Blog
Elérkezett az Ősz és a segédkeretem az 59 típusnak megfelelően rossz állapotban volt. Így nem várhattuk a telet, ezért elkezdtem felújítani :)
Az egész egy drótkorongos tisztítással kezdődött ami után rozsdapassziválóval át lett kenve e keret. Cinkspray alapozóréteg után kapott egy fekete akryl fedőréteget és mehetett is fel a haspáncél.
A haspáncél felfogatása gyárila nem megfelelő minőségű, a keretbe sajtolva vannak a menetes perselyek ami simán el tudnak forogni és onnantól elvesztettük őket.
Én Önmetsző csavarokkal és fakötésű alátétekkel szereltem vissza a haspáncélt.
A jobb első kerékjárati ív eleje alul is ki volt törve, amit egy használt gumiszőnyegből jött darabbal, és szegecsekkel felerősítve pótoltam.





Nos, kellett már valami, hogy hallgathassak rendesen zenét, úgyhogy nagy küzdés árán beépült egy Loudlink mp3 emulátor. A küzdés része az miatt volt, mert ki kellett venni a fejegységet :)) hát nem 2 perces meló mint a youtube-os videón, ha még nem volt sose kiszedve :D képek majd később :))
Ma beszereltem az új könyöklőt !
Mivel az ülésen em volt helye mert a deréktámasz állítóját pont a könyöklő helyére rakták agyaltam hogyan lehetne beszerelni egy kartámaszt mert nagyon könnyű volt megszokni a kényelmét az előző ülésen .Után gyártottakat néztem de nagyon silánynak és irreálisan drágának ítéltem őket. aztán Agostyánban a bontóban vetten Csabiéknál egy 147-es gyári könyöklőt-tárolósat-! Szereztem a 147 kardánboxba gyárilag ehhez található tartóvasat is.Aztán jött az agyalás: 156 gyári kardánbox kiszedés, 147 tartóvas kiegyenesítése majd a boxhoz méretre hajtása.Aztán a 156 boxának felső részét szépen kivágtam a vasat méretre flexeltem, hogy az utas légbefúvók beférjenek e helyükre.Ez is sikerült.Hát szerintem a végeredény egész jó lett és nem azért mert én készítettem!












Már rég nem posztoltam, ami nem a tétlenségnek, hanem a időtlenségnek köszönhető. Sikerült a tejes első futóművet + olajat kicserélni egy nagyon gyors és megbízható budapesti autószerelőnek. Az ablaktörlőkarom és a motortér tetején található szigetelő gumit is kicseréltük. Hihetetlen stabilitásra és vezetési élményt adott ez a projekt. Mindíz 70000ft ból kijött. Itt jegyezném meg hogy 375 000 km van az autóban és a szerelő azt mondta élből megvenne gondolkodás nélkül a paripát ha ilyen tipust keresne az állapota miatt a hirdetésben szereplő 600 000ftért mert olyan állapotban van! :)
A csomagtér ablak és a két hátsó 'lőrés' skyfol fóliát kapott, így kicsit még sportosabb lett!
2013.09.22.
48000 km, no problem!
Télre készülve kapott egy wax réteget illetve a műanyag, gumi alkatrészek, csövek szilikonos ápolása is megtörtént, még a kipufogó rendszert kell újra fújni az kicsit rozsdás, egyébként a hasa teljesen rozsda és sérülés mentes!
Eddig 95-ös benzint tankoltam, de indítás után egyenetlen volt az alapjárat, ezért kipróbáltam az OMV Maxxmotion 100-as üzemanyagot és már a 2. indítás olyan volt, ahogy annak lenni kell, szerintem a befecskendezők kicsit elkoszolódtak az okozhatta az alapjárati egyenetlenséget, ezentúl csak ezt a benyát kapja a gép, literenként a 30 ft felárat ezek szerint megéri!
Fogyasztás továbbra is 6 liter körül alakul 'N' állásban használva, szerintem ez is bőven elég, mert így is húz rendesen! Olaj egy deci sem fogyott a 3000km-er óta cserélt kenőanyagból!
Úgy kezdeném a dolgot, nem 166-ba gondolkoztam, csak Alfa dízel-be. A szín viszont adott volt. Ragaszkodtam a bordó színhez. Keresgéltem több mint 1 éven át, mire rátaláltam erre a gyönyörű 166-ra. Mikor megláttam, azt mondtam IGEN ez az én autóm. :-))) Hazafele tartva az M5-ön, minden eddigi negatív véleményem elszállt a dízel autókról. Nem gondoltam volna hogy ennyire kényelmes, masszív, stabil, stb......., a 166-os. Egy szó mint 100, a 166 nagyon jó autó. Örülők neki, hogy nekem is van.