Blog
Korábbi gyanúm nem igazolódott be, mely szerint a befecskendezési hiba kialakulása összefüggésben lehet a kevés illetve a menet közben kifogyott üzemanyagos szituációkkal. A hibakód kiolvasás első körben megállapította a fordulatszám jeladó; lmbda szonda illetve lemerült akkumulátor hibáját.
Első körben a fordulatszám mérő jeladó lett kicserélve és ez úgy tűnik meg is oldotta a problémát. A korábbi hibakódok törlését követően az új fordulatszámmérő jeladóval már egyetlen hibaüzenet sem érkezett.
Olajcsere 219.000 km
A Xado elég érdekes volt, mert voltak benne olyan "elemek",mint a ribizli magok. Azért előtte megvizsgáltam, szét lehet nyomkodni. A hatásáról még írok, hátha valakit érdekel. Gyártó szerint 800-1000 km után érezni a változást. A megtett 100 km után én azt vettem észre,hogy a tipikus alfa betegség , ingadozó alapjárat, sokkal gyorsabban beáll a 850-900 ford/percre.

Hátsó 2 lengéscsillapító adta meg magát. Nem volt kérdés a problémát meg kell oldani. Utána jártam az áraknak, és a Kayaba típusra eset a választás. A csere a mai napon megtörtént, így mehet tovább a QV. :-)))
2013.08.17.-én Zoli barátom alias zotya(little soldier)&Szabina-A megnősült és mint jó alfásként nem lehettek mások az esküvői autók mint ALFÁK egy 166-os és egy 156-os.
Íme pár kép a millió darabból:












Mivel az autót téli gumikkal vettük alufelnin ezért a nyárra és a zajra való tekintettel lecseréltük azt Pakson a Marso szervizben Continental Premium Contact 5-re - amilyen a családi kombin is van - fullos garanciával.
Drágább volt a tervezetnél, mivel nem volt a tavaszi akciós ár, így majd 20 000 Ft-tal többet fizettem, mint áprilisban...

Jó áron kaptam komplett gólyalábakat, bilstein gátlóval, eibach rugóval, gumiággyal, pár 10000km-es autóból. (sport pack) Maximálisan megvagyok elégedve.




Barátom intézett 4db, egy kocsiról származó, egyenletesen kopott 6-6,5mm-es profil mélységű gumi garnitúrát. A GoodYear Eagle F1-eket beszámították és a szerelési díjat is elengedték. Így került 40e Forintba.
Hát van különbség. Az újak komfortosabbak, halkabbak, később csúsznak fékezéskor ill. kevésbé tudom elpörgetni őket.
Soha nem veszek többé erősített oldalfalú (XtraLoad) gumikat. Lehet, hogy nem torzulnak annyira kanyarban, de szétverik a veseköveket.
Fékfolyadékcsere 139.950km-nél
Találtam egy kiskaput a rendszerben, miszerint nem Bose módban (A2-n nincs12V) beállított EQ tartja a beállítást Bose módban (A2-n van 12V). A sok próbálkozást, pénzt, adaptert, konvertert mind megspóroltam volna ha erre hamarabb rájövök. Bár ezt csak az új fejegységgel tapasztaltam.
Kíváncsiságból vissza kapcsoltattam az EGR-t. AZ összes rossz dolga visszajött. Ismét jelen van a 0,9Bar-on finom gáznál történő rángatás ill. a kelletlenebb felpörgés, turbó nyomás felépülés.
Szerény számításom szerint a gyári 4X7mm-es szűkítés megfelel egy db 14mm-esnek ami így is kevesebb mint felére csökkenti a kipufogó felőli cső keresztmetszetét. Tehát a gyártó is kompromisszumot kötött az EGR hasznos és káros tulajdonságai között.
Tovább feszítve a kompromisszumot, az EGR és kipufogó közé vágtam egy szűkítőt 0,5-ös alu lemezből 10mm-es lyukkal, tovább szűkítve a gáz útját.
Eredmény: nincs rángatás, nem pörög túl a turbó, nincs hibajel és megy is az autó.
2
680