Blog

Tegnap kicseréltem a tágulásit is. Mostmár tökéles a hűtéskör. A hőfok stabilan 88 fok,
hamar bemelegszik, tartja a nyomást. A unix-nál lett beszerezve az utángyártott tágulási, amire azt kell mondjam, jobb minőségű mint a gyári volt. Tökéletesen passzolt a helyére.

 
>> Tuning és extraStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2013-09-20

A múltkori hifibeépítésnél betett Becker fejegység sajnos nem tudja menüből a frekvencia sáv vágást, ezért sajnos "passzívosítani" kellett a mélynyomómat, hogy meg tudjuk hajtani az Audison SR4-el.
Mivel még így is elveszett a megszokott mélyhangok nagyrésze, ezért valami megoldást kellett találni.
Ennek eredményeként ma új lakó költözött a csomagtartómba. Sikerült kipróbálni több típust is, reflexest, zártat, kisebbet, nagyobbat, végül a legjobban az Alpine SBG-1244BP bandpass láda tetszett. Ez még passzol is a szintén Alpine G-Type első szettjeimhez. Nagggyon elégedett vagyok vele!!! :)

>> SzervizBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2013-09-20

Szép lassan felerősödött néhány jelenség, ami a vezetési élményt már erősen rontotta (meg a vizsga is közeleg). Úgymint: nyüszögés, nyekergés, gödröknél koppanások, és ami bosszantott hogy 80 fölött kigyorsításkor remegett az egész kocsi. A kerekeket megnézettem, jók.
Szétromboltam az első futóművet. A diagnózis a következő:
Jobb alsó lengőkargömbfej kottyan, felsők szilentjei nyekeregnek, és a jobb belső féltengelycsukló kotyog, és oldalirányban is mozgatható 1-2 mm-t.
Kinyomkodtam a felső szilenteket, de látható kopás nincs rajtuk, még a kis rücskök a belső felén is szépek. Egyszerűen szar a konstrukció. Mivel kicsik, úgy találták ki hogy a gumi a fémen elmozduljon. Agyrém... Itt hempereg még pár használt Passat-lengőkar, hát az a szilent jóval nagyobb, és ott nem csúszkál a fém a gumiban, hanem a gumi kialakítása olyan hogy akár 60 fok elmozdulást is elbír. Taxis cimborámé volt, 300000 km-nél cseréltük a gyárikat, de csak a gömbfejek miatt!
Megzsíroztam egy spéci színtelen teflonzsírral, és összeraktam, de a csavarokat fordítva tettem be hogy egyszerűbb legyen szétkapni a zsírzáshoz (mert van egy olyan érzésem hogy ezt néha meg kell tenni). A gömbfejek még szorosak.
A féltengelyt is szétkaptam. Nemsok zsír volt benne, viszont víz kerülhetett bele mert az egyik ge-csapágyszerűség tiszta rozsda volt, és kotyogott a tengelyen 1 mm-t.
Keresgéltem felújítókat, de végül Albától rendeltem egy kpl. darabot 39 plusz 5 betétdíj áron. Merthogy felújított. Meg egy alsó lengőkart.
Ilyen csend rég volt az autóban. Most hallom hogy nyekereg a könyöklő, meg az asszony fülbevalója, balkanyarban :)

>> SzervizKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2013-09-14

Mivel a futomühöz kellett nyulni a müszaki elött jobbanak lättam egy ujabb futomübeällitäst.Ismet egyik cimboramhoz Bècihez vezetett pontosabban a Kiss Gumiszervízhez - Győrbe a Kalvaria utra (mindenkinek csak ajanlani tudom öket) , evek ota ide jarok a sracok rendesen be tudjak allitani a futomüvet.
1 ora szenvedes (begyogyult anyak miatt) utan meglett volna a müvelet ,de...
Mivel volt idöm nyitott szemmel järtam,igy megint felfedeztem valamit.A Vredestein Ultrac Sessantak jo gumik csak az en automat nemigen birjak...Vmi modon megint jobban koptatta a gumi belsö elet,es megint sikerült kicsipetni.Hamar hirtelen kellett ebben a meretben gumit keriteni.Csak tèliben sikerült,de ez nem zavar,nagy melegek ugysem lesznek mar...
A megmentö gumikat Tèten a gumiszervizben Pèter cimboramnal leltük,es dobta fel nekem.
Ezuton is ujfent köszönöm a sräcok segitseget.

 
>> SzervizKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2013-09-09

Ujabb 2 ev telt el ujra müszakira kellett menjen a vas. A cserelendök ismetelten a futomü környeken voltak fellelhetök.Felsö lengökarok, pär szilent, ezen kivül csont nelkül vette a vas az akadalyt . Meg volt nemi atrocitäs egy kipuffogogäz visszavezetö harmonikacsövel is ;)
Köszi a segitseget Jata!

>> SzervizSettantacinque // Alfa 75 2.4 TD // 2013-09-19

Túl a 6000. közös kilométeren. Iszonyatos kókányolások voltak az autón, amiket azóta már orvosoltam. Kezdődött a kardánnal, aminek a középső tagja nem ricnis csavarral, hanem sima 5.6-os 1,5-es menetemelkedésű fossal volt összerakva, természetesen fordított irányban befűzött csavarral, alátét nélkül. Szakadt volt a középső hardy 3 helyen. Rázott, mint az ökör. Beépítettem gyári csavarokat, új hardyt. Eltört az első hardy egyik tőcsavarja, ezért holnap ki fogom szedni a motort, hogy kicseréljem.
Néhány éve az előző tulaj megfőzte a motort pályán, folyamatos 160-nal ment, és besült az 1-es henger. Csak az 1-es hengerfejet vették le, de nem pozícionálták rendesen, a többihez képest kb. 1mm-rel bal oldalra rakták, így a szívósor és hengerfej között kifújt, az egész turbónyomás ott szökött el. Új tömítést kapott, duplát, plusz tömítőpasztát. Hibátlan lett.
Gyári méretű első hangszórókat kapott (nem volt benne), kicseréltem a törött kézifék műanyag keretet, javítottam a fűtésbowdent, most már ki-be lehet kapcsolni a fűtést.
Komplett hátsó futómű generált kapott új szilentekkel, hibátlan féltengelycsavarokkal, új Sachs kuplunggal (szerkezet, tárcsa, csapágy), porvédő gumit és zsírt a kinyomóvillára és váltórudazatra, új tartóbakokkal, központi szilenttel.
Olajcsere is megvolt (Eni i-Sint 10W-40) Knecht szűrővel, előtte Knecht gázolajszűrő csere, kapott CD tárat a jobb első ülés alá, Clarion fejet.
Kapott gyári ablakmosó spricniket, korhű pótféklámpát, rövidebb kerékanyákat (alufelnihez), benzines helyett dízel vízhűtőt, friss fagyállót, kitisztítottam a komplett szívórendszert a hengerfejekig. Kapott új hátsó Brembo féktárcsákat Delphi betétekkel, új légtelenítő csavarokat sapkákkal, Ate DOT4 fékfolyadékot, felújított kuplung alsó munkahengert, gyári új hátsó dobot.
Kicseréltem a szakadt gyári kormányt egy ugyanolyan szakadásmentesre, kicseréltem a váltóolajat (Castrol SAF-XO 75W-90). Kapott másik indexkapcsolót, bezsíroztam a vízpumpát, új Denso izzítógyertyák. Kapott egy kitisztított tágulási tartályt, és cseréltem egy elöregedett vízcsövet.
Olajfogyasztás Eni i-Sint 10W-40-ből max. 1,5 dl/1000 km. Hibátlan.

 
>> EgyébJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-09-19

Egy régi álmom vált valóra amikor múlt héten a kedvesemmel ellátogattunk Romániába a Transzfogarasi útra. Amióta 2009 őszén láttam a Top Gear adásában azt a részt ahol ott vannak, tudtam hogy azt a helyet nekem is látnom kell élőben.
Gyönyörű táj, gyönyörű út.
Még egy diesel Alfával is nagyon élvezetes volt kanyarogni a szerpentineken. Nem volt nagy forgalom, úgyhogy néha meg lehetett egy kicsit taposni a traktort. Bár 2000 méter magasa és 3500-es fordulaton nem biztos hogy jó szemmel nézték a mögöttem haladók, ahogy a koromfelhő tolja előre az olaszt. :-)
A fényképek koránt sem adják vissza az ott látottakat. Ezt élőben kell látni.

Összesen 1600Km-t toltunk bele a kocsiba a 4 nap alatt. Ismét jól vizsgázott a technika. Problémamentesen teljesítette a távot. Az átlagfogyasztásom se ment fel 5,5liter felé. Nem olyan rossz ez egy 11éves "szarolasz"-tól. :-)

>> EgyébRoliQ4 // Alfa 155 Q4 // 2013-09-13

Átmentünk a vizsgán!:)

 
>> EseményRoliQ4 // Alfa 155 Q4 // 2013-09-18

A mai napon hivatalosan is a tulajdonomba került a Q4!

 
>> Szervizgamberini // Alfa 156 2.0 TS // 2013-09-18

A minap mikor hátulról megközelítettem a vasat, észrevettem, hogy a kocsi alatt lóg valami. Közelebbről szemügyre véve, a kipufogó hátsó kis tartóvasa megadta magát és elengedett. Sebaj meg kell hegeszteni. A szervízbe csak 4 nap múlva tudom vinni, de nem baj, kibírja. Na de 3 a magyar igazság, a elkövetkező napokban még két hiba előjött: a hátsó ablakot lehúztam, de fel már nem ment .... f...ck. Melegszik a hűtővíz ... ááá!
Szóval a kipufogó tartóvas elrohadt, ki lett cserélve, most már a minden ok a környéken.
A jobb hátsó ablakemelő szerkezetet is cserélni kellett, bontott került bele, mert az új baromi drága.
A ventilátor első fokozata nem működött, így cserélni kellett az előtét-ellenállást.

Km: 169.000