Blog
Pár 156-on láttam már a dolgot, és szimpatikussá vált nekem. Sokáig tartott, de rászántam magam a dologra, hogy a pajzsba rácsot applikáljak. Kezdtem azzal, hogy a "csirkerács"-ból kivágtam a megfelelő darabot, aztán a pajzs külső részét is újítani kellett, egy kis üvegszál segítségével oldottam meg a dolgot. Aztán jött a fárasztóbb feladat, kivágni az eredeti műanyag rácsot.... Apám segítségével az is végbement, majd próbaként összeillesztettem az egészet, és már nem szedtem szét..... Nekem nagyon tetszik az elért eredmény.



miután tegnap levizsgázott, ma sikerült a nevemre írni! Nem volt több mint két óra, mázli hogy időpontra mentem!
folytatás jövőhéten, remélem sikerül megoldani a futóműbajokat.
Sajnos megadta magát, elfáradt a gumi vagy egy fekvőrendőr miatt szakadt le (márciusban cseréltem!).






Az általános 10e km-es szerviz: olajcsere, összes szűrő csere. A légszűrőt is kimostam, bár Lackó szerint 50000mérföldenként(?) kellene. Ez marhaság, szívem szerint 6000km-ként kipucolnám, de a 10e sem árt neki. Nem volt nagyon retkes, inkább csak a friss olajfilm réteg miatt pucoltam ki.
-olajszűrő: mayle
-pollenszűrő: valami aktívszenes
-olaj selenia racing
Szép lassan kiderült, hogy a gyári fék nem alkalmas arra amire én szeretném. Fékezni jó, megállni is lehet vele,de nyúzni nem lehet! Ha találtam a városban egy büntetésre váró delikvenst, rendre elmelegedtek a fékeim. A hungaroringen 3 kőr után 1 kőrt cammogva kellett megtennem, mert a fékek elmelegedtek és hatástalanná váltak. A lehetőségeknek itt is csak a pénztárca szab határt. Sokáig brembo max/EBC green;red stuff kombóban gondolkoztam, aztán leoltottak a maxról, mondván csak a neve fénylik, a képességei nem olyan jók. A következő lépcső már kívül esett a keretemen, tarox tárcsákat nézegettem bármilyen jófajta betéttel, de ott már 100e fölé mentünk volna árban:(, ennyit nem szántam volna rá. Ekkor vissza a kezdetekhez, car sport tárcsa/ ATE ceramica betét. Ez közútra jó kombó,de nem találtam pályás tesztet róluk, így tovább nézelődtem. Ekkor segítségemre sietett Gy.! Zimmerman sport/ferodo ds2000 képében megjelent előttem a szűz Mária!!! Gy. olyan árat mondott, hogy vissza kellett kérdeznem ez most db vagy pár?? És pár basszus! 3nap alatt megjött. Nem bírtam kivárni míg megjön a fékfesték és beszerzem a fékcsöveket az első adandó alkalommal berakattam! A beszerelést Feri cimboránk csinálta, általában nem kerít nagy feneket az alkatrészeknek vagy azok dicséretének, de ezt mikor meglátta egy "hűbazzeg"-gel jutalmazta. Most tanulok kalizsoli példájából és jól bejáratom! Majd ha fog rendesen írok róla újra.


Sokalltam a városi fogyasztást (7.6-7.8l/100km), illetve soknak tűnik a kormolás, így elvittem a helyi adagológuruhoz a vasat. 2 óra hossza alatt mindent átnézett (a porlasztókat nem), korrigált. Az adagoló jól volt beállítva, kicsit kellett csak igazítani rajta. A szíj túl feszes volt, azon lazított. Azt mondja adagolós dízelnél nem szabad így megfeszíteni, mert az adagoló tengely elkopik. Biztos tudja, már ezért megérte elvinni. A turbo csípi az olajat, ezt tudtam is. Összességében szerinte az EGR szelep okozza a gondot. A turbo által beküldött olaj és a kipufogott korom mind visszakerül a motorba, ami nem feltétlen jó, eldugítja a katalizátort. Lehet valamennyire el is van dugulva már, ezért van túlfogyasztás.
Sikerült hozzájutni egy Tag Heuer alfás órához, ráadásul nagyon baráti áron. Használt, de nagyon jó állapotú és tök véletlenül akadtam rá a vaterán. A bejegyzést az eladó képeivel illusztráltam. :)




Jé mintha csak az 1.7-est látnám :-)
Első olajcsere meg volt. Gondoltam hogy akkor majd elhalkulnak a hidrotőkék, de sajna nem. Bár annyit elértem hogy hidegen nem szól csak ha bemelegszik a motor.
Nemsokára nekiesek és kap egy felujított futóművet hátra. A többit csak szépen lassan.
Tréningeztünk egyet a további fejlődésért:) Wéber Gabival ismét, ezúttal a Slovakiaringen. Haladó tréning volt, alapfokún is vettem részt már, ez azonban sokkal személyreszabottabb és pontosabb volt. Többet is tanultam.
Az elméleti résszel kezdtünk, ami egy órás alapos, mindent kivesézős elmélet volt. Átbeszéltük az íveket is, és örömmel vettem tudomásul, hogy az elképzeléseim helyesek voltak az ideális ívekről:))
A gyakorlat is más volt, sokkal többet töltöttünk a pályán.
Előbb a gumikra fordítanék pár szót.
Ez volt a második alkalom a Michelinekkel. A guminyomást az első alkalomkor magasan, hidegen ~ 2,4 báron hagytam. A gumihoz adott gyártói utasítás szerint a legalacsonyabb nyomás 1,8bár, innen indultunk. Ez melegek ~ 2.2-nek felel meg.
Ezen az alacsonyabb nyomáson iszonyatosan másképpen viselkedtek a gumik, mint a múltkori alkalommal. Ami őszintén szólva kissé bele is zavart a tréningbe, vagyis nem is kissé. Emiatt nem is tudom pontosan, hogy a tréning időben mérve mennyi fejlődést hozott, pláne ha a sokkal kedvezőbb körülményeket (alacsonyabb levegő és aszfalt hőmérséklet) is figyelembe vesszük. Eddigi legjobb időm ugye a Time Attackon futott 2.38.811 volt, a nap végén 2.36.488 lett. Nem mondanám azt messze sem, hogy ez az időeredmény javulás a tréningnek a hatása lenne. Ez csak a következő tréningen derülne ki, így hogy már van tapasztalat az új gumikkal. Nem is olyan egyszerű a gumikérdés ilyen körülmények között, mint azt az ember gondolná. Itt kevés az, hogy "húú mekkorát tapadt a hétvégén a szerpentinen waze" :)))
Az utcán fényévekkel kevesebb tapasztalatot kell szerezni egy gumival, gyakorlatilag nem is nagyon kell.
Szóval a tréning gyakorlat.
Először közösen mentünk, én vezettem és Gabi írta a tapasztalatait, amit átbeszéltünk. Aztán csere, Gabi vezetett. Majd ismét átbeszélés. Majd csere, én vezettem. Ennek az eredménye olyan köridők, amik között Gabi legjobbja és én legjobb időm között csak pár század különbség volt. Ez számomra mindenképpen hatalmas pozitívum volt:) Közben az autó határait is sikerült azonosítani ezen a pályán.
A tréning többi részében szisztematikus fejlődés volt a cél, ami szintén tökéletesre sikerült. Feladatokat kellett elvégezni a pályán, majd újabb feladatokat, csak más részén a pályának. Gabi elmondása szerint a legnagyobb siker ő számára az volt, hogy a kért feladatokat (amiket meglepő pontossággal "saccolt" meg időben, az a gyakorlatban is annyi időt hozott) sikerült megvalósítani.
Mindenképpen hasznos volt a tréning, ez elvitathatatlan. További közös terveink is vannak, de ezt majd amikor megvalósulnak:))
Ismét a gumi. Mivel ezen a pályán a leggyorsabb kanyarok mint jobbosak, és azok is amik a legnagyobb terhelés teszik ki, a bal első gumi tropára is ment. A futófelület és a perem találkozásánál teljesen vászonig kopott, sőt a futófelület oldaláról is eltűntek a feliratok! Képeket majd készítek. Hogy miért? A nyomás miatt? Vagy a pálya karakterisztikája miatt? Esetleg mindkettő? Vagy egyik sem? Hát, további gumitapasztalatokra van szükség:)
Onboard