Blog
Ma LIMP-elt egyet az autó P1206-os hibával. 1-es kép szerint semmi baja a kocsinak, bár csak álló motornál néztem. Több leállítás-indítás után egy erőltetett tisztítás mellett döntöttem, aminek folyamata a 2-7. képeken követhető. Utána a 8. képen látható értékek fogadtak, ami furcsa az az eltömődöttség mértéke, mert felugrott 56%-ról 70-re. Tehát ez egy előre programozott érték, 85-90% környékén fog egy automatikus tisztítást végezni remélhetőleg.








A kocsi orrán lévő embléma már elég megviselt volt, így beszereztem egyet és lecseréltem. Ha valaki hasonlóra készül, akkor hajszárítót és türelmet készítsen a feladathoz.

Hazafelé indultunk.
Rövid pihenőt tartottunk Tarvisioban. Vettünk néhány bőrcuccot: aktatáska, pénztárca, szíj, asszonynak bőrtáska. (Jókat lehet alkudozni.)
Az út kényelmes kocsikázással telt. Végig olasz zenéket hallgattunk.
A hangulatot csak az árnyékolta be, hogy este már otthon alszunk. Ennyi volt a "Nagy Túra 2013", folytatás jövőre...




(0515-19) dunakeszi – poroszló [kaja] – hortobágy – [kilenclyukú] – hajdúszoboszló [airport wellness, aqua-palace] – debrecen [aquaticum, belváros, netti] - hajdúszoboszló [airport wellness, nádaspart, harley találkozó, grill napok, netti] – dunakeszi
mindösszesen 551km, ~7,20 l-es átlagfogyasztással




Ennek is eljött az ideje. 200+ ekm és 11év után nem lehet tovább halasztani a hátsó kipufogódob cseréjét.
MTS dob lesz hátul, könnyen lehet, hogy gyárilag is ilyet használtak. A márkás posztban tettem be linket az MTS-hez. Egy meglehetősen profi olasz cég a jelek szerint. A termékeik nem kimondottan olcsóak, de nagyon meggyőző, az a sok információ amit a tartósság (nem örökélet) növelése érdekében tesznek. (Egy cartársnak az MTS tábla alatt az Alfa-pajzs is látható.)
A 115LE-s JTD kipufogója amúgy csavarozva van. Elvileg tehát hegesztés nélkül is lehet cserélni. Igaz a dob elején a csövek egy bilinccsel vannak egymáshoz rögzítve. Itt lehetnek gondok. A kasznisom "nyílt láng használatával" bírta jobb belátásra.
Képek jönnek.
Update: Nincs még 1 éve, hogy felkerült az új dob az autóra. Lehet, hogy ez is ki fog bírni 10 évet, de, hogy addigra teljesen barna szinű lesz, az hétszentség...
Igen, csalódott vagyok, mert az MTS-től (mint gyári beszállítótól) többet vártam. Sokkal többet. Elhiszem, hogy a felületi rozsda nem komoly dolog, de engem zavar. Legyenek szívesek szánják rá még azt az 1-2 eurót, hogy úgy legyen konzerválva, ahogyan 2001-ben is csinálták...
Legközelebb más márkát fogok kipróbálni. Talán az IMASAF-ot, talán a Eberspächer-t. A másik tanulság pedig az, hogy a jövőben beépítés előtt lefújom a kipufogóalkatrészeket cink sprayvel, utána pedig ezüst sprayvel. Mert az autóm Alfa és megérdemli.

Ezek a projektek jönnek a közeljövőben...
- Üregvédelem
- Alvázvédelem
- Kartergáz visszavezetés optimalizálása. (A szívószelepek a JTS-nél hajlamosak az erőteljes elkoszolódásra, ehhez a karterból beszívott olajpára is nagymértékben hozzájárul.)
- Riasztó
- Indításgátló
- HiFi-installáció
...most több dolog nem jut eszembe. Ezekkel a projektekkel amúgy is elleszek egy jó ideig.
Megoldódott a töltés probléma egy generátor cseréjével.Azért nem lett a régi feljavítva mert a mi kis városunkban nem tudták vagy nem akarták beszerezni az alkatrészt hozzá! :- ( Így egyszerűbb volt nekik. Nekem meg maradt a gond hogy honnan szerezzem be a másikat de sikerült! :-)
Amikor autót vásárolunk első dolgunk általában az olaj és szűrők cseréje, vezérlés csere.
Itt gyakran felmerülő kérdés, hogy milyen olajat érdemes beletöltenünk a motorunkba.
Sok gyártó sok fajta termékéből választhatunk.
A legfontosabb, hogy legyünk tisztában az olaj fogalmával, a viszkozitással, szabványokkal. Ez azért lényeges, mivel az olajgyártók ezen paraméterek szerint sorolják be a termékeiket és az autógyárak is ezek szerint adják meg a megfelelő olajkövetelményeiket.
Tehát először is tudnunk kell milyen olajak léteznek.
Ásvány olaj
Félszintetikus olaj
Szintetikus olaj
Az ásványolaj, ásványi alapolaj és adalékok keveréke.
A félszintetikus olaj ásványi alapolajok amelyek egy hidrogénező finomítási eljáráson is átestek. Tehát olyan ásványi olaj ami szintetikus szerű tulajdonságokkal bír.
A szintetikus olajok laboratóriumi körülmények között, szintetizált alapolajokból készülnek. Ezeket az olajokat kenőanyagnak tervezik, ezért szinte határtalan lehetőségeket kínál a fejlesztések során.
Az olajnak nem csak a megfelelő kenés biztosítása a feladata.
A motor belső hűtéséről, tisztán tartásáról, korrózióvédelméről is gondoskodnia kell.
Fontos, hogy hidegindításnál minél gyorsabban eljusson a motor kenési rendszerébe, ne égjen fel, ne kokszosodjon, minél kisebb legyen a párolgása, az üzemanyag savasító hatásának ellenálljon és a lehető leghosszabb ideig megőrizze a minőségét, viszkozitását.
Ezen követelményeknek, természetesen a szintetikus olajok felelnek meg a legjobban, hiszen direkt ezekre a feladatokra tervezték.
Első (hidraulikus) és hátsó motortartó bak cseréje.
Benzinszűrő cseréje.