Blog
Vasárnap sikerült bejárnom a boxutcába, két Impergom lengőkar jav. készlet + Impergom kenőzsír + jav. ktg. = 15195 Ft.
Múlt hét csütörtökön felkerült az első oldalsó szélvédőkre ismét a fólia, ill. az első szélvédőre is lett egy csík. Természetesen Lumar.
Hiányzott már...
Régóta kínlódtam az ablakemelőmmel. A ragasztó már nem segített, ezért egy üzenet Phon-nak, és már küldte is a komplett cuccot. Mivel már carbonoztam a fél kocsit, ezért át kellett cserélnem a kapcsolókat. De sikerült és ez a lényeg.


Beszerelésre került a kalaptartóba a cucc! Egyenlőre csak sorba lett kötve, mivel az erősítővel nem tudom "hajtatni", pedig jó,haver kocsijába szuperál. Azért így is szól rendesen. :)



Úgy döntöttünk, hogy "ha már a lúd kövér, akkor legyen mocsok-kövér! ;)
Mivel váltó és olajzási problémák miatt úgyis szét kellett csontra szedni a motort, szerelő barátommal "Gróf Gabó" úrral osztottunk szoroztunk, és arra jutottunk, hogy csináljuk meg a motort úgy, hogy lehessen vele előzni is. :)
Az egész tuningot dokumentálom, és fényképekkel, videókkal örökítjük meg. Nem kevés pénz, és nem kevés idő, valamint munka lesz (van) benne. A tervekről annyit, hogy a motorból kb. 300 lóerőt szeretnénk kicsalni. Gyárilag 201-210 lóerő.
A tuning alapvető elemei és változtatásai a gyárihoz képest a következők:
-- Blokk újra csapágyazása, + új gyűrűk.
-- gyárinál 1/4-szer nagyobb injektorok.
-- gyári turbó helyett egy K24/26 -os Garrett (ezen még variálunk:) ).
-- minimum 1.5 bár töltőnyomás
-- egyedi leömlők
-- egyedi kipufogó rendszer
-- nagynyomású benzin pumpa
-- megnövelt üzemanyagnyomás
-- megnövelt méretű intercooler hűtő,
-- megnövelt méretű olajhűtő
-- kevlár kuplung
-- teljesen felújított hosszabb 5. fokozatú váltó
A tuningot fényképekkel és leírásokkal dokumentálom folyamatosan!





Szóval vizsga. Pipa, megvan. Mondjuk ehhez ki kellett cserélni a jobb első tornyot, mert eltört, újra rögzítve lett a kipuffogó és feltöltődött az olaj szintje is. Jövő héten mehetek a "Hivatalba", mert kék környezetvédelmi matricát kaptam a piros helyett. Azért örülök neki. :-D A vizsgalapon feltüntetett elöl található színeltérés ellenére az autó működőképes, így ennek kijavítása bőven ráér. A küszöbök cseréje előbbre való, de az sem égető. Na egyenlőre ennyi.
Többször produkálta az autó, hogy ha bemelegedett nem indult újra, szerviz fordulatszám jeladó cserélve most tökéletes. Gondoltam ha már szerelik akkor olaj csere is meg legyen így 180125 km-nél olaj (mobil) olaj szűrő (MANN) pollenszűrő (corteco) sajnos meg szakadt az olaj leeresztőnek a menete így vágni kellet rá új menetet. Újra fent a nyári gumi.
Felkerült végre az autóra egy elmaradhatatlan alkatrész: 4 db Alfa Romeo műgyantás matricával ellátott szelepsapka.
A sapkát meghúztam 10-es villással. Remélem így nehezebb dolguk lesz a tolvajoknak!


A nagyszerviz megejtésekor egy félreértés és a karbantartási útmutatóban nem szereplés, miatt elmaradt a főtengely ékszíjtárcsájának cseréje. Ennek cseréjét, a következő nagyszerviz, vagy maximum a következő olajcsere elvégzésekor terveztem.
De történt egy váratlan és számomra idegesítő dolog.
Amióta elcsendesedett a fej és csendben suhanunk, furcsa zajra lettem figyelmes.
A zaj nyikorgásra hasonlít, fémes jellegű.
Hang utánozva: türü-türü-türü... . Forgó hangnak tűnt.
3-4.-ben jelentkezett, leginkább 40-70 km/h-nál. Alatta nem, felette sem.
Hangereje: ~20-30 dB
Hang frekvenciája: ~14k Hz
Sebessége: fordulatszám függő. 55 km/h-nál, 4.-ben, olyan 120-as fordulata lehet.
Arra gyanakodtam, hogy a zaj az ékszíjtárcsa rossz állapotára vezethető vissza...
Megtettem a szükséges lépéseket, megrendeltem hát a tárcsát.
Típus: Dayco DPV1046
Kereskedő: Erhard művek
Ár: 24.982,-Ft
A csere:
- Jobb első kerék csavarok meglazítása.
- Autó megemelése.
- Csavarok kiszedése.
- Kerék levétele (1-2. kép).
- Szíjtárcsa takaró burkolat leszedése. Csavarjai: Haspáncélnál - 1 db M6-os TX fejű, 1 db lemezcsavar. A kerékjáratnál: 2 db M6-os TX fejű (3. kép).
Láthatóvá válik az ékszíjtárcsa (4. kép).
- Az első-felső szíjtárcsa megakasztása egy csavarhúzóval.
- A hosszbordásszíj rugós feszítőjének lazítása: 15-ös dugófej + racsnis szár rátétele (húzóra állítva) a feszítő görgőjére, majd a szárral a rugóerő legyőzése, addig míg a szíj levehetővé nem válik egy tetszőleges görgőről, vagy tárcsáról.
- A szíjtárcsa 4 db M6-os RIBE fejű csavarjainak kiszedése.
- A szíjtárcsa levétele (5. kép).
A levett, elöregedett EPDM gumijú gyári DAYCO tárcsa (6-7. kép). Az új tárcsa (8-10. kép). A két tárcsa együtt (11. kép).
A felszerelt új szíjtárcsa (12. kép). Itt pedig működés közben is látható a kicserélt szíjtárcsa.
- Visszaszerelés fordított sorrendben, ügyelve a kötőelemek megfelelő meghúzására.
Egyenlőre úgy tűnik, hogy a fent említett zaj eltűnt.
Illetve most már nyugodtan gyűjthetem a további km-eket, nem kell attól félni, hogy a tárcsa bedobja a törölközőt, amivel nem kis galibát okozhatna...












5
678
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Filmek
- Alfa tuning
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- MiTo
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV