Blog

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2013-07-13

Miután sikerült szereznem (0712, Dk.Bárdi) két darab új, sárga színű index izzót, kicseréltem (0713) őket mindkét oldalon. Ez a csere sem, - mint ahogy minden hasonló hozzányúlás általában az autóhoz - nem ment egyszerűen. Az utángyártott füst színű index búrák nem arról voltak híresek, hogy jól szigeteltek, így eső és autómosás után párásodtak is rendesen, aminek kellett idő, mire kiszáradtak újra. Ahogy a víz, úgy a por is bejutott időközben, így egy alapos tisztítás után szilikonnal vékonyan körbeszigeteltem az összetételt. Kicseréltem az izzókat, de a jobb oldali foglalatba betéve az új izzót nem világított. A víztől kicsit korrodáltak az érintkezők, ezeket alaposan megreszelgetve majd kontakt sprayvel befújva máris tette a dolgát. Az indexbúra nem száradt olyan gyorsan, mint ahogy azt terveztem. Viszont így, hogy egy minimálisan még képlékeny volt a sziló, talán szigetel most már annyit tényleg a kasznihoz érve, hogy nem enged be több port és nedvességet. Visszaszerelés után egy rég nem látott látvány fogadott: a tiszta búrán át tisztán látni lehet az izzót. Nahát! :)

A gödöllői Unixban sikerült végre a műszerfalba való 2,3W-os rizsszem izzókat is találnom (0706). Vettem is gyorsan egy dobozzal, (10 db HELLA), biztos, ami biztos alapon, mivel ezt már nagyon rég óta kerestem, de vagy nem volt sehol, vagy 5W-os és nagyobb volt méretben is, vagy a mérete volt jó, viszont csak 1,2W-os, ami világított ugyan, de alig lehetett látni. Betettem a 2,3W-osokat a hiányzó helyekre és most már újra látni 0-40-ig is a km órát, stb. :)

Visszaszereltem a szivargyújtót is a helyére, mert abban is cserélni kellett a két rizsszem izzót, így addig nem akartam visszatenni a múltkor (kb. másfél hónapja..), amíg ezek nincsenek kicserélve.

A középső szellőzőrácsot is kiszereltem a műszerfal tetejéről. Kimostam a szellőzőt és kitakarítottam a légcsatornákat, amíg elértem, ill. régóta hallottam valami csörgést a műszerfalból, hol jobb, hol bal oldalon.. így nehéz volt kitalálni mi is lehet az. De most találkoztam két kisebb méretű kóbor alátéttel, amiket egyből ki is kaptam, amíg szem előtt voltak. Azóta megszűnt a csörgés. Szerencsém volt, hogy épp akkor, pont ott voltak.. :) Mielőtt visszaszereltem a szellőzőrácsot, a lyukat körbeszigeteltem rezgéscsillapító alátétszalaggal, ne rezonáljon be véletlenül se most már.

Visszatettem a múltkori beázás óta (0610) kiszerelt jobb első ajtónál lévő küszöb díszlécet is. A díszlécet rögzítő törött patenteket kicseréltem épekre, így végre teljes hosszon jól fogja a műanyagot a négy patent.

Az anyósülés övfeszítőjénél hiányzó burkolat rögzítő csavar is pótolva. Ez azóta hiányzott onnan, mióta Baráék kicserélték az ülés szerkezetet egy jobbkormányos, deréktámaszosra. Az pedig nem tegnap volt.. :) Még jó hogy nem hiányzott annyira, de azért így teljes.

A motortérben találtam anno (pár éve:) egy kóbor vezetékvéget, elég vékony és egy eres. Nem tudom, mi lehet ez.. Jobb oldalon az ablak alól „jön ki” és kb. 15 cm hosszú. Mindig próbáltam úgy elhelyezni, hogy véletlenül se érjen fém alkatrészhez, nehogy véletlenül zárlatot okozzon. Most végre le is szigeteltem a végét így pár év után.. :)

Ellenőriztem a folyadék szinteket, egyedül az ablakmosóra kellett töltenem. A többi rendben volt.

A Kareszkától kapott (0705) két db Strongflex első stabilizátor rúd szilentet felpróbáltam a rúdra, ahogy hozzáfértem akna nélkül. Úgy néz ki jó lesz. A következő szerviznél majd kiderül tényleg megfelelő-e a belső átmérőjük a poliuretán gumiknak.

És ha már ennyire belemerültem, rendet raktam a csomagtartóban is, majd letöröltem a műszerfalat, mert megint poros volt. Aztán ablaktisztítóval lemostam az ablakokat kívül-belül. Erre már nagyon régóta készültem. Az eredmény szemmel látható.. :) Az ülések és ajtókárpitok pedig átestek egy alapos bőrápoláson. Jó kis meló volt. Mire mindennel végeztem a nap is eltelt, én is elfáradtam. De jó ezeket letudni már végre. Apróságok, de sokan voltak.. :)

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2013-09-01

Úgy látszik ebből már havi bontás lesz.. Nézzük az augusztusi történéseket.

A Forensistől kaptam egy hírlevelet, melyben egy AM Bomba nevű klímatisztító sprayt hirdettek 690 Ft-os akciós áron. Mivel általában én ezeket ezerötszáz körül láttam, így gondoltam beruházok egyre, tavaly és idén úgysem lett feltöltve, kitakarítva a klímám, így legalább egy tisztítás már ráférne. Megvásároltam a sprayt (0731), majd az első hétvégén (0803) neki is álltam a leírás alapján kitisztítani. (Negyed óra járatás, amíg a flakonból kifogy a cucc – becsukott ajtókkal, majd negyed óra további járatás nyitott ajtókkal. Még jó, hogy előtte tankoltam, mert már eléggé piros volt a visszajelző, amikor nekiálltam.:) km óra állás: 195.640 km

Télen írtam postot arról, hogy meg kellene nézetnem még nyár előtt az ablakemelős komfort elektronikát, mert nem húzza fel az ablakokat központi zár zárásakor. Erre nem került sor, viszont egyik nap (0806) észrevettem, hogy újra működik! Jobb később, mint soha alapon végre ez is jó és nem kell elvinnem egy autóvillamosági szervizbe. :) km óra állás: 195.668 km

Úgy néz ki az izzó gondoktól viszont nem szabadulok. Három évig nem volt az első lámpatestekben lévőkkel gondom, (Pl. mert nem cseréltem ki mindig, mikor kiégett. :) Most már a bal oldali Osram NBR H7-es tompított izzóm is kiégett (0810). Helyére (mint a másik oldalra) az Osramok előtt lévő noname(?) izzók kerültek vissza „ha ló nincs..” alapon. Ez volt kéznél, ha ezek közül valamelyik kiég, majd kap megint normálisabbakat.

Ezután elmentünk egy majd’ 700km-es túrára, melyet mindenféle gond nélkül ’vészeltünk át’. A csereérett lengőkarok és lengéscsillapítók, stab.rudak és pálcák jól bírták – pedig nem autópályán mentünk – mondjuk az út sem volt olyan rossz. És csak egyszer-kétszer hallottam azt a ropogást is jobb elölről. Mondjuk annyira nagyon meleg talán nem is volt. A városban araszolgatást meg megúsztuk. Mikor hazaértünk (0820), észrevettem, hogy a tavaly télen (2012) a neten vásárolt Goodyear gumik közül a bal oldali köpeny külső oldalfala szétszakadt.. Még jó, hogy nem lett belőle baj útközben. És még "jó", hogy a külső oldalon, így legalább észrevettem, hogy cserélni kell.. Ennek nem túlzottan örültem így a kuplung, fék és futómű csere (szerviz) ill. a műszaki vizsga előtt. De hát az ilyen váratlan kiadások sosem jönnek jókor.. Viszont az út során fogyasztott üzemanyag átlaga megint egész jól alakult. A hajdúszoboszlói utat ugyan nem múlta felül (7,2), de az itt produkált kevesebb mint 7,5-es átlaggal is egészen elégedett vagyok. :) Utánanéztem, az ilyen hosszabb utak során mért átlagfogyasztásaim ezek előtt 8,2-8,4-9,9 liter / 100 km körül alakultak. Szerintem ezek az "új" átlagok egészen elfogadhatóak. :) Örültem neki. Jó lenne, ha napi szinten is ennyit fogyasztana. :)

Huszadikán még csak azt észleltem, mintha a jobb oldali tompított izzóm nagyon lefelé világítana. Nem, vagy nagyon keveset mentem sötétben az utóbbi időben, így eddig nem tűnt fel. De a következő út előtt (0822) jobban megnéztem és nem ’nagyon lefelé’, hanem egyáltalán nem világított. Dejó.. Ezek az izzók lassan a sírba visznek.. :) Ez már egy, az Osram utáni noname izzó volt, de akkor is. A fura az volt, hogy a műszerfalon nem jelezte a hibát, viszont az izzó nem világított. Ezt a télen (1112) cseréltem vissza erre az izzóra, amikor kiégett a NBR több mint 3 év után.
Ennek az izzónak néztem utána ma (0901). Gondoltam, csak meg kell igazítani akkor (de hogy miért nem világít ilyenkor a hiba-visszajelzője a műszerfalon, azt még mindig nem értem), de nem csak igazítani kellett, hanem cserélni is.. Ugyanis el volt benne szakadva a szál. Hurrá. Nincs másik. És, hogy folytatódjon a „mizéria”, láss csodát, a bal oldali helyzetjelzőm se jó (pedig csütörtökön még biztosan, de talán még pénteken is jó volt..) Ezt már tényleg nem hiszem el.. Sosem fogok a végére érni? Legközelebb (kedden) veszek két új HELLA helyzetjelzőt (H6W) és két új HELLA (H7) tompított izzót, aztán kicserélem mindet és legalább egy évig hagyjanak békén most már.. :) Ha már úgyis ott szöszöltem az autónál (0901), kiporszívóztam az utasteret és a csomagtartót, ill. kitakarítottam a szőnyegeket is. A csomagtartó kárpitra ráfért egy alaposabb tisztítás is (Vanish Oxi Action szőnyeg- és kárpittisztító), mert virágföldtől kezdve a kristálycukorig minden volt már benne. Jobb lett, bár még egyszer majd meg kellene csinálni és olyan lenne mint az új. :) A folyadékszinteket is ellenőriztem - minden rendben volt most is. Kicsit letörölgettem a motortérben lévő műanyag burkolatokat, csöveket, hangcsillapító kárpitot, belső karosszéria elemeket, stb. Illetve az utastérben az ülések és a műszerfal is átestek egy kisebb tisztításon. Jöhet kedden az új izzó szett és a gumicsere, mert ezzel a gumival kevésbé merem használni az autót..

>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2013-08-28

Eljött az ideje a kuplungcserének. Augusztus 28-án került bele az új Valeo szett (kinyomócsapágy is cserélve lett természetesen).
A régi szerkezetnél elfáradhattak a rugók, emiatt mindig, kb olyan 10 km megtétele után (amikor rendesen átmelegedett az egész kuplung) eltűnt a kuplung pedál felső 1/4-e. Ilyenkor a pedál bár visszajött teljesen, de a felső 5-6 cm puha lett és a padlótól néhány mm-re már kezdett összekapcsolni. Pár óra alatt aztán, ha visszahűlt újra, akkor megint meggyógyult.
Bár problémát ez nem okozott, de nem akartam vele így mászkálni mert még mindig olcsóbb kuplungot cserélni, mintha a váltóban a szinkron gyűrűket tenné tönkre...

>> Szervizbeero155 // Alfa 155 1,8 Twinspark // 2013-07-25

meguntam hogy izzadok, így elmentem megcsináltatni a klímát
új klímahűtő plusz gáz plusz mocskos drága munkadíj egyenlő 80000 HUF

 
>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2013-09-01

Pár nappal ezelőtt a távnyitóval le akartam engedni az ablakokat, de a bal hátsó fenn maradt. Újra próba: szintén. Ekkor kézzel letoltam az üveget, majd visszafelé a tollkulccsal az ajtózárban (nekem már felfelé nem működik a távnyitóval 2007.06. gyártás miatt) fel tudtam húzni. Bekapcsoltam a gyerek zárat hogy a lurkók ne tudják működtetni hátulról. Ma volt rá időm és szétszedtem. Az előző gazdánál már volt javítva. Akkor az üveget a szerkezetre rögzítő fül törött le, ezt megerősítették egy fém lemezzel, de elfordulás ellen nem biztosították. Most én rögzítettem Loctite3090-es kétkomponensű ragasztóval, illetve az egyik letörött rögzítő körmöt is pótoltam, amit szintén ragasztóval rögzítettem rá. Mennyire lesz tartós? Nem tudom, majd az idő eldönti. Ezzel úgy vagyok hogy nem a biztonság forog kockán ha ismét elromlik. Egy próbát megért szerintem.

>> Tuning és extraWilliam // Alfa 145 1.6 T.S. Special Edition // 2013-09-01

Sikerült szereznem bontott QV fékeket, a nyergeket lefestettem a tárcsák jó állapotban voltak így csak felszabályoztattam illetve beszerelésnél kapott új fékbetéteket illetve fékcsöveket, és az eredmény.... sokkal jobb, pedig még nincs is összekopva! Sokkal de sokkal jobb! Csak ajánlani tudom mindenkinek!

 

Liquid volt olyan kedves, és elküldte nekem postán az ő régi, kiszerelt ablakemelő paneljét. Nála anno a tökörmozgató törött le.
Az övéből átszereltem az enyémbe a nálam eltörött kapcsoló helyére az ablakemelő kapcsolót.
Mostmár tökéletesen működik.

 
>> Szervizmizooo // Alfa 159 1.9 JTDm 16v Turismo // 2013-09-01

Miután felkerültek az új gumik, megejtettünk egy futómű ellenőrzést is, de az összetartáson kívül máson nem kellett állítani azon is csak minimálisat.
A srác szólt, hogy enyhén szorulnak a hátsó kerekeim, amin a kézikfékkötél holtjátékának a beállításával orvosoltam. Szintén megemlítette, hogy az első/alsó lengőkarok hátsó szilentjei csereérettek lesznek.

 
>> Szervizmizooo // Alfa 159 1.9 JTDm 16v Turismo // 2013-09-01

Egyre jobban búgtak a kerekek, így leellenőriztem az autót felemelve, de semmi hibát nem tapasztaltam a csapágyak környékén, annál inkább a gumikon :( a téli Sottozerok 225/45 R17 belső felei teljesen el voltak kopva és szétszakadozva.
A gumi.hu-ról rendeltem 4 db Falken 225/50 R17 gumit, ami már gyári méret.

 
>> Autóápolásmizooo // Alfa 159 1.9 JTDm 16v Turismo // 2013-09-01

Amikor megvettem az autót már láttam, hogy érzékeny a szövet bézs belső és eléggé koszos volt már akkor is. Egy kárpittisztítónál érdeklődtem,kb 20e Ft körülre saccolta a tisztítást, ezt én sokalltam és magam próbáltam mindenféle csodaszerrel tisztítani az üléseket, de nem sok sikerrel.

Az ebayen böngészgetve találtam 13e Ft környékén utólagos ülésfűtés szetteket, gondoltam veszek egyet, mert télre nagyon jó lesz és a beépítést össze tudom kötni az üléskárpitok mosógépben való mosásával.



El is érzkezett az idő, összeszedtem az ülések kiszerelésével és a kárpitok leszedésével kapcsolatos infókat, ülésfűtés is megvolt nekivágtam.

Először le kellett venni az akksi sarut és várni, hogy nehogy baj legyen a légzsákok miatt.
Az ülések könnyen kijöttek a helyükről, hátúlról fogja 2 csavar azután elöl csak be van akasztva azt kellett kiakasztani és a csatikat széthúzva.

A huzatok könnyen lejöttek... volna, ha lettek volna a drótvázak kis fémkarikákkal összefogatva, ezeket egyesével kellett kihajtogatnom eléggé elfáradt a kezem :)

Az ülések összeszerelése gond nélkül ment, az előzőleg kiszedett fémkarikákat rövid kábelkötegelőkkel pótoltam amiket csipesszel fűztem be. Fontos, hogy először a fémvázat húzassuk oda kábelkötegelővel a szivacshoz, utánna húzzuk rá a kárpitot az oldalsó részekre!
Persze előzőleg a rajta levő ragasztóval rögzítettem a fűtőpaneleket az ülésen.

Az ülésfűtés kapcsolóját a gyári helyre tettem, ki kellett vágnom hozzá a vezetőülés burkolatát. A tápot a szivargyújtó csatlakozójáról vettem, elég vaskos kábelek mennek ott, bírnia kell ennyi többlet áramot, hiszen amúgy is ilyen dolgokat szoktam bele dugni.