Blog
Adott egy régi vágású TD,amely egy olajcserével egybekötött vákumpumpa cserén is átesett.namost kb 50 gondtalan kilométer után egyszer csak elkezdett olajfüstöt produkálni a gép,nem kis mennyiségben,alapjáraton is,fordulaton is teljesen random üzemmódban.
Motorháztetőt felnyitva szörnyű látvány fogadott nívópálcán okádja fel az olajat,olajbetöltő alatt szintén olajfolyás,az olajszűrő házon csöpög végig az olaj.
Mire gondol ilyenkor a szegény ember fia? Ez biza gyűrű-törött vagy a régi olasz dieseleket ismerve hengerfejes.
ennek örömére hengerfej leszed,és belecsodálkozunk,hengerfal ép,nem sok vála van,karcolás nincs rajta,mindenki ép mindeki jól van a hengerfejben is,tömítés nincs átégve de egy helyen "furán" roppant a tűzkarika,biztos ez lesz az oka.A hengerfej síkja rendben,mivel előélete ismeretlen mert valamikor tavaly nyáron jutottam hozzá,és akitől vettem azt mondta hogy nála nem volt síkolva,így megrendeltem a legvékonyabb 0 ékes (1,65)Reinz hengerfej tömítést.
Hiba 2: Meg is jött frankón összeraktam,és ugye a motort vezérlés megbontása-összerakása után kötelezően 2-szer átforgatjuk,már jelentkezett is a probléma nem fordul át.Akkor gyorsan megmértem a kiszedett tömítést amiről nem tudtunk semmit mert azt is úgy kaptam egy havertól autó eladása után fennmaradt készletből.Mint kiderült 1,85-ös. Autósbolt felhív 1,85-ös Reinz megrendel.Másnap meg is jön,a hengerfej visszakerül,beindít,ugyanúgy okádja az olajat mindenhol.Már azon gondolkoztunk hogy biztosan gyűrű-törött csak a helyén maradt a törött gyűrű.Már majdnem leszedtük ismét a hengerfejet,ekkor jött fater ötlete hogy hova szelllőzik(hova tolja ki a rásegítőből elszívott levegőt a vákumpumpa.) hát a vezérműtengelyből kapja az olajat az utolsó csapágy olajzó furatán,és a kiszívott levegőt a vezérműtengely alá nyomja.A szelepfedél alá.És itt jött az ötlet hogy mi van ha kiszakadt a fékrásegítő és onnan tud korlátlan mennyiségű levegőt szívni és azzal tölti a kartert. A fékrásegítő szájjal szívva(profi műszer nélkül ez maradt) éppen érezhető nyomásváltozást mutatott,nagyon lassan elfogyott az összeszívott vákum. Próbaképp ledugóztuk a vákumpumpa csövét,és akárhogy járatva pörgetve abbamaradt az olaj "okádás".Szóval így alig van alapjáraton kartergáz,fordulaton pedig abszolút nincs!(305ezerkm van benne). Ha kiveszem a dugót akkor pedig a fordulattal arányosan nő a kartergáz! Szóval nem volt más előre mint hátra kellett szerezni egy fékrásegítőt.Végig jártuk a környék összes szerelőjét bontóját,de mivel ez az alkatrész az esetek igen nagy százalékában (101,5%) nem szokott kelleni mert a zsigulikon kívül másban nem megy tönkre így mindenki kidobta a MÉH-be.Aztán teljesen véletlenül Koncz Úrnál sikerült találni egy félig elbontott 96-os barava td100-ban. Beszereltük a próbakör alatt nem produkált hibát,de még kell egy vezérmű szíjkerék mert el van benne nyalódva az ék hornya így nem pontos. Szóval így szívat meg a fékrásegítőd egy öreg tádéban:)
A 2008-as válság miatt CHF őrület a mi családi költségvetésünket is visszavetette "pár" évvel, ami visszagondolva időt adott arra, hogy megtaláljam álmaim autóját. Mivel döntéseimet racionálisan hozom meg első körben az olasz autókat kizártam már az elején. El is kezdődött a vadászat, sok-sok fórumozás, beszélgetés után leszűkült a kör 2 német márkára. Több típus személyes megtekintése, kipróbálása után arra a megállításra jutottam, hogy ezek "ipari hulladékok" kétséges előélet, érdekes eladók, lepattant verdák, elavult design. Teljesen kétségbe voltam esve, ekkor újragondoltam a szempontjaimat félretettem a racionális gondolkodás, szívemre hagytam a választás végeredményképpen első helyezett a GT lett. Elkezdődött a vadászat. Első autót helyben tekintettem meg, de nem jött be, második körben egy napos túrát szerveztem a nyugat magyarországi eladó GT-k végigjárására. Első utam Kőszárhegyre vezetett, ahol megláttam "A gépet", körbejártam, még csak bele sem ültem éreztem ez kell nekem. Közel két órás beszélgetés az eladóval (kereskedő), aki nagyon szimpatikus volt úgy döntöttem nem megyek tovább, ez az enyém lesz. Összefogalva: vezetett szervízkönyv, első tulaj (németországban élő olasz), 137e km meg a szokásos felszereltség. Másnap foglalózás meg is történt.




Hogy mikor, nem tudom, de kitört a bal első ködfényszóró, így a mai nap pótolva lett.
Már egy ideje eléggé fent fogott a kézifékem. Hegyre menet közben beugrottam egy autószerelőhöz, hogy megkérdezzem mennyiért javítaná meg. A válasz a következő volt: "Nagy valószínűséggel a munkahenger miatt fog magasan a kézifék. -hatásszünet, majd folytatta- Az alfához nem lehet kapni javítókészletet, így teljes csere, aminek az ára kb. 60e Ft. Állítani nem lehet rajta, mert elektromo"??? Megköszöntem, majd eljöttem.
Hazaérve felhívtam az autotorinót. 8e Ft-ért tudnak adni javító készletet. Jól van mondom ez nem is vészes, már csak egy szerelő kell aki megcsinálja.
Ezt a kis történetet elmeséltem másoknak is és azt javasolták, hogy vegyem le a kézifék szoknyáját és ha tudok, akkor ott állítsak rajta.
Ma ez sikeresen megtörtént. Kb. 2 perces mutatvány volt az egész. Eléggé ki volt lazulva a csavar, gondolom a rázkódástól. Eddig a könyöklő magasságáig fel kellett húznom, hogy fogjon is. Most ezt az távot megfeleztem.
Annyira örültem neki, mintha kisebb csoda történt volna :-)
egy szolid sípolással és egy kedveskedő felirattal jelezte az autóm, hogy brake light failure, így kapott egy új izzót bal hátulra
Ma 450 km út várt ránk, a lehető legzegzugosabb útvonalon.
Mariazell-ben tartottunk egy kis szünetet.
Osztrák sógoraink nem nagyon cicóztak a hegyi utak építésekor. A szerpentinek helyett hosszú és meredek emelkedőket építettek. Volt 17%-os is! Hármasban nem pörgött ki a motor.
Végül is hatalmasat kocsikáztunk!
A 450 km után, amiből bő 300 km kemény hegyi etap volt, nagyon komoly meglepetés ért a célállomáson. (Kemény hegyi etapon nem csak szerpentint. hanem 13-14-17%-os emelkedőket és lejtőket értek, sokszor km-eken keresztül.)
Nem csak a első kerekeken volt fékpor, hanem hátul is!
Ilyet még sose láttam! Nem csak egy kicsit, hanem úgy rendesen, mint elől.
A féktárcsa szép fényesre kopva, ugyancsak mint elöl.
Ezek szerint a fékerő szabályozó megtette a hatását. Végre fognak a hátsó fékek is.
Mondjuk a kocsi viselkedésén is erősen érezni. Nem bukik akkorát fékezéskor az orrára, kanyarban pedig sokkal stabilabb fékezés közben.
Szóval király lett!!
Javaslom minden GTV/Spider tulajnak, ha a hátsó tárcsa nem egyenletesen kopik, hogy cseréje ki.








Az elmúlt napok a "Nagy Túra 2013"-ra való felkészüléssel telt:
- zöld kártya kikérése a biztosítótól,
- tűzoltó készülés bekészítése,
- szerszámkészlet összerakása,
- pár pótcucc összekészítése (csavarok, drót, szigszalag, stb.),
- a bizalom jegyében olajat NEM teszek be,
- mosás (kívül, belül),
- folyadékszintek ellenőrzése,
- gyertyák ellenőrzése (a két jobb oldali olajos volt),
- a klímacsövek lezárása,
- keréknyomás ellenőriztetése a gumisnál (pótkerék is),
- zene CD-k írása,
- navi beprogramozása (az összes látnivaló saját POI-ként),
Holnap indulunk!
Elvitték az izém :( remélem jó kezekbe került...
az autó már jelezte sokszor hogy ki kellene cserélni,végre befért a műhelybe és kollégámmal gyorsan kicseréltük a betéteket,egyébként intelligens az autó,mert jóval a szarrá kopás előtt jelzi,hogy csere esedékes a betét!
újabb szelepfedél tömítés kellett +csavarok mert az előző nem sikerült jól.. egy gyertyatrafó csere és 8 új gyertya
0
782
Fórum
Friss topicok
- Alfa tuning
- Junior
- Alfa reklám
- Giulia
- Coffee - Minden ami kávé
- Zenebutik
- Spider
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Forma-1
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
Típusok
