Blog
Történt hogy útközben beesett a kuplung pedál és úgy is maradt. Már elkönyveltem hogy munkahenger, de szerencsére csak maga a pedál és rudazatnál pattant el valami, és egy sasszeg esett ki, újra összerakták , és már működik rendben.
1.001 nap a számok tükrében:
- 1.590,63 óra menetidő (66,28 nap!)
- Mozgásban töltött idő: 6,62 % (Átlagban 95,34 perc/nap !!)
- 71 km/ó átlagsebesség
- 7.630,22 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,71 liter / 100 km átlagfogyasztás
- üzemanyagköltség: 28,57 Ft/km
2013 október 1-ét írunk.
Gondoltam leugrok vidékre dolgaim intézésére, ami fontos legyen egyenesben.
Már indulás előtt észrevettem, hogy a telefonom otthon maradt, de minek az eddig sem kellett, ha akarnak majd megtalálnak este, legalább nyugodtam dolgozhatok a teendőimen.
Alig úti célom előtt két három kilométerre égett gumi és műanyag szag csap meg a kocsi belső terében a szellőztetésen keresztül.
Gondoltam a csövik égetik a kábelt már megint, letekerem az ablakot és nem éreztem a szagot kintről. Ebben a pillanatban rossz érzésem támadt, már ilyen eset egyszer előfordult, akkor sem kellemes vége volt a dolognak, így elkezdtem nézelődni a műszerfalon. Gyomor szorító élmény volt felfedezni, már megint nekem van igazam! A hűtővíz hőmérséklete a műszer szerint az eddigi nyugodt 90 C fokos értékről szép lassan de határozottan el kezdett felfele kúszni. Már hallom is a nagy fordulatú ventilátorok hangját ahogy hűtenek. Gyorsan bekapcsoltam a fűtést is , csak hőt vonjak el, nehogy felforrjon a víz, nem szeretném, ha hengerfejes lenne a gépezet.
Már csak pár száz méter a célig bírd ki!- mondtam magamban.
Jaj de messze van a z a pár méter!
Sikerült. Megérkeztem.
Felnyitom a motorház tetőt. Nézelődöm a vezérlés, a hossz bordás szíj környékén, ott látok némi vízfolyást, semmi mást. Kiegyenlítő tartályból nagyon kevés víz hiányzik, nem habos, nincs felfújódva.
Most mi legyen.
Irány a szomszéd, kunyerálás, mert mafla voltam és hagytam magam kiszolgáltatott helyzetbe kerülni.
Nagyon segítőkészen és megértően, telefont megkaptam. Felhívom fiamat, Én Föci papa, nyilván a Föcit, hogy segítsen. mondom neki kb. 65 km- re a várostól lerobbantam, és mi a tényállás.
Nagyon megörültem mikor meghallottam, hogy felhívta a szerelőmet és együtt jönnek értem.
Közben az is kiderült, hogy nem úgy van ám, hogy gyere cipó hamm bekaplak!
Mivel a motor nem beindítható nincs fékrásegítés, nincs kormány szervó, nincs töltés.
Vagyis csak merev rudazattal, a fék és kormányhibás járművekre vonatkozó szabályok szerint, vontatható a gépezet.
Okos szerelő már gondolt is erre , hoztak egy nagyon spéci kis szerkezetet amit kimondottan szgk-ra készítettek.
Megérkeztek.
Szerelőm, lekapja a burkolatokat, a vezérmű szíj fedelet, és láss borzalmat elénk tárúlt a szörnyűség. Akkor értettem meg milyen szerencsém volt.
A vezérmű szíj laza lógós, hosszában megsérülve, a házban mindenhol gumi forgácsok, a támasztó görgőn jól látszik az eredeti futás helye és ahhoz képest az elcsúszás mértéke a mostani helyzetben.
A képeket feltöltöttem remélem minden amiről írok jól látható lesz.
Irány Budapest, kb. 65 km, vontatva 40 km/ó sebességgel.
Szelelőm ült be a kocsimba, én csak utasként a vontató járműben a fiammal utaztam.
Némi előnye is volt a dolognak, mert évtizedek óta nem beszélgettem a fiammal ennyit mint most a két és fél óra alatt. Még eszembe is jutott, " minden rosszban van valami jó is". azért, hogy a saját fiával végre kiadósan kibeszélhesse magát az ember el kell romlania a kocsijának? Nem hiszem hogy igen a válasz, de ettől függetlenül tényleg örültem, még ha fárasztó is volt az út, hogy jól kidumáltuk magunkat.
Megérkeztünk a műhely elé. leraktam a kocsimat és igaz, meg kellett volna már látogatnom a szerelőmet más hiba miatt, na meg egy kis pofavizitre bejelentkezni, de nem gondoltam volna, hogy az élet gondoskodik magától is erről.
Még ilyen vészhelyzetben csak az első kocsim összetörésekor voltam - ha jól emlékszem- akkor is a puttonyon hozták haza a kocsit. igaz a különbség csak annyi, és nem elhanyagolható, hogy akkor a saját maflaságom miatt tört össze a gép, most meg valami gagyi anyagtól esik szét ami nem bírt ki 20 000 km-t sem!
NAGYON KÖSZÖNÖM FIAM ÉS a SZERELŐM SEGÍTSÉGÉT, FIAMNAK KÜLÖNÖSEN MÉG AZÉRT IS KÖSZÖNETTEL LEHETEK, HOGY A SAJÁT JÁRMŰVÉT KÖLCSÖN ADTA MÍG AZ ENYÉMET JAVÍTJÁK.
Így szabadon tudom intézni a dolgaimat, ami nagyon nagy segítség!
Folytatás következik. mi miért volt.






Az aksi meghalt...70 Ah-s Exide Excell volt, de szerintem kevés lehetett a vasnak. Mikor hideg volt nem indult, másnap meleg időben pöccre. Furcsa, 1 évet bírt összesen. Erhardéktól rendeltem 1 Exide Prémium 77 Ah-s aksit. Mikor megjött gyorsan be is szereltem és lőn világosság!!! :D 5000 forintért hozta ki a futár Ausztriába, de így is spóroltam 15000-et. A régi aksit meg majd becserélem Pesten a Bárdinál valami alkatrészre, mivel még garanciás.
EXIDE PREMIUM 12V 77AH/760EN EA770: 30.000.-
Kiszállítás: 5.000.-
Persze, elkopik, elkopik minden, előbb-utóbb, elkopik a féktárcsa is, még a hátsó is, de miért pont alattam, és miért alig 2,5 hónappal és 4 ezer km-rel a vétel után, azt nem tudom, de ha így folytatódnak ezek a kopások és egyebek az autón, akkor abba én is el fogok kopni, inkább gyorsan, mint szép lassan. Nézzük a jó oldalát: lett két vadi új brembo hátsó tárcsám, amikhez én már hozzányúlni ebben az életben nem fogok...
Hétfő reggel nem indult a kocsi. Indítómotor működik, motor viszont nem indul. Biztosítékok átnézve. Motoron kívül minden elektromos kütyü működik. Indítózás után kipuffon benzinszag jön, ergó nincs gyújtás. Ma este körülnéztem motortérben, lentebb a fotók. Magyarázat hozzájuk: első képen a bal szélső henger gyertyakábeleit látod. A következő képen dettó csak más szögből. Az alsó, vastag pipával rendelkező csatlakozó belseje szét van rohadva. A harmadik képen ezt a pipacsatlakozót látod belülről. A csatlakozón olvasható: BOSCH, Made in Germany. THX Jürgen!!!



Egyre jobban szúrta a szememet a felnik állapota, ezért rászántam magamat hogy lefestem őket . Tudtam hogy nem lesz kis munka mert a felületi rozsda sajnos megtámadta rendesen. Hát nem tévedtem ... :) jó sokat kellett csiszolni mire a rozsda lejött róla. Körberagasztottam, zsírtalanítottam és már mehetett is az alapozó, és a festék. Végül 3 réteg fényes fekete festéket kaptak. Hát nem lettek a legprofibbak, de hát nem is vagyok profi fényező.... Nekem sokkal jobban tetszik így és ez a lényeg :) Most már csak a gumik ápolása van soron és már jöhet is a tél!




Régóta szerettem volna egy hátsó szárnyat. Találtam a Vaterán egyet amit már régóta hirdettek. Lester gyártotta, csak drága volt. Ajánlottam érte jóval kevesebbet. Odaadták :-) Már csak festeni kell.



Új tag révén van mit bepótolni,azért is irom le hogy meglegyen,bár vezetve van 1 kis könyvben:
2010.ben került hozzám 145ekm. az elöző tulaj irt 1 A/4 oldalt hogy mit mikor csináltatott meg rajta,szépen vezette,bár néha olcsó János volt,ennek köszönhető a kettőstömegű cserém,na mindegy azt természetesen kifizetettem vele baráti áron,mert kb 8ekm. menttem az újonnan vásárolt autóval és megcsuszott a nemrég megcsináltatott kuplung,ami annak volt köszönhető hogy nem teljes szerkezet cserélt csak tárcsát....és az szépen "megégette" kéttömegűt na mind1... akkor tettünk bele új(gyárit) és persze új kuplung,nagyvonalakban ennyi,természetesen 10ekm-ként olajcsere( Mobil 5w-40) ezt nem részletezem mert mindig megtörtént,évi 1szeri gázolajszürő(Mahle- vagy Mann) minden tavasz-ősz futómű beállitás-kontroll persze csak akkor ha kellett,mert sajnos a Bp.utak nem neki való,bár hozzá tenném nagyon 1 Magyar sem,de közel 1.5 éve Ausztriában dolgozom,jót tesz neki a Pálya valamint a kinti üzemanyag,szép "csendes" eleinte Lique Molly párti voltam,mert volt magyar kútkezelő és kedvezményt is adtak ha valamit vettem,de rájöttem az Omv diesele jobb,még kipróbálásra vár a kinti Shell v power diesel,mert az elvétve van csak ahol én járok.
2010 Augusztus:
Hátsó lengőkar szilent csere,van 1 bmw szilent ami paszol hozzá,
2010 Október:Teljes Kuplung+Kéttömegű csere+váltóolaj csere,
2011 Január: Első Felső Lengőkar csere jobb-bal (Gyári),teljes vezérlés+vizpumpa,ékszíjfeszitő automata,bal első rugó mert eltört,
2012 Április: Toronycsapágy csere
2012 Juni:5 új izzitógyertya (NGK),első-alsó lengőkar csere (MOOG),Diffi csere sajnos mert darabokra tört+váltóolaj csere ismét,
2013 Szeptember:Két hátsó kerékcsapágy csere (MOOG) 4db.új conti prem.5 vétel,igazából gumira még nem is költöttem a 3 év alatt ,az autóhoz kaptam 2 garnitúrát (nyári-téli) Goodyear excellence-ultragrip,amik most lettek cserések,a téli Pirelli sottozero 2.
2013 Október:Termosztát csere(gyári)+hütőviz csere óraállás:219ekm.
És Köszönet Kádár Bencének (Kadarcar) 15.kerület és Józsibának akik tényleg értenek az autókhoz és lelkiismeretesen dolgoznak,ezt nem azért irom mert Barátok vagyunk,a Tipomat is Ők szervizelték,hanem mert kevés Autószerlő ért az Olasz autókhoz.
Arnoldal (Arno 166) ott találkoztam elöször :)
ami hátra van a hátsó rész,rugó csere érett,meg valószinűleg gömbfej felújitás lesz,ha már szétszedjük stb...
Költség:nyílván nem "kevés",de egyrészt nem "érdekel",másrészt ha valaki hasonló kategóriájú Autot vesz,legyen tisztába az árrakkal, nem azért irom mert szeretem,vannak baráti kedvezmények amivel persze más történet,jó benne ülni, mindennap,vezetni,a formája de legjobban a Pályán mutatja meg miért is szerettem,a világból kimennék vele,a probléma nem ezzel van mert nem drágább mint más autó fenntartása ,természetesen ebben a kategóriában,hanem az alkatrész árakkal,a magyar keresettel és....
Izzócsere a rendszámvilágításban.