Blog
Tartottam ma egy kis karbantartást az autón. :-)
Leszedtem a visszapillantókat, frankón megcsiszolgattam és újrafújtam pár soron, az eredmény szép.
Tanksapka ajtómat kintről is lehetett simán nyitni, szóval nem záródott be. Állítottam a záron, most már csak bentről nyitható.
Jobb oldali parkír nem égett vagyis kivettem az izzót megmozgattam égett, kapott egy kis kontakt sprayt és minden oké.
Rendszámtáblámat kicsit arrébb tettem hogy pont a fekete csík alatt legyen.
A munka végén jöttem rá, h elfelejtettem fotókat készíteni :D
Volt egy kis kopogás előröl, meg legutóbb Csőri is mondta ráférne némi gondoskodás így, megint meglátogattuk a műhelyt.
Ahogy néztem a merevítőt legközelebb nem lesz elég a szilent csere, de most tökéletes.
Az elozo lakohelyemen egy zsakutcaba parkoltam mely szuk volt es viszonylag sok kocsi jart meg be. Szoval a jobb turkot legalabb napi 2x be kellett csuknom es ki kellett nyitnom.
Egyik nap eszrevettem hogy nincs tartasa. Nagyon egyszeru kimozditani a helyerol, akar kanyarban is elmozdul/lotyog.
Elso utam szervizbe, gondoltam meghuznak 1-2 csavart rajta es viszonylag gyorsan es olcson meguszom.
Szervizes srac: hat rendelni kell egy gyarit, ez nem javithato+szinre fujni+szerelesi koltseg oraber. Mar rendeli is a gyari jobb oldali tukor burkolatot.
En: Ho-ho-ho, aljon meg a menet. Nincs nekem 50.000 forintom csak ugy pikk-pakk tukorre,festesre, stb.Elobb hazamegyek, szetszerelem es megprobalom megjavitani en.
Szervizes: nem fog sikerulni, ok sem tudjak megcsinalni, gyarilag bele van preselve.
Sokat szenvedtem vele, de sikerult. :)
Vicces hogy a szereles legnehezebb resze nem is a rugot osszepreselni es a helyere tenni, hanem a tukor feluletet ugy kivenni, hogy ne torjon. Na ezzel vagy egy orat babraltam mig sikerult kipattintani a tartojabol.
Van egy rugo ami nyomas alatt tartja az egesz burkolatot es egy femgyuru ami a helyen tartja a rugot. Ez a femgyuru a gyakori hasznalattol feladta a szolgalatot a fulek amik tartottak elengedtek es ezzel a rugo is elengedett. Ezert lotyogott a tukrom.
A rugot otthon osszeszoritottam, nem birtam osszeszoritva tartani es szerelni is ezert a szerszamot kabelkotegelovel leszoritottam. A rugonak egyik oldalat szepen "becsomagoltam". :D Karacsonyi ajandek, voros, szeles szallaggal osszekotoztem. Elengedtem a szerszamot a rugo ugy maradt. Ugyanezt megismeteltem a rugo masik oldalan is. Igy a rugo osszepreselt "gyari" allapotaba kerult. :)
Azert fontos hogy veknoy legyen a szallag mert a rugo bele kell ferjen egy szuk sinbe, ha sok lett volna a szallag vagy vastagabb drottal szoritottam volna ossze, akkor nem fert volna a helyere.
Szoval, rugo a helyen a fem tarto karikat bekalapaltam a helyere probaltam kiegyenesiteni a tarto fuleket minnel jobban. Mikor ezzel megvoltam, elvagtam a szallagot a rugo kiengedett es a tukor szorult ahogy annak szorulnia kell.
Megjegyzem hogy csak az egyik szallagot vagtam el a 2 kozul mert nem akartam hogy tul eros nyomas nehezedjen a fem karika tartora. Ha ez kevesnek bizonyult volna elvagtam volna a masik szallagot is, de nem, ez igy tokeletes tartast biztosit. Remelhetoleg hosszabb ideig.
Mar elkoltoztem onnan es mar nem csukom nyitom annyit mint azelott, de kibirt meg vagy 2honap gyakori hasznalatot mig ott laktam + neha azert hasznalom most is.
A legjobb, hogy megtanultam szerelni a tikrot is es megsporoltam 50.000Ftot.:)
Komplett futómű cserét kellett eszközölni.
Cserélve lett: alsó lengőkarok, felső lengőkarok, stabilizátor rudak, féltengely (csillaggal együtt).
Plusz egy vákuumcsövet is cserélni kellett.
Km.: 203946
Kiegett a fordulatmero oran a felso vilagitas.
Azonnal meg is rendeltem egy specialisan erre kialakitott LED keszletet.
Piros szinben, amirol kiderult, hogy nagy hiba volt. :)
A vilagitasnak feher(semleges) szinunek kell lennie.
Megjott a piros, felszereltem, pocsekul nezett ki es halvany is volt. A voros LEDeknek koszonhetoen a tavolsagi fenyszoro jelzo valamilyen ocsmany narancssargas-zoldes szinben villagitott. Ami alapbol kek.
Szoval, rendelve es beszerelve uj szett feher vilagitas. Igy mar jobb, de meg mindig nem az igazi, nem eleg eros a feny. Jobban vilagito LED mar megvan, meg nem volt idom azokat is lecserelni. A sebesseg es fordulatmero orakbol viszonylag egyszeru lecserelni. A kozepso konzolbol nem egy kis feladat, mindent ki kell szerelni.
Tipp: A LEDnel szamit a polaritas, mielott helyere szereled az orakat teszteld le hogy azok tenyleg vilagitanak.
A LEDek nem dragak, ha az ember eltalalja egybol a megfelelo LEDet akkor ez kijon olyan 2-3000Ft-bol. En sajat karomon tanultam.
PS. Ha mar szetszedtem a kozepso konzolt, kiszereltem a klima vezerlo egyseget es azt is darabokra szedtem.
Az anyos ules oldali klima beallito/tekero nem erzekelt. Magyarul, hiaba tekergette az asszony hogy neki "mutasson" hidegebbet vagy melegebbet az nem valtozott.
Az erzekelo labai le voltak torve, ujraforrasztottam, jobb mint ujkoraban. :)
A Pók ma 1.478 napja van meg, ez idő alatt:
- Megtett út: 29.543 km
- Napi átlag: 19,99 km/nap
- Tankolt üzemanyag: 2.485,43 liter
- Tankolt üzemanyag ára: 929.958 Ft
- Átlagfogyasztás: 8,41 liter/100km
- A legnagyobb fogyasztás: 12,32 liter/100km (a téli leállás alatti szerelések miatt)
- A legnagyobb úton mért fogyasztás: 10,00 liter/100 km
- A legkisebb fogyasztás: 7,00 liter/100 km
- Átlagos üzemanyagköltség: 31,49 Ft/km
Az üléseim mikor már megvettem meg voltak kopva, most újrafestettem.
Bár ezzel is megvolt a magam harca. Először is kell egy szer ami letisztítja a bőrt, majd bőrfesték utána meg valami ápoló olaj.
Mondom ,hogy ne üssön el a színe újrafestem az egészet.
Igen ám ,de úgy fogott utána ,mint a franc. Mondom biztos nem száradt meg, várok. Vártam ,2 hét után is fogott.
Nekiestem ,hogy leszedjem valamivel.
Habos víz, meg körömkefe kombóval adtam neki, vagy 2 óra sikálás után vissza szedtem gyárira. Most csak oda festettem ahol ki volt kopva, oda is nagyon vékonyan, így jó, és nem is üt el...
A végeredmény sokkal jobb, bőrápolóval is lekentem.




Szokásos Wurth kis palack. Mondjuk a 155-tel szoktuk meg. Ennek ez az első, nálam.
Ez flottul ment. Ennyi pénzért naná. Mondjuk itt most örültem a szerény 120 lóerőnek...
A költség tartalmazza a törzskönyv és forgalmi árát is.