Blog
Végre véget ért egy korszak, lezárult életünk legszörnyűbb négy éve!
Szép sorban eladtuk az összes alfánkat (hál'istennek, az autót megvásárlók nem vették észre a megkönnyebbülést az arcunkon), mert megelégeltük, hogy ezek az autók, mindegy, hogy milyen típusú, bármennyit költünk rájuk, minden előjel nélkül, a legváratlanabb élethelyzetekben képesek elromlani. Elegünk lett az összes olasz autó olajfosásából (keresztapámnak több alfája volt, mindegyik alá több lapát sódert dobált).
Hol egy munkahenger szállt el, hol egy kuplung kinyomócsapágy szakadt át a szerkezeten, hol csak egy biztosíték, relé adta meg magát, hol a katalizátor gondolt úgy, hogy ledobja magáról a kerámiát, és még sorolhatnám ezer baját, minőségtelen szar az egész!
Napjainkban a teljesítménye is már megkérdőjelezhető!
Azt elismerjük, hogy szépek (mihez képest), de csak hobbiautónak való, meg olyanoknak, akik szerint normális dolog, hogy a boxer esetében egy kocsiról le kelljen venni a lökhárítót, kipakolni az egész belét, s majd egy napos munka egy vezérmű szíj csere. Meg azoknak, akik szerint egy V6-os blokkot keresztbe kell beépíteni, hogy a belső hengerfejet a tűzfal miatt ne lehessen leszedni, a TS-ek vezérlés módosítójáról már nem is beszélve!
Összegezve az egészet: nincs még egy olyan autó, ahol a kanyar stabilizátor cseréje miatt a bölcsőt le kell ereszteni (lásd 156-os).
Persze, ebből az amorés közösségen belül, ezen információk birtokában nagyon sok ember jól megél (szerintem nem kell név szerint felsorolnom az otthoni sufniban szerelgető "mekkmestereket".)
Számunkra nem autó az olyan autó, amelyik csomagtartójában egy műhelyre való szerszám és pótalkatrész hever, hogy el merjünk indulni egy 50km-es útra, nem autó az olyan autó, amelyet csak 2-3 ember vállal el szerelni (azt is szarul), nem autó az olyan autó, amelyik legkisebb és legegyszerűbb hibája is szerelhetetlen!
(megjegyzem, nő létemre elég sok mindent megtanultam szerelni, a kényszer miatt.)
Ezeket a dolgokat erősen tükrözi ez a közösségi oldal is, az "adok-veszek" rovatban egy, már mások által tönkrement, lekukázott szarokat adják-veszik egymás között, kicsit olyan, mint a lomtalanítás, mikor kirakom a heverőmet, és nem az FKF Zrt. viszi el, hanem a szomszéd viszi a lakásába.
Az oldal műszaki, szakmai tartalmakat nem tartalmaz, nem fejlődött az évek során semmit, igazából nem is tudom, mi köze az Alfa Romeo-hoz (megnézhetem más autóját? Szuper!!)
Burjánzik a maffia ezen az oldalon, mint egy hiéna, úgy csapnak le újdonsült áldozataikra, eladják nekik még a szart is!
Ezen az oldalon csupa "otthon ezt-azt-amazt bontok, mondj egy árat és vidd" ember van, mindenki ért mindenhez, azért olyan szar mindegyiknek az autója (tisztelet a kivételnek, melybe csak egy ember tartozik bele ELL cartárs személyében!!)
Állítólag az Alfás közösség nagyon összetartó, ezzel szemben csak integetni tudnak egymásnak, segíteni már nem (más inkább örül a te bajodnak!)
De az jó, hogy most már újdonsült, (igaz, hogy csak AMG dizájnosra futotta) jó drága Mercedesünkkel faljuk a kilométereket (összemérhetetlen az alfával, egy lapon nem emlegethető!), és bámuljuk belőle a gyámoltalan, szakadt alfákat!
Végszónak annyit: soha többet olasz autó, az egész lakásból az összes pótalkatrészeket kidobtam a kukába (oda való, mint az egész autó), aki teheti, csak messziről nézze, mert talán szép, de hogy megbízható lenne??
Mindenki döntse el!!
Eléggé elkoptak már a gyári tárcsáim (elől és hátul is) ezért hosszas keresgélés után megtaláltam a legjobb ár/érték arányú tárcsákat és betéteket. Nagyon jókat írtak róla külföldi Alfa oldalakon.
Itt vettem: Fekmester
EBC féktárcsa "Turbo-Groove" (mart és vakfurattal ellátott féktárcsa)
EBC fékbetét "Yellowstuff" (verseny sport)
Az első készlet pont 100eFt A hátsó pedig 60eFt
Tapasztalat pár ezer km után (A hátsók még be sem koptak: 1500km, Elsők már bekoptak: 3000km)
Röviden: Most már úgy érzem jobb az autó lassulása mint gyorsulása. Eddig ezt fordítva éreztem :) a gyári tárcsákkal és betétekkel. (elég komoly ez a chippelt 220-230Le)
Részletesen: Tényleg azt tudják a betétek amit írnak róluk. Hidegen kb. úgy fékeznek (vagy kicsit jobban) mint a gyári betétek. Viszont ha bemelegszik akkor nagyon durván kezd fogni! Ha egyenletesen akarok lassulni nagy sebességről. (mondjuk 130ról) akkor fokozatosan vissza kell engednem a fékpedált, mert különben a gyerek kezéből kiesik a játékautó és sírás lesz :)












Hirtelen ötlet volt, elmentünk, nem bántuk meg. Már előtte nap Tihanyba elautóztunk, és a tavaly bevált szálláson megszálltunk. Szombaton reggel komppal átkeltünk, már az elsők között elfoglaltuk a parkolóhelyünket. Taktikusan behúzódtunk az autószalon árnyékoló tetője alá, ahol számításaink szerint egész nap árnyék van. Az ötlet bevált :-)
Igazából semmi különöset nem csináltunk. Ücsörögtünk, sétálgattunk, beszélgettünk, jól éreztük magunkat.










körülbelül bő egy hónapja menet közben motor leáll,gondoltam ugyis kevés benne a nyál ,főleg hogy kanyarodtam kb 50 el,ráindítottam,na ittmár halottam hogy ez nem benzinhiány,sajnos csomora kötöződött a balance szij,és vitte magával a vezérműszíjat.hát jo....hengerfej le 8 azaz nyolc darab ujj kipuff szelep és egy komplett hengerfej felujitás után vissza került minden a helyére,egy új vezérlésszett kíserétében,pont kész lett a nyaralásra.,egy vagyonért.nyaralás után kocugtunk hazafele a pályán,egyszercsak egy undorito kopoko krusznyolo csörgő zörgő hangra kaptam le a gázról a lábamat,ittis tippeltem,biztos a műanyag doblemez!!!! hát perszehogy nem....kiszáltam minden oké.beinditottam ujra..és csak jött a hang...mint kiderült, sajnos elolvadt a hajtókarcsapágy...ujra telefon.ujra vontatás aztán majd ujjboli sokszászezer forintkifizetése után,végre lesz egy zsíruj motorom...
Meg kell jegyezni ezeket a képeket, mert ez az autó már többet nem jön így szembe. Mindjárt elsírom magam. Szép volt jó volt így is kb. 7 évig.
Pityeregni fogok...





Leegyszerűsítettem az eredeti szabásmintámat, a jelenleg rendelkezésre álló anyag kellemetlen tulajdonsága (nehezen mozgathatóság a varrógép alatt, gumis felület ) miatt. Pozitívum: a huzat nedves ronggyal egyszerűen tisztán tartható.






Megrendeltem ELM327 bluetooth csatlakozót ebay-ről. Egyenesen Hong Kongból jön, szállítással együtt jelen árfolyam szerint 2900 HUF, baráti. Remélem az is fog megjönni és nem csak a cucc műanyag háza :) Közben FiatEcuscant is megszereztem (thx Droberto-nak), szóval készen állok, hogy diagnosztizáljak :)
Azóta természetesen diagnosztizáltam már többször. Csekkoltam több mindent, de hálisten inkább kiváncsiság miatt, mert hiba, hibaüzenet nem volt.
Zé volt olyan kedves és átnézte a kocsikát a kp-i zár és riasztó, ill. autórádió szerelés alkalmával, és megállapíttatott, hogy a tágulási tartály igencsak el van repedezve, így inkább megtörtént a cseréje
Mivel már többedjére meg sem szólalt gyújtás után az autó (igaz, a betolásoktól egyből beindult) megérett az akkumulátor csere.