Blog
Végre meg van a hiba oka!
Tegnap este nézegetem a turbócsövet és volt rajta egy kb 4-5 cm -es repedés...basszus ,hogy ezt eddig miért nem vettem észre??? Na mindegy :) a lényeg ,hogy megjavítottam egy másik csővel...most nagyon jó az autó nem füstöl és nem is tilt le gyorsításnál!
Gondolkozom ,hogy kicserélem fémcsőre majd...az talán jobban bírja a nyomást :)
Update(2013.12.22.): Kicseréltem egy szakaszt rozsdamentes fém csőre (52mm) úgy tűnik bírja a kiképzést :) .
Update (2014.08.06) : A fém cső valóban bevált viszont a gumi most meg a könyöknél repedt ki...szóval ki lesz cserélve a könyök is fémre :)
Update (hamarosan) : Kép a fém könyökről.





Pedig megfogadtam mar, hogy nem megyek foldutra az ultetett vassal, de gondoltam, ezen az uton mar tobbszor jartam, biztos nem lesz semmi gond...
Hat lett, bekoppant a vas, es sajna az olajtekno banta...
Hivtam ket szerelot az egyik ki volt kapcsolva a masik tudott fogadni...
Nyiregyhazarol sikerult bontott teknot szerezni, bar az elso nem volt tokeletes igy egy csere valt szuksegesse, a bontos kuldtr a masikat....
Felhelyezessel egyidejuleg tortent egy kenyszer olajcsere is, azt sem usztam meg...
Ma végre elszántam magam, hogy a gyári fejegységet lecseréljem egy "komolyabb" 2 DIN-es cuccra. A választásnál nem volt kétség, hogy ismét - az előző vasamba is az volt - a SONY-nak szavazok bizalmat. A csere sikeresen megtörtént. Minden funkció működik és természetesen a kormányról is kiválóan vezérelhető! Egy apró szösszenet befolyásolta csak a sikeres cserét, mégpedig egy antenna átalakító kellett, mert a gyári és az sony bemeneti csatija nem egyezett. Külön köszönet Piritu cartásnak e tárgyban adott hasznos tanácsaiért!
Az új fejegység: SONY WX-GT90BT
És amit tudni kell róla: http://www.sony.hu/product/ich-made-for-ipod/wx-gt90bt#tab












Hát eddig csak az átírási költség meg az el hozatal volt, elég messziről sikerült beszerezni (Kaposvár) de szerintem megérte! Egyenlőre ennyi majd jönnek a kötelező dolgok pl:olajcsere,levegőszűrő,olajszűrő stb.
Benzin:30000ft
Átírás:34500ft
Törzskönyv, forgalmi:12000ft
Eredetiség vizsga:18500ft
Biztosítás:18500ft
Alkatrész amit ott kaptam hozzá : 10000ft
Sajnos egy évet sem bírt ki az első stabilizátor pálcám jobb oldalt...elkezdett kopogni.
Most találtam a neten egy nagyon jó üzletet ahol jó minőségű alkatrészek vannak 40%-os kedvezménnyel, tegnap meg is érkezet a névre szóló alkatrész (TRW) úgyhogy hétvégn be is szerelem :)
Rendeltem még felső lengőkar szilenteket is (Moog) meg légszűrőt....ha már postaköltséget fizetek :) meg úgyis kellenek hamarosan.


Mostanában kissé hanyagolom a blogírást. Ahogy nézem, az utolsó bejegyzés a vezérléscseréről szólt, de nem valami bőven. Nem írtam le azt sem, hogy az előző cserekor sikerült a kipufogóoldali vezérműtengelyt egy foggal mellérakni. Amióta Csörinél jártam, szinte teljesen megszűnt az alapjárati "puffogás", és fordulaton is lelkesebben húz a szekér. Azelőtt betudtam annak, hogy a JTS nem annyira hegyes jószág, mint a Twin Spark, mert hát menni ment, csak nem akart megőrülni 5000 fölött. Na most már megőrül. :)
Pár nappal a vezérléscsere után Selénia Rally is volt. Az alapos felkészülés jegyében apámnak csak Diósjenő előtt pár kilométerrel mondtam meg, hogy hová is megyünk és hogy itinert fog olvasni. Egészen könnyen megemésztette a dolgot, és profi navigátor vált belőle úgy 2 perc alatt. A rajt előtt többször is végignyálaztuk az Alfákat a placcon. Azt hiszem, most értette meg az öregem, miért is kellett nekem olasz autó. A vak szlalom óriási volt, az útvonal gyönyörű, a feladatokon is jókat vigyorogtunk, csak kicsit sok volt az olyan, aminél csak le kellett olvasgatni valahonnan a megoldásokat. Ha idetéved véletlenül egy szervező, üzenem neki, hogy korábban azért rafkósabbak voltak ám. Rossz azért nem volt így se, de most csak ötös alá. A célban megkaptam a tavalyi fair play díjat. Köszönöm még egyszer! Vettem az akkor másfél hónapos kisfiamnak egy alfás sapkát. Kell még neki egy-két év, hogy belenőjön, de az ilyesmit nem lehet túl korán kezdeni. Jóatyámtól pedig kaptam egy lóherés kulcstartót - amit nem tudok a kulcsra akasztani, mert hiányzik róla az a kis fül. Egyelőre fogalmam sincs, mit kezdjek vele, a végén még kénytelen leszek újítani egy 4C-t, hogy legyen alkalmas kulcsom is. :)
Az is újság, hogy leszoktam a mosóról, ahová jártam, mert úgy adták vissza szegény Alfát, hogy a tetején éktelenkedő gólyaf0st (Komolyan mondom, a Dunántúl összes nagytestű madara az én autómra jár anyagcserélni...) csak szétkenték, de nem tűntették el. Érdekes módon a Tesco melletti mosóban egy perc alatt le tudtam szedni. Azóta oda járok és inkább a két szép kezemmel mosom a vasat.
Bénázás is akadt az elmúlt időben, konkrétan tegnapelőtt este. Azzal indítottam, hogy megtaláltam a munkahelyi parkoló bejáratánál egy vasoszlopot. Törni nem törött semmi, éppen csak a fényezést b@sztam össze a lökhárító sarkán. Szerencsére a rendszám megúszta. A fényezésen esett sebet talán egy polír is el tudja fedni, az önbecsülésem viszont már sose lesz a régi. (Dehogynem, csak legyen már hétvége. :))
Miután az Alfa orrát elintéztem, eszembe jutott, hogy a tükörtartó háromszögek fényezése is elég rusnya, szóval kezdenem kéne vele valamit. Késő este a dolgozónál, mindenféle szerszám nélkül csak addig jutottam, hogy a belső borítást leszedtem róla, és megszakértettem a csavarjait. Nem sok, de hiba ebbe is csúszott, ugyanis a borítás két tartó pöcke közül az egyik szublimált, sőt, nemlétezővé vált. Ezt is pótolni kell. Ja, a háromszöggel azt tervezem, hogy leszedem róla a festéket, alapozom, aztán matt feketére festem, amilyen eredetileg is volt. Ha nem sikerül elég jól, akkor is matt fekete lesz, csak festék helyett fóliából.
Kilométerállás: 182 229
Elvittem az autót klímáshoz, feltölteni meg fertőtleníteni, sajnos kiderült, hogy valahol engedi a gázt... A rossz hír, hogy nem a motortérben hanem valahol belül, és le kell bontani az egész műszerfalat, Szóval a projekt elnapolva.. :(
Lassan, de elindul ez idei évre tervezett szerelgetés. Tavaly őszig a váltó kivételével minden ki lett az autón cserélve. Most ennek is elérkezett az ideje, mert végre sikerült egy 6 sebességest találnom. Amint megérkezik az új kuplung szerkezet, akkor a beépítésükkel lényegében úgy érzem a végére értem az átalakítási elképzeléseimnek.
A váltóért köszönet Zolika155-nek.
Ahogy a cím is mutatja vízcső csere ment végbe, történt ugyan is ,hogy Balatonra menet szétment (a klíma ventihez picit hozzáért, majd addig dörzsölte míg kiszakadt) Ömlött a víz, majd kifolyattuk az összeset, és Macgyver módszerrel szigszalaggal körbetekertem.
Gyorskötözővel elhúztam a ventitől (ezek álltak rendelkezésre) Lényeg a lényeg, feltöltés után tökéletesen üzemelt, hazahozott (kb 50km-t) :)
Ma sort kerítettem a cserére, azért nem volt túl egyszerű levadászni a hűtő aljáról a csövet, de végül sikerült , jó bontott a helyére, víz bele, melegítés, légtelenítés, nyugodtság van.