Blog
493km, 56,64liter, vagyis 11,5l/100km..
Ez teljesen vegyes volt (város, országút, normális- és "nem normális" autópályahasználat :) )...
Szerencsétlen autó kezdett somogybabodi bennszülöttnek kinézni. Kapott egy fullos takarítást.
Ezeket is érdemes néha megnézni és kitakarítani én ma meg is tettem. Végül is nem kerül semmibe, csak a pár óra munkába és még jót is tesz az autónak.
A horvátországi kirándulás után elérkezett az olajcsere ideje és meg is történt. Olaj és minden egyéb szűrő cseréjével együtt, amit ilyenkor cserélni kell. Egy éjszaka ácsorgás a műhelyben, hogy a régi olaj mind eltávozzon és utána jöhet a finom friss olaj és a szűrők.
A féléves pihenőnek éppen, hogy vége és újra álldogálás következik a kinyomócsapágy hibájából, de szerencsére a szerelőm vállalta a sürgősségi javítást és így el tudtam indulni Horvátországba. Egy laza 3000km-re tettem próbára az új kuplung szerkezetet és működik. :)
Gyönyörű szombati napra ébredtünk. Ezennel készen lett Alfuszra a ZENDER kit teljesen most már felnik is megvannak :)

Volt egy kis időm, kedvem volt valamit barkácsolni. Gondoltam ejtsünk meg egy EGR karbantartást. Gondoltam sosem volt még tisztítva, biztos kormos, bár problémát eddig nem tapasztaltam. Húzott is a kocsi, nem torpant, de mégis menjünk elébe a későbbi problémáknak.
A tanulság: Kevés szerszámmal ne állj neki ilyeneknek.
A művelethez kell 8-as, 10-es és 13-as kulcs. Na nekem van sokféle szerszámom, de villáskulcsból ilyen méret nincs, csak ez az univerzális, állítható, ami sok mindenre jó, de erre pont nem. Csillagkulcsból sincs ilyen méretű. Úgyhogy már a motortakaró levételével is megszenvedtem, le sem írom, hogy hogyan. :S
Ezután jött a 8-as kulcs hiánya. Öcsém mondta, hogy ahol a motorjait tartja, van dugókulcs készlet. Nosza átgurultam oda, s pikk-pakk lekerült az EGR szelep. Annyira nem volt kormos, de azért volt mit tisztítani rajta. Megtettem, visszaraktam, minden ok.
1 nagy tanulság azért van: be kell szereznem egy ilyet: http://bit.ly/Qw46xI
Már folyamatban van :)
Képek nem készültek, de a leszerelést ezen videó tanulmányozása után csináltam: http://www.youtube.com/watch?v=1go_PUmx0WE
Remegett a jobbos külső tükör. Többeknek volt már hasonló problémája. A tükörlap sarkát benyomva a másik oladalon alá lehet nyúlni és ki lehet pattintani. A műanyag konzolra rá van ragasztva a tükörlap. A fele elvált, ezért remegett. Leszedtem a maradékot, és adtam neki új ragasztót. Most sem tökéletes (egy kicsit most is remeg) de bőven a vállalható határon belülre került.
Sikeresen átléptük a 200.000-et és ennek örömére mindjárt meg is ejtettem egy nagyobb szervizt. Komplett vezérlés, ilyen-olyan görgők és ehhez kapcsolódó apróságok, tömítések, vízpumpa, ez-az... ripsz-ropsz meg is volt a 200 000 forintban is :) Lényeg, hogy minden klappol. Már csak egy gyertyaszettel kellene megajándékozni a kicsikét... elég jól bírják a 100e km-re garantált NGK-k, de nem akarom ezt sem húzni a végtelenségig :)
Szóval ez a következő program.
Már említettem a 156 topicban is, hogy érdekes hangot hallani hátulról / jobb oldalról.
Akkor jelentkezik, mikor pl. egy nagyon enyhén mélyebben fekvő csatornafedélen áthajtok.
Olyan hang, mintha teljes tenyérrel ráütnék egy kartondobozra. (Ezt a hangot német fórumokon is többen így fogalmazták meg.)
Úgy tűnik igazából nem is "belehajtáskor", hanem éppen a csatornafedél elhagyásakor jön a puffanás. A lengéscsillapító a legvalószínűtlenebb, ezeket bemérettem, illetve cseréjük másnál sem hozott javulást.
Sokan emlegetik (szokás szerint német fórumokon) a kerékagy tartójába préselt szilentet. Szóba került még a toronycsapágy, de ez nem olyan valószínű.
Ha esetleg valakinek volt már ilyen problémája és tudja a megoldást, szóljon!
Hosszlengőkarokat és ezeket a szilenteket mindenképpen akarok cseréltetni. Azon viszont gondolkodom, hogy egyből keresztlengőkarokat is vegyek-e. (Illetve stabrudat is... Ez esetben komplett lenne a felújítás.)
A hátsó rugók cseréjén is gondolkozom. Van egy olyan érzésem, hogy minimálisan jobban ül az autó hátulja, mint kéne. (Ez további 15-20eFt-ot jelentene.)
Minden észrevételt és javaslatot szívesen fogadok!
Update: Megrendeltem hátulra a lengőkarokat és a szilenteket. Ennyit igazán megérdemel az autó 200K-nál.




1
719
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Találkozások
- 4C
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- AlfaCity 2025 - július ...
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- Oldtimer, youngtimer
- 159
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10