Blog

Olaj+olajszűrő+levegőszűrő kicserélve, finom Seléniát kapott! Köszönet Sityunak! :) (199500)

 

Hétfő este 7-re mentem Csabihoz, a szerelőmhöz.
Mivel elöl már mindkét oldalon volt a lengőkar kiszedve szilentcsere miatt, így nem számoltunk berohadt, vagy gyárilag beragasztott csavarok okozta nehézségekkel.
Szokásomhoz híven a motorvédő leszedése az én reszortom volt, Csabi egyszer azt mondta, ha ő egyszer leszedi, többé nem teszi vissza :).
Kezdtük a jobb oldalt, ott volt több munka.
Kerék le (1. kép), féltengely csavar le, kormányösszekötő ki, futómű szétakaszt (alsó-felső lengőkar), majd a fékolajcsövet és az ABS-jeladó vezetékét kipattintgattuk a kis rögzítőfüleikből, a kerékcsapágyat pedig a féktárcsákkal/féknyergekkel együtt félretettük a kerékjáratban, alápóckolva egy nagy kockafával (2. fotó)
Ezután kiszedtük a lengéscsillapítót. A 3. fotón a bűnös: rommátörött a porvédő rögzítője.
A régi, szakadt porvédőjű lengőkar is könnyen kijött. Hát a porvédő gumi kissé viseletes volt más (4. fotó).
Kicsréltük a lengéscsillapító porvédőjét (5. fotó), majd félretettük mert még ki kellett kapni a "táncot járó" féltengelyt (6. fotó). Jó pár deci váltóolaj kifolyt, amit sikerült felfognunk. Gyönyörű, tiszta színe van még, mondjuk nemrég volt cserélve.
A féltengelynél a hosszú oldalon van egy függőleges rögzítése, egy csapágyban forog. Nos, mi elkövettük azt a hibát, hogy először felraktuk rá a csapágyat, ezután beraktuk az új alsó lengőkart, valamint a lengéscsillapítót. Mindezek után csodálkoztunk, hogy
1) nem megy keersztül a csapágy rögzítőkerete a lengéscsillapító villáján
2) nem pattan a helyére a féltengely a váltóban.

Na, akkor féltengelyről csapágy le, majd a csapágy rögzítőkerete felcsavaroz. Csabi aknába le, én tolom a féltengelyt be. Most patent volt minden (7. fotó).
Ezután Csabi elszaladt tankolni a kocsijába nehogy bezárjon a benzinkút (sajna nem non-stop), addig én meghúzgáltam minden csavart.
Ezután helyére tettük a kerékagyat, és összeakasztottuk a futóművet...da alul valami nem stimmelt.
Bakker, a vadiúj TRW lengőkarhoz nem adták a perselyt, ami rámegy a gömbfej pöcsére. Igenám, de a régiről meg nem akart lejönni. Ilyen fasza kúpos módzserrel van rajta, de piszkosul rá volt gyógyulva. Kb. 40 perces sz*pás volt mire lejött. Az első lehúzószerszám megmérettetett és gyengének találtatott. Ezután jött a melegítés, de az sem segített sokat. Ezután egy bikább, kicsit más rendszerű lehúzó oldotta meg a dolgot...bár lehet a melegítés is közrejátszott a sikerben.
Az még hab a tortán, hogy a csavarja tök gagyi, és nem is olyan, mint amilyen idevaló, nincs pereme (8 fotó).
Most, hogy sikerült a jobb oldalt végre összerekni, szétszedtük a balt. Itt viszont sem a lengőkart, sem pedig a lengéscsillapítót nem kellett kiszedni, itt csak a féltengely lett kicserélve. Ez már ment pikk-pakk.
Mostmár csak a váltóolajat kellett Csabinak visszatölteni, amíg én visszaraktam a motorvédőt.
Csabi hozott még nekem a 159-re és a 147-re is hátsó ablaktörlőgumit, amik egyenlőre a csomagtartóban landoltak, majd a hétvégén felapplikálom őket a helyükre.
A munkadíjat már korábban rendeztem, Csabinak készíttettem a műhelybe egy célszerszámot, melynek a költségét én álltam (9. fotó). Ő cserébe elvégezte ezt a szerelést.

A teljes költségvetés:
TRW lengőkar: 52 820,-
lengéscsillapytó porvédő felütközésgátló: 7 915,-
célszerszám Csabinak (munkadíj): 10 000,-
hátsó ablaktörlő gumi a 159-re: 1 167,-
féltengelyek: 50 000,-
féltengelyek elhozatala
pályamatrica: 2 950,-
kávé: 1 200,-
üzemanyag: 12 000,-
összesen: 138 052,-

Eddig az előző, kapcsolódó blogokban feltüntettem 66 150,- Ft-ot, így ide még bekerül 71 902,- Ft.

Még vettem a 147-be is hátra ablaktörlő gumit ( 1 100 Ft), illetve 1 L Selénia 20K olajat 2 477 Ft), arra az esetre, ha után kellene tölteni a TS-nek.

 
>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2013-10-09

Megint rángatott gyorsításkor, ugyanúgy mint 30ezer km-el ezelőtt. Elvittem szervibe. Mindkét féltengelyt kiszerelték, a jobb oldalinál nem találtak hibát. Azt újra zsírozták és ment vissza. A bal oldali belső csukló "harangján" a múltkori fémszórásból kipattant egy kis darab. Ezt kijavították, zsírzás és ment vissza. Cserélve nem volt semmi. Most megint jó. Fénykép nem készült a javításról sajna.

>> SzervizMárk85 // Alfa 156 SportWagon // 2013-10-09

Km állás: 205 770
-olaj és szűrő csere
-repedt leömlő csere (bontottat kapott) + új tömítés
-stabilizátor szilentek cseréje
-kipufogó tartók cseréje
-nyomásszabályzó csere (megint)

Végre megszűnt a hiba.

 
>> EseményImyx // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2013-10-09

Végülis úgy alakult, hogy ezt a példányt sikerült megvásárolni.
Km állás: 237.200

Apró hiba az van bőven, nem is számítottam másra, az autó korát figyelembe véve ez természetes. Már jó néhány dolgot kijavítottam, első embléma csere, hátsó légbefúvó cseréje (törött volt) bőrápolás AutoGlym-es tisztítóval, balzsammal, motortérben ténykedés, ilyesmik.
Ami még nincs elhárítva:
- utasoldali elektromos ablak kapcsoló az ablakot leengedi, nem húzza fel, a vezetőoldalról fel lehet húzni :)
- vezetőoldalról a bal hátsó elektromos ablakot le lehet engedni, föl már nem :), itt is a kapcsoló rossz, hátulról fel lehet húzni.
- hátul a 12V-os csatlakozó kupakja hiányzik
- tolatóradar hangszórója nem jó elmondás alapján, nem jelez, a hangszórót hol találom?? :))
- központi zár megbolondult, a tulaj elmondása alapján a 3 héttel ezelőtti műszaki vizsgán felhegesztett zsír új gyári hátsódob miatt az akksisaru levétele után van ez. Kinyit, bezár, kinyit, bezár, - amikor kinyit, és én is kinyitom valamelyik ajtót, néhányat még zár, de használható. Mi lehet vele? A tulaj küld egy új zárat, szerinte a vezetőoldalit ki kell cserélni. Nem tudom, meglátjuk. A fényezésen is vannak esztétikai hibák, a tükörháromszög igazából zavaró számomra, ott megindult a fényezés rendesen :). Minden más rendben. Alapjába véve egy nagyon jó autót sikerült találni, az én eddigi megállapításom alapján.

- futómű rendben, koppanásmentes, új poliuretán szilentek hátul (tartalékba is kaptam)
- motor-váltó-kuplung rendben, 1 évvel ezelőtt volt minden cserélve, a váltó természetesen bontott autóból származik
- a vezérlésben 30-40000 km van
- az autóban más minden (nem) elektromos egység megfelelően működik


3 szett kereket kaptam az autóhoz, 16"-17"-18"-ban, 2 nyári, egy téli.
Profi zene van félig kivitelezve, csak be kellene kötni, kondi, mélynyomó, erősítő, minden megvan hozzá.

Nagy az öröm, sose gondoltam volna, hogy ennyit tud nyújtani ez az autó, fantasztikus, hihetetlen, fenomenális. Ez a 166 V6 formája!!!

 

Kisautó átírva! Most már hivatalosan is az enyém!

 
>> EseménytheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-10-08

Ez is megvolt, most már a KUL szüzességem is elvesztettem!

Kicsiny falunkból 3 autóval indultunk a ~130km-es útnak.
Gonosztevővel, és Ákos156al!

3-an mentünk egész Keszthelyig, ahol még csatlakoztak hozzánk 4 autóval, így 7-en mentünk Kaposújlakig.


Odaérve parkolás után picit tettünk-vettünk, én ablakot pucoltam, majd Ákossal azon tanakodtunk ,hogy nem gyorsul senki...

Eltelt még vagy 10 perc, majd szóltam Ákosnak, és Gonoszak ,hogy menjünk ,még melegek az autók, majd megjön a kedvük!

Így is lett, első futamot 3-an futottuk.

Körbe vettek a benzinesek :)))

Aztán szép sorjába jöttek az autók, én is mentem vagy 10-13 kört ezzel-azzal.

Az autó jól szerepelt, egy kis gondot kivéve...
A sebességváltóval van valami probléma, kb. 4x verseny közben nem tudtam kettes sebességi fokozatot azonnal kapcsolni.

Utcai használatban soha nem fordul ez elő, régebben mikor kihúzattam előfordult már, teljes csere alkatrész is megvan már vagy fél éve, de még azóta sem lett kicserélve, de most már tényleg nem ártana, mert szégyenbe maradok megint :)

Az autó teljesítménye is a várton felül teljesített, nagyon elégedett vagyok vele.

Első KUL-om, én azért mentem, hogy versenyezzek, meg a versenyt nézzem , tehát volt mindenben részem, számomra ez egy tökéletes nap volt!

Köszönöm ,hogy megszervezték ezt, jövőre ugyanitt (erősebb konfiggal) :)))

 
>> EgyébGegee // Alfa 147 1.6 Twin Spark 120LE // 2013-10-08

Nem vagyok az a típus, ha meglátok egy mellettem parkoló alfát, blogot írok róla, viszont rég nem volt bejegyzés és nem kis utat tettünk meg 3 hét alatt a verdával. Kicsit több mint 3000 km-tert futott a verda, 2 fővel, megpakolva, 7,2-7,7 átlagfogyasztás, 95% pálya és 110-130-as átlagtempóval. Érzésem szerint, igen is jó átlagfogyasztásnak mondható ez, főleg egy 120 le TS-től. Olajfogyást nem tapasztaltam, annyi volt benne érkezéskor, mint mielőtt nagy útnak indultunk volna. Nívópálca nem hazudik. 60000. kmert is átugrottuk. Róma közlekedése katasztrofális. Jobbnak láttam a szállodánál hagyni a vasat és buszozni. Rengeteg Alfa, Fiat, Lancia van, de szó szerint keresni kellett a sérülésmentes autókat, mert az volt a ritka. Ha letörik a visszapillantót... sebaj, megoldják olcsón. :) Lásd 3. kép.

 
>> EseményMr.Szaki // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-09-12

Mentem egy kört a faluban és mikor kiszálltam láttam, hogy a bal hátsó ablakot elfelejtettem felhúzni. Megpróbáltam, hát nem elfelejtettem, hanem sajna tönkrement. A motor forog, azzal nincs gond, valami műanyag kütyü valószínűleg eltörött. Kézzel felhúztam és átmenetileg papíralapú ragszalaggal rögzítettem. Utánanéztem, otthon nettó max 15000.- forintér megcsinálják. Megvárom.

Update:
Kíváncsi voltam, hát megkérdeztem ittkint mennyibe kerülne a szerviz:
Ablakemelő szerkezet: 180 Euro
Munkadíj: 70 Euro (mert, hát az Alfákat nehéz szerelni...illetve Ő még nem szerelt!!!) :D
Marad az otthoni javítás!

 
>> SzervizFöci papa // Alfa 166 2,4 JTD 20V Multijet // 2013-10-08

Hali!

Elkészült a vezérlés, már saját lábán állt be a gép az emelőre.

Nincs olyan gép amin ne lenne mit megcsinálni.
Az enyémen is gyűltek a még halasztható, de még ezzel el lehet üzemeltetni a kocsit címzettű gondolatok.

Így:
- gyengék voltak a lengéscsillapítók, ezt nemegyszer méréskor mondták is , de akkor
éreztem igazán amikor beültem egy másik 166-osba, mi is a kettő közt a különbség.

- nagyon ült az eleje a járműnek, hasmagassága 8cm volt, így aztán elég sokszor felült
valamire.

- baloldalt elől az alsó és felső lengőkarokon is észre vettem némi kottyanást

-a kuplungom mindég csicsergett mint egy pacsirta, aztán az idén vettem észre, hogy
előzéskor ötödikben 2500-as fordulat körül megcsúszik a kuplung, felbőg a motor és
nem gyorsul.

- a hátsó híd mintha különálló életet élne , de ez az érzés csak akkor jelent meg ha
nyomvályús úttestre szaladtam nagyobb sebességnél.

- az ablaktörlő mindég csíkot húzott, természetesen az én oldalamon a látótér kellős közepén.

- és még négy új gumi is kellene télire, mert igen leamortizáltak már a régiek. (gondolkodom a négy évszakoson, vagy külön külön legyen a téli és a nyári gumi?)


Miután a vezérlés elkészült, megbeszéltem a szerelőmmel, hogy amit lehet tegyünk rendbe a kocsin, ha már így alakult, hogy le kellett tenni kényszerűségből.

Igen sokat köszönhetek fiamnak aki a kocsiját kölcsön adta erre az időre míg az enyém javítás alatt van, így tudok szabadon mozogni.

Köszönöm KIS FIAM!!
(pedig már 33 éves elmúlt, de nekem mindég a kicsim lesz! ezt szeretetből mondom és nem kicsinylésnek szánom)

Vissza térve a gépemre, mentem megnézni a kuplung csere hogy alakul.
Hm.. valamikor én magam csináltam az ilyesmit, de ahogy elnéztem ez már nem az én képességemnek és egészségi állapotomnak, nem nekem való munka.
Rendesen szét kell bontani, mire kikerülhet a váltó.
Kikerült.
Tárcsa még elfogadható, de a szerkezet után állítói már rendesen leszaladtak. Meg lett rendelve a tárcsa a szerkezet, a kinyomó.
Persze csak ilyenkor bontáskor derül ki, hogy a kettős tömegű lendkerék milyen állapotban van.
Naná, természetesen az enyém is cserére szorul. Jó kis érvágás, de ha már kint van csere.

Persze nézem a lendkerék oldali szimeringet is , eszembe jutott ez is elhagyja magát nem sokára, inkább most cseréljük ki, ne keljen leszedni a váltót újra, esetleg nem sokára.

A váltó szereléskor a futómű felújítására is sort kerítünk.
Rugók újak előre, alsó felső lengőkar csere.
A gömbfejek nem bírták a hazai utakat.
Bosszant, hogy a gömbfej hibája miatt cserélni kell a lengőkarokat.
Nem értem miért nem lehetett megtervezni cserélhető formulára, hiszen a szilentek még bírták volna, illetve azok cserélhetők, de azok sokkal kisebb terhelésnek és meghibásodási lehetőségnek vannak kitéve, igazán csak az idő az ellenségük.

Hátsó futómű is renoválásra kerül, míg a gép az emelőn rostokol a lendkerékre várva.
Zoli jó gazda módjára kikapta a hidat és már el is vitte szilentezni.
A lengőkarokban hátul is cserélni kell a szilenteket és a g szemeket is lecseréli.

Őszintén megmondom, ma láttam a gépet és elsőre heveny szívdobogást kaptam. Nagyon szét van szedve. Igen nagyon.


Tudjátok az egyik szakmám készülék és berendezés-szerelő. Na meg műszaki tanár voltam valaha. Ha én szedek szét valamit, nekem természetes, hogy elemi darabokra szedem és utána összerakom. Szép nyugodtan, figyelve minden apró nüanszra, nem engedhetem meg, hogy hibázzak. Presztízs, önfegyelem, gőg, vagy büszkeség, nem tudom, de belém nevelték mikor tanuló voltam, úgy negyven valahány évvel ezelőtt a precizitást, a maximalizmust.
Magamban bízom, és sajnos másokban míg nem mutatják meg, hogy ők is hasonló képen dolgoznak, gondolkoznak bizonyos kétkedés van bennem.
Tudom ez piszok rossz hatással van a kapcsolataimra de mit tehetek, szeretem a precizitást.

Egy szó mint száz látom igen szét van szedve a kocsim.
Persze, rögtön arra gondoltam, lesz ebből valami valaha is.
Még egy kis erőlködéssel már akár bontott alkatrészként is ki lehetne árulni.
Naná. hogy először dobogott a szívem! Szegény kis kocsim.... mi lett veled?

Romokban vagy! nincs erőátvitel , futómű se elől se hátul.

Biztos nem vagyok egyedül ezzel az érzéssel.
Aggódom a kicsikémért. még a végén kiderül, hogy kezd a szívemhez nőni.

Lehet, hogy szeretem a kényelmét a kiszolgáló sok kis kütyüt, főleg télen mikor csúszik, mármint mások mert az enyém nem, és mégis megy.
A sok kis pacit benne.
Igen jó érzés mikor, ha kell, megindul mint a disznó. Pedig nem vagyok egy sportos vezető, főleg mióta megvan a 166-os, mert éppen az a lényege a dolognak, hogy tudj önmagadon és a gépeden uralkodni. ( Fiam mondja is, hogy húzasd fater az kell neki!)

Persze mikor a rendőr a társát félre lökve leste a kukkerrel az M7-en mennyivel megyek, akkor megmosolyogtam, mert csak az illúziója maradt a tempómat miatt. A 90-el haladó négy kamion mellet mentem el 130-al, persze, hogy megviccelte a sebesség különbség!

Tény, hogy szeretik a rendőrök megnézni az alfásokat, egy kis taksa reményében.

Így aztán még nagyobb önfegyelemmel és higgadtsággal kezelem a gázpedált.
Meg is van az eredménye eddigi legjobb átlagfogyasztásom vidékről hazajövet 3,7lit/100km volt.
Le is fényképeztem azonnal mert ezt úgy sem hisz el senki, gondoltam magamban.
(lásd a képet.)

Mellékelem a fotókat a szétbontott kuplungról futóművekről is.

Folyt. köv.


Üdv,
Föci papa