Blog

>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2013-09-01

Pár nappal ezelőtt a távnyitóval le akartam engedni az ablakokat, de a bal hátsó fenn maradt. Újra próba: szintén. Ekkor kézzel letoltam az üveget, majd visszafelé a tollkulccsal az ajtózárban (nekem már felfelé nem működik a távnyitóval 2007.06. gyártás miatt) fel tudtam húzni. Bekapcsoltam a gyerek zárat hogy a lurkók ne tudják működtetni hátulról. Ma volt rá időm és szétszedtem. Az előző gazdánál már volt javítva. Akkor az üveget a szerkezetre rögzítő fül törött le, ezt megerősítették egy fém lemezzel, de elfordulás ellen nem biztosították. Most én rögzítettem Loctite3090-es kétkomponensű ragasztóval, illetve az egyik letörött rögzítő körmöt is pótoltam, amit szintén ragasztóval rögzítettem rá. Mennyire lesz tartós? Nem tudom, majd az idő eldönti. Ezzel úgy vagyok hogy nem a biztonság forog kockán ha ismét elromlik. Egy próbát megért szerintem.

>> Tuning és extraWilliam // Alfa 145 1.6 T.S. Special Edition // 2013-09-01

Sikerült szereznem bontott QV fékeket, a nyergeket lefestettem a tárcsák jó állapotban voltak így csak felszabályoztattam illetve beszerelésnél kapott új fékbetéteket illetve fékcsöveket, és az eredmény.... sokkal jobb, pedig még nincs is összekopva! Sokkal de sokkal jobb! Csak ajánlani tudom mindenkinek!

 

Liquid volt olyan kedves, és elküldte nekem postán az ő régi, kiszerelt ablakemelő paneljét. Nála anno a tökörmozgató törött le.
Az övéből átszereltem az enyémbe a nálam eltörött kapcsoló helyére az ablakemelő kapcsolót.
Mostmár tökéletesen működik.

 
>> Szervizmizooo // Alfa 159 1.9 JTDm 16v Turismo // 2013-09-01

Miután felkerültek az új gumik, megejtettünk egy futómű ellenőrzést is, de az összetartáson kívül máson nem kellett állítani azon is csak minimálisat.
A srác szólt, hogy enyhén szorulnak a hátsó kerekeim, amin a kézikfékkötél holtjátékának a beállításával orvosoltam. Szintén megemlítette, hogy az első/alsó lengőkarok hátsó szilentjei csereérettek lesznek.

 
>> Szervizmizooo // Alfa 159 1.9 JTDm 16v Turismo // 2013-09-01

Egyre jobban búgtak a kerekek, így leellenőriztem az autót felemelve, de semmi hibát nem tapasztaltam a csapágyak környékén, annál inkább a gumikon :( a téli Sottozerok 225/45 R17 belső felei teljesen el voltak kopva és szétszakadozva.
A gumi.hu-ról rendeltem 4 db Falken 225/50 R17 gumit, ami már gyári méret.

 
>> Autóápolásmizooo // Alfa 159 1.9 JTDm 16v Turismo // 2013-09-01

Amikor megvettem az autót már láttam, hogy érzékeny a szövet bézs belső és eléggé koszos volt már akkor is. Egy kárpittisztítónál érdeklődtem,kb 20e Ft körülre saccolta a tisztítást, ezt én sokalltam és magam próbáltam mindenféle csodaszerrel tisztítani az üléseket, de nem sok sikerrel.

Az ebayen böngészgetve találtam 13e Ft környékén utólagos ülésfűtés szetteket, gondoltam veszek egyet, mert télre nagyon jó lesz és a beépítést össze tudom kötni az üléskárpitok mosógépben való mosásával.



El is érzkezett az idő, összeszedtem az ülések kiszerelésével és a kárpitok leszedésével kapcsolatos infókat, ülésfűtés is megvolt nekivágtam.

Először le kellett venni az akksi sarut és várni, hogy nehogy baj legyen a légzsákok miatt.
Az ülések könnyen kijöttek a helyükről, hátúlról fogja 2 csavar azután elöl csak be van akasztva azt kellett kiakasztani és a csatikat széthúzva.

A huzatok könnyen lejöttek... volna, ha lettek volna a drótvázak kis fémkarikákkal összefogatva, ezeket egyesével kellett kihajtogatnom eléggé elfáradt a kezem :)

Az ülések összeszerelése gond nélkül ment, az előzőleg kiszedett fémkarikákat rövid kábelkötegelőkkel pótoltam amiket csipesszel fűztem be. Fontos, hogy először a fémvázat húzassuk oda kábelkötegelővel a szivacshoz, utánna húzzuk rá a kárpitot az oldalsó részekre!
Persze előzőleg a rajta levő ragasztóval rögzítettem a fűtőpaneleket az ülésen.

Az ülésfűtés kapcsolóját a gyári helyre tettem, ki kellett vágnom hozzá a vezetőülés burkolatát. A tápot a szivargyújtó csatlakozójáról vettem, elég vaskos kábelek mennek ott, bírnia kell ennyi többlet áramot, hiszen amúgy is ilyen dolgokat szoktam bele dugni.

 
>> Szervizmzo // Alfa 159 SW Q-tronic Distinctive // 2013-09-01

És íme első blog bejegyzésem, aminek apropója egy jó kis EGR szelep és MAP szenzor takarítás. Már tegnap elterveztem - a sok blog bejegyzés hatására - hogy bár semmi hibája nincs az említett alkatrészeknek, de azért én belefogok egy megelőző karbantartásba. Ezt megpróbálom képekkel is bemutatni, bár sajnos telefonnal készültek így nem a legjobb minőségűek, de azért megteszik. A MAP szenzor valamint az EGR tiszta állapotáról sajnos elfelejtettem képeket csinálni a szerelés hevében. :)
Na de nézzük szép sorjában
Először is a motor burkolat eltávolításával kezdtem majd a MAP szenzorról leszedtem a csatlakozóját. majd az egy db rögzítő Torx csavarjűát egy T-25-ös fejjel kitekertem. Ezután óvatosan kihúztam magát a szenzort. Szinte teljesen belepte a korom, nem is értem milyen funkciója van ennek a kis kütyűnek, mert a kiemelt állapotában nem igazán tudta ellátni sztem. Nosza, adtam neki egy jó adat féktisztító spray-t majd hagytam állni majd ismét spray, majd egy fogkefével finom elkezdtem takarítani. kb 5 perc fogkefe/spray-zés után szinte újszerűen tiszta lett ment is vissza a helyére. Ezek után nekiláttam az EGR szelep kiszerelésnek. Miután kijött megdöbbenve tapasztaltam, hogy egy kis felületi kormon kívül szinte tiszta a szerkezet, a szelepet működtető szerkezet EGR-hez csatlakozó oldala meg gyakorlatilag fém tiszta volt. Örültem is neki! 4 év 108.000 km-er után úgy gondoltam itt a fórumon tapasztaltakból kiindulva hogy durvább lesz a helyzet, de szerencsére nem így volt. Miután kiörömködtem magam, jött a jó öreg féktisztító spray - fogkefe kombó és kb negyed óra takarítás után gyakorlatilag tisztára suvickoltam. Aztán szépen befújtam WD40-el a mozgó részeket, majd össze szereltem és ment vissza a helyére. Szépen meghúztam minden csavart, majd jött a próba indítás. Tökéletes volt. Azt hiszem egy-két évente meg fogom ismételni ezeket a műveleteket, így remélhetőleg nem lesz problémám velük.

 
>> EseménytheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-09-01

Egy karter nullázása után úgy döntöttem ,hogy ez azért annyira nem megérős dolog, így nekiálltunk, és feljebb tekertük a gewindet a gépen.

Csak mentek-mentek feljebb a menetek, +40mm-t tekerünk rajta elöl-hátul.
Nagyon terepjáró lett szegény... Legalábbis ahhoz képest amilyen volt, aki látta Alfacity-n tudja miről beszélek, biztos,hogy a legalacsonyabb 156-os volt Komáromba! :)

Így a -100mm helyett -60mm-t ül egy gyárihoz képest.

Amit pozitív,hogy van rugózása az autónak, már-már majdnem ,hogy kényelmes.
Ja! A felső lengőkar is elhagyta a kopogást.

Eddig olyan volt,hogyha átmentem egy 100ft-oson akkor megmondtam,hogy fej vagy írás... :)

Sajnos a kinézet nagyon a használhatóság rovására ment, de nem baj, váltani fogok remélhetőleg jövőre AirRide-ra -Légrugós felfüggesztés-!

Első két kép,hogy milyen volt, a harmadikon a mostani állás látható. Az is felfedezhető a képen,hogy hol álltak eddig az állítóanyák.
Az utolsó képen szerelek,mint a gép :))

A mostani magasságról még nem készült fotó, majd pótolom. Nekem magas, egy átlag "júzernek" még az is használhatatlan.... :D

 
>> SzerviztheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-09-01

Mondásom szerint :

" Aki kurvának áll ne csodálkozzon ha megb@sszák "

100mm ültetést nem lehet büntetlenül megúszni,bármennyire is tudok közlekedni ilyen autókkal, sajnos néha elkerülhetetlen egy-egy kiálló akármi.

Szétrepedt a karter, már menthetetlen, csere kellett.
Már ott gondok voltak,hogy a turboról a kipuffot levarázsoljam, itt a türelmem nekem el is fogyott, 3 napig fújkodtam WD 40-el, majd hívtam egy némileg türelmesebb barátomat,hogy szedje le, így is lett 10 óra meló, és ki lett cserélve egy tökéletes bontottra. Le is fújtam horgany spray-vel a pofa kedvéért az "új" kartert. Új flexibilis csövet is vennem kellett, mert az 55mm-es hasmagasság ott is megmutatkozott :)

Cimborám aknájára rájárni egy kész rémálom volt, és fél óra kellett hozzá :)
Pedig itt már terepjáró volt a kocsi, erről pedig a következő blogbejegyzésemben olvashatsz.

 
>> Tuning és extrajankofilth // Alfa 156 2.0 16V TS // 2013-09-01

Felkerültek az új matricák! :) Az amorés matrica alapján be is tudtok azonosítani! :)