Blog
Csomag érkezett Erhard-tól. Először és utoljára vettem rá emblémákat, mivel horribilis összegért vannak. Az elsővel nem volt gond gyorsan kicseréltem. Na a hátsó még mindig egy nagy szopás.
De azért hárman 1 óra alatt az is sikerült :D Szépek, kíváncsi vagyok meddig bírják majd.




Egy ideje utas térdzúzóvá vált a kesztyűtartó ajtó, mivel bizonyos úthibáknál kinyílt az utas legnagyobb örömére. Legalábbis gondolom, mivel néha könnyet csalt a szemükbe. :)
A rögzítőpöckök már vásárláskor sem voltak százasok. Ebből az egyiket anno egy csavar betekerésével orvosoltuk, de az még így is elég esetlegesen talált be a helyére, így gyakorlatilag mindig csak egy pöcök tartotta a helyén (1. és 2. kép)
Emlékeztem, hogy valamikor bugáztam már Marklartól ilyen ajtót. Kis keresgélés után meg is találtam. Ennek viszont az volt a bibije, hogy a hátsó támasztó fülekből (amiken nyitott állapotban támaszkodik) az egyik már hiányzott. Ezt orvosoltuk egy kis saválló lemezzel és szegeccsel.
Mostmár a helyén marad szépen, de nekem úgy tűnik, hogy továbbra is csak egy pöcök tartja zárt állapotban, mégpedig azért, mert sajnos a pöcök lukjának a széle van letörve. Erre majd ki kell találni vmit...







A tavalyi próbálkozás óta elmaradt a benzinszűrő csere, pedig már jóval több van benne, mint ami elő van írva.
Nekiláttam hát újra. A szűrő ugyanolyan, mint tavaly, tehát hosszabb ill. nagyobb átmérőjű, mint ami benne van, de próba alapján el kell férnie.
A visszaszerelés során ugyanaz a szopás. A bemenő oldalon enged, hiába húzom meg rendesen, pedig lecseréltem a rézgyűrűket újra. Fater tanácsára a bemenő oldalra alumínium tömítőgyűrűket tettem. Láss csodát egyből nem enged. :)
A szűrő felett az autó alján volt pár (egyelőre csak) felületi rozsdafolt, ezeket is lekezeltem (felcsiszolás, higítós tisztítás, rozsdamaró, tisztítás, cink spray, két réteg rücsi)





A mai program a szomszédos Attersee volt.
Megtettük mind a két hajókört, és kocsival is megkerültük a szigetet.
Csodaszép vidék!
Azt viszont nagyon nem értem, hogy hogyan lehet az, hogy itt nincsenek kátyúk, és nem ráznak az utak.








Az elmúlt néhány hét apró "fejlesztései"
Aky166 közremükodésével első -hátsó embléma le lett ragasztva a fekete színű karbon hatású matricákkal. Annyit jegyeznék meg a rgasztási műveletről,hogy nem szabad túl erősen nyomni mert eldeformálódhatnak az alakzatok a logó belsejében.Az ára 1500 Ft
Sikerült beszereznem ...... cartárstól 2 db. visszapillantó tükröt. Eredetileg csak a jobb oldali kellet volna, de csak párban tudtam hozzá jutni. Mindegy, most így van legalább tartalék bal és némi elektronika, de remélem nem kel felhasználnom. Az ára 8000 Ft volt postaköltséggel.
Vásároltam a helyi autósboltban levegőszűrőt is, mert azt nem cseréltem akkor amikor a motorolajat és az olajszűrőt. Majd a héten valamikor be rakom a helyére. Azért hezitáltam ennyit mert a levegőszűrő háza meg van repedve és korábban úgy gondoltam majd valami sport légszűrőt teszek be, ki iktatva a sérült házat. A sport légszűrőröl olvastam minden félét az Amores blogokban és arra jutottam, hogy maradok a gyári elrendezésnél. a szűrő ára 2500 Ft.
Az elmúlt 1 hónapban 3600 km-t tettünk meg közösen ~6-6.2 literes fogyasztással. (Fedélzeti számítógép 6.2-t ír)
Eddig OIL kúton tankoltam a fórumban írt tapasztalatok alapján, de utoljára Shell Vpower Nitro+ Dieselt raktam bele. Amit egyből észrevettem, hogy a motor sokkal! csendesebb lett és mintha jobban menne (placebo?). Fogyasztást még nem tudok, de 200 km után még mindig ~1000 kilométert mutat a megtehető távra és 1 egységet ment lejjebb a szintjelző (eddig 250 km kb 1/4 tank volt) hát nagyon kíváncsi leszek
Ismét szerviz. Flexicső kivágva, új behegesztve.
Továbbá ismeretlen eredetű fémes menetzaj jött a kocsi hátulja felől, ami már kellően idegesített. Átnéztük mi lehet az oka, találtunk is egy feltételezett okot: középtájon az egyik kipufogórögzítő nyúlvány le volt törve a csőről, meg is hegesztettük. Továbbá a kipufogó tartó gumibakok is ramaty állapotban voltak, gyári nem volt készleten, de a Suzuki Swift gumibakjai szó nélkül felmentek, így mind a 6 db lecserélésre került.
Próbakör a szerviz után, zörgés továbbra is jelentkezett, kis keresgélés után a csomagtér ajtó rugós előfeszítő távtartóin állítottunk és a zörgés megszűnt.





