Blog

>> SzervizBpali // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2013-07-10

Gátlók rendben!
Féltengelyek kitakarítva, bezsírozva.
Itt jött a probléma: a féltengely gumiharangok nem jók!
Holnap reggel érkeznek, folyt.köv...

 
>> Szervizcsontz // Alfa 146 T-Spark // 2013-07-10

175.561 km-nél a korábban vett használt gumik közül a két rosszabbik - amik pont emiatt hátra lettek annó felszerelve - már elég szörnyű álapotban volt. Ráadásul a Tesco parkolóban egy bácsi szólt, hogy az egyik szálszakadásos, ezért van rajta egy pukli. Megjegyzem nagyon jó szeme volt hozzá, mert tényleg szálszakadásos volt, de miután szólt is alig találtuk meg rajta. Köszönet neki az észrevételért! Szóval elmentünk, és a két első kereket hátra tetettük, és a két eddig hátsóra meg vettünk két vacsiúj Hankook 195/55R15-ös gumit (darabja 23.500 Ft), és feltetettük előre. Szóval most remélhetőleg jódarabig nem lesz gumiproblémánk.

 
>> Szervizcsontz // Alfa 146 T-Spark // 2013-06-27

173.000 km-nél a váltó 3-asból 2-esbe váltáskor harapós hangot adott, ezért elvittük szervízbe megnézetni. A 2-es szinkrongyűrűt kellett volna kicserélni, de sajnos újonan nem lehetett szerezni. Viszont a gyűrű megegyező méretű az 1-es szinkrongyűrűvel, így a kettő fel lett cserélve, és így a nem kopott fele van használva a rossz gyűrűnek. Így most jó, de ha megint ilyen baj lesz, valószínűleg csak bontóból lehet majd szerezni alkatrészt. Viszont menet közben a szakik detektálták, hogy a kuplung is eléggé szét van már kopva, elég nehéz is volt már benyomni, úgyhogy kuplungszettet is cseréltek, aminek ára 49.000 Ft volt.

 
>> SzervizJorjie // Alfa 146 2.0 TD // 2013-07-10

Történt, hogy mentem a TD-vel, és azt éreztem, hogy bizonyos fordulaton nem úgy megy, mint kéne, ez tipikusan az a fordulat, amikor a turbó teljes gőzzel tölt, és kellene mellé a nafta. Gyors gázolajszűrőcsere, próbakör és... még mindig nem jó. Na akkor nagy levegővétel, szerszámok előkeresése, és essünk neki.

Leírás a tankban lévő szűrő takarításáról:
Csomagtér felől támadunk, felszedjük a szőnyeget, jobb oldalt látjuk a szerelőnyílást, kicsavarozunk 3 csavart, és már látszik is a szivattyú. (1.kép)
Az a piros cső ne tévesszen meg senkit, azt már én mókoltam oda valamikor, mert kicsit szivárgott a dolog. Az egyébként a résolaj visszavezetés csöve.
Először is kössük le a dolgokat. A csatlakozókat húzzuk le, a levegőztetőt 8-as anya fogja, a fejeken pedig egy-egy pöcök van oldalt, azt benyomjuk, és le lehet húzni. Többet ésszel, mint erővel, mert minden műanyag, ha kárt teszünk valamiben, dobhatjuk ki az egészet. Ha mindent lekötöttünk, azt a nagy sárga keretet letekerjük, és ki lehet venni a szivattyút. Kesztyű használata javallott, mert ha hirtelen megindul a keret, könnyen elvágja a kezünket a lemez széle. Majd húzzuk ki felfelé a szivattyút. Lassan, hogy a nafta vissza tudjon csurogni a tankba. Kicsit játszani kell vele, mert a szerelőnyílás nem pont felette van, de nem nehéz kiszedni. (2.kép)
A kalapács úgy került oda, hogy nem bírtam meglazítani a keretet, és egy csavarhúzó+kalapács kombóval jobb belátásra bírtam. Persze óvatosan.
Eddig oké, most szedjük szét az egészet. Ez igazából adja magát, de óvatosan csináljuk, ne törjünk el semmit. A csatlakozót húzzuk le, a pöcköket akasszuk ki, alul a résolajvisszavezető csövet pattintsuk ki, és a doboz belsejében lévő háromlábú "izét" húzzuk ki felfelé, annak az alján van a szűrő.
Ha mindent jól csináltunk akkor a 3-as képet kapjuk. (3.kép)
Ott a szűrő. (4.kép)
Annyit elárulok, hogy nem így nézett ki, de arról nem csináltam képet, mert csupa gázolaj lett volna a teló :-)
De az látszott elsőre, hogy a szűrő eltömődése volt a gond.
Nos, ha sikerült szétszedni, takarítsuk ki a szűrőt víz és egy kefe segítségével, és mossuk ki a doboz belsejét is. Töröljük szárazra, és szereljük össze.
A szűrőt pattintsuk vissza a helyére, az "izét" csúsztassuk vissza a dobozba a helyére a sínekbe. Az a nagy fehér az a szintmérő, azt is rakjuk vissza, de a rugót ne felejtsük ki! A csatlakozót dugjuk vissza, a résolajcsövet pattintsuk vissza a helyére. Nézzük át háromszor, hogy jól raktuk-e össze, mert ha valami nem jó szedhetjük majd ki újra a tankból.
Töröljük át az egészet, hogy a tankba ne kerüljön szmötyi, majd szereljük vissza.
Figyeljünk a gumitömítésre, hogy jól álljon.
Tekerjük vissza a menetes keretet, húzzuk meg rendesen, de azért ésszel.
Kössük vissza a csatlakozókat.
Indítsuk be a kocsit, nézzük meg hogy működik-e a szintmérő, tegyünk egy próbakört, majd ha minden oké, csavarozzuk vissza a műanyag fedelet, tegyük vissza a szőnyeget, és örülünk Vincent :-)

Tapasztalat:
A bizonytalanság elmúlt, minden fordulaton úgy megy ahogy kell, és 4500-ig is leforog :-)

Ajánlom minden dízelesnek ezt a műveletsort, amely egy órácska alatt végrehajtható, és megelőzhetőek vele az olyanok, hogy bizonytalan a "menés" :-)

>> Szervizjankofilth // Alfa 156 2.0 16V TS // 2013-07-07

Elérkezett az idő... Az autóm alja sajnos vészesen el volt már rohadva, ráadásul valaki az előző tulajok közül műszálas gittel próbált eltakarni mindent. Úgyhogy összejött a pénz és elvittem "Tzoli155" kollégához a vasat. Aztán menet közben derültek ki a dolgok folyamatosan. Az alja nem volt annyira vész, a küszöb is még tűrhető állapotban volt. Aztán jött a telefon, h nézzem meg a vasat, mert hegesztené Ő, de nincs mit... Szó szerint a vezető oldali toronynak szinte csak a teteje volt meg... Szerencsére akadt egy másik modellű donorja aminek megegyezett a torony felépítése és mérete a 156-al, úgyhogy ezt kapta meg a vas. Még a motorháztetőn volt egy kis javítani való, ez is elkészült. Már csak a fényezés van hátra... Végre gatyába lett rázva a gép, úgyhogy még egy ideig rója az utakat! :D Köszönet érte! :D

 
>> EseményJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-07-10

Ezt is elértük :-)

 
>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2013-07-09

Nos, nálam is megtörtént, hogy nem működött a ventilátor 1es fokozata, ami ugyebár bekapcsolt klímánál, illetve 90 fok fölé melegedő vízhőnél kéne hogy kapcsoljon. Először úgy tűnt fel, hogy városi araszolgatás közben felment jó 100 fokig a hűtőviz, majd ott kapcsolt a venti 2es fokozata ami visszahűtötte. Hazaérve leteszteltem MES-el hogy kapcsol-e az 1es fokozat: bár a relé kattogást hallottam, de a venti meg se moccant. Multiméter elő, kiderült hogy az ellenállásig eljut a feszültség, de az ellenállásnál szakadás volt. Kivettem az előtétellenállást (az én autómban 1 venti van, itt az ellenállás hűtő felső vízcsöve mellett található), 2 csavar rögzíti a ventilátor keretébe. Az 1ik lábánál a ponthegesztés elengedett, de sajnos forrasztani nem sikerült mert az érintkező saru lábára nem volt hajlandó ráfolyni a cin. Végül átfúrtam az ellenállás lábát és a sarut, majd egy csavarral és anyával összehuzattam. A biztonság kedvéért ezután még az ellenállás lábát (ez rézből van) hozzáforrasztottam a csavarhoz, hogy ne oxidálódjon a jövőben. A forrasztással azonban csak óvatosan, hisz ott van egész közel a hőbizti, ezért én csak rövid ideig játszottam a pákával.
Képeket sajnos elfelejtettem csinálni a műtétről, de egy képet lenyúltam googleról, hogy látható legyen hogy is néz ki :)

>> EseménySüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2013-07-09

Karter kilyukadt, benzintank kilyukad, benzincső k.o. benzin szűrő k.o.

 
>> EgyébPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2013-07-09

Sajnos nem birták sokáig a vredestein gumik meg a hátsó pzero-k is elkoptak!
Helyüket 70% Conti Sportcontact 2 gumik vették át!Elvileg defektűrő, így még jobban meg van erősítve az oldalfala...ezt érezni is a menetkomforton, de a kezdeti tapasztalatok ettől függetlenül pozitívak!...ja és tapad mint állat:)

>> SzervizBambinoo // Alfa 147 2.0 TS TI Selespeed // 2013-07-09

Flekszibilis cső megadta magát, ezért csereltük.

KM: 107.310