Blog
Volt egy nagy repedés a szélvédőmön és mivel közeledett a vizsga hát ki kellett cseréltetni.
Hála ég van itt a közelbe egy szélvédős cég és be is jelentkeztem 08.22.ére.
Reggel 8-kor leadtam és hívtak is fél 12-kor hogy mehetek érte.
Ilyen lett.


2013.06.17.
Kicsit elfeledkeztem az írásokról.
Gondoltam bepótolom.
Valami furcsa kopogó hang jött elölről .
Megnézettem és kiderült hogy az axiálcsukló kicsit elfáradt.
Így csere vált esedékessé.
Meg persze egy futómű állítás....
Meg ha már annyira belejöttünk szerelésbe ki lett cserélve az üzemanyag világítása is.
Ami remek egy móka...:S
Meg lefújtam alvázvédővel is rendesen ha már fel volt emelve..





Drága feleségem, akit sikerült megfertőznöm, így az itt az amore-n Signora Dömpi néven ismeretes, idén két dologgal lepett meg szülinapomra:
1) egy alfás pulcsival
2) egy alfás tortával, amin az én drága Arkangyalom és én vagyunk







Nagy az öröm!
Elkészült a kocsim 12-én!!!!...
Nagy meló volt, igen nagyon szét lett szedve, és láss csodát van aki össze is tudja rakni a legókat.
Zolinak hála, fő legó szakértő, aki összerakta a gépet!
Főbb vonalakban,
-vezérlés csere,
-kuplung csere+kettős tömegű lendkerék,
-első és hátsó futómű felújítás.
Zolira bíztam mindent, mondván, ha úgy látja cseréljen minden olyan alkatrészt amit most a megbontáskor cserére érettnek ítél.
Kapott még a gép új lég- és olajszűrőt, olajat, ablaktörlő lapátokat.
Persze egyesek nem állhatták meg -Csabika-, hogy ne jegyezze meg- most már jöhet a csapágy csere a futóműben, én meg ugrottam, és el kezdtem ijedtemben tekergetni a futómű csapágyait. persze csak ugratás volt, és persze bejött, jót nevettünk rajta, én meg hajkurásztam a kisördög jelöltet.
Kell egy kis lazítás a nagy stresszre, mert ugye nekem a szétszedett, mondhatnám elemi darabjaira szedett járművem látványa azt okozott.
Ne merje meg kérdezni senki se mennyibe volt, aki kicsit ért a 166-osokhoz az tudja, sejtheti úgy is az előbbi munkák felsorolásaiból.
Zoli mindent elrendezett, elvitte a futóműveshez, aki olyan jól beállította a futóművet, hogy nem húz el a kocsi!
Mert bizony eddig enyhén húzott jobbra és le is nyalta a gumit ahogy kell.
Csak ajánlani tudom Dudás Zoli barátomat aki, segített a mentésben és a kocsi rendbetételében,Ő a Nagy Legó Mester!
Na és a futóművest, XX. Határ ut 82.
Szóval beültem a kocsiba és remegő kézzel fordítottam el az indító kulcsot. Láss csodát elindult, szépen jár a motor, aránylag -dízzel révén- csendes. Vagy mondhatnám úgy is, hogy az eddigi hangok után ítélve csendes. Mert bizony nyáron volt egy időszak amikor olajat akartam cserélni mert a szokottnál hangosabbnak találtam a motor hangját. Így utólag átgondolva lehet, hogy a berágódott vezetőgörgő és vízpumpa valamelyike adhatta az erősebb motor hangot, de akkor még nem hagyott cserben a masina.
A fiam kocsiját használtam egy hétig, megszoktam a váltót, nagyon jó, úgy szintén az alacsonyabb tartományban való húzást. Most hogy átültem az enyémbe rájöttem, hogy a váltó az Opel és egy kicsit karcosabb az érzés váltáskor.
A 20 szelepes nem húz alacsony fordulaton úgy mint a 10 szelepesek.
Viszont a fékje kétszer olyan erős. Egy kicsit hozzáérsz a pedálhoz és már le is ragad az aszfaltra a gumi.
Egy szó mint száz kész van a kicsikém és csodálatos az új futómű és olyan feszes , olyan stabil a gép, hogy ez idáig soha nem éreztem át ezt az érzést.
Szerintem új korában volt talán ilyen.
Összefoglalva a következtetéseim a következők,
1, Ne halaszd el a javítást ha érzed, hogy valami nem stimmel. Különben összegyűlik a
sok kicsi és egyszerre fogja a zsebedet megterhelni.
2, Rendszeresen keresd fel a szerelődet, nem egy pofavizit a legfontosabb, hanem az,
hogy átnézze. Vagy megbeszéld a problémádat vele ha van.
3, Ne építsetek be olyan alkatrészt amire azt mondják , hogy olcsó, de jó.
Olyan nincs!
4, Az alkatrész minősége sorsdöntő lehet, lásd az én esetemet, sokkal rosszabbul is
járhattam volna. Nézd meg a fényképeket, ha még nem láttad.
5, A kocsi olyan mint a NŐ, szertinivaló és törődni kell vele! Sokba kerül, de még többe
is kerülhetne!
Most jön a főpróba, a használat.
Üdvözlök mindenkit aki olvasta a bejegyzéseimet és figyelemmel kísérte sorsunkat.
Föci papa
Mai napon kész lett a Bestia. Zé.-től elhoztam.
Van fűtés, teljes fűtőradiátor csere mert lyukas volt. Fék rendbe van. Motortérben egy bilincs nem volt meghúzva az csörömpölt.
Zé felhívta bár dologra a figyelmemet ezért a következőprojektek: Első,hátsófutómű teljes rendbetétele. Hidrotökék cseréje, lambdaszonda csere.
Szép lassan rendbe jön.
Egy kicsit piszkosak a verdák.




2
487
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- 164-166
- Ugyanaz kicsiben
- Filmek
- Coffee - Minden ami kávé
- Zenebutik
- Adok-veszek
- 155
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV