leértünk kaposújlakra, nyomtuk annak rendje és módja szerint:) Amikor már csak páran voltunk, kaptam egy kavicsot a hűtőmbe, amit végül a kaposvári tesco parkolóban sikerült annyira megtákolni, h ne kelljen vontassuk, a reptéren annyira raktuk össze, h a tescoig el tudjunk menni, mondván, h ott van világítás és megcsináljuk:) Mondjuk az érzékenyen érintett, amikor este 11kor, a negyedik kiszerelés után visszakerült a hűtő a helyére és belül is elkezdett hugyozni:)
Megcsináltuk, azóta egy csepp vizet sem eresztett el a rohadék...
Minden probléma ellenére nagyon jól éreztük magunkat, úgy gondolom, h megérte ott lenni, minden szívással együtt. Az érdekes a dologban, h eddig elég sok helyen voltunk Öreglánnyal, de sehol, egy úton sem produkált semmi hibajelenséget. Szerintem bosszút állt azért, mert jogosítvány híján átengedtem az irányítást.
Hatalmas köszönettel tartozok pb_nek, mivel együtt szívtunk a hűtővel, végig kitartott mellettünk, illetve Zé.-nek, a telefonos segítségért és a majdani új hűtőmért, bár erről lehet, h most értesül, valamint Zolika"xúnyog"155nek, a bíztatásért, bár elég gyengén teljesített:)




Alapjaiban megváltoztathatnak a terveket Lolával kapcsolatban.
Történt ugyanis, hogy a kaposi talin a differenciálmű elfáradt. Illetve 99%, hogy az, de még szétborítva nem lett, csak emelőre álltunk.
Tehát az autót így nem árulom tovább.
Gyári diffit belevenni felesleges (drága és ugyanez lesz a vége). Bontott diffit keresni felesleges (annyival nem olcsóbb, mint amennyivel rövidebb a várható élettartam)
Ergo, Q2 diff kell bele.
Ez egyben egy felhívás azokhoz, akik tudnak új Q2 alkatrészt (+ a kellékanyagokat) beszerezni, ajánlatok jöhetnek :)
Szóval jó ez a KUL csak mindig kurta drágára jön ki :)
(Tavaly egy csúnya fehér Fabia okozott nem tervezett pluszkiadást, idén a tréler...)
Kiszakadt a bal első, kerékoldali féltengely gumiharangom.
Csere: 192.500Km (piros) - Ruville került be.
Valamint a legutóbbi szervízkor kicserélt a szelepfedél tömítés elkezdte engedni az olajat... 177.500 km-nél (piros) volt cserélve, most 192.500 km (piros) volt benne, szóval kemény 15.000 Km-t bírt a tömítés. Úgy gondolom, ez azért kevés. Sajnos nem tudom milyen volt előtte benne, de most Victor Reinz (Germany) került bele.
+ Pollenszűrő csere is történt




