Blog

Az égegyadta világon semmi köze semmihez jelen post-nak, azonban ma (is) utam kedvenc, profi szerelőimhez vezetett. Az összeszokottság és a metakommunikáció magasiskoláját tapasztalhattam meg, amikor is a következő esemény fül,-és szemtanúja lehettem:

Szerelő 1 Szerelő 2-nek egy OFF fostömlő alól: add má'ide azt a g.cifejű szart! S lőn, Szerelő 2 azonnal tudta, kedves kollégája mire is utalt finoman, és már adta is abba a drága, dolgos, munkától kérges-piszkos jattocskába...

Csudálatos, eszméletlen, az a rögtönzés és az édes-ékes magyar nyelv használata, amely képes bármikor cizelláltan körülírni bármit, vagy éppen határozottan rámutatni bármire - csimborasszó, kvintesszencia volt e jelenet mindenre, magyarázat az életre, maga a megvilágosodás!

Szóval ilyenek történnek autószerelőknél, EZÉRT jó odajárni. Story end, kéremkaccsojjaki.

>> EseményÁdi_3900 // Alfa 156 SW 1.6 // 2013-07-19

2013.07.19. Székesfehérvár
Km állás: 138170

>> SzervizQubi // Alfa 156 2.0 TS // 2013-07-19

Proex: Flexi cső, plusz 2es leōmlő rendbe hozatala.
Zé mester: hütőventilátor ellenállás, jobb oldali lengőkar felső és az alsó rá 3 nappal:D, ill. Hátsó hossz lengőkarok.
Gyōmrő, hűtő és klíma hűtő teljes csere, klíma feltöltése.
Hátsó jobbos féknyereg.

 
>> SzervizKicsiStrigo // Alfa 156 1.9 JTD // 2013-07-19

Ma ki kellett cserélnem az index relémet, mert menet közbe volt hogy elment az index.
Vacilláltam, hogy relé vagy bajusz kapcsoló, de bevillant az ötlet "elakadásjelző'" bekapcsol és...és....és... nem működik. HÁLA ISTEN!! így megúsztam egy relével. ami volt itthon az előző autómból maradt ( Fiat Bravo ) Könnyen hozzá fértem. 3 db kereszthornyú csavar fogja alulsó kormányoszlop burkolatot. :) Lekaptam gyors és már bányáztam is kifelé a relét. Megvolt bele a másik és gyí. Észrevettem, a régi relé forrósodott úgyhogy tuti az volt a gondja :) Ingyen és gyorsan megúsztam :)

 

Hazaértünk a 2013-as Nagy Túráról a Spiderrel.
- 11 nap
- Salzburg és környéke
- Attersee
- Chimsee
- Hochalpenstrasse (2.500 m)
- Edelweissspitze (2.571 m)
- Grossglockner
- Heiligenblut (aranymosás is)
- Diga del Vajont
- San Boldo
- Caorle (0 m)
- 2.103 km
- 164,61 liter üzemanyag
- 2.292 fénykép

A Pók hibamentesen tette meg az utat :-)

>> EseménySporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2013-07-19

Egy üzleti út során a GT-vel indultam neki Milánónak. Sajnos nézelődni, kirándulni nem volt idő, de a paripa magabiztosan uralta az olasz utakat :) Ilyen hosszú utam még nem volt a GT-vel, de nagyon jó élmény volt, hogy kb. 10 óra és 1000 km vezetés után, zsibbadás mentesen szálltam ki az autóból. Most kiderült, hogy nem véletlenül és nem is divatból lett GranTurismo az elnevezés.

Útvonal: Budapest-Dunakeszi-Pavia-Valle Salimbene-Dunakeszi-Budapest

Össz. táv: 2024,4 km
Idő: 19 óra 54 perc
Átlagfogyasztás: 6,1 liter mesés, ahhoz képest harmad magammal sietősre vettem a figurát.

>> EseményPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2013-07-19

Ma azaz 2013 07 19-én elérte nálam a 200000.km-t remélhetőleg még sok együtt töltött időnk lesz jó pár ezer km-el! :-)

 
>> SzervizAda // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2013-07-19

Hozzá kezdtem életem első lengőkar cseréjéhez,küzdöttem 16-22ig de sikerült.

 
>> SzervizSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2013-07-18

Történt az, hogy Laci barátom rászedett, hogy kitisztítsuk az üzemanyag-szivattyú belső szűrőjét. Tegnap (2013. 07. 17.) szétszedtük a fél autót, kiszereltük a subwoofert erősítővel, a csomagtartó szőnyeget, a hátsó üléseket és úgy kb. mindent. A szivattyú kiszedése nem okoz nagy problémát, szétszedni viszont nem könnyű (legalább is nekem nem). A 3 kis kampót kiakasztottam, majd óvatosan az üzemanyag szintjelző mellett kihúztam a szivattyút. Az alján található meg a szűrő, amit egy lapos csavarhúzóval óvatosan le lehet pattintani. A képen látszik, hogy mennyire volt koszos, illetve az egész "kosár" mennyi szemetet tartalmazott. Összerakni már könnyebb volt, mivel a szintjelzőt már ki tudtuk tolni a helyéről.
A móka ekkor kezdődött számunkra igazán. Miután helyére raktuk a szivattyút szerettük volna a benzincsövet becsúsztatni a helyére. Valami úton-módon viszont az a drága dugasz nem csatlakozott rendesen. Erőlködés nélkül szerettük volna levenni, amelynek az lett a vége, hogy az egész benzincső csatlakozó része letört a háztól. Öröm és boldogság, meg az összes égi földre hívása... Még tegnap próbáltam megragasztani, teljes sikertelenséggel. A projekt eltolódott egy nappal tovább, azaz...
Ma (2013. 07. 18.) azzal kezdtem a napot, hogy a csomagtartóból kiszedtem minden maradék kárpitot tisztítás és szellőztetés céljából. Ha már így kiürült a csomagtartó gondoltam, hogy azt is rendesen kipucolom. Ma még 1 ragasztás próbát megejtettem, ami ismét sikertelenül zajlott. Nem volt kedvem (és pénzem sem) kicserélni a működő szivattyút, így északi szomszédainktól (Lengyelország) vett megoldással rendeztük a dolgot. A szivattyú tetejét átfúrtam egy 10-es fúróval, amin keresztül egy szilikon csövet átvezettem, egyenesen a szivattyú kimenetére. Az autó benzincsövéről levágtam azt a derékszögű csatlakozót, majd méretre vágtam a szilikoncsövet. 2 bilincs és kész. A tátongó lyukat piros szilikonnal tömtem be, hogy ne szivárogjon a benzingőz az utastérbe.

A probléma ugyebár ilyenkor jön:

Első körben túl hosszú volt a szilikoncső, amit levágtam, így a szivattyúnál megtört, és ahogy elkezdte nyomni a benzint a szivattyú, rögtön eldurrant a cső. Nagy volt az ijedtség, hogy most vajon mit kúrtunk el. Semmi pánik, cső van... kicseréltük. Visszatettük a szivattyút a helyére, kulcs gyújtásra, a szivattyú meg se nyekken... na ekkor jött az idegeskedés, hogy mi a fenét rontottunk el... Szivattyú ki, a csatlakozója szétcsúszott (whew, ennyi legyen a legnagyobb baj). Miután az utastérben figyeltük, hogy minden rendben van-e elfeledkeztünk arról, hogy egy utólagos benzinszűrőt beépítettem még tavaly tavasszal, ami kb. eddig bírta. A nyomástól egy helyen kilyukadt és okádta magából az aranyat érő folyadékot. Miután eltüntettem a szűrőt volt egy kis mókám az összerakással. Próbakör előtt még azt leszögeztük, hogy hátul valami tutibbat kell még kitalálni, hogy biztos ne legyen szivárgás, de ezt a projektet elnapoltuk holnapra.

Az üzemanyag szivattyú kiszedésének legegyszerűbb módszere:
1. Hátsó üléssor ülőlapjának kiszedése (lábaknál 1-1 csavar)
2. Hátsó üléssor fejtámlájának kiszedése
3. Hátsó üléssor háttámlájának leszedése (1-1 csavar a két kampó közepén, majd felfelé tolva kiakadnak a felső kampók, miután már csak a C oszlopnál fog szorulni)
4. Síalagút kiszedése műanyagostól mindenestől
5. a csomagtartó alsó lapján van 2 csavar, azt kiszedni és felhajtani a "szőnyeget"
6. 6 db anya lecsavarása, miután már gond nélkül hozzájutni a szivattyúhoz.
7. A csatlakozót lehúzni
8. lapos csavarhúzóval picit a szigetelés alá nyúlni, majd az egészet felemelni.
Az üzemanyag szintjelző lehet, hogy be fog akadni, akkor picit meg kell dönteni a házat és rendben ki fog jönni a helyéről. Ha ajánlhatok, mindenképpen érdemes zacskóval vagy celofánnal letakarni a lyukat és picit rácsavarni a nagy gyűrűvel, hogy ne az utastérbe párologjon a benzin. A nagy fehér leszorító gyűrűt egy lapos csavarhúzó és kalapács segítségével engedtem meg.

Képek:
1. Szivattyú kiszerelve
2. Szűrő koszosan kb 15 év működés után.
3. A szivattyúház a szivattyú kiszedése után.
4. A szűrő kitisztítva, mint az új.
5. A ház tisztítás után.
6. A "lengyel" megoldás, szilikoncső egyenesen a szivattyú kimenetén.
7. Beépítve a helyére, tesztüzemben.

 
>> Tuning és extrapettinke // Alfa 166 2.0 V6 TB Super // 2013-07-18

egy véletlen folytán sikerült apróhirdetésben lőni egy bontott fakormányt. a bőrözött részen vannak hibák, de nagyon tetszik, és sokkal tisztább, szárazabb érzés használni, mint a bekoszolódott bőrkormányomat - amit félretettem, újrahuzatás céljából.