Blog

>> SzervizAndyka // Alfa 146 1.6 boxer // 2012-05-14

Vasárnap sikerült bejárnom a boxutcába, két Impergom lengőkar jav. készlet + Impergom kenőzsír + jav. ktg. = 15195 Ft.

 
>> Tuning és extraAndyka // Alfa 146 1.6 boxer // 2012-05-14

Múlt hét csütörtökön felkerült az első oldalsó szélvédőkre ismét a fólia, ill. az első szélvédőre is lett egy csík. Természetesen Lumar.
Hiányzott már...

 
>> SzervizDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2012-05-13

Régóta kínlódtam az ablakemelőmmel. A ragasztó már nem segített, ezért egy üzenet Phon-nak, és már küldte is a komplett cuccot. Mivel már carbonoztam a fél kocsit, ezért át kellett cserélnem a kapcsolókat. De sikerült és ez a lényeg.

 
>> Tuning és extraDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2012-05-13

Beszerelésre került a kalaptartóba a cucc! Egyenlőre csak sorba lett kötve, mivel az erősítővel nem tudom "hajtatni", pedig jó,haver kocsijába szuperál. Azért így is szól rendesen. :)

 
>> Tuning és extraNaTo // Alfa 155 2.0 V6 turbo // 2012-05-13

Úgy döntöttünk, hogy "ha már a lúd kövér, akkor legyen mocsok-kövér! ;)

Mivel váltó és olajzási problémák miatt úgyis szét kellett csontra szedni a motort, szerelő barátommal "Gróf Gabó" úrral osztottunk szoroztunk, és arra jutottunk, hogy csináljuk meg a motort úgy, hogy lehessen vele előzni is. :)
Az egész tuningot dokumentálom, és fényképekkel, videókkal örökítjük meg. Nem kevés pénz, és nem kevés idő, valamint munka lesz (van) benne. A tervekről annyit, hogy a motorból kb. 300 lóerőt szeretnénk kicsalni. Gyárilag 201-210 lóerő.
A tuning alapvető elemei és változtatásai a gyárihoz képest a következők:

-- Blokk újra csapágyazása, + új gyűrűk.
-- gyárinál 1/4-szer nagyobb injektorok.
-- gyári turbó helyett egy K24/26 -os Garrett (ezen még variálunk:) ).
-- minimum 1.5 bár töltőnyomás
-- egyedi leömlők
-- egyedi kipufogó rendszer
-- nagynyomású benzin pumpa
-- megnövelt üzemanyagnyomás
-- megnövelt méretű intercooler hűtő,
-- megnövelt méretű olajhűtő
-- kevlár kuplung
-- teljesen felújított hosszabb 5. fokozatú váltó

A tuningot fényképekkel és leírásokkal dokumentálom folyamatosan!

 
>> EseményZsoltyr // Alfa 146 1.6 TS // 2012-05-13

Szóval vizsga. Pipa, megvan. Mondjuk ehhez ki kellett cserélni a jobb első tornyot, mert eltört, újra rögzítve lett a kipuffogó és feltöltődött az olaj szintje is. Jövő héten mehetek a "Hivatalba", mert kék környezetvédelmi matricát kaptam a piros helyett. Azért örülök neki. :-D A vizsgalapon feltüntetett elöl található színeltérés ellenére az autó működőképes, így ennek kijavítása bőven ráér. A küszöbök cseréje előbbre való, de az sem égető. Na egyenlőre ennyi.

>> SzervizKrisz156 // Alfa 156 1,8 TS // 2012-04-10

Többször produkálta az autó, hogy ha bemelegedett nem indult újra, szerviz fordulatszám jeladó cserélve most tökéletes. Gondoltam ha már szerelik akkor olaj csere is meg legyen így 180125 km-nél olaj (mobil) olaj szűrő (MANN) pollenszűrő (corteco) sajnos meg szakadt az olaj leeresztőnek a menete így vágni kellet rá új menetet. Újra fent a nyári gumi.

 
>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "TÖRPI" // 2012-05-13

A mai nap sikerült MIFI cartárssal boltolni egy zender hátsó lökit. Évek óta vadásztam ilyenre:)

>> Tuning és extradroberto // Alfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-05-08

Felkerült végre az autóra egy elmaradhatatlan alkatrész: 4 db Alfa Romeo műgyantás matricával ellátott szelepsapka.
A sapkát meghúztam 10-es villással. Remélem így nehezebb dolguk lesz a tolvajoknak!

A nagyszerviz megejtésekor egy félreértés és a karbantartási útmutatóban nem szereplés, miatt elmaradt a főtengely ékszíjtárcsájának cseréje. Ennek cseréjét, a következő nagyszerviz, vagy maximum a következő olajcsere elvégzésekor terveztem.
De történt egy váratlan és számomra idegesítő dolog.
Amióta elcsendesedett a fej és csendben suhanunk, furcsa zajra lettem figyelmes.
A zaj nyikorgásra hasonlít, fémes jellegű.
Hang utánozva: türü-türü-türü... . Forgó hangnak tűnt.
3-4.-ben jelentkezett, leginkább 40-70 km/h-nál. Alatta nem, felette sem.
Hangereje: ~20-30 dB
Hang frekvenciája: ~14k Hz
Sebessége: fordulatszám függő. 55 km/h-nál, 4.-ben, olyan 120-as fordulata lehet.
Arra gyanakodtam, hogy a zaj az ékszíjtárcsa rossz állapotára vezethető vissza...
Megtettem a szükséges lépéseket, megrendeltem hát a tárcsát.
Típus: Dayco DPV1046
Kereskedő: Erhard művek
Ár: 24.982,-Ft
A csere:
- Jobb első kerék csavarok meglazítása.
- Autó megemelése.
- Csavarok kiszedése.
- Kerék levétele (1-2. kép).
- Szíjtárcsa takaró burkolat leszedése. Csavarjai: Haspáncélnál - 1 db M6-os TX fejű, 1 db lemezcsavar. A kerékjáratnál: 2 db M6-os TX fejű (3. kép).
Láthatóvá válik az ékszíjtárcsa (4. kép).
- Az első-felső szíjtárcsa megakasztása egy csavarhúzóval.
- A hosszbordásszíj rugós feszítőjének lazítása: 15-ös dugófej + racsnis szár rátétele (húzóra állítva) a feszítő görgőjére, majd a szárral a rugóerő legyőzése, addig míg a szíj levehetővé nem válik egy tetszőleges görgőről, vagy tárcsáról.
- A szíjtárcsa 4 db M6-os RIBE fejű csavarjainak kiszedése.
- A szíjtárcsa levétele (5. kép).
A levett, elöregedett EPDM gumijú gyári DAYCO tárcsa (6-7. kép). Az új tárcsa (8-10. kép). A két tárcsa együtt (11. kép).
A felszerelt új szíjtárcsa (12. kép). Itt pedig működés közben is látható a kicserélt szíjtárcsa.
- Visszaszerelés fordított sorrendben, ügyelve a kötőelemek megfelelő meghúzására.
Egyenlőre úgy tűnik, hogy a fent említett zaj eltűnt.
Illetve most már nyugodtan gyűjthetem a további km-eket, nem kell attól félni, hogy a tárcsa bedobja a törölközőt, amivel nem kis galibát okozhatna...