Blog
Tegnap elküldték, ma megkaptam... marha könnyű anyagból vannak, 15 mm-s nyomtávszélesítők + 10 darab csavar. Igazából nem terveztem ilyesmit használni, de sajnos muszáj. Az új nyergekre nem fér fel szélességben a jelenlegi felnim, gyenge az ET41... Vagy felniket veszek vagy ilyet. Ez volt az olcsóbb megoldás, de még hátra is kell majd, mert nagyon bambán mutat összhatásban...

Lányom első óvodás szülői értekezletén üldögélve azon járt az agyam, hogy mi okozhatja azt, hogy a csomagtér ajtó a belső gomb megnyomására nem nyílik ki. (Azt hiszem nem vagyok még érett szülő...) Körbejárva a témakört rájöttem, hogy nyilván a fáradt teleszkópok okozhatják ezt a problémát. A két gondot azért nem kapcsoltam össze, mert a teló előbb fáradt el, mint a gomb nem működött.
A csomagtér ajtó egyre fenyegetőbbé vált. Mindig olyankor szakadt az ember nyakába iszonyatos erővel, amikor a leginkább nem számított rá. Volt, hogy napokig semmi gond, azután meg váratlanul lecsapott.
Testi épségünk megóvása érdekében szükségessé vált a karok cseréje. Mivel folyamatban volt éppen az ablaktörlő karok beszerzése, az eladó éppen reklámozta a bontott kocsik alkatrészeit számomra. Szerencsére volt neki csomagtérajtó teló is. Az ablaktörlőkkel együtt az egész csomagot sikerült beszereznem 8 000 Ft-ért.
Örömömben 10 percig nyomogattam a nyitógombot és minden egyes nyitás tökéletesen működött. Két ujjal meglendítve nyílik a csomagtér. Fenséges érzés!
Megvolt az első tőcsavar csere - motorkivétellel, lendkerékcserével (köszönet az alkatrészért Marek Úrnak), új hátsó motortartó bak cserével (préselve). "Érdekes" módon azóta nem ráz, normális utazóautó lett belőle. Egyik hardy sem szakadt, ritka pillanatok ezek. Közben beazonosítottam, hogy 2.4-es adagoló van rajta. Így már látom értelmét a K24-nek. :-)
Múlt héten megkapta a téli gumikat az Indy felnivel, ezért leszedettem a 90-es alufelnikről az öreg gumikat. Ki gondolta volna, hogy az egyik hátsó felni meg volt ütve, és ahelyett, hogy megcsináltatta volna, rakatott bele belső gumit. Nem vallott szégyent az előző tulaj ezúttal sem. A Speedline felnik így görgőzve lettek.
Kapott gyári ködlámpákat előre - szerencsére a vezetékelés gyári, így csak össze kellett dugni a csatikat.
Elhoztam két új hátsó javítóívet, két kormányösszekötő gömbfejet, kezdődik..
Elkezdett folyni a bal hátsó és bal első féknyeregből a folyadék. Hátsó nyereg csere, első nyereg felújítás lesz, plusz első fékbetét csere.


Kuplung szerkezet,szimering és váltó olaj csere,mert már nagyon kellett!155.700Km.
Mióta megvettem rossz volt benne a gyári,folyamatosan áteresztett,ami nyáron nem is volt baj,országúti tempóban 70 fokon tartotta a vizet,csak hát télen kartonozni kellett az elejét és még úgy is hideg volt benne.Szóval "beruháztam" egy termosztátra persze nem gyári utángyártottra mert az drága és szar is,hanem egy 5-ös renault-é,amit a felső vízcsőbe frankón bele lehet passzintani,a kanyar után ahol lefordul a cső a motorról a hűtő felé.

Téli gumik figyelnek az autón vétel óta, így most ősszel nem kell cserélni a telet várva. De azért elvittem a gumishoz, hogy egyensúlyozza ki az acél felnikkel szerelt kerekeket. Meglettek. Tavasszal lesz alufelni és nyári gumi.
Az ültetőrúgók cseréjénél megejtettük a bal oldali első-felső lengőkar cseréjét is mert mióta a lengyel stronflex szilentek lettek berakva elviselhetetlen nyöszörgő hangot adott,utángyártott lett berakva egy nem nagy márka:starline remélem egy évet azért kibir viszont a nyöszörgést megszüntette ami már megérte, ha már kint voltak a lengéscsillapitók cseréltük a toronycsapágyak szilentjeit is...a Strongflexes lengőkarról a következő bejegyzésben bővebben...

A hétvégén sikerült beszerelni az ültetőrúgó szettet,hát volt vele meló, a végeredmény viszont nagyon tetszik feszesebb-keményebb futómű ami sokkal jobb vezetési élményt nyújt és természetesen optikailag is nagyon jó lett, de itt a képek sajnos csak telefonnal készültek...





Cserbenhagyott! Hétvégén még vígan mászkáltunk semmi gond nem volt, még jubiláltunk is a 100.000.-ik km is megvolt együtt.
Ma reggel indulás a munkába pöc-röf beindul. Elvisz munkába leállítom, majd meggondolom magam és előre akarok gurulni hát semmi. Benzin van benne, aksi, jó förtelmes hang amikor egy pillanatra beindul, kijelzőn az motorvisszajelző ég. Na mondom csodás. Tesómat felhívom segítségkérés. Este hazavontatás munka után. És a közteres is megbüntetett mert rakodásterületen állok (ezért akartam előregurulni) gondoltam nem tolom előrébb mert kint van a háromszög. A közteres 10e jó magyar pénzre büntetett. Jön a csúcs pont hát nem beletörtem a kulcsot gyújtásra adás közben. Magyon jó napom volt. Bestia meg még Zé.-nél!