Blog
Két nappal a haza hozatal után, reggel nem indult a kocsi. Most volt időm, pénzem, hogy lecseréljem a bűnöst: az akkumulátort. Kapott egy 72Ah-s Banner akksit a benne lévő 60Ah-s helyett.
Sírni fogok. Már, amikor elmentünk meglesni, akkor is megkönnyeztem. Élőben jobbat mutat. Nagyon durva. Nagyon jól dolgoznak a srácok. Isten, isten!
A tető durva, fényes, mint ha üveg lenne...

Régóta halogatott dolog volt, már csak azért is,mert 4db van benne (egyik drágább,mint a másik) és a hibaüzenetek sem voltak egyértelműek. Az autó is viszonylag jól működött(nem fogyasztott 15 litert), leszámítva a felső fordulatszám tartományban tapasztalható erővesztést. A hibaüzenetek lambda 1. és 2., illetve katalizátor. Kisakkoztuk, hogy a felső lambda hibás működése okozhatja a katalizátor és a 2. lambda hibajelének dobálását. A kiszerelésre kaptam ötleteket, melegen próbáljuk kitekerni és vadul fújkálni előtte csavarlazítóval. Fújásból nem volt hiány, nem akartam otthagyni a kocsit beszakadt menettel a Ferinél. Első mozdulatra megindult, úgyhogy nagy kő esett le a szívemről. Hogy megoldódott-e most a problémám? Töröljük a hibaüzeneteket és ha lesz időm megkergetem a vasat. A tapasztalatokról majd később beszámolok.


Ezt is szerettem volna már rég megcsinálni,de ahogy néztem erre sem csak egy féle megoldás létezik. Kaptam ötletet a hammerite-tól a sima tesco-s fékfestékig... A profik kiszerelik a nyergeket, szépen előkészítik, lefújják a megfelelő színre, majd pár nap száradás után összeszerelik. Na ennyi időm nekem nincs erre! Vettem egy foliatec fékfestéket ami tartalmazza az alapozót meg a festéket és a lakkot is. A féknyereg tisztításához réz drótkorongot és egy féktisztító sprayt. Színben az aranyra esett a választás(a'lá brembo oro :D), mondván mindenki pirosra festi, én mást szeretnék!.
Az első féket teljesen lebontottam, nyereg a levegőben lógott, a kengyelt is leszedtem. Dróttal átpucoltam, lefújtam tisztítóval. Kikevertem a festéket a lakkal majd a gyerektől elcsórt ecsettel elkezdtem festegetni. Egy merő borzalom! A lefestett részekbe rendre belenyúltam, az ecset elkezdte hullatni a szőrét, a keverő tálkán valahogy keletkezett egy lyuk... Kész armageddon! A hátsót már csak félig bontottam szét, de az is hasonló borzolta az idegeimet. A festék elvileg egy óra alatt porszáraz, ez nem igaz! 2 óra száradás után úgy raktam össze Ferivel a féket, hogy itt-ott még beleragadtam a nyeregbe. GT-től kapott feliratokat is feldobtam rá, a félkemény festékbe gyakorlatilag bele diffundált a vékony matrica:).
A végeredmény szép lett, de soha többet nem csinálok ilyet! Ezt ha az ember szépen akarja megcsinálni, bízza rá szakemberre vagy szánjon rá pár napot és egy doboz nyugtatót. De lehet a rutintalanságom és az idő szűkössége miatt volt ilyen szenvedős...



Ma ismét csomag érkezett: vadiúj gyári Bosch légmenyiségmérő,a Marelly helyére ugrott be,továbbá hoszbordás vezető illetve feszitő görgő, 5 új Denso izzitó gyertya, valamint 2 l váltó olaj igaz nem tutella, de reméljük ezis megteszi :) bővebben a műtétek utánn :) u.i: még a jó multkor átkerült a sport légszűrő a 166-ba igy most ezt is dokumentálom :)







Mivel kicsinek tartottam a 75 Ah akku kapacitását a 2.4-es motorhoz ezért lecseréltem egy nagyobbra. Exide Premium 85Ah 800A

A mai napon Zé. és Töki mesterek által lecseréltetett a két első felső lengőkar ( Delphi ), és az első stabilizátor pálcák.
A korábban megvásárolt komplett ABS is beépült a rossz régi helyére ( halleluja, működik - nincs üvöltve arcba világító piktogram a műszerfalon! ).
Futóműállítás a Norauto-nál. Ez utóbbi még korrigálásra szorul... :S
Kilettek cserélve az ablaktörlő gumik,valamint a gépháztetőnél egy teleszkóp így rendesen fent maradt a motorháztető ha kinyitom,múltkor pedig izzócserék is történtek(ennyi a hatalmas nagy alfa elektronika problémám,semmi több)
Ciao!
Egerben jártam a hétvégén. :) Sok szép táj és annál is több Alfás volt az úton :D
Egész jól húzott a gép. :) Bár 140 km/h felett érdekes hang jött a motortérből egyszer.
A kocsi 160 km/h -nál is még ment volna.
Fogyasztás 7.5 l. Nem rossz, bár azt hittem jobb lesz. Igaz Pesten oda fele eltévedtem, Egerben is eltévedtem, dugóba is keveredtem melyben 3 km-t tettem meg egy óra alatt....
Haza érve megnézem az olajszintet... Háááát bele kostolt abba is elég rendesen... Ma lesz olajcsere... Hozzá való alfás olajat vettem, gyári olajszűrőt, légszűrőt.... Azt mondta az eladó, hogy ne ijedjek meg, mert amit eddig használtam olajat (előző tulaj) az alsónál is az alsóbb kategóriában van.... Lehet csak azért tűnt el belőle... (remélem!!)
Legyen szerencsém, remélem nem lesz motorgenerál :O