Blog
Történt az, hogy Laci barátom rászedett, hogy kitisztítsuk az üzemanyag-szivattyú belső szűrőjét. Tegnap (2013. 07. 17.) szétszedtük a fél autót, kiszereltük a subwoofert erősítővel, a csomagtartó szőnyeget, a hátsó üléseket és úgy kb. mindent. A szivattyú kiszedése nem okoz nagy problémát, szétszedni viszont nem könnyű (legalább is nekem nem). A 3 kis kampót kiakasztottam, majd óvatosan az üzemanyag szintjelző mellett kihúztam a szivattyút. Az alján található meg a szűrő, amit egy lapos csavarhúzóval óvatosan le lehet pattintani. A képen látszik, hogy mennyire volt koszos, illetve az egész "kosár" mennyi szemetet tartalmazott. Összerakni már könnyebb volt, mivel a szintjelzőt már ki tudtuk tolni a helyéről.
A móka ekkor kezdődött számunkra igazán. Miután helyére raktuk a szivattyút szerettük volna a benzincsövet becsúsztatni a helyére. Valami úton-módon viszont az a drága dugasz nem csatlakozott rendesen. Erőlködés nélkül szerettük volna levenni, amelynek az lett a vége, hogy az egész benzincső csatlakozó része letört a háztól. Öröm és boldogság, meg az összes égi földre hívása... Még tegnap próbáltam megragasztani, teljes sikertelenséggel. A projekt eltolódott egy nappal tovább, azaz...
Ma (2013. 07. 18.) azzal kezdtem a napot, hogy a csomagtartóból kiszedtem minden maradék kárpitot tisztítás és szellőztetés céljából. Ha már így kiürült a csomagtartó gondoltam, hogy azt is rendesen kipucolom. Ma még 1 ragasztás próbát megejtettem, ami ismét sikertelenül zajlott. Nem volt kedvem (és pénzem sem) kicserélni a működő szivattyút, így északi szomszédainktól (Lengyelország) vett megoldással rendeztük a dolgot. A szivattyú tetejét átfúrtam egy 10-es fúróval, amin keresztül egy szilikon csövet átvezettem, egyenesen a szivattyú kimenetére. Az autó benzincsövéről levágtam azt a derékszögű csatlakozót, majd méretre vágtam a szilikoncsövet. 2 bilincs és kész. A tátongó lyukat piros szilikonnal tömtem be, hogy ne szivárogjon a benzingőz az utastérbe.
A probléma ugyebár ilyenkor jön:
Első körben túl hosszú volt a szilikoncső, amit levágtam, így a szivattyúnál megtört, és ahogy elkezdte nyomni a benzint a szivattyú, rögtön eldurrant a cső. Nagy volt az ijedtség, hogy most vajon mit kúrtunk el. Semmi pánik, cső van... kicseréltük. Visszatettük a szivattyút a helyére, kulcs gyújtásra, a szivattyú meg se nyekken... na ekkor jött az idegeskedés, hogy mi a fenét rontottunk el... Szivattyú ki, a csatlakozója szétcsúszott (whew, ennyi legyen a legnagyobb baj). Miután az utastérben figyeltük, hogy minden rendben van-e elfeledkeztünk arról, hogy egy utólagos benzinszűrőt beépítettem még tavaly tavasszal, ami kb. eddig bírta. A nyomástól egy helyen kilyukadt és okádta magából az aranyat érő folyadékot. Miután eltüntettem a szűrőt volt egy kis mókám az összerakással. Próbakör előtt még azt leszögeztük, hogy hátul valami tutibbat kell még kitalálni, hogy biztos ne legyen szivárgás, de ezt a projektet elnapoltuk holnapra.
Az üzemanyag szivattyú kiszedésének legegyszerűbb módszere:
1. Hátsó üléssor ülőlapjának kiszedése (lábaknál 1-1 csavar)
2. Hátsó üléssor fejtámlájának kiszedése
3. Hátsó üléssor háttámlájának leszedése (1-1 csavar a két kampó közepén, majd felfelé tolva kiakadnak a felső kampók, miután már csak a C oszlopnál fog szorulni)
4. Síalagút kiszedése műanyagostól mindenestől
5. a csomagtartó alsó lapján van 2 csavar, azt kiszedni és felhajtani a "szőnyeget"
6. 6 db anya lecsavarása, miután már gond nélkül hozzájutni a szivattyúhoz.
7. A csatlakozót lehúzni
8. lapos csavarhúzóval picit a szigetelés alá nyúlni, majd az egészet felemelni.
Az üzemanyag szintjelző lehet, hogy be fog akadni, akkor picit meg kell dönteni a házat és rendben ki fog jönni a helyéről. Ha ajánlhatok, mindenképpen érdemes zacskóval vagy celofánnal letakarni a lyukat és picit rácsavarni a nagy gyűrűvel, hogy ne az utastérbe párologjon a benzin. A nagy fehér leszorító gyűrűt egy lapos csavarhúzó és kalapács segítségével engedtem meg.
Képek:
1. Szivattyú kiszerelve
2. Szűrő koszosan kb 15 év működés után.
3. A szivattyúház a szivattyú kiszedése után.
4. A szűrő kitisztítva, mint az új.
5. A ház tisztítás után.
6. A "lengyel" megoldás, szilikoncső egyenesen a szivattyú kimenetén.
7. Beépítve a helyére, tesztüzemben.







egy véletlen folytán sikerült apróhirdetésben lőni egy bontott fakormányt. a bőrözött részen vannak hibák, de nagyon tetszik, és sokkal tisztább, szárazabb érzés használni, mint a bekoszolódott bőrkormányomat - amit félretettem, újrahuzatás céljából.
Még nem volt 4 éves sem, és megadta magát. Ezúttal Bosch ment bele, állítólag akár 4 évig is kibírja...
12e km után megejtettük az olajcserét, Selenia WR helyett Eneos 5w40 került bele.
Cserélve lett még az olajszűrő, légszűrő. Üzemanyagszűrő majd ősszel lesz cserélve.

új kipuff csövet és flexibilis csövet kapott ma a vas.Kipufogó klinika a Fogarasi úton. Gyorsak, korrektek, szépen dolgoznak, ajánlom őket!





Kb 1 hete elromlott a bal első ablakemelőm. Cserélni kellett és csak újban találtam hozzá. Kicsit drága volt, de most legalább tökéletes. Az ablak beállításával azért még el kell töltenem egy kis időt! :)
Teszi a dolgát, lényegében csak tankolni kell. Lenne mit csinálni rajta, de ha nekifognék, akkor egy teljes restaurálás lenne a vége, azt meg nem akarom, így jó ahogy van, némi patinával:) 1-2 dolog azért van ami bosszant, ezeknek majd kicsit jól utánajárok, illetve beszerzem őket. Méghogy az alfákkal gond van? NINCS!:D


Végre megcsináltam az anyósablakot, mostmár le lehet húzni:D Az utólagos ablakhúzó modult kellet kiiktatni:)
mivel megkapta az új lengőkarokat...elmentem futóműveshez aki belőtte az összetartást aztán pedig Hankook gumikat kapott a KisAlfa 215/55/16-os méretben:)) de sajna a szerelőm mondta, hogy rövid időn belül fékcserét kéne ejteni...mertmár igencsak kevés...:( de azt még nyaralás előtt szeretném megcsináltatni:))