Blog

>> Szervizatosz069 // Alfa 156 2.4 JTD // 2013-10-24

Mivel nekem hétfőre suliba kellett jöjjek és péntekig Debrecenben vagyok, így az autót nem én raktam össze hanem fater. Ma felhívott hogy újra a lábán az autó, és minden simán ment vele :D
Kicserélte a 4 féltengely gumiharangot, elhozta a felújított kupungtárcsát (Luk ferodolt kapott), kicserélte a főtengelyszimeringet is, váltóolajat is cserélt, kapott előre hátra új fékbetéteket (jurid), már csak a motorolaj hiányzik, az olajszűrő is otthon van (mann) ugyh már csak a motorolajcsere maradt hátra :D, jah szervóolaj is le lett cserélve :D Már alig várom hogy hazamenyjek és kipróbáljam :D :D Köszi fater! :D
km állás: 276580

 
>> Szervizmizooo // Alfa 159 1.9 JTDm 16v Turismo // 2013-10-24

Történt egyszer, hogy munkába menet elkezdett lendkerékhangot adni az autó alacsony fordulaton, ami változott a kormány állása szerint. A motorháztetőt felnyitva láttam, hogy habos olaj bugyog ki a kormányszervó tartályából, a tartályt leszerelve és itt a fórumon utánnaolvasva egyértelművé vált, hogy leesett a visszafolyó ág szűrője ami a tartályban van és emiatt fellevegősödik a rendszer ez okozza a zajt.

Update....

Újra üzemel a szervókormányom! És kiderítettem miért esik le a szűrő a visszafolyó ágról! Megvettem a tartályt és 2L Shell Spirax olajat + gumicsövet de később másik gumicsövet használtam.

Beszereltem az új tartályt, de a visszafolyó ágra csak a gyári piros vakdugót tettem fel és csak a szivattyúra menő csövet szereltem fel rendesen. A visszafolyó ágat ami az olajhűtő felől jön, arra ráhúztam egy vastagabb gumicsövet és kivezettem oldalra egy tartályba. Feltöltöttem a tartály új olajjal és megkértem fateromat, hogy figyelje mikor jön az új olaj a motor beindítását követően, ez kb 5 mp volt :D kiabált az öreg, mert tele lett a leeresztő tartály és már a friss olaj jött. Visszakötöttem a visszafolyó ágat a tartályra lemostam a kifolyt olajat mindenhonnan feltöltöttem újra, motor beindít stop szintellenőrzés, utántöltés, újra beindít megforgat koppra jobb/balra és ok vajpuhán működik és semmi hang.

Na mitől is esik le a szűrő?! Ez kérem szépen egy csúnya konstrukciós hiba, vagy írhatnám azt is nem ilyen MO-i utakra van tervezve a kocsi :)
A kis szűrő nem ragasztva van, hanem egy nútpályába van beakasztva amit a csőben levő rézcső túltolásával fixálnak. Tehát a szűrő a helyén van, benyomják a rézcsövet és az befelé kilóg így fixálva a szűrőt a helyén. A probléma akkor van amikor ez a kis rézcső elkezd lefelé kúszni és nem fogja már meg többé a szűrőt, ekkor elég egy bukkanó és már bele is pottyant a tartályba :S... Sajnos ezt akkor néztem meg amikor az új már össze volt rakva, de nincs kizáva, hogy egyszer szétszedem majd és beragasztom ezt a rézcsövet a helyére, hogy ne tudjon lecsúszni.

 
>> Tuning és extraValeRossi46 // Alfa 159 1.9JTDm SW Black Pearl // 2013-10-24

Sokat gondolkoztam,hogy megmerjem-e lépni. Fekete a feketén? Úgy döntöttem,hogy megnézem. Téli garnitúrán teszteltem le..és tetszik,kicsit még szokom,aztán meglátjuk,hogy a nyári garnitúra is fekete lesz-e,és esetleg valami díszcsík legyen e rajta.
Javítással,görgőzéssel és fényezéssel együtt az ára:
11.000 ft / db
itt készültek: www.felnijavitas.eu

 
>> SzervizRuuk // Alfa 156 1.9 JTD 16V // 2013-10-23

A jobb eleje nagyon nyeklett, időszerű volt a lengőkar cseréje.
FRAP szett került bele Pisti műhelyében.
Alkatrész 35000Ft
Munka: 13000 Ft


Km: 184100 Km

 
>> Egyébdpetrenyi // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2013-10-24

Hazalátogattunk.
Hétvégén wellness. 500km
Vár még egy alapos takarítás a Bestiára, kívül,belül.

 
>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2013-10-23

10,4 l / 100 km :-o :-)

>> SzervizBgabor // Alfa 156 156 sw 1,9 jtd // 2013-10-23

Mivel nem találtam bejegyzést erről gondoltam megosztom.
Egyik nap a bicskakulcs nyomógombja beesett,sejtettem hogy a mikrokapcsolóval van gond azt hittem elengedte a forrasztás a nyáklapon ,de nem . Neten gyorsan lehet találni 6*3mm es 2 kivezetéses mikrokapcsolót. A cseréje megfelelő szerszámmal nem bonyolult.
Ki kell pattintani az Alfa emblémát ,majd alatta lévő kis csavart kitekerni ,ezután szét lehet pattintani a műanyag kulcsházat. Miután kint van a nyáklap kiforrasztjuk a régi alkatrészt és az újat vissza. Összeillesztjük a két fél kulcsházat,de előtte felhúzzuk a kulcsfej rugóját . Összepattintjuk kis csavart visszatekerjük és az emblémát pillanatragasztóval visszaragasztjuk.
Hozzávalók: 2-3 db mikrokapcsoló
Pillanatragasztó
Műszerész forrasztópálka

>> SzervizTom_156 // Alfa 156 1.9 JTD 8v // 2013-10-23

km állás: 213.000
Cserélve lett bal és jobb oldali belső kormányösszekötő.
Gázolajszűrő szintén cserélve lett, mert az a nyáron nem lett cserélve. Illetve a termosztát felett valami cső szét volt repedve, és enyhén olajsáros volt a cső, ez orvosolva lett.

 
>> EseményImyx // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2013-10-23

Gondoltam írok néhány sort az első nagyvaddal töltött utazásunkról. Kevés post van itt, az Amoren, gyarapítani kellene, hogy az emberek jobban megismerhessék e csodálatos autót, ez itt a reklám helye ;). Ha valaki ilyen autót szeretne magának, nem kell félnie tőle, persze nagy előny, ha megbízhatóbb forrásból sikerül egyet megkaparintani, ellenben költhetünk rá nem keveset, ha elhanyagolt autóról beszélünk. Ami nagyon olcsó, el kell kerülni, lehetőleg Alfastól kell megvásárolni, persze ha van rá lehetőség, de ezt tudjátok.

Városi használat: tökéletesen használható városban is, bár minden piros lámpa idegesíti, ez az autó menni szeret, és nem lassan. A fogyasztását városban csak az ICS szerint néztem, nagyban függ attól, hogy hány alkalommal kell megállni egy adott távolságon belül :-). 10l különbség gyorsan tud váltakozni föl-le, forgalom függő, városrész függő. Nagy a nyomatéka, 2000/percnél váltogatva is jól használható, nem muszáj forgatni a motort, 2500-nál váltogatva már dinamikus autó használatról beszélhetünk. A motor hangja jól hallhatóan 500as fordulatonként változik, azaz teljesen másképp szól, majd erről még külön írok, még nem tudtam mihez hasonlítani a teljes fordulattartomány összes hangszínét 500-as osztásokban :-), nem lesz könnyű feladat :). 3000-től már morog, az üvöltés 4000 után jön mennydörgésszerűen, egyre hangosabban, amíg elfogy a fokozat, hogy a környéken mindenki hallja, hogy nem mindennapi autó közeledik. A hangjától ki vagyok, jó értelemben :), bár nem tudom, erre mennyit tesz rá a sport levegőszűrő.
Városban próbáltam használni STR üzemmódban (sport), még próbálkozom vele, de egyelőre túl vehemensnek tűnik, esély sincs normális közlekedésre :), kipörgésgátló használata mellett sem.

Országút: 1350 km-t tettünk meg, Budapest-Székelyudvarhely (Erdély).
2x 650 km, 2 személy, az autó totálisan megpakolva, az odaúton óvatosan használva, éjszaka, néhány durva előzéssel telt. Egyszer váltottam vissza 6-ból 3-ba, 100-as tempónál, STR használata mellett, gyakorlatilag egy pillanat alatt előztünk, - nagy hangorkán kíséretében - de igazából erre sincs szükség, csak ha extrém útviszonyok uralkodnak, (rövid, beláthatatlan, bukkanókkal telített útszakaszok, de itt általában tilos előzni, és én szeretem betartani a szabályokat) és gyorsan, élvezetesen szeretnénk autózni. Erdélyben vannak hegyi utak, ahol egymást érik a kanyarok, de két kanyar között lehet előzni, na ott lehet vele durvulni :))). Más esetben elég visszaváltani 5-be, vagy gyors előzéshez 4-be.
STR gomb benyomásával az autó megváltozik, SOKKAL agilisabb, érzetre 200 kg-al könnyebb az autó, igencsak élvezetes így használni.
Az autó futóműve csodás,bőven van visszajelzés az aszfalt, és a futómű között, végtelenül kényelmes, és nagyon gyors :), a 166-nál nincsenek kompromisszumok, ez nem az az autó.
A fogyasztásáról a fent említett szakaszon ( országút, sok település, város övezte rész), távon: odaút 7,77 l, visszaút 8 l, (itt már ment a klíma is, illetve több csomaggal jöttünk haza). Hihetetlen adatok ezek 10 l fölött reméltem a fogyasztását , az ICS 6 dl-el mutatott többet, mint a valóság. A 6. fokozatot 70-nél már simán lehet használni, egyáltalán nem erőlködik megpakolt állapotban sem :).
Olajat nem fogyasztott a motor :).
A használata minden nap ajándék az élettől, legyen ez a végszó. :).

 
>> Szervizviking30 // Alfa 156 1.6 ts Progression // 2013-10-23

Megadta magát a kinyomócsapágyam,így kicseréltem az egész kuplungot.