Blog
• Szélfogó háló a legmelegebb 30+ fokos időt leszámítva kell, érdemes beruházni rá. Én először magam készítettem egyet, amihez kellett egy légzáróbb plexi is a hidegebb időkre. A "gyári" sokkal jobb, nem kell másik. Szóval érdemes beruházni egyre.
• Adott esetben a két ülés közé kifeszített Alfás törölköző is jó szolgálatot tehet.
• Baseball sapit célszerű a kocsiban tartani, ha lehet fehéret. A simléder jól jön napellenzőnek, a fehér szín meg visszaveri a napot.
• Napszemüveg. Célszerű viselet, DE készüljünk fel arra, hogy egy napos kocsikázás után az arcunkon marad a nyoma. Alatta ugyanis nem égünk/barnulunk le.
• Célszerű napolajat is tartani a kocsiban és rendszeresen használni. A nyakunk és a kezünk szára is rendesen le tud égni egy szép nyári napon.
• Olasz autóhoz olasz zene illik, abból is a „klasszikusok”: Ramazotti, Adriano Celentano, Al Bano, Ricchi E Poweri, Pavarotti, stb.
• A klíma kötelező a kocsiba. Hogy minek? Nos, melegben egy idő után elviselhetetlen a nyitott tető. Ilyenkor csukni kell. Egy darabig segít az árnyék és a nyitott ablak, de 35 fok felett erős napsütésben ehhez már aszkétának kell lenni. A fekete vászontető remekül beveszi a nap melegét. Ilyenkor ablak fel, klíma be, és „normál” kupéként kell használni.
• Szarvasbőr autós kesztyű nélkül lehet élni, erős napsütésben még meleg is. Mégis érdemes szerezni egyet, mert a hangulata van.
• Innivaló mindig legyen a kocsiban. A napon nagyon ki lehet száradni. Az ember észre se veszi aztán jön a szédülés.



• A nap miatt a belső tér ápolására fokozottan ügyelni kell. A naptól a bőr kiszárad, a többi benne felejtett cucc meg kifakul. (Az Alfás sapi is erre a sorsra jutott, egy év után már nem igazán piros.)
• A tetőt célszerű egy alapos tisztítás után évente impregnálni. Impregnálás után olyan lesz a tető, mint a frissen viaszolt festés: a vízcseppeket lepergeti, pontosabban gömbökké állnak össze.
• Impregnálás után a száradásig maradjunk védett helyen.
• Gyengéd ápolás (szárazon, tiszta vízzel, ill.megfelelő szerrel)
• A textiltető nem nagyon szereti a gépi mosók kemény keféit. Egyes hírek szerint léteznek spéci „puha” kefés mosók is a kabrióhoz, de ilyennel még nem találkoztam.
• A vászontető tisztítására tapasztalatom szerint a „mágikus” henger a legalkalmasabb. (Mosható ragacsos, vagy letéphető papírréteges formában is megfelel.)
• A madárürüléket (vagy más hasonlóan agresszív anyagot) nagyon gyorsan távolítsuk el.
• A tömítéseket rendszeresen ellenőrizzük, ápoljuk.
• A hátsó ablak tisztítására is figyeljünk. Az alkalmazott vegyszer nem támadhatja meg a műanyagot!
• Ne használjuk a magasnyomású mosót közvetlen közelről. Az ablaknál különösen óvatosan, mert be lehet vizezni a belteret.
• Ne használjunk agresszív oldószereket és közönséges háztartási folteltávolítót.
• Mosás után a vízcseppeket (gömböket) töröljük le, mert minden csepp helyén egy világos folt maradhat (vízkő). Akár egy műanyag lap éle is megteszi, mint egy ablaktörlő lapát.
• A tetőt mosás után hagyjuk megszáradni, nedvesen ne nyissuk ki. Ha felhúzva szárad meg, szépen kisimul.
• Menet közben ELŐRE fúj a szél! A hosszú hajúak nem fognak látni semmit! A filmekben látható hátra lobogás trükk. A szélvédő felfelé irányítja a levegőt, mögötte vákuum keletkezik. A hiányzó levegő pedig hátulról jön.
• A nyitott tető miatt, ha hideg van, hideg van. Célszerű felöltözni, a huzat ellen egy bőrkabát jól jön. Sokszor segít a fűtés bekapcsolása, de a meleget elviszi a huzat. Jól jön a szélfogó háló és 8-10 fok felett a lényeg, hogy süssön a nap, és már loboghat is a haj.
• Nyáron a nyitott tető miatt, ha meleg van, meleg van. Kb. 30 fok felett már nem elég a menetszél, 35 felett simán hőgutát kapni a napon. Főleg, ha az ember több órát tölt ott. Egy darabig segít, ha klíma hidegét magára irányítja az ember, de az se sokáig.
• A nyitott tető miatt nagyon le lehet égni a napon, hiába hűt a menetszél. Gyakorlatilag a strandon ülünk, de nem az árnyékban. Napolaj kötelező. Pár száz km után még így is ráég a napszemüveg az ember arcára.
• A napon fedél nélkül hagyott autó nagyon meleg! Erősen javasolt az óvatos beülés, a fekete bőr „issza” a napfényt. Ja, a kormány is meleg! (Célszerű árnyékban parkolni.)
• Tapasztalatom szerint olyan nincs, hogy nem ázik be valahol a kocsi. Normál esőre be lehet állítani az üveget, de ha máskor nem, mosáskor kapunk vizet. pl. a nagynyomásúval simán be lehet veretni, tehát óvatosan!
• A kabriózás lázadás ebben a racionális világban. Mindennek ellentmond, ami trend a jelenlegi autógyártásban. Izzadsz benne, fázol benne, huzatot kap a nyakad, füled, napszúrást kapsz, megfázol, náthás leszel, leég az arcod, a kezed. Cserébe olyan élményt kapsz, amit más autó nem tud.
• A kabriózás nem az esztelen száguldozásról szól. Nem az a cél, hogy legyorsuljuk a többieket. Ők csak siessenek, mi kívül állunk ezen a rohanó világon.
• Általában védtelenebbek vagyunk, mint a normál autósok. Elég, ha az előttünk menő ablakot mos, mi fürdünk. Elég, ha egy húzott diesel megy előttünk, mi tisztán szívjuk a kormot. A madaraktól érkező dolgokról nem is beszélve.
• Ha akarod, ha nem, a nyitott kocsival mindenhol feltűnő vagy.
• Itthon nagyon sokan nem tudják hová tenni a Spider-t. Annyira ritka típus, hogy sokkal drágábbnak vélik. (Bár 15 éve került Forintra annyiba, mint most a 159, tehát anno tényleg drága volt.)
• Tető nélkül mindent hallani. A városban a legfurcsább. Érteni az embereket a járdán, főleg a „beszólásokat”. Hallani az irigységet. Az emberek azt hiszik, hogy tele vagy lével, mert telik kabrióra.
• Az udvariasságot megköszönik. Ha gyalogos teszi ezt is hallani.
• A kabriósok is köszönnek egymásnak. Mint az Alfások. A nyitott tetősök is összetartanak.(update 2019: Ahogy szaporodnak a kabriók egyre kevésbé intenek.)
• Nem illik kimutogatni, pedig adott esetben nagyon jó lenne.
Tavaly én voltam a felvezető autó, idén én lettem a záró autó.Jót konvojoztunk lefelé.Egyre kevesebb idő van mindenkinek még helyben is,hogy összejöjjünk egy jót dumálni.Kulon ez mindig összejön,most is úgy eldumáltuk az időt,hogy már tombolahúzás is lett:)Gecsával mentem egy kört megnézni milyen az írt programja.Nagyon tetszett, tényleg nagyon megy most az autója.Ezen az program átíráson még én is elgondolkodom.Asszony is jól eldumcsizott Zee asszonyával szóval mindenki jól érezte magát.Vettem egy jubileumi fekete pólót meg egy pár rendszámtábla keretet ,mert a régi már megfakult és eltört.Jövőre is ott leszünk!






Jár az agyam mi okozhatta az egész meghibásodást
Egyenlőre megállapításom, hogy ugyan fém volt a vezetőgörgő, de műanyagkosaras rögzítése volt a golyóknak.
Az biztos, hogy a műanyag elolvadt és a kosárban a golyók egymáshoz érhettek, ami biztos súrlódást és hőképzést jelenthetett, egyben oldalirányú elfordulással is járt, ami a vezérműszíjat egy irányba eltolta.
Ha a képet megnézitek a vezetőgörgő belső oldalán és a másik képen ahol a földön vannak az alkatrészek, látszik a kosár elolvadt darabjai.
Szerintem a vízpumpa is hasonló sorson van mert szorul, mégis az oldalirányú lógás nagyon nagy.
Hogy a vízpumpa adta be a kulcsot először, vagy a vezetőgörgő nem tudom.
Egy biztos, minden jel anyag hibára utal.


Folytatom a beszámolóm!
Ma 2013.10.05-ét írunk. Tegnap elkezdték a szekér szétbontását.
Ma tudtam eljutni a szerelőmhöz, hogy megnézzem miként alakulnak a dolgok.
Szőnyűség és borzalom fogadott!
Kiszerelték a hibás alkatrészeket, de ne higgyétek, hogy egyben.
A vezetőgörgő három részben, a vízpumpa két részben került ki a gépből. Lásd a képet.
A vízpumpa tengelye fényes, a járókerék illeszkedő felülete belül fényes, vagyis elforgott, mégis a pumpa vezérműszíj felőli oldalon a kerék két helyen volt oly mértékben elszíneződve, hogy az már a vas futtatási színét nézve is eléri a 300 C fokot.
Maga a pumpa tengelye megszorulva, kézzel még nagy erővel sem lehet megmozdítani, mégis a tengely oldalirányban kotyog kb. 3mm-t.
A vezetőgörgő három részben. Külön a belseje, a külső futófelülete, és a görgők szabadon, a kosár meg felismerhetetlen állapotban. lásd a képet.
Sajnos van elképzelésem az események kialakulásáról, biztos mind a két alkatrész tönkremenetele egymással szerintem összefüggésben van.
Egy ami igen derekasan ellátta a feladatát és nem ment tönkre, ezért a vezérlésem nem ugrott át, a feszítőgörgő!
Alapjaiban véve nagy szerencsém volt, hiszen jelenleg úgy néz ki a dolog, hogy megúsztam a szelepek össze kuszálását.
Most viszont, hogy ilyen kényszer l3eálláson vagyok túl, szeretnék minden olyan hibát kijavítani ami lehetséges.
Így sort kerítünk egy kuplung cserére, 4 lengéscsillapító cserére, két új rugót cserélünk elöl, mert a hasmagasság csak szerény 8 cm volt, a futóműhöz tartozó szilentek, gömbfejek cseréje elöl hátul, hátsóhíd szilentezés, g szemek felújítása.
Gumikat kellene még szerezni, mert igen kopottak, és sajna a téli sem különb ami lassan aktuális lesz a felszerelése.
Ne kérdezze senki , hogy mibe kerül, mert nem tudom előre megmondani.
Sokba.
Üdv.
Föci papa





Ezt több postban fogom levezetni, minden részletét nem is tudom majd dokumentálni, mivel a javításnál nem leszek ott. Az előkészületek nagyjából 3-4hónapja kezdődtek és az ok amiért nekifogunk az a mérhetetlen olajfogyasztás a világ legdrágább olajából.
Ami a terv: motor szét/össze, váltó szét/össze. Közte az összes olyan kopó/mozgó alkatrész cseréje ami összefügg a problémámmal. A váltóban szinkronok cseréje, csapágyak, stb. A kuplung evidens. :) Van még pár meghibásodott elektromos és mechanikus alkatrész amit kicserélünk.
Kezdjük az alkatrész listával:
-kuplung (VALEO)
-kuplung alsó munkahenger (VALEO)
-hengerfej tömítés (Elring)
-vezérlés módosító (originale ricambi)
-gyújtótrafó (Bosch)
-felső lengőkarok (Lemförder)
-szűrők (Mann, Knecht)
-termosztát
-szervóolaj (Tutela)
-váltóolaj (Tutela)
-motorolaj (Xado 5W-50)
-adalékanyagok váltóhoz és szervóhoz (Xado)
A többi anyagot vagy nem én veszem meg, vagy benne lesz a gépműhely és a javítás árában.






Sajnos tönkrement az alsó turbócső , lett rajta egy hatalmas lyuk :-) 155000 Km
Ki kellett cserélném a hátsó féket mert elfáradt. Csörivel szerettem volna megcsinaltatni de csak nekem kellett. Azon egyszerű oknál fogva mert sikerült egy Brembo szettet vennem mindössze 13400 Ft-os áron. Pedig szeretek oda járni mert akkor mindig át van nézve az autó, és biztos jól meg is van csinálva. Így viszont én cseréltem ki bár nem volt egyszerű mivel a munkahengert nehéz visszanyomni. Kellet rogtonozni és csináltam egy "celszerszamot". Előtte hogy ne rozsdasodjon le festettek feketére a tarcsat.





