Blog

>> EseményZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2013-08-18

Km.: 183000

 
>> SzervizZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2013-08-28

Eljött a második vezérléscsere ideje.
Bejelentkeztem Csörihez.
Elmentem Csörihez.
Kibontott két dobozt.
A másodikba volt az én vezérműszíjam,balanszszíjam, hosszbordás szíjam,görgőim, vízpumpám.
Csere közben Csöri jelzi, hogy a hosszbordás szíj feszítője kezd gyengülni.
Pár telefon - a környéken senkinél nincs.
Rendelés Bp.-ről.
Józsi bácsi közben tárlatvezetést tart megnézem a GTA-t, Spidert, Ducatikat.
Ebéd a városban.
Szíjfeszítő megérkezik.
Csöri beszereli.
Kész.
Lehet neki tolni! :)

Km.:183300

 
>> AutóápolásAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2013-08-30

A fényszóróim kezdtek gyalázatosan kinézni. Nem G Astra szinten, de azért éppen eléggé. Gondoltam, felújítom őket, amennyire tőlem telik, aztán rájöttem, hogy nagyon be kéne vásárolnom hozzá, és akkor még mindig elcseszhetem. Nem került sokkal többe profira bízni.

A képeken felül a régi, alul az új állapot.

>> SzervizAnti64 // Alfa 166 2.5 v6 // 2013-08-30

Túl vagyok a nagyszervízen 96 025 Km-nél. Erhardnak hála Gates vezérműszíj, görgők, Selénia olaj, ahogy illik, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő.Cseréltem gyárira a termosztátot is. Szereztem bal tekerőgombot és jobb oldalra ülésfűtés kapcsolót. Most gyakorlatilag minden jó az autón, és csak az élvezet. Már csak az órát kellene beállítanom, de a Navi miatt kicsit macerás. Na legközelebb.

 

Már az autó megvételekor éreztük, hogy rángat. A Check-Engine (húsdaráló) égett a műszerfalon, néhány visszajelző ki volt égve és jobb elöl a futómű is kopogott picit.

A computert még ott a kereskedőnél kiolvastam, vezérmű tengely szenzor hiba, ami a leírás szerint akkor bukkan fel, ha 2 másodpecen keresztül nem kap jelet a szenzortól, de erről bővebben később.

Az egész vásárlás legnagyobb poénja talán a vezetőülés volt. Mikor hazafele feljebb szerettem volna állítani az ülést, kiderült, hogy a jobb oldali mechanika törött... na ilyet még nem láttam egy autón se. Vagy bálnák párzottak az ülésen, vagy jól ítéltem meg a javításkor, hogy a 3-as lemezt nem ponthegeszteni kellene a rudazatra... :)) Vicces...

Az első ugyebár az, hogy lecseréljük az olajat, olajszűrőt, légszűrőt, pollenszűrőt (ez nem is volt benne), fékolajat, átnézzük a fékeket és természetesen nem szabad elhagyni a vezérműszíj szett cserét sem.
Olaj 2011-ben volt a matrica szerint cserélve, állaga is ezt támasztotta alá, viszont abszolút a felső nívón állt, így vagy figyeltek rá és töltögették szorgalmasan, vagy nem eszi még az olajat. Mindkét eset jobb, mint mikor nincs benne... azt nincs mivel magyarázni. Nekem nem volt tapasztalatom a Selenia-val, így vettem bele olyan olajat, ami már az előző autóimon bevált (Eneos 10W40).
A vezérműszíj szett ROUVILLE-re lett cserélve, ez szintén bevált már korábban, ebben megbízok.

A vezérmű tengely szenzor hiba javításának ügyében először is kitakarítottuk a vezérlés módosító rendszer Solenoid-ját (mágnesszelep), ami erősen olajsáros volt. Ezt igen egyszerűen 2db. csavar kitekerésével ki lehet szedni, majd benzinbe lógatva 12V-ra meghúz és feszmentes környezetben ereszt. Ezt kapcsolgatva a tengely melletti kis furaton -amin úgy hiszem olajjal keni magát- szépen átmosta saját magát benzinnel.
Sok dzsuva jött ki belőle, utána látványosan könnyebben kapcsolt.
Ezután még párszor felugrott a hiba, amit szorgalmasan törölgettem, zavar a sárga fény :).
A probléma nem hagyott nyugodni, a ludas már csak a vezérlés módosító mechanika,
vagy ténylegesen a szenzor lehet. A szenzor kábelén feltűnt, hogy az egyik rögzítő bolha ki van ugorva és a kábel szabadon leng. Ez bár nem tűnik nagy problémának,
de munkámból kifolyólag tudom, hogy ha egy kábel mozogni tud, az számára a legveszélyesebb. Láttam már sor erű szuperflexibilis robotkábelt fél év alatt megszakadni (nem eltörni). Szóval szépen rögzítettem, azóta nincs hiba. Ha ez így marad huzamosabb ideig, akkor szedhetem szét, mert sajnos valahol tényleg kontaktos a kábel. De legalább nem a szenzor...

Ha már a motortérben turkálunk Édesapámmal, akkor már a gyertyákat is átnézzük.
Én ilyet még életemben nem láttam, de komolyan. Platina-iridium gyertyákat ennyire gatya állapotban... soha nem gondoltam volna. A gyertyapipából kettő törött, a gyertyák mindegyike kvázi kuka. Nincs mit tenni, a listára felkerült 8db. gyertya is.
A kisebbek még istenesek, de a dupla elektródás nagyok, hát... no mindegy.
Ilyenkor a jól bevált trükköket alkalmazuk, alaposan megtisztítottam őket benzinben,
a pipa csatlakozót polír papírral fémtisztára megpucoltam, az elektródákat alaposan ledrótkeféztem. Ezután a hézagot beállítottuk azokon, amelyeken már nagyon el voltak égve az elektródák. Láss csodát, motor egyenletesen jár, rángatás huszadjára csökkent, de sajnos a gyertyák ettől még sokat futottak, a pipák meg töröttek.
Sebaj, következő alkatrészcsomagban jönnek ezek is. Elvégre nem megy minden egyszerre.

A diagnosztikával szépen végignézegettem a szenzorokat is. Sajnos az egyik Lambda szondám halott, így ez is felkerült a szükséges alkatrészek listájára, viszont a légtömegmérő szépen funkcionál és a hőmérőkkel sincs baj.
Apropó hőmérő... a termosztátom is kuka. A hőgörbéből gyönyörűen látszik, hogy
valamilyen állásban nyitva van a termosztát, de nem szabályoz. Ugrál a hő +-10 fokot.
Ha ráindítok egy fűtést, leesik a hő. Drasztikusan.

A riasztó is néha pityorog valami hibakódot, fogalmam sincs mit, a legnagyobb baj,
hogy még nem tudtam beazonosítani a típusát. Addig meg akármit is jelenthet...

A két fényszóró mattsága miatt télen kénytelen leszek azokat is lecserélni, szerencsére
az állítómotorok működnek, így ezt utángyártottból viszonylag olcsón meg lehet oldani.

>> Tuning és extraMega Alfa // Alfa 147 1,6 Twin Spark // 2013-08-30

Újból jelentkezem.Lassan bővül a rendszer és Mo. talán leghangosabb alfája az enyém.
Bekerültek az 50-es kábelek és a pótakku kárpitozás megtörtént. Bár egyelőre egy kicsi FIAMM aksi van benn így az áram hamar elfogy.Akkura vadászom szóval lesz még ebből post bőven.
Nézzük mi történt.:
A Dld és a Stealth ment.Jött a helyére egy Hifonics XX Colossus II 3200 watt rms-el és 2 db 12"-os cz sf d2 gyári cz ládában amit Süveges Zoltán "Süvi" épített.
Versenyen nem jártam vele viszont lemérettem 146 fölött ver nyitott ajtókkal zenén és gyönyörű hangja van.Ennek ellenére a két Cz-nek menni kell a holnapi Encsi Autós találkozó után.Az utód már ki van nézve Olasz autóba Olasz szub már nagyon várom.
Addig is néhány kép.

 
>> EseményHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2013-08-30

Lassú jármű a belső sávban... A fotók 30 ezer forintba kerültek, 20 ezerért bárkinek odaadom őket! :)

>> SzervizAda // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2013-08-29

Hibakód kiolvasásra bevittem az autót ,a Debreceni Autóméryhez.Egy kis kesze-kuszaságot mutattak a műszerek. Az elektromos azt mondta: 1lépés Lambdaszonda csere, 2 lépés 8db gyertya ,utána műszeresen mindent le kell nullázni és meglátjuk hogy az ingadozás megszűnik-e vagy sem.Hibakód kiolvasás hibafeltárással: 13400huf.

 
>> SzervizLexy és Laci // Alfa 146 2.0 TD // 2013-08-30

161200
Olajcsere és olajszűrőcsere

 
>> EseményGEORGE // Alfa 155 2,0 TS 8v // 2013-08-29

Egyik nap Ádám hívott ( akinek 10 éve adtam el életem első Alfáját )
,hogy visszaadná nekem a 155-öt, mert szerzett egy méltó utódot és így már nincs szüksége a rá. Formálisan amúgy is az enyém ( üzembentartóival adtam el) akkor legyen fizikailag is. Először nem is fogtam fel, hogy mi fog történni, de aztán 2013.08.03.-án reggel, megállt a házam előtt a 155-el és átadta a kulcsait, nehezen jut ilyenkor szóhoz az ember, és nehéz is leírni ezt a szótlanságot... . . . . .. . 10év 4 hónap, ennyit volt távol és ez alatt 110e km-el mutat többet az órája. . .. . . .- a többit később -