Blog
Régóta direkt szűrő van a kocsiba. Tisztítom, és így a Lmm nem megy tönkre. Mind ez azért van,mert az vettem ésre, hogy így sokkal-sokkal stabilabb az alapjárat. Gyári rendszernél folyamatosan fel-le ugrált. De nem is ezt akartam.
Ezt egy óra alatt csináltam, de még azért mókolok rajta. Ha motorból áradó melegtől próbálom egy kicsit leválasztani.



Beszart a vezető oldali, első központi zár. A probléma csak az, hogy vinném a kislányom pancsolni, a vasat meg nem lehet bezárni.
A vaterán találtam egy vadi új cuccot. Megvettem, és kértem a tulajt, hogy futárral küldje. Rendes volt a srác, másnap már kezemben volt a zárszerkezet, és egy óra matatás és be is szereltem.
A kulcsokat is szétkaptam, és féktisztítóval kitakarítottam a mikrokapcsolót. Olyan volt, mintha kátrányos lenne. Ez a nyomógomb, gumi öregedésével jár. Vágtam úgy kb egy 0,5*0,5-ös darab szövet alapú szigszallagot és a nyomógomb belső részébe beleragasztottam. Tettem bele így 2 darabot. Hát ezt előbb is megtehettem volna. Teljesen más nyomkodni a kulcsot. Van tartása a guminak, nem olyan puha, és nem kell keresgélni a kapcsolót.



Hosszas keresgetés után bukkantam rá erre a gyönyörűséges autóra Kecskeméten az Alfa szalon parkolójában. Szerelem volt ez első pillantásra. Amikor megnéztem sötét volt, és csak kb 15 percig tudtam nézegetni zárás előtt még, de rögtön tudtam, hogy Ő kell nekem. Hollandiából jött, még nem is volt honosítva. Következő héten vissza mentem már világosban és jól körbe néztem. Akkor már egy körre is elvittem. Ott, akkor eldöntöttem: MEGVESZEM! Természetesen próbáltam a kereskedővel szemben a póker arcot megtartani, így akkor még nem ráztunk kezet. Egyeztettünk még egy időpontot amikor is a szervizbe begurulva alá kukkanthattam. Megcibáltam itt ott amott, így a lengőkarokat is láttam, hogy szép lassan cserére szorulnak. Ez jó hír volt számomra, mivel már is volt egy jó alku alap a kezemben :P A szemle után le ültünk és meg kezdődött a "cigánykodás".
Végül is egész jó árban sikerült megegyezni. Jó boltot csináltam :) 2012. December 6-án el is hoztam az autót. Akkor már honosítva, nevemre iratva :)
Szervizkönyves amúgy. Az utolsó szerviz 250.00km-nél volt, én 259.000-el vettem meg.
A szervizből rögtön a gumishoz mentem, ahol a hozzá járó téli gumikat felnire szerelve rá is rakattam. Az alu felniket megtisztítottam és mentek szépen téli álmot aludni.
Azóta is tökéletesen muzsikál a gépezet. A legjobban a fogyasztásával vagyok megelégedve. Vegyesen klímával 4,8-5 liter körül mozgok vele.
Áprilisban át estünk egy komplett vezérlés cserén is. Megvétel óta már lassan 7000km-t tettünk meg közösen, eddig mindenféle gond nélkül! Aki azt állítja, hogy az alfa szar, vagy hogy sok km-el kocsit nem szabad venni, az idióta!!!
Csak jól meg kell nézni és nem a legolcsóbb leharcolt szarokat kell megvenni...
Ami még hátra van:
- Lengőkarok cseréje elől
- Szelepfedél tömítés csere
- Féktárcsák + betétek
- Elől nincs ködlámpa, ezt pótolni szeretném majd
- Ablakemelő gombok kicsit ki vannak kopva, idővel cserére szorulnak majd
Amin még gondolkodom:
- chiptuning
- kipufogó átalakítás, dobok kidobása a kukába :) ahogy azt ValeRossi46 159-esén láttam :)
Hamarosan otthon vagyok és akkor elkezdődnek a tervezett, és nem tervezett dolgok.
Tervezett dolgok közt van az összes folyadék, vezérlés, vezérlésmódosító, hosszbordás+főtengely szíjtárcsa, hátsó futómű hosszkitámasztó lengőkarok, cseréje. Motor ki-szét szerelése olaj fogyasztás okainak kiderítése, mérlegelés----->döntés (motorcsere vagy felújítás).
Nem tervezett dolog meg bármi más amire a szerelő azt mondja h cserés :)
Képek és adatok hamarosan.
Szombat éjjel a beerfeldeni akasztott emberek emlékhelyéhez indulva, 0:40-kor kettesben - mint mindig - éltük meg Ufival a kerek 40.000-dik km-t, éjszakai nyári vihar közepette Woodkidstől az I Love You-t hallgatva.
Hosszas gondolkodás után a következőre jutottam, garanciát egy évre egy külső cégnél hosszabbítottam meg, + mobilitásgaranciát az ADAC-nél kötöttem.
Hosszas (1 év) kertben állás után elbúcsúztunk, új gazdája lett. Kölcsönadtam egy ismerősnek, mikor hirtelen autóra volt szüksége (az övékről levették a rendszámot nyaralásra menet a rendőrök, mert az okmányirodában elszúrtak valamit ...), aztán úgy megtetszett nekik, hogy le is cserélték a Fordjukat erre. Szerencsére így még sokat fogom látni.
felkerültek az "új" 235 széles gumik (gyári méret 205). Nagyobb már nem is fért be. :) Nagyon stabil érzés.

4d b. új (használt) téli gumi vásárlása megtörtént, az első 2 nyári le is lett cserélve, mert teljesen elkoptak.
205/55 r16
A mai napon végre valahára eljutottam oda, hogy kicserélem a már igencsak elkoszolódott pollenszűrőt Pityukoma blogjában található egyszerű utasítások alapján.
Munkaidő: max 10 perc
Új pollenszűrő gyártója: ALCO
Ára: 3000 HUF (+postaköltség 2500 HUF)
Új OSRAM Silverstar 2.0 H7 izzók is bekerültek, mert kiégett a bal oldali első, természetesen párban lett cserélve.
Ára: 4500 HUF
Km óra állás: 195.110 km (2013.07.31.)