Blog
Cseréltem pollenszűrőt (TechnoFM aktív szenes) és ellőttem egy Prevent klíma tisztító aeroszolt.
Végre megérkezett a várva-várt csomag Angliából.
Súlya: 16 kg,
Tartalma: 305 mm átmérőjű fűrt/vágott Mtec féktárcsák
5 munkanap alatt értek ide, GLS futár hozta őket.
Már csak az OMP Street/racing betéteket várom és teljes a dolog :)))





Eljött az idő, hogy egy kicsit elrejtsem az utasteret, illetve egy kis plusz hő- és UV védelemmel lássam el a verdát. Nem mellékesen igen pöpecül néz ki vele. Én Llumar fóliát rakattam fel, ami 35%-os fényáteresztésű.
Na szóval ide is eljutottam hogy hazajöttem végre a misszióból és meg tudtam csináltatni amiket szerettem volna (és amiket nem azokat is:). A szerelők el volt havazva munkával mert nagyon sokan náluk javíttatnak de megérte várni. Ezúton is köszönöm a munkájukat!
No és akkor amik javítva/cserélve lettek.
Legfontosabb az olajfogyasztás probléma megoldása volt számomra. A képek szerelési sorrendben készültek tehát lehet látni azzal kezdtek. Véleményük szerint az autó valaha vezérműszíj szakadt volt ahol a szelepvezetők elrepedtek/ eltörtek és nem igazán voltak kicserélve a dolgok+a szelepszárszimeringek is elöregedtek tehát a hengerfej teljesen rendbe lett rakva illetve blokkba tekintve kiderült h a hengerfal teljesen rendbe van hónolás gyári értéken viszont a gyűrűk kopottak voltak főleg az olajlehúzó ezért azok is cserélve lettek. A hajtókarcsapágyak is cserélve lettek és a többi dolog a képeken.
Ezután jött az alja: Összes lengéscsillapító, első-hátsó féktárcsák+betétek, fékcsövek, kézifék bowdenek, elől összes lengőkar, hátul a két hosszkitámasztó+a jobb oldali stabilizátor illetve a váltó folydogált az is rendbe lett rakva.
Összes olaj (váltó, fék, szervó, motor,) hűtőfolyadék, Minden szíj az összes feszítőgörgővel+főtengelyszíjtárcsa, olajszűrő, pollenszűrő.












Az előző blog felsorolásából kimaradt a féktárcsa csere ;)
Szakadó esőben haladva valami furcsa szagra figyeltünk fel. Mintha bakelit égne az utastérben. A töltés elment. Frankó... Motortérben semmi hiba. Ha lekapcsolom az elektromos fogyasztókat (lámpa és ablaktörlő), akkor nagy fordulatszámmal még van annyi töltés, hogy haza tudunk menni. Ámokfutás az esőben. Még szerencse, hogy 6 km volt hátra hazáig.
Másnap minden biztosítékot végignéztem és minden relét megmozgattam. Nem találtam hibát.
Megkértem öcsémet, hogy húzzuk be Vácra a villamossági szerelőhöz az autót. Még mielőtt megkötöttük volna a kötelet, beindítottam és mintha semmi gond nem lett volna, repült az autó a szervizbe a saját lábán. Persze a szerelők sem találtak semmi nyomot, ami hibára utalt volna. Kíváncsi leszek a mikor jön elő legközelebb a probléma.
Tehát ezt a gondot nem sikerült orvosolni, de került a kocsira egy új antenna, megjavultak a hátsó fények és az első fényszórók is megfelelően világítanak már.
A pénteki túrára kíváncsi voltam. Bíztam benne, hogy nem lesz újra gond a töltéssel. Nem is volt vele probléma. Leszakadt a kipufogó.
Az itt ott karcos belsőteremet szerettem volna feldobni kicsit, és fóliázásra gondoltam. Elsőnek a kocsi színére, vagy fehérre, de páran győzködtek róla, hogy a carbon jól állna.
Egy próbát megér, max lehúzom :)
16 kerből egy úrtól vettem 3000 Ft-ért 1.5x1m es Carbon fóliát ami légcsatornás ragasztóréteggel van ellátva.
Még soha nem dolgoztam fóliával, főleg hőlégfúvóval nem, de pár Youtube videó megnézése után gondoltam belevágok magam.
A folyamatot a fóliázandó elemek kiszerelésével kezdtem, a kesztyűtartó feletti és a biztitábla feletti műanyagokkal kezdtem. Oldalról egy csavar rögzíti őket amit az oldalsó műanyagok eltávolítása után tekerhetünk ki, utána könnyen kipattinthatjuk őket.
Az ajtókban levő részük kicsit nehéz volt, mert nem patentos, hanem szakításos módszerrel jött csak le, ezeket utána FBS-el kellett visszaragasztani :)
A váltókarnál levő elemet egyszerűen fel kell hátulról feszíteni, elektromos csatikat lehúzni, váltókar szoknyán átbújtatni (itt tépőzáras és patentos).
Ha kiszereltük alulról csavarokkal lehet a kapcsolókat levenni.
A bőrszoknyát alulról egy műanyag keret rögzíti itt a kis müanyag pöcköket megnyomva lehet levenni így a szoknyát is le tudjuk venni róla.
A középkonzolhoz csináltam kiszedő szerszámot a légbefúvók kiszereléséhez, ez egyszerűen beakad a légbefúvókba és ki lehet húzni őket.
A légbefúvóknál fogja két csavar, a magnó kiszerelése után ott a keretnél is találunk két csavart, és az előzőleg már kiszerelt váltóműanyag felől, alul is van két csavar.
Ezek kiszerelése után húzással ki is lehet pattintani a középkonzolt.
Az indítógombot és a kulcs tokot le sem húztam egyből lecsavaroztam 3-as imbusszal, a klímavezérlő panelt viszont le is húztam és azt is lecsavaroztam.
A középkonzol fóliázása volt a legnehezebb dolog, a műszerek lyukaitól féltem :)
A Fólia kezelése elég könnyű, minimális figyelemmel felsimítható a légelvezetés miatt egyáltalán nem marad bubi alatta.
Az éleknél hőlégfúvóval meg kell lágyítani és rá lehet feszíteni az ívekre.
A műszerek lyukait pengével vágtam ki és elég jó lett, elbírja a szemem :)
A többi résnél ami az alkatrészeken van középről több helyen bevágtam pengével azután hőlégfúvóval megmelegítve frankón be lehetett húzni a fóliát.
Akinek van egy kis kézügyessége és hőlégfúvója vágjon bele :)










Elérkezett az Ősz és a segédkeretem az 59 típusnak megfelelően rossz állapotban volt. Így nem várhattuk a telet, ezért elkezdtem felújítani :)
Az egész egy drótkorongos tisztítással kezdődött ami után rozsdapassziválóval át lett kenve e keret. Cinkspray alapozóréteg után kapott egy fekete akryl fedőréteget és mehetett is fel a haspáncél.
A haspáncél felfogatása gyárila nem megfelelő minőségű, a keretbe sajtolva vannak a menetes perselyek ami simán el tudnak forogni és onnantól elvesztettük őket.
Én Önmetsző csavarokkal és fakötésű alátétekkel szereltem vissza a haspáncélt.
A jobb első kerékjárati ív eleje alul is ki volt törve, amit egy használt gumiszőnyegből jött darabbal, és szegecsekkel felerősítve pótoltam.





Nos, kellett már valami, hogy hallgathassak rendesen zenét, úgyhogy nagy küzdés árán beépült egy Loudlink mp3 emulátor. A küzdés része az miatt volt, mert ki kellett venni a fejegységet :)) hát nem 2 perces meló mint a youtube-os videón, ha még nem volt sose kiszedve :D képek majd később :))
2
514
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Stelvio
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- 164-166
- Filmek
- Építkezés
- Alfás cuccok, kiegészít...
- Zenebutik
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV