Blog
Történt, hogy néhány nappal ezelőtt a kulcs nem ugrott vissza a helyére motor beindítás után. Amikor észrevettem, már megtettem az autóval 2-3 km-t, mire sikerült megállni, az önindító folyamatosan tekert.. ment a zene.., viszonylag későn vettem észre.. indul jelenleg is az autó, de van, hogy csak másodikra, tehát sikerült hazavágnom az önindítót :))). Kezdhetek keresgélni önindítót..de jó lenne, ha kibírná, amíg találok is.
Tehát vettem gyújtáskapcsolót. Ma sikerült kicserélni, Dzsozy CarTárs útmutatásával, pontos blog leírásával :), köszönöm itt is.
Nagy vonalakban leírom a gyújtáskapcsoló-csere menetét, nem árt, ha több helyen megvan az infó.
A kormány-burkolat eltávolítása után férünk hozzá (5 db imbusz csavar)
A gyújtáskapcsolót egy csavar rögzíti, aminek valamikor 10-es feje volt, de meghúzási nyomatékkal letörik. Ezt fűrészlappal be kell vágni, és utána ki lehet csavarni. Ha ez megvan, az elektromos csatlakozót kell kihúzni, van egy pöcök a csatlakozón, azt fel kell pattintani, és utána szétjön. A fekete műanyag immo gyűrűt le kell venni a gyújtáskapcsolóról. Utána már ki lehet venni. A zárbetétet viszonylag könnyedén ki lehet imádkozni, a kulcsot bele kell rakni, addig fordítani, amíg kijön, közben a szerkezeten lévő kis pöcköt be kell nyomni. Ha ez megvan, a zárbetét mehet bele az új gyújtáskapcsolóban, és lehet visszaszerelni, és örülni :-).
Vettem még néhány dolgot, amikor a gyújtáskapcsolóért mentem. Javítóecsetet, a fényezési hibákra, szervó olajat, amit vissza kell vinnem, mert nem jót adtak, 3 db gyári NGK gyertyát (3 volt a kocsihoz).

2013 október 22-én délután mentem az autóért. Egy elég régi álom vált valóra, hogy hozzájutottam. Szerencsém volt az autóval, mert első magyarországi tulajdonostól vettem, akinél 12 évet töltött, így eléggé egyben van. Az órájában 176 ezer igazolt km és a motorban szintén igazolt 72 ezer. Patent kis gép :)
24-én reggel Ber-Do-éknál kezdem, ahol András átnézte és pozitívan bírálta az új családtagot. A hibalista a következőkből állt össze:
-olajak
-szűrők
-jobb oldali hátsó kerékcsapágy
-az alvázon néhány felületi rozsda kezelése.
A motor, futómű, fékek teljesen rendben vannak, a computerben sem volt hibakód. Szerintem nem rossz, főleg egy 20 éves kocsitól. Illetve vettem bele egy új akkumulátort. A fenti dolgok pedig a jövő héten orvosolva lesznek.
Negyed tank alatt furán ingadozott a szintjelző mutatója.Kicseréltem az óracsoportot,de a helyzet nem változott.Ma kivettem a tankból a szivattyúházat megnézni mi a helyzet ott.Még,hogy az SW-ből nem kell kivenni a hátsó üléssort:)DE KI KELL! millió csavar mind gyári meghúzással imádtam:(A lényeg eljutottam a célig csövek lepattintva pumpa kiszedve.A szintmérőn az érintkező már kicsit megkopott.Megmértük műszerrel,hát néha kihagyott az érintkezése.Szétszedtem kicsit állítottam az érintkezőn ez után műszer szerint mindenhol érintkezett.Összeraktam visszaszereltem,most jön a teszt,ha továbbra is lesz ingadozás sajnos a szintmérő érzékelőlap cseréjét kell eszközölni,de bízom benne egy darabig rendben lesz a dolog:)



Nos, végre orvosolva lettek az autó alján található apróbb rozsdapöttyök, szerencsére komoly rohadás sehol nem volt
~2.000 Ft-ba fájt jól lemosni az alját: gépi mosás, majd utána még kézi mosóban aláfekvés...
30.000 Ft pedig az alvázvédelem.
Jöhet a tél :)



A mai nap jó híre, hogy nem lett rosszabb mint volt. Ezt is megtapasztaltam, csak az álljon neki aki nem normális. Fontos! Az eLearn ugyan nem írja, de a hűtővizet le kell engedni. Legalább a felét.
A szívósorral együtt az LMM ill. a komplett működtető szerkezet cserélve lett. Az EGR korábban lett cserélve egy úr darabra. Szívó rendszer tiszta és új. Pityukoma autójából cseréltük (kölcsön) a következőket: Légtömegmérő, légmennyiségmérő, turbó geometria izé ill. gázpedál elektronia. Ezek sem vezettek eredményre. Az autó jelenleg a gyári sw-vel rendelkezik, tehát most full gyári és mindene jó. Ami még játszik: porlasztócsúcsok, turbó geometria mechanika.
Mindezek után van egy jól működő 2007-ig szerelt , jelenleg koszos, szívósor a tartozékaival, ha valakinek kellene...






Hazafelé jövet váltáskor nem jött vissza teljesen a kuplung pedál, valamint nagyon nehézkes volt a váltás. Szerelő már megnézte megy aknára hamarosan.
Donorról turbócsere, mert amit már cseréltem, nem volt a toppon.bár nem folyt az olaj, de már nem volt az igazi.Ennek most nem annyira lóg a tengelye... érezhetően erősebb.
Már ideje volt a hátsó két lengő cseréjének... 11ker-ben 4óra alatt megcsinálták...
Kicsit megváltozott az úttartás :)
Nagyon ráérek, úgyhogy leírok minden nyavalyát, ami csak eszembe jut a kocsival kapcsolatban.
2013. augusztus. Gyerünk nyaralni a Balcsira!
Békéscsabától Soltig semmi probléma, ott viszont volt egy kisebb dugó, araszolgattunk kb. negyed órát, mire kijutottunk a városból. Az autó pedig átváltott induláskor remegős üzemmódba. Nem nagyon, csak éppen észrevehetően... Dunaföldváron már kicsit jobban remegett, Siófokon pedig majdnem kirázott minket az utastérből. Azt hittem, meggyilkoltam a kuplungot, mert egy- egy pirosnál inkább másodikban indultam el, úgy nem remegett annyira. Majdnem másfél óra volt, mire átvergődtünk Siófokon... Fonyódig átmentem nyugdíjasba: ahol máskor kétszer is kifértem volna egy autó elé, most háromszor is meggondoltam, hogy elinduljak-e, és inkább a biztosra mentem. Nem tudtam egyszerűen normálisan elindulni. Ha nem volt muszáj, inkább meg sem álltam, de több, mint 50 km-t azért nem sikerült megállás nélkül megtenni. Másnap, mintha semmi sem történt volna. Elmúlt a remegés. Azóta egyszer produkálta, amikor Öcsém kölcsönkérte, és elindult Vele Pestre. Odaérve a dugóban megint előjött a remegés.
Szerelő szerint kettős tömegű, szerintem nem. :) :) Jó poén, persze, hisz mit értek Én hozzá... Semmit! Csak tapasztalok, olvasok, és szeretném tudni a kocsim valódi baját. Mert ha tényleg a lendkerék, akkor miért nem csinálja ezt mindig? Miért csak akkor, amikor már meleg a motor, és elege van van a sok elindulásból?
Olvastam több cikket, így már nagyjából értem is, miről beszélek.
Az egyikben épp az injektorok miatt ment tönkre a lendkerék:
"Sokszor a hibás befecskendezés felelős a kéttömegű lendkerék hibájáért"
Mivel ez nem 2 Ft-os dolog, nem szeretném kipróbálni, hogy ha teszünk bele egy újat, az meghal-e 1 hónapon belül.
Ha esetleg van ötletetek, tanácsotok, természetesen szívesen várom!
Kram-kram-kram-kram... valahogy így jellemezném. Még soha, senkitől nem hallottam, hogy ilyen panasza lett volna, de a szerelőm se, adagolós sem, Apum se, a szomszéd se... Ilyen hang nem is létezik az autók történetében. Csattog hidegen, melegen, hidegben, melegben, ha teli a tank, ha félig van, és ha csak pár liter... csattog ha tetszik, ha nem. Elinduláskor is, ha csak nem adok akkora gázt, hogy nem marad gumi a felnin, és váltások után is, kiváltképp 1-2-3. sebesség fokozatban. Kb. 1250-1500 ford/percnél, vagy ha lassuláskor visszaesik a fordulat, és újra gázt adok, úgy, hogy nem kapcsolok lejjebb. Nagyon szeretnék erre megoldást találni, mert idegesít. Jó lenne úgy vezetni, ahogy szeretnék, és nem úgy, hogy a hangot próbálom minimalizálni.
Májusban átnézték az autót, de az nem erre irányult. Cserélve lett a két első felső lengőkar, levegőszűrő, gázolajszűrő, pollenszűrő, első- és hátsó fékbetétek, olaj.
Ezzel együtt van egy másik probléma is: 2012. júniusában történt először, hogy menet közben egyszer csak fogta magát a motor, és leállt. Épp egy buszmegálló előtt, ahova begurultam, és telefonáltam. (mert mi mást tehet a szőke nő? :)) Éppen nyaralni indultunk, nem volt mese, menni kellett. Meg is kaptam rá az engedélyt, mondván, pillanatnyi elmezavar... Meg is jártuk simán a Mátrát, ezen kívül problémamentesen. :) Aztán kiderült, nem pillanatnyi gond van, hanem igencsak visszatérő. Több formában ráadásul: van, amikor csak kigyullad az izzítást jelző lámpa kb. 1 mp-re, és addig érezni, hogy nincs ereje, a fordulatszám is leesik... mintha újraindítaná magát. Néha ezt egy nagy rántás kíséri, van, hogy kisebb. Úgy veszem észre, hogy ha van fordulat, akkor nem áll le, de ha pl. parkolok, vagy nagyon lassú kanyarban megyek, akkor le is fullad. Nem "látványosan", csak úgy leáll a motor. Ha nem csipogna néha a kedvenc "pí-pí-pí" hangom is közben, akkor észre se venném. Újraindítás után már nincs jelzett hiba.
Három hete kb. ki lettek véve az injektorok, az egyiket újra kellet kódolni (javítsatok ki, ha nem így mondják), a másik három még elmegy, de javasolt a csúcs csere. A csattogást viszont nem okozhatja ez. Kicserélték a nyomás szabályozó szelepet is, hátha... Összeszerelés után alig-alig hallottam a csattogást, még a rádiót is kikapcsoltam, hogy csak a kocsi hangját halljam menet közben. Nagyon örültem, hogy végre javult valamit a helyzet. :) Kb. 90%-al kevesebbszer hallottam a zajt, így gondoltam, megoldódott a probléma. Aztán telnek a napok, és visszatért a rémhang. 700 km-t mentem az új szeleppel eddig, de már 3-400 környékén olyan volt, mint azelőtt. Lehet, hogy nem ez a megoldás... Ráadásul amióta kicserélték, többször fordul elő az említett rángatás, és leállás. Annyiban maradtunk valamelyik nap, hogy ha megint csinálja, menjek ki hibaolvasásra. Na persze, hogy azóta nem csinálta, vagy olyankor, amikor piszkosul nem értem rá kikocsikázni a műhelybe.
Ha esetleg valaki járt már hasonló cipőben... bármilyen javaslatra vevő vagyok! :)

0
717
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Spider
- Stelvio
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- Off-os verdák, tapaszta...
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- 4C
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV