Blog
Megérkezett végre az ültető rúgó szett, AP márkájú made in germany elöl 40mm-hátul 30mm-t ültet, képek hamarossan.



Az első tárcsákat már akkor kellet volna cserélnem mikor cseréltem a brembo nyergeket de anyagi okok miatt a hozzá kapott még gyári tárcsák lettek felrakva ,amik had ne mongyam papir vékonyak voltak...ennek megis volt az ára mivel a fékerő messze nemvolt a toppon, amivel még közlekedni lehetett de az i-re a pontot a nagyobb fékezésnél fellépő rázkódás tette fel,nagyon sokat elvett a vezetési élményből. Zimmermann tárcsák mellet döntöttem mivel sok jót hallotam róluk ,meg hát legyen valami német is az olasz vason :) először fúrtakon gondolkoztam de azok 1xer annyiba kerültek volna igyhát maradtam a simáknál viszont a felrakás utánn próbaúton már érezhetően jobb volt a fék hatás annak ellenére hogy még össze sincsenek kopva, tehát most 500-1000 km -ig nincs nagy fékezés szépen bekopnak aztán majd jöhet a teszt hogy mit is tudnak a brembo nyergek :) Sajnos cserélni kell a vezető oldali felső lengőkart is mivel vmi elviselhetetlen nyöszörgő hangja van bár igaz hogy a sztrongflex szilentek vannak benne de szerintem kompatibilitási gondok lehetnek vele ,tehát lengőkar ki szilenteket azért félre rakom, vettem egy utángyártott lengőkart, hát majd meglátjuk mennyit bir ki mindenesetre majd a poliueretán szilentek fognak vissza menni pici módositással,továbbá mivel le lessz ültetve a gép vettem két toronycsapágy szilentet is mert már elég kopottak, nemárt kicserélni azokat sem, beszerelés után frissités....harmadik-negyedik képen látható a régi-új tárcsa vastagsága hát no comment :D





No akkor leirnam röviden kalandos pär evemet a fent emlitett gumikkal,avagy hogyan csereltem le 7 gumit kb 40000 km alatt...
A 7 Sessantabol 2 erte meg hogy elkopjon. 5-öt kukaztam a 40 000 km alatt,ami nemtul jo arany...ebböl 3 belsö ele kopott el es repedt ki (a sportfutomüves nehez orru autoknal allitolag tipushiba - amit ezek utan elis hiszek ), 2 pedig defektetes lett es Y-os mivolta miatt nem volt menthetö...
igy eleg deficites volt a gumiberuhazas .
Jo gumi mert tapadasra ,vizelvezetesre sosem volt panasz, de egyszerüen nem valtotta be a hozza füzött igenyeket. szumma szummarum 40000 km 7db gumi 5*40000FT uj gumi + 2 * 14 000 Ft hasznalt gumi + 8* 3000 Ft szereles = 252 000
+ ehhez jön az elmult 2 hetben a hirtelen gumiszükseglet megoldasara forditott 75 000 Ft. igy egy "laza" 300 000 Ft ba került hogy Ultrac Sessantaim voltak 40 000 Km autozasra. Ami sztem nemtul gazdasägos...Ebböl mar ugyancsak kijött volna 2 garnitura gumi...ami kibirt volna vagy 120 000 km-tert..legyen ez a vegszo...

Nos törtent ami törtent, Frankfurtbol hazafele betertem celomtol 180 kilometerre tankolni ahol aztan megällapitottam hogy a bal hatso gumi laposnak tünik.
Elgurultam oldalra a levegötöltöhöz, felfujtam, es mar a fujatas közben is sziszegest figyeltem meg,ami a müvelet utan sem szünt meg.
No akkor ez potkerekes tema lesz.
Elökaptam a potkereket, am teremszetesen a gyäri meretü kerekkulcs nem passzolt a nyäri felni csavarjaihoz.Ekkor jött a Jolly Joker...Mivel ADAC klubtag vagyok riadoztattam a särga angyalt.A telefon utan szamitva 15 percen belül ott volt, elökapta a krokit,meg a szükseges krovat, esmar repült is fel a kerek.A gumiban egy hegyes ködarab volt a vetkes.Miutan felhivta a figyelmem arra hogy max 80-al guruljak, bucsut vettünk, megköszöntem a gyors segitseget es hazagurultunk.Tegnap reggel bevittem egy itteni szervizbe a gumit, es akkor hivtak fel a figyelmem hogy Y -os a sebessegindex (amit teremesztesen tudtam csak mar elis felejtettem) ez annyit jelent hogy futofelületen sem javithato...Es a gumi pärban cserelendö.
Mivel hetvegen megint utazni kell es gyors es gazdasagos megoldas kellett igy ujfent kereses kezdödött.Egyik kollega emlitett egy joembert itt a környeken akinel jo minössegü jo allapotu hasznalt gumik szerezhetök be.Felhivtam,egyeztettünk idöpontot,igy melo utan megis jelentem a helyszinen. 2 perc alatt visszatert egy kb 90% os Pirelli P Zero-val a szükseges meretben.Az är is vällalhato volt igy mondtam neki hozza a masikat is... Fel ora alatt minden a helyen volt ...
Kicseréltem a stabilizátor pálcát a bal elején, mert már nem tudtam mire vélni a koporgást, és végre újra csendes a futómű :)
Cseréltem pollenszűrőt (TechnoFM aktív szenes) és ellőttem egy Prevent klíma tisztító aeroszolt.
Végre megérkezett a várva-várt csomag Angliából.
Súlya: 16 kg,
Tartalma: 305 mm átmérőjű fűrt/vágott Mtec féktárcsák
5 munkanap alatt értek ide, GLS futár hozta őket.
Már csak az OMP Street/racing betéteket várom és teljes a dolog :)))





Eljött az idő, hogy egy kicsit elrejtsem az utasteret, illetve egy kis plusz hő- és UV védelemmel lássam el a verdát. Nem mellékesen igen pöpecül néz ki vele. Én Llumar fóliát rakattam fel, ami 35%-os fényáteresztésű.
Na szóval ide is eljutottam hogy hazajöttem végre a misszióból és meg tudtam csináltatni amiket szerettem volna (és amiket nem azokat is:). A szerelők el volt havazva munkával mert nagyon sokan náluk javíttatnak de megérte várni. Ezúton is köszönöm a munkájukat!
No és akkor amik javítva/cserélve lettek.
Legfontosabb az olajfogyasztás probléma megoldása volt számomra. A képek szerelési sorrendben készültek tehát lehet látni azzal kezdtek. Véleményük szerint az autó valaha vezérműszíj szakadt volt ahol a szelepvezetők elrepedtek/ eltörtek és nem igazán voltak kicserélve a dolgok+a szelepszárszimeringek is elöregedtek tehát a hengerfej teljesen rendbe lett rakva illetve blokkba tekintve kiderült h a hengerfal teljesen rendbe van hónolás gyári értéken viszont a gyűrűk kopottak voltak főleg az olajlehúzó ezért azok is cserélve lettek. A hajtókarcsapágyak is cserélve lettek és a többi dolog a képeken.
Ezután jött az alja: Összes lengéscsillapító, első-hátsó féktárcsák+betétek, fékcsövek, kézifék bowdenek, elől összes lengőkar, hátul a két hosszkitámasztó+a jobb oldali stabilizátor illetve a váltó folydogált az is rendbe lett rakva.
Összes olaj (váltó, fék, szervó, motor,) hűtőfolyadék, Minden szíj az összes feszítőgörgővel+főtengelyszíjtárcsa, olajszűrő, pollenszűrő.












Az előző blog felsorolásából kimaradt a féktárcsa csere ;)
1
484
Fórum
Friss topicok
- Alfa történelem, híres ...
- Filmek
- Forma-1
- Giulia
- Coffee - Minden ami kávé
- Spider
- 159
- Brera
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth