Blog

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2009-04-23

Ma próbálgattam a cuccot. Még tuti kell idő a bejáratásig, de már most feltűnt pár dolog:
- a kis doboz ellenére úgy tűnik mélyebbre megy a Blaunál
- nem tudom eldönteni, hogy melyik a fázihelyes bekötés, mindegyik tetszik
- az erősítő beállításaival még játszani kell - az egyik számban alig hallani, a másikban meg szétveti a kocsit
- nem fog csúszkálni a csomagtartóban, a saját súlya rögzíti
- iszonyú nagyot tud szólni - Motörhead: Ace of base brutális!

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2009-04-23

Már régóta kerestem gyári csomagtér hálót, végre sikerült.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2009-04-30

Kezdjük megszokni egymást, a beállításokat nagy vonalakban megtaláltam.
1. Tavaly a Gorenje paty-n valamelyik HiFi zsűritag megkérdezte, hogy nem reflex ládám van-e, mert annak hallja. Most már kezdem érteni a megállapítását (jó füle volt). A múltkor írtam a HiFi topikba, hogy a Blauval egy tőlem távol álló zenét hallgatva feltűnt egy erős kiemelés 100 Hz környékén, amit EQ-val sikerült eltüntetnem. Akkor arra gondoltam hogy a kaszni, de NEM. A JBL nem produkálja, szóval mégis csak igaz a hír, hogy negyedannyi árért ne várjon csodát az ember egy Blau ládától.
2. A gyári katalógusnak nem nagyon kell hinni még ebben a kategóriában sem. Az érzékenység adatokat egy kicsit ügyesen mérték. Papíron 97dB-t tud, DE 2,83V-on, nem 1Watton. A 2,83 V 8 ohmon jelent 1 Wattot. Itt meg ugye 2x2ohmos tekercsek vannak, amit ha párhuzamosan kötök 8 Wattot jelent a megadott feszültségen. Szóval az érzékenysége átlagos, viszont fel lehet tekerni a végfokot.
3. Az se mindegy hogy helyezem el a csomagtartóban, fektetni akartam, mint a múltkori képen, de felállítva jobban tetszik a hangja.
4. Nem annyira tolakodó a hangja, mint az eddigi suboknak, egyszerűen ott van.

Szóval lehet játszani.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2009-07-02

Ma végre elkészült a hangszóró védőrácsa.
Immáron végleges alakot öltött a ládikó. Alfa Maci fülelt rendesen :-)

 

A meló a héten ismét a németekhez szólított.
Az utazást és a szabadidőt felhasználva a hirdetések alapján Spider-t kerestünk és találtunk.
De ez már egy másik történet...

 

Pár napja egyre hangosabban "szuszog" az autó, elrepedt az alsó turbócső. Irány a győri szaxerviz, ahol is kicserélik.
Tekintettel a téli rövid utas téli üzemmódra először az autóim történetében 14e km után olajcserét is csinálunk.
A javítás napjára egy Turbós 1,4-es benzines Bravo-t kaptam. Hmmm, nem rossz motor, milyen lehet az 1,8TBi? :-)))

 

Az éjjel esett némi hó. Nem kevés meló volt kiszabadítani az autót.

 

Ma felkerültek a nyári kerekek, mivel tavaly őszre elkoptak a gumik ezért új Nokian V 205/55x16 94V-k kerültek fel, természetesen Alfás szelepsapikkal :-)
Az örömbe némi üröm is vegyült, mert a gumisnál elszakadt a kézifékkötél, szerencsére közel volt a segítség, megrendeltük, pénteken csere.
km óra állás: 155.560

 

Elérkezett az idő hogy a típusszámot írja ki a km számláló, ráadásul duplán.

 

Mivel amúgy is arrafelé volt dolgom megálltunk egy kis pihenőre egy sokak által ismert helyen. Jó volt felidézni a film jeleneteit :-))