Blog
Úgy hozta az élet h németesítésen esett át a kis zabagép. :)
Megkapta a német műszakit 2 évre, a papírmunka max 20 perc, rendszám max 2 percet vett igénybe.
A műszakihoz a következőket kellett javítani, cserélni:
- Szélvédő
- Jobb és bal oldali féltengely belső "csukló? kereszt?"
- Gumiharangok mindkét oldalon
- Teljes nyári gumi szett mivel a régi műszaki adatai alapján nem mehettem gyorsabban 190-nél, itt szabad és a kocsi tud is, így kötelező volt a csere :/
Közeleg a tél, gondoltam lemászok a kocsi alá és körülnézek, hogy mégis milyen állapotban van. Bár másztam már le párszor, de mindig éri meglepetés az embert. Már kezdett aggasztani az olajfogyasztása a kocsinak ( kb 1,5l / 10.000 km ) de láttam hogy kb fél liter biztos hogy az aszfalton végezte, eddig bírta az olajcserekor mókerolt leeresztőcsavar. Sabaj! úgy is mindjárt megint olajcsere majd orvosolva lesz ! El van még törve egy kipufogó felfüggesztő bilincs, és el van rozsdásodva az egyik első motor felfüggesztő.... wtf ?? azt hogy? mikor a másik oldalon semmi baja? mellette ott van a klímakompresszor, lehet hogy szivárog ? és a gáz miatt rohadt el ? Még menthető mert felületi rozsda, de nyáron mindenképpen meg lesz nézetve a kompresszor. JA és mit keres GM lambdaszonda a kocsiban???!! tudtommal nem is lehet kapni ilyet alfához... Bár nem vettem észre rendellenességet a működésben akkor sem bele való! Ez is orvosolva lesz majd, de most első a kopogásérzékelő cseréje lesz, mert gyorsításkor meleg motornál becsörög mint anno az 1200 lada...
km: 123 800
Átlag fogyasztás: 7,2 liter





Kapott egy új téligumi szettet a futóműjavítás mellé , így már nem lehet panaszom komfortos vezetésre télen sem :)
Itt is kezdődtek a bonyodalmak , a kopogó, csörgő zörgő ,nyikorgó hallatán szét lett szedve és kiderült hogy az ültető rugó amit valamelyik előző tulajdonos rakott az autóba a gyári lengés csillapítóval együtt lett beépítve amit ez szépen tönkre is tett a környező alkatrészekkel együtt. Hosszas munka árán de ez is megjavult és most már az autó gyári formájában peckesen feszít a ház előtt , Ennek hatására az ASR is abbahagyta a "belefékezgetést" a hibakód bedobásáig.. most már csak szimplán bedobja a hibát de addig működik :)
Első nagyobb javítás az ABS rendszer megjavítása , ami állítólag(előző gazda) egy szenzor cserével megoldódott volna. Pont nem így történt ugyanis az autóban olyan után gyártott agy volt amiből hiányoztak a jeladó riclik , ennek orvoslása után kiderült az ASR hibája is aminek lassú szervízelés mind a mai napig tart.
Mivel lassan közeledik a születésnapom, így gondoltam meglepem magam :-) A Bestia kap a holnapi napon egy teljes külső polírozást. Képeket majd rakok fel. Kedden meg megy Zé.-hez. Teljes első futómű rendberakása, és a hátsó futómű G szemek cseréje és stabpálcák cseréje. Remélhetőleg hamar kész lesz, és megint feszes, megbízható és stabil lesz a kocsi tapadása, megszűnik a kopogás, nyüszögés, hintázás.
vezerlest ki kellett rajta cserelni mar,o lajakat is kapott, aksi is megdoglott...
Sosem tetszett a 15"-os acélfelnim... már akkor el akartam adni, mikor megvettem az Alfával, csak hát nem volt egy ideig mivel pótolni. Most, hogy a Brembo rendszer végérvényesen összeállt, mindenféleképpen új felnikre volt szükségem. Több, mint egy hónapja hirdették meg ezeket a gyári felniket (azt hiszem GT vagy fl 156) egész jó áron. Felhívtam a tulajt, akivel megbeszéltem, hogy megveszem, ha hajlandó várni 2 hetet az eladással. Szerencsére nagyon rendes és megbízható volt a tag, azt hiszem ennyire kellemesen még sosem csalódtam az internetes vásárlásban. Amint megegyeztünk, letörölte az internetről a hirdetést, valamint 2 hét helyett hajlandó volt 3-at várni rám. Végül még elvitte egy érsekújvári cégbe, ahol az én ismerősöm dolgozik, bármilyen extra költség nélkül. Nagyon rendes emberrel volt dolgom! Ma vettem át a felniket, látható módon nincs semmi bajuk, a hátulján a festék kicsit kezd lepattogni, gondolom ezt használták télen-nyáron. Annyi van ráírva, hogy Painted on 15-09-05, és szó, ami szó gyönyörű színe van. A felni adatai: 7J x 16 ET35
Frissítés:
Ezekhez a felnikhez nincs szükség nyomtávszélesítőre, az ET 35 alá elfér a Brembo nyereg. Öröm és boldogság, így a 17"-os felnikkel együtt a 15 mm-s nyomtávszélesítők is téli álmot fognak aludni, valamint a másik pár 20 mm-s nyomtávszélesítőket elég a következő nyári szezonra megvennem. Legalább ennyit spórol nekem ez a kis dög :)





Ki lett cserélve a hosszbordás szíj, a kocsi 3 éve van lassan nálam és ehhez még nem lett hozzányúlva, mert vezérlés beszerzésekor ezt én ügyesen elfelejtettem, de most mivel már hangokat adott ki magából így sorra került.
Km: 135800
