Blog

>> SzervizMr.Szaki // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-10-02

Az aksi meghalt...70 Ah-s Exide Excell volt, de szerintem kevés lehetett a vasnak. Mikor hideg volt nem indult, másnap meleg időben pöccre. Furcsa, 1 évet bírt összesen. Erhardéktól rendeltem 1 Exide Prémium 77 Ah-s aksit. Mikor megjött gyorsan be is szereltem és lőn világosság!!! :D 5000 forintért hozta ki a futár Ausztriába, de így is spóroltam 15000-et. A régi aksit meg majd becserélem Pesten a Bárdinál valami alkatrészre, mivel még garanciás.
EXIDE PREMIUM 12V 77AH/760EN EA770: 30.000.-
Kiszállítás: 5.000.-

 
>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 156 SW 1.6 // 2013-10-03

Persze, elkopik, elkopik minden, előbb-utóbb, elkopik a féktárcsa is, még a hátsó is, de miért pont alattam, és miért alig 2,5 hónappal és 4 ezer km-rel a vétel után, azt nem tudom, de ha így folytatódnak ezek a kopások és egyebek az autón, akkor abba én is el fogok kopni, inkább gyorsan, mint szép lassan. Nézzük a jó oldalát: lett két vadi új brembo hátsó tárcsám, amikhez én már hozzányúlni ebben az életben nem fogok...

>> EseményBandie // Alfa 156 1.8 TS // 2013-10-03

Hétfő reggel nem indult a kocsi. Indítómotor működik, motor viszont nem indul. Biztosítékok átnézve. Motoron kívül minden elektromos kütyü működik. Indítózás után kipuffon benzinszag jön, ergó nincs gyújtás. Ma este körülnéztem motortérben, lentebb a fotók. Magyarázat hozzájuk: első képen a bal szélső henger gyertyakábeleit látod. A következő képen dettó csak más szögből. Az alsó, vastag pipával rendelkező csatlakozó belseje szét van rohadva. A harmadik képen ezt a pipacsatlakozót látod belülről. A csatlakozón olvasható: BOSCH, Made in Germany. THX Jürgen!!!

 
>> Tuning és extraBenz // Alfa 145 1.6 Twin Spark // 2013-10-03

Egyre jobban szúrta a szememet a felnik állapota, ezért rászántam magamat hogy lefestem őket . Tudtam hogy nem lesz kis munka mert a felületi rozsda sajnos megtámadta rendesen. Hát nem tévedtem ... :) jó sokat kellett csiszolni mire a rozsda lejött róla. Körberagasztottam, zsírtalanítottam és már mehetett is az alapozó, és a festék. Végül 3 réteg fényes fekete festéket kaptak. Hát nem lettek a legprofibbak, de hát nem is vagyok profi fényező.... Nekem sokkal jobban tetszik így és ez a lényeg :) Most már csak a gumik ápolása van soron és már jöhet is a tél!

 
>> Tuning és extraHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2013-10-03

Régóta szerettem volna egy hátsó szárnyat. Találtam a Vaterán egyet amit már régóta hirdettek. Lester gyártotta, csak drága volt. Ajánlottam érte jóval kevesebbet. Odaadták :-) Már csak festeni kell.

 
>> EseményRB 83 // Alfa 166 2,4 Jtd // 2013-10-03

Új tag révén van mit bepótolni,azért is irom le hogy meglegyen,bár vezetve van 1 kis könyvben:
2010.ben került hozzám 145ekm. az elöző tulaj irt 1 A/4 oldalt hogy mit mikor csináltatott meg rajta,szépen vezette,bár néha olcsó János volt,ennek köszönhető a kettőstömegű cserém,na mindegy azt természetesen kifizetettem vele baráti áron,mert kb 8ekm. menttem az újonnan vásárolt autóval és megcsuszott a nemrég megcsináltatott kuplung,ami annak volt köszönhető hogy nem teljes szerkezet cserélt csak tárcsát....és az szépen "megégette" kéttömegűt na mind1... akkor tettünk bele új(gyárit) és persze új kuplung,nagyvonalakban ennyi,természetesen 10ekm-ként olajcsere( Mobil 5w-40) ezt nem részletezem mert mindig megtörtént,évi 1szeri gázolajszürő(Mahle- vagy Mann) minden tavasz-ősz futómű beállitás-kontroll persze csak akkor ha kellett,mert sajnos a Bp.utak nem neki való,bár hozzá tenném nagyon 1 Magyar sem,de közel 1.5 éve Ausztriában dolgozom,jót tesz neki a Pálya valamint a kinti üzemanyag,szép "csendes" eleinte Lique Molly párti voltam,mert volt magyar kútkezelő és kedvezményt is adtak ha valamit vettem,de rájöttem az Omv diesele jobb,még kipróbálásra vár a kinti Shell v power diesel,mert az elvétve van csak ahol én járok.
2010 Augusztus:
Hátsó lengőkar szilent csere,van 1 bmw szilent ami paszol hozzá,
2010 Október:Teljes Kuplung+Kéttömegű csere+váltóolaj csere,
2011 Január: Első Felső Lengőkar csere jobb-bal (Gyári),teljes vezérlés+vizpumpa,ékszíjfeszitő automata,bal első rugó mert eltört,
2012 Április: Toronycsapágy csere
2012 Juni:5 új izzitógyertya (NGK),első-alsó lengőkar csere (MOOG),Diffi csere sajnos mert darabokra tört+váltóolaj csere ismét,
2013 Szeptember:Két hátsó kerékcsapágy csere (MOOG) 4db.új conti prem.5 vétel,igazából gumira még nem is költöttem a 3 év alatt ,az autóhoz kaptam 2 garnitúrát (nyári-téli) Goodyear excellence-ultragrip,amik most lettek cserések,a téli Pirelli sottozero 2.
2013 Október:Termosztát csere(gyári)+hütőviz csere óraállás:219ekm.

És Köszönet Kádár Bencének (Kadarcar) 15.kerület és Józsibának akik tényleg értenek az autókhoz és lelkiismeretesen dolgoznak,ezt nem azért irom mert Barátok vagyunk,a Tipomat is Ők szervizelték,hanem mert kevés Autószerlő ért az Olasz autókhoz.
Arnoldal (Arno 166) ott találkoztam elöször :)

ami hátra van a hátsó rész,rugó csere érett,meg valószinűleg gömbfej felújitás lesz,ha már szétszedjük stb...

Költség:nyílván nem "kevés",de egyrészt nem "érdekel",másrészt ha valaki hasonló kategóriájú Autot vesz,legyen tisztába az árrakkal, nem azért irom mert szeretem,vannak baráti kedvezmények amivel persze más történet,jó benne ülni, mindennap,vezetni,a formája de legjobban a Pályán mutatja meg miért is szerettem,a világból kimennék vele,a probléma nem ezzel van mert nem drágább mint más autó fenntartása ,természetesen ebben a kategóriában,hanem az alkatrész árakkal,a magyar keresettel és....

 
>> SzervizMiszöszFőnök // Alfa 147 1.6 TWIN SPARK // 2013-10-03

Izzócsere a rendszámvilágításban.

 
>> SzervizMiszöszFőnök // Alfa 147 1.6 TWIN SPARK // 2013-10-02

Mióta megvettem azóta világított a légzsák visszajelző lámpa a műszerfalon.
Most megnézték és csak szét voltak csúszva a csatik, úgyhogy most már jöhet a betonfal.

 

A minap történt gólyaláb csere miatt esett meg a dolog GabCsi barátunk segedelmével, a Méta Autószerviz hájtekk kütyüjei használatával. Köszönöm! :)

>> SzervizBagee // Alfa 145 QV // 2013-10-02

Pollenszűrő csere, vezető oldali ülés alatt meghegesztve az alváz.